معرفی و دانلود کتاب غربِ غُربت

عکس جلد کتاب غربِ غُربت
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غربِ غُربت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غربِ غُربت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غربِ غُربت

سال‌ها پیش که جوان بودم، من هم مانند بیشتر جوان‌ها آرزو داشتم که به آمریکا بروم. چندین سال آواره‌ی این کشور و آن کشور، با هزاران مشکل و بدبختی‌ها و سختی‌های مالی و جسمی و روحی، سرانجام ما هم به آمریکا رسیدیم و در شهر کوچکی در ایالت کانتیکت مقیم شدیم.

صبح‌ها کالج می‌رفتم، بعدازظهرها کلاس‌های آموزشی و عصرها تا پاسی از شب در رستوران‌ها کار می‌کردم، و آخر هفته‌ها هم در پمپ بنزین و نقاشی ساختمان و هر کاری دیگری که بود. چند سالی به همین روال گذشت و روحیه‌ام هرروز خراب و خراب‌تر می‌شد و فکر برگشتن مدام در ذهنم بود اما امکانش نبود. در غربت با تفاوت فرهنگی و شرایط اجتماعی و سختی‌های کار و زندگی بدجور روبرو شده بودم و روزبه‌روز ناامیدتر و نگران‌تر و افسرده‌تر می‌شدم. یکی از استادانم که این علائم را در چهره و نوشته‌هایم می‌دید به من پیشنهاد کرد که هر چه در فکرم می‌گذرد روی کاغذ بیاورم، و آنجا بود که شیفته‌ی نوشتن شعر و داستان‌های کوتاه شدم.

احساس‌ها متفاوت‌اند و برداشت‌ها نیز، و شرایط و وضع روحی و مالی هر کس را خود او داند و بس... اما حقیقتی را همیشه باید در نظر داشت و آن این است که در غربت باید پیِ همه‌چیز را به تن مالید.

رک‌وپوست‌کنده باید گفت که غربت تور و سیاحت نیست، غربت مسافرت‌های ده یا بیست‌روزه نیست، غربت هرگز خانه نیست. غربت شاید کمی آسایشِ بهتر، که در آن‌هم جای تردید است اما آرامشِ خیال نیست. غربت رنگ‌های استثنا دارد، نامساوی‌ها دارد، تنهایی‌ها دارد، دل‌تنگی‌ها دارد، افسردگی‌ها دارد و دربه‌دری‌ها. غربت سایه‌ای‌ست از ما، نامتعلق، پُر مشغله و گُم که هی می‌رود وُ می‌آید... و چه ساده باید بود که فکر کنیم با رسیدن به آنجاها، همه‌چیز آسان خواهد شد.

فکرِ رفتن‌ها؟ زندگی‌های شاید بهتر؟ اگر چاره‌ای دیگر هست، غربت را که سایه‌هایی از بودن‌هاست، هرگز نپذیر!

فهرست مطالب کتاب

آرزو کن!
ساختمان‌های تمدن
زندگی بی انسان
سیاه
لحظه‌های دور
اگه
پنجره‌ی شکسته
جنگ
عزمِ هجرت
شرقِ گم‌شده
عروسک‌ها
فکرِ رفتن
انتظاری نیست
سبب از یاد رفت
قطب‌نمای عشق
در آرزوی غربت؟
ای رفیق!
از کودکی تا اینجا (عامیانه)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غربِ غُربت
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-8287-43-8
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غربِ غُربت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غربِ غُربت

برای دریافت کتاب غربِ غُربت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.