معرفی و دانلود کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول

عکس جلد کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول
قیمت:
47000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول

کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول، اولین مجلد از مجموعه فلسفه تاریخ اثر متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است. این مجموعه در اصل، درس های آن فیلسوف گرانقدر پیرامون «فلسفه تاریخ» است که در سال‌هاى 1355 تا 1357 (تا زمان آغاز انقلاب اسلامى) در جمع برخى از شاگردان دانشگاهى استاد و در منزل ایشان ایراد مى‌شده است.

روش درس در کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول به این صورت بوده است که کتابى در موضوع مذکور معرفى مى‌شده و دانشجویان به ترتیب روى فصول مختلف آن کتاب کنفرانس مى‌داده‌اند و استاد شهید در ضمن کنفرانس افراد و یا پس از آن، مطالبى را بیان مى‌کرده‌اند. از جمله کتاب‌هایى که در این جلسات مورد نقد و بررسى قرار گرفته مى‌توان به این کتاب‌ها اشاره نمود: «لذات فلسفه» اثر ویل دورانت، «تاریخ چیست؟» اثر اى. اچ. کار، «مارکس و مارکسیسم» اثر آندره پیتر. در جلد چهارم، فلسفه تاریخ از دیدگاه قرآن مورد بررسى قرار گرفته است.

جهت رعایت اختصار، از ذکر متن کامل بیانات شاگردان خوددارى کرده و به درج خلاصه‌هاى آن‌ها اکتفا شده است. سبک خاص درس که استاد و شاگرد به متن کتاب مورد بحث، واقف بوده‌اند و در نتیجه گاهى مطالب به اشاره گفته مى‌شده است و اینکه متن کتاب‌هاى مورد بحث، در کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول آورده نشده است، شاید موجب شده باشد که در موارد اندکى، در نظر اول احساس نارسایى شود، اگرچه مواردى که نیاز به توضیح داشته، توضیح داده شده است.

مطالب کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول در نوع خود بدیع و جالب توجه است، خصوصا که یک فیلسوف مسلم اسلامى درباره مسائل «فلسفه تاریخ» اظهار نظر کرده و نظرات دانشمندان غربى نیز بررسى شده است. اما نظر به شکل جلسات درس مذکور که حالت گفت و گو داشته است طبعا این مباحث، نظام یک کتاب تألیف شده توسط نویسنده را ندارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه چاپ یازدهم
مقدمه چاپ اول
عوامل محرک تاریخ
تحول تاریخ و تطوّر تاریخ
نقش نابغه در حرکت تاریخ
تأثیر عوامل محرک تاریخ در یکدیگر
عامل جغرافیا و حرکت تاریخ
توجیه اقتصادى تاریخ
ارزش وجدان انسان
ارزش تاریخ
جامعه و فرد
جامعه و فرد (1)
جامعه و فرد (2)
تاریخ و علم، تاریخ و مذهب، تاریخ و اخلاق
تاریخ و علم
آیا تاریخ علم است؟
علیت در تاریخ
تکامل تاریخ
تکامل تاریخ (1)
تکامل تاریخ (2)
تکامل تاریخ (3)
پیش‌بینى آینده
فهرست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه تاریخ - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپی موسسه انتشارات صدرا
سال انتشار۱۳۸۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات290
زبانفارسی
شابک978-964-5600-76-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
47000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول

رامین حکمت
۱۳۹۹/۷/۸
صدالبته که همه کتابهای استاد شهید مطهری (ره) فوق العاده هستن. اما در بین کتابهای رده‌ی متوسط و عامه فهمِ ایشون، چند جلد جهان بینی اسلامی و فلسفه تاریخ رو به هیییچ وجه از دست ندید و نه یکبار، بلکه چندین بار بخونید و با دقت و با فکر عمیق هم بخونید. هرچقدر از اینا تعریف کنم، کم گفتم!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول

برای دریافت کتاب فلسفه تاریخ - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.