معرفی و دانلود کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص

عکس جلد کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص

کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص نوشتۀ محیی الدین بن عربی، از کتب مشهور تصوف و عرفان نظری است. فصوص جمع واژه فص به معنای نگین است و فصوص‌الحکم، نگین‌های حکمت معنا می‌دهد.

کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص با وجود حجم اندکش، مهم‌ترین اثر ابن عربی است که در اواخر عمرش به رشته تحریر در آمده است. این کتاب ۲۷ فص دارد و هر فص به منزله یک فصل است. هر فص مشتمل بر حکمت‌هایی است که به یکی از پیامبران نسبت داده شده است. البته، مقصود ابن عربی از این پیامبران نمونه نوعی است و از مقامات و ویژگی‌های کلی چنین افرادی در گذشته و آینده بحث می‌کند و هدف او بررسی تاریخی افرادی معین به صورت خاص نیست. وی در مقدمه این کتاب تصریح کرده است که آنچه در این اثر نگاشته است همان چیزی است که پیامبر اسلام وی را به نگارش آن امر کرده است و فصوص‌الحکم را در رویا به ابن عربی داده و وی را مأمور کرده است که آن را به اهلش ارائه کند.

کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص در باب اسرار‌الهیه تکلّم نموده و از اعاظم کتاب متصوفه و مسلمین است، در اسرار انبیاء و رسل مبیّنه و حقایق ثلاثهٔ وجودیه: خدا، هستی و انسان. و علاقه انسان با هستی و با خالق هستی. فصوص حکمت‌الهیه در کلمت آدم، شیث، نوح، ادریس، ابراهیم، اسحاق، اسمعیل، یعقوب، یوسف و هود و هفده پیامبر دیگر؛ و در آن از احدیت گفته است؛ و حکمت آن که خود احدیت ذاتی است، احدیت الهی است، و احدیت ربوبی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص
نویسنده
مترجمحیدر شجاعی
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-600-7811-67-2
موضوع کتابکتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص

محمدرضا زنده دل
۱۴۰۱/۱۲/۸
این کتاب عظیم الشان به فرمایش جناب ابن عربی در خوابی و رویایی صادقه ۲بار رسول الله ص را رویت میکنند و خود رسول الله این کتاب را به دست راست ابن عربی داده و فرمودند این قرآنِ صادره‌ی از سوی من و برای خواص اُمّتم است. آن را بخوانند تا به اسرار خلقت و اسرار کائنات پی ببرند. البته کتب شرح و تفسیر و و و کلاسهای تفسیر شرح فصوص از عرفای قدیمی گرفته تا امروز اساتید عارف درویش مسلک بعضی دانشگاه‌ها، آن را شرح و بسط داده‌اند تا بهتر بفهمیم. کتابهایی مثل فکوک صدرالدین قونوی ع و شرح ابوالعلاءعفیفی و شرح داوود قیصری و شرح خواجه محمد پارسا و شرح عفیف الدین تلمسانی و شرح بابا رکنای شیرازی و شرح جامی و شرح بسیار عالی کمال الدین حسین بن حسن خوارزمی و شروح امروزی دیگر، و.... همه و همه کمک به فهم این کتاب که در واقع معنای عنوان کتاب به فارسی: نگین‌های حکمت یل گوهرهای حکمت نام دارد؛ میشوند. کسانی که به اسلام و ایمان و عرفان حقیقی عقیده دارند یا محقق هستند و بی طرفانه بدنبال حق و حقیقت هستن، بسیاری از این حقایق نزد آن سَروَر عاشقان و عارفان و شیخ المشایخ زمان حضرت شیخ اکبر محی الدین ابن عربی علیه السلام میباشد. و به عین الیقین یافته‌ام که ابن عربی و عقاید و گفتارش و نوشته هایش البته به جز آن قسمت‌هایی که مثلا از کتاب شریف فتوحات مکیه‌ی ایشان (۱۷جلدی) تحریف شده بود، حق و حقیقت و درست و صحیح و خود واقعی حقیقت است. ضمنا توصیه میکنم کتاب شریف فتوحات مکیه/ کتاب المعرفۀ/ مجموعه رسائل ابن عربی ترجمه شده به فارسی را بخوانید و توجه داشته باشید تمام ترجمه‌ها، ترجمه جناب پروفسور دکتر محمد خواجوی رحمت الله علیه باشد. فقط ترجمه‌های دکتر خواجوی صحیحترین ترجمه است و تحریف‌ها را آشکار کرده.
مسلم رضائی
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
بسیار عالی برهانی محکم و قانع کنتده بر هر جوینده حقیقی و بی‌غرض و راست اندیش تشنه یافتن حقیقت در اثبات حق است. پاسخ حداقل دو پرسش اصلی و اساسی و ریشه‌ای و چندین پرسش ثانویه اولی پایه‌ای را در دو فصل اول کتاب یافتم و مشتاق تر برای مطالعه فصول دیگر البته پس از درک و فهم و هضم فصول ومطالب قبل و مطالعه شده با تفکر گشته ام. بسیار خرسند و شاکر پروردگارهستم که با این کتاب و اندیشه ابن عربی آشنا شدم. از کتابراه هم بابت این کتاب و کتابهای دیگر صوتی و تصویری بسیار خوب سپاسگذارم و از خداوند برایتان سعادت و نیکبختی و قرارگرفتن در زمره انعمت علیهم خواستارم. 🙏🏻
علی سعیدی
۱۴۰۰/۹/۱۱
به نظر من اصلا اونطور که ازش تعریف می‌کردن نیست
من فکر کردم چه معارف رازهایی در اون هست
من هیچی نفهمیدم اصلا نمی‌فهمم. چی میخواد خوب مرد حساب مستقیم بگو چی می‌خوای بگی
هی نوشته منظورش هم معلوم نیست چیه
حکمت چهاردهم شروع می‌کنه گفتن فصل تموم میشه آدددم نمی‌فهمه چی میخواست بگه آیا اصلا چیزی گفت؟
فقط من رو به سمت موضوع جالبی برای مطالعه در کتاب دیگر برد
پویا
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
این کتاب فقط برای کسانی هست که از درون هدایت شده‌اند غیر از این باشد هیچ یک از مطالب کتاب را ادراک نخواهند با اینکه هم در ترجمه ساده نویسی شد و هم در مفهوم اما باز هم کتاب سنگینی هست اگر او بخواهد هدایت میشویم
amir ghara
۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سلام کتاب دارای مضامین عرفانی ست و با اینکه مفاهیمش پیچیده اس اما باز با این حال اگر به عرفان اسلامی علاقه دارید و از پس پیچیدگی‌های کتاب بر میاید توصیه میشه بخونید.
جعفر نظامی
۱۳۹۷/۱۱/۲۰
سلام کناب خوبی هست یا نه را نمی‌دانم امه تنتقاد من از آن قسمت کتاب که می‌گوید پیغمبر اکرم جانشینی برای خودش تعیین نکرده با ادعایی که گفته این کتاب را پیغمبر اکرم درخواب به من داده که به مردم برسانم برایم قابل قبول نیست و وقتی استخاره کردم برای استفاده و تفحص در این کتاب آیه‌ای در خصوص بلعم باعورا آمد و تو خود بخوان حدیث دل از این مجمل...
محمد میرزاپور
۱۳۹۷/۱۲/۱۴
از دل سنگ هم می‌توان چیزهایی خوب و در خوری جست، ابن عربی فلسفه زیبایی را جدای از حواشی و نظریات دینی نسبت به پیامبر و محتوای سنت ارائه می‌دهد، تا آن جا که اشاعه شناخت می‌کند خیر وبرکت بر او باد.
با تشکر از شما
سید حسین علوی
۱۴۰۲/۴/۲۶
کتابی بود که انگار برای عصر حاضر نوشته شده بود و جدا از خوابی که ایشون از پیامبر دیده، مطالبی که گفته شد در مورد عرفانی و خداوند خیلی برایم جذاب بود
حتما پیشنهاد میکنم بخونید
علی ریحانی
۱۴۰۱/۶/۱۰
کتابی فوق العاده و عرفانی و بسیار زیبا
دارای مطالب‌ای که به غیر از محی الدین کسی جرات نگاشتن‌اش را نداشت
سمیه بداق
۱۳۹۹/۸/۱
هر چند درکش سنگینه، اما (فارغ از هر اعتقادی) خوندنش لازمه، من پسندیدم، بنظرم کتاب هدایتگر و آگاه کننده برای هر جوینده حقیقت است.
علی قزل ایاق
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب را به تنهایی نمیتوان هضم کرد مگر با پیش درامدهای عالی و تمیرین و ممارست در راه وحدت
Saeed Goli
۱۳۹۷/۳/۲۱
عالی هستش هرچند خیلی جاهاش قابل درک نیست برای امثال من و توضیحات بیشتری برای کلمات تخصصی نیاز بوده
abbas masjedian
۱۴۰۰/۹/۱۶
بسیار عالی ولی بسیار بسیار سنگین.. و کتاب بسیار عجیبی است
سیده ندا ظهیری
۱۳۹۹/۱/۳۰
خدا رو شکر میکنم بابت هدایتم سمت این کتاب، عالی و لازم
Javad Behdin
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
لطفا قبل از خوندن این کتاب حتماااا در مورد شخصیت و عقاید این شخص تحقیق کنید و بعد عقاید اون رو وارد ذهن خودتون کنید!!!
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص

برای دریافت کتاب فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.