معرفی و دانلود کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی

عکس جلد کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی

سید فاخر علوی در کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی، برخی از پرکاربردترین ضرب‌المثل‌های فارسی را گردآوری و به زبان کردی معنا کرده است.

در هر زبانی ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحاتی وجود دارند که گویندگان برای سریع و غیر مستقیم بیان کردن منظور خود از آن‌ها بهره می‌گیرند. این عبارات کوتاه لیکن پر مغز و گویا گاه معنای جملات زیادی را در خود دارند و مقصد گوینده را به وضوح می‌رساند. برخی از این عبارات مستقیماً از زبان عامه وارد زبان مکتوب می‌شوند یا اینکه ابتدا توسط شاعران، نویسندگان، گویندگان و خواص جامعه ساخته و پرداخته شده و سپس مورد استقبال جامعه‌ی کاربر آن زبان قرار گرفته‌اند و کم کم به صورت جملات قصار بر سر زبان‌ها می‌افتند.

ساخته شدن این ضرب‌المثل‌ها به شرایط زیستی جامعه‌ی زبانی و زمان آن بستگی دارد. در زبان فارسی تعداد زیادی از آن‌ها مربوط به زندگی روستایی و کشت و دامداری است و برخی برگرفته از متن شعر شاعران برجسته‌ای همانند سعدی، حافظ، فردوسی، مولانا و... و نیز نویسندگان متون منثور طی تاریخ هستند. بعضی از این ضرب‌المثل‌ها به مرور موضوعیت خود را از دست داده‌اند و کمتر استفاده می‌شوند؛ اما عمدتاً هنوز هم کاربرد دارند.

برای کسانی که با ادبیات سر و کار دارند، دانستن ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه بسیار ضروری می‌باشد و برای درک متون ادبی، به ویژه داستان و رمان، لازم است به معنای واقعی آن‌ها تسلط داشته باشند و اگر وارد بحث ترجمه و برگرداندن یک اثر از زبانی به زبان دیگر شوند این امر حیاتی‌تر می‌شود. یعنی بایستی شخص مترجم علاوه بر تسلط کافی به دو زبان، آشنایی کافی با ضرب‌المثل‌های آن زبان‌ها نیز داشته باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دارالاخلاص
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-600-7820-17-9
موضوع کتابکتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی

Foad Abdollahpour
۱۴۰۲/۴/۸
ضرب المثل‌ها یکی از مؤلفه‌های ادبیات شفاهی هستند که بخشی از زبان روزمره را در بر می‌گیرند. همچنین در برگیرنده بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین مفاهیم اخلاقی و تربیتی بوده که با توجه به اصالت و محتوای آن از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. این کتاب تعدادی از ضرب المثل‌های خوب فارسی را به زبان کوردی کرمانجی کرده ترجمه است که به نوبه خود کار فرهنگی ارزشمندی است از نویسنده کتاب و کتابراه تقدیر می‌کنم. و به دوستان مطالعه آن را پیشنهاد می‌کنم.
نسیم حشمتی
۱۴۰۰/۷/۱۴
مقدمه نداره راجب پیشینه ضرب المثل ها
اژوان نوری
۱۴۰۰/۳/۱۶
خیلی عالی بود کتابی ارزش مند
هانیه کیخا
۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بی نظیربود وبسیارلذت بردم
Eli Ghasemi
۱۳۹۸/۶/۲۶
جامع و کامل تمام اصطلاحات
غضنفر غضنفری
۱۴۰۱/۱/۶
عالی خیلی خوب بود
کیمیا قدسی
۱۳۹۸/۵/۲۵
دست خوش بژی کورد
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی

برای دریافت کتاب فرهنگ ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه فارسی - کردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.