معرفی و دانلود کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام

عکس جلد کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام

کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام، به تالیف فرید دانش فر و حسن محمدنژاد و سعید سلیمی، از مجموعه کتاب‌های «یادداشت‌های موضوعی در حوزه جنگ نرم» است که در آن‌ها سعی شده با بررسی و تشریح ابعاد جنگ نرم به ارتقاء آگاهی عمومی در این حوزه کمک کرد. این کتاب به موضوعات عمومی جنگ نرم پرداخته است.

با توجه به بررسی به عمل آمده از تاریخچه‌ی زندگی بشر از ابتدای خلقت تاکنون، اهمیت استفاده از عملیات‌روانی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین حربه‌ها به منظور ایجاد روحیه و انگیزه بین نیروهای خودی، پیشبرد و موفقیت آن‌ها در جبهه‌ی جنگ، حفظ روحیه‌ی مردم برای انجام دادن پشتیبانی‌های همه جانبه و از‌سوی دیگر ایجاد شک و تردید در بین مردم طرف مقابل و از بین بردن انگیزه‌ی نیروهای نظامی آنها اجرا می‌گردد.

در کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام، مشخص شده که اهمیت فوق‌العاده‌ی عملیات‌روانی در پیشبرد اهداف مورد نظر بر هیچکس پوشیده نیست و در طول تاریخ، عملیات‌روانی به‌عنوان یکی از شیوه‌های شکست دادن حریف و کاهش توان رزمی او همواره مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین عملیات‌روانی می‌تواند به عنوان پشتوانه‌ی عملیات نظامی در راستای ارتقاء روحیه و آمادگی نیروهای مسلح و مردم یک کشور موثر باشد. با توجه به اینکه پژوهش‌های فراوانی در حوزه‌های دشمن‌شناسی، تهدید شناسی و عملیات روانی و شیوه‌های تهدیدات نرم انجام پذیرفته و کتب و مقالات فراوانی نیز در این زمینه منتشر شده است، لیکن جهت آشنایی با گستره موضوعات مرتبط با عملیات روانی، جنگ نرم و دشمن‌شناسی به صورت خلاصه و موجز، مجموعه یادداشت‌های موضوعی عملیات روانی با استعانت از الطاف الهی در پنج جلد تهیه گردید. که در ادامه به اختصار به معرفی آن می‌پردازیم:

جلد اول این مجموعه که با عنوان «موضوعات عمومی عملیات روانی و جنگ نرم» ارایه گردیده است؛ به یادداشت‌هایی در حوزه عملیات روانی و جنگ نرم به صورت خلاصه و اجمالی، اختصاص داده شده است.

در جلد دوم این مجموعه که با عنوان «ابزارها و شیوه‌های عملیات روانی» ارایه گردیده است؛ خلاصه‌ای از عملیات روانی، مطرح می‌گردد. همچنین در ادامه بحث، به نقش ابزارها، تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده در عملیات روانی سخن به میان می‌آید.

جلد سوم این مجموعه که با عنوان «فرهنگ دفاعی در اسلام» ارایه گردیده است؛ به یادداشت‌های در حوزه فرهنگ دفاعی، نهضت امام حسین (ع) و شیوه‌های عملیات روانی در این حوزه می‌پردازد.

جلد چهارم این مجموعه که با عنوان «ایران هراسی و دین‌ستیزی» ارایه گردیده است؛ به یادداشت‌های در حوزه شیوه‌های عملیات روانی دشمن در راستای ایران هراسی و ایران ستیزی در این حوزه می‌پردازد.

جلد پنجم این مجموعه که به یادداشت‌های با عنوان «فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی» اختصاص داده شده است؛ به بررسی آسیب‌ها و عملیات روانی شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به صورت خلاصه و اجمالی می‌پردازد. 

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
یادداشت 1 : تاثیر عملیات روانی عاشورا بر هویت فرهنگی ما
یادداشت 2: تاکتیک‌ها و شیوه‌های تبلیغی و عملیات روانی سیدالشهدا در واقعه عاشورا
یادداشت3: تاکتیک‌ها و شیوه‌های عملیات روانی دستگاه حکومتی یزید و ابن زیاد در واقعه عاشورا
یادداشت 4: جنگ روانی در دوران دفاع مقدس
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ دفاعی در اسلام
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات52
زبانفارسی
شابک978-600-8415-02-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام

zolmayhamed faruhmand
۱۳۹۶/۸/۲۳
بسیار خوب کتاب است
من علاقه مند علوم سیاسی هستم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام

برای دریافت کتاب فرهنگ دفاعی در اسلام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.