معرفی و دانلود کتاب غوغای گورخر

عکس جلد کتاب غوغای گورخر
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غوغای گورخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غوغای گورخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غوغای گورخر

کتاب غوغای گورخر به قلم الیزابت لرد، ششمین جلد از مجموعه ده جلدی داستان‌های حیات‌وحش، ماجراجویی سه نوجوان با نام‌های آفرا، تام و ژوزف را با مضمون حفظ حیات‌ وحش و محیط ‌زیست برای گروه سنی نوجوان روایت می‌کند.

تام یک نوجوان انگلیسی است که محیط زندگی‌اش را در لندن ترک کرده و کنار ژوزف آفریقایی و آفرا دختر دورگه آفریقایی - امریکایی، به دنبال ماجراجویی به جنگل‌های آفریقا پا می‌گذارد. تام رفته ‌رفته با طبیعت و حیات ‌وحش آشنا می‌شود. اما مادر او در میدان تربیتی ستیز با طبیعت، بزرگ شده و پیوسته با تام در چالش است.

آفرا، تام و ژوزف زمانی که در حال گشت و گذار در جنگل بودند ناگهان متوجه یک گورخر بسیار کمیاب می‌شوند که زخمی است و یک شیر هم در کمین‌ اوست. آن‌ها می‌دانستند که اگر این گورخر شکار شود گونه‌ی آن در خطری بسیار جدی قرار می‌گیرد پس تصمیم می‌گیرند تا او را نجات دهند.

الیزابت لرد (Elizabeth Laird) با زبردستی در کتاب غوغای گورخر (Zebra Storm) از عنصرهای انسانی و جانوری برای انتقال مفهوم‌های زیست ‌محیطی بهره می‌گیرد و عشق و علاقه به حیوانات و محیط زیست را یادآور می‌شود.

در این مجموعه‌ی ده جلدی که هر کدام داستان جداگانه‌ای دارند، سه نوجوان غربی و آفریقایی در هر داستان درگیر سفرها و ماجراهایی می‌شوند. این سه شخصیت علاوه بر گشت و گذار در طبیعت آفریقا هر بار به یک حیوان در معرض خطر برمی‌خورند و برای نجات جان آن تلاش می‌کنند.

در بخشی از کتاب غوغای گورخر می‌خوانیم:

ژوزف سربلند کرد و بی درنگ لبخند زد و گفت «بله» و بعد از بقیه از پله‌ها پایین رفت. تا پایین دره شیب تندی بود. ژوزف در حالی‌ که هنوز پایین می‌رفت ناچار بود خیره به مسیر نگاه کند. از این سنگ به دیگری می‌پرید و روی قسمت‌های شنی سُر می‌خورد و به گیاهان خشک و لاغر اطرافش توجهی نمی‌کرد. ولی وقتی به کف دره‌ی عمیق، جایی که جویبار نجواکنان بر ریگ‌های روان و لایه‌های موج‌دار شن نرم جاری بود رسید، شگفت‌زده به اطراف نگریست.

همه‌جا تازه و سرسبز بود. درختان آکاسیا سایه‌ی خنکشان را گسترده بودند و اینجاوآن جا شاخ و برگ‌های انبوه تاک‌های مو سایه‌های وسیع‌تری به وجود آورده بودند. برگ‌های بزرگ و سبک و دندانه‌دار آن‌ها همانند نوک بال‌های شترمرغ، طاقی در بالا ساخته بودند که تصویر آن در آب استخری که در خم جویبار شکل‌گرفته بود دیده می‌شد. در میان جیک‌جیک و چهچهه‌ی‌ پرندگان ناپیدا، آواز خوش مداوم زنگ‌داری می‌آمد و صدای بلند و بی‌وقفه‌ی هزاران جیرجیرک شنیده می‌شد.

تام پایش را ازگل لب آب که کفشش کم‌کم در آن فرومی‌رفت پس کشید و گفت: «در اینجا اصلاً نمی‌فهمی که خشک‌سالی هست. آن چیز سفیدرنگ چیست؟»

فهرست مطالب کتاب

1: نامه‌ای از نانیوکی
2: بازی بائو
3: چراگاه مونت ویو
4: کلبه‌ی اُل توپسی
5: آواز جنگجویان
6: شترسواری
7: در پی رد گورخر
8: نریان تنها
9: ماده‌شیر
10: حادثه در شن
11: رانندگی وحشتناک
12: نجات هوایی
13: شوک بعد از حادثه
14: ماده‌شیر در آوردگاه
15: شبی با جنگجویان
16: باران
17: بازگشت به خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غوغای گورخر
نویسنده
مترجممحمدصادق شریعتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-622-00-1630-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غوغای گورخر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غوغای گورخر

برای دریافت کتاب غوغای گورخر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.