معرفی و دانلود کتاب صوتی فرشته سکوت کرد

عکس جلد کتاب صوتی فرشته سکوت کرد
قیمت:
82000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرشته سکوت کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرشته سکوت کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرشته سکوت کرد

کتاب صوتی فرشته سکوت کرد اثر هاینریش بل روایت سربازی به نام هانس است که از جنگ فرار کرده و به شهر ویران شده خود باز می‌گردد و به دنبال نان و سرپناه است. فرشته سکوت کرد را همیشه می‌توان خواند یا بهتر بگوییم حتما باید خواند.

ماجرای این کتاب در روز تسلیم شدن آلمان در سال ۱۹۴۵ آغاز می‌شود و تا مرکز ویرانه‌های یک شهر بزرگ به پیش می‌رود. در قسمتی از کتاب به دوران جنگ هم اشاره می‌شود اما کتاب به هیچ وجه روایت خود جنگ نیست، بلکه روایت زندگی پس از جنگ است. هاینریش بل به خاطر کتاب فرشته سکوت کرد برنده جایزه نوبل در سال 1972 شده است.

کتاب فرشته سکوت کرد (The Silent Angel) هم‌چون سرچشمه‌ای نیرومند خاطرات بل را نمایان می‌سازد. او در این رمان هستی انسان را در نقطه‌ی‌ صفر نشان می‌دهد؛ یک سرباز جعلی و گریخته از جنگ به شهر بمباران‌شده‌ی‌ خویش باز می‌گردد، برای جستن نان، برای یافتن سرپناه و برای دیدن انسان. این داستان عشقی با سکوت نسل بازگشته به وطن کاملا هماهنگی داشت، نسلی که خوب می‌دانست در این دنیای وانفسا میهنی وجود ندارد و این کشف او بود.

هاینریش بل (Heinrich Boll)،‌ انسان‌های این دوران را به ما نشان می‌دهد و ما با اینان به تجربیاتی می‌رسیم که خود گویایی بسیاری از مسائل اجتماعی‌اند؛ آن گاه که باز هم نفس ارواح را احساس می‌کنیم، آن گاه که پرتو اندکی از عشق به سوی‌مان می‌تابد و زمانی که از ویرانه‌های باور و اعتقاد بر می‌خیزیم و شعله‌ی جاویدان را از خاموشی می‌رهانیم.

در داستان شاهد سکوت نسلی هستیم که به میهن بازگشته اما خوب می‌داند که در این جهان میهنی وجود ندارد. توصیف‌های او بی‌پروا و واقع‌گرایانه است. بل ما را با دستی آرام، آهسته و تا حدودی دهشت‌انگیز تا آخرین زوایای تنهایی بشر می‌کشاند. از این کتاب بیش از این‌ها هم می‌توان فهمید، چیزهای که در آثار قبلی او نظیر عقاید یک دلقک هم دیده‌ایم.

هاینریش بل، یکی از محبوب‌ترین و پرکار‌ترین نویسندگان آلمانی، به عنوان روایت‌گر زندگی در جمهوری فدرال آلمان به شهرت بین‌المللی رسید و در سال ۱۹۷۲، موفق به کسب جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. از آثار بل می‌توان به «سیمای زنی در میان جمع»، «آبروی ازدست‌رفته کاترینا بلوم»، «شبکه امنیتی» و «بیلیارد در ساعت نه‌ونیم»، «عقاید یک دلقک»، «قطار به موقع رسید»، «گوسفندان سیاه»، «آدم، کجا بودی؟»، «و حتی یک کلمه هم نگفت»، «خانه‌ای بی‌سرپرست»، «نان سال‌های جوانی»، «یادداشت‌های روزانه ایرلند»، «جدایی از گروه»، «پایان ماموریت»، «زنان در چشم‌انداز رودخانه»، «میراث»، و «اتفاق» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی فرشته سکوت کرد می‌شنویم:

فرشته ساکت بود، گویی به چیزی گوش فرا می‌داد اما هیچ کس را یارای آن نبود که دریابد چهره‌اش بیانگر درد است یا تمسخر. رفته رفته بر پشتش حوضچه‌ای شکل گرفت؛ تخت کفش‌های آبی رنگ و نمناکش نیز می‌درخشید. هرگاه کشیش تکیه‌اش را از پایی به پای دیگر می‌داد و به آن نزدیک‌تر می‌شد، به نظر چنین می‌رسید که فرشته می‌خواهد پای او را ببوسد، اما فرشته هرگز سر از گل و لای بر نمی‌داشت و مثل سربازی منضبط در میان دیوارهای گلین باقی مانده بود تا از گزند دشمنان در امان باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
43 دقیقه
قسمت یکم
42 دقیقه
قسمت دوم
27 دقیقه
قسمت سوم و چهارم
29 دقیقه
قسمت پنجم
35 دقیقه
قسمت ششم الی هشتم
21 دقیقه
قسمت نهم و دهم
23 دقیقه
قسمت یازدهم
19 دقیقه
قسمت دوازدهم
22 دقیقه
قسمت سیزدهم
27 دقیقه
قسمت چهاردهم
16 دقیقه
قسمت پانزدهم
30 دقیقه
قسمت شانزدهم
32 دقیقه
قسمت هفدهم الی نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرشته سکوت کرد
نویسنده
مترجمسعید فرهودی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر نون
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
82000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرشته سکوت کرد

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب فرشته سکوت کرد با اسم اصلی (Der Engel Schwieg) جز اولین کارهای بل به حساب میاد. هانریش بل این کتاب رو توی سال ۱۹۴۹ نوشت و دو سال زمان برای نوشتنش گذاشت. اما بعد از اتمام این کتاب ناشر بل از نشر این کتاب پشیمون شد و بل هم کتاب رو کنار گذاشت؛ دلیل سرباز زدن ناشر هم این بود که؛ “مردم بیچاره دیگه حوصله خوندن مطالب مربوط به جنگ و بدبختی رو ندارن! این کتاب متاسفانه شش سال بعد از مرگ این نویسنده منتشر میشه.
در مورد خفن بودن قلم بل کافیه فقط این رو بدونیم که؛ منتقدین همگی متفق القول هستن که آثار هانریش بل به تجدید حیات ادبیات آلمان کمک کرده. داستان از اولین روز تسلیم شدن ارتش آلمان شروع میشه و داستان سربازی به اسم هانس اشنیتزلر رو که از جنگ فرار میکنه و به شهرش برمیگرده تا هم‌ نان و سرپناه پیدا کنه و هم نامه هم رزم کشته شده اش رو‌به بیوه زن همرزمش برسونه، قلم زده. کتاب نمیخواد دوران جنگ رو برای ما بولد کنه و با گذری خیلی سطحی از دوران جنگ به اصل دوران بعد از جنگ میخواد برسه. اگه بخوام رو راست باشم، کتاب خیلی گیرا و هیجان برانگیز و پر از بالایی و پایینی نبود، اما از طرفی پر بود از حس درد دوران جنگ و بعد از جنگ! این کتاب به وضوح کمرنگ شدن بعد زندگی انسانی رو بعد از ویرونه‌های جنگ جهانی دوم نشون میده! آثار روانی بعد از جنگ جهانی دوم ان قدر قوی بود که کتاب های زیادی توی این مورد نوشته شدن. اصلا (به نظر من ناف نویسنده‌ها و ادبیات آلمان رو با جنگ بریدن!)
میترا محمدی
۱۳۹۹/۱/۲۰
من صوتی این کتابو گوش دادم آرمان سلطان زاده صدای بسیار قشنگی داره و بسیار قشنگ روایت کرده داستانو. بسیار لذت بردم و کتاب هم روایتی از فضای تیره و ویرانی‌ها، درد، فقر و گرسنگی که جنگ به دنبال خودش برای مردم بیچاره میاره. مردم بیچاره‌ای که هانس هم‌، شخصیت اول این داستان، یکی از آن هاست آواره‌ و در یه سرگردان ویرانی‌ها دنبال لقمه نون هستن و این وسط صیادان پول بی‌درد و بی‌رحمی هم وجود دارند که لباس‌های خوب میپوشن تو خونه‌های خوبی زندگی میکنن و اینقدر بی‌شرمند که جنگ فرصت خوبی میدونن برای بهتر زندگی کردن و به راحتی حق مردم گرسنه و بیچاره می‌خورن و بدبختی این مردمو نمی‌بینن
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۸/۶/۲۳
کتابى است نه صرفاً داستانى و نه فلسفى و نه واقعه اى تاریخى، بلکه تحلیلى است پویا از وضعیت بشریت در شرایطى خاص و میتواند هر جایى اتفاق بى افتد همانگونه که در آلمان پس از جنگ افتاد جنبه داستانى و تمثیلى و تحلیلى داستان در تناسب کاملى قرار دارند اما.. در خصوص مذهب کتاب تعادل را حفظ نمیکند و در هر لحظه از داستان تحلیلى به فراخور موقعیت قرار میدهد. گاهى تنها دستاویز انسان درمانده است، گاهى مسبب درماندگى، اما کاملا ساکت و ناظر و زمانى که فرشته باید کمک کند و نیاز به همدم شدن با بشر دارد تنها سکوت میکند.. آرى.. فرشته سکوت کرد
فرخ شعاعی
۱۴۰۰/۵/۱۷
کتاب خوبیِ
شرح کوتاهی از مصیبت‌های طولانی پس از یک جنگ احمقانه و فلاکت زندگی روزمره مردم عادی در زمان قحطی پس از جنگ
«هانریش بُل» تو کتاب «نان سال‌های جوانی» هم درک عمیق خودش از رابطه «انسان» رو با «نان» شرح داده و تو این کتاب هم جابجا دوباره به نیاز حیاتی انسان و عطشش برای قطعه‌ای نان به کمال و
زیبایی حرف می‌زنه. اگه مثل من عاشق نان باشید می‌فهمید چی می‌گم از این ارجاعات هنرمندانه لذت می‌برید.
Yalda B
۱۴۰۱/۷/۸
کتابی هست که زندگی‌های تلخ و جوانه‌های امید رو به زبانی شیوا به تصویر میکشه، کتاب انگار فیلمی هست که تصویر سازی شده و به زیبایی در فضاهای توصیف شده توسط هاینریش بل غرق میشید و زندگی‌ها و تجارب رو همراه شخصیت‌های رمان، همراه با اون‌ها تجربه می‌کنید، با صدای آسمانی آقای آرمان سلطان‌زاده هم این لذت و زیبایی به اوج میرسه.
Bbj Jbj
۱۴۰۱/۴/۹
در مقایسه با کتاب عقاید یک دلقک این نویسنده، این کتاب جذابیت چندانی نداشت. صدای راوی باعث بی روحتر شدن داستان میشه. البته صدای راوی خیلی خوب و روان هست ولی برای این کتاب مناسب نبود. ارتباط زیادی نتونستم برقرار کنم.
پونه تقوی فر
۱۴۰۰/۴/۱
داستان با صدای آرمان عزیر مثل همیشه جذاب روایت شده و نویسند از کلمات زیبا و تعبیر‌های دلنشین برای داستان استفاده کرده و درد و رنج دوران جنگ را روایت کرده ولی موضوع خاصی را دنبال نمی‌کرد
alef zed
۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بسیار زیبا از این نظر که حتی تحت چنین شرایط سخت و ظالمانه‌ای که به راحتی حقوق نادیده گرفته میشه هم میشه لذت رو گوشه و کنار پیدا کرد و ازش لذت برد!!من که بسیار لذت بردم!!!
سمیرا پوریان
۱۴۰۱/۷/۹
من هر کتابی که با صدای آقای سلطان زاده بوده خوندم واقعا کیف کردم ادمو تو کتاب غرق میکنه
این کتاب هم مثل دیگر اثرات هانریش بل خیلی خوبه
amir kian
۱۴۰۰/۸/۲۳
عالى. حتما گوش بدید این کتاب شنیدنى رو
نویسنده این اثر نشون دهنده فوق العاده بودنش هست!
Aynaz Q
۱۳۹۹/۲/۲۶
کتاب‌های هاینریش بل با سبک خاص خودش همیشه واسم جذابیت داره😍👍صدای گوینده هم بسیار با داستان سازگار بود👌👌👌
کاربر KIA
۱۳۹۷/۵/۳
حتما گوش کنید. برنده جایزه نوبل حتما حرفهای زیادی برای گفتن داره.
علی خسروشاهی
۱۴۰۲/۷/۲۶
سربازی خسته و فراری از جنگ، به دنبال نان، خواب و کمی هم عشق…
سید محمد سیدنژاد
۱۴۰۱/۴/۱۹
کتاب خوبی بود اما سنگین تمام‌کتاب حس سرما‌ و نمکناک و بدبختی به زنو شوهر بود
آناهیتا ربیعی
۱۴۰۱/۱/۹
به اندازه عقاید یک دقلک جذبم نکرد، تاآخر گوش دادم ولى خیلى لذت نبردم.
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرشته سکوت کرد

برای دریافت کتاب صوتی فرشته سکوت کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.