معرفی و دانلود کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال

عکس جلد کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال

کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال نوشته‌ی افرایم توربان و لیندا ولونیو به بررسی موارد مختلفی از جمله مدیریت عملکرد تجاری و محیط سازمانی، چگونه فن‌آوری اطلاعات از افراد پشتیبانی می‌کند، تاثیرات اطلاعات و اتصالات خیلی زیاد و نظام‌های مبتنی بر وب می‌پردازد.

این کتاب نخستین جلد از مجموعۀ "اقتصاد دیجیتال و مدیریت فناوری اطلاعات" است که قبلا با عنوان "فناوری‌اطلاعات برای مدیریت: دگرگونی سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال" در یک جلد توسط همین ناشر و از همین مترجمان در 683 صفحه منتشر شده بود. علت انتشار تقریبا هم‌زمان آن در قطع رقعی و در چند جلد مجزا تقاضای برخی از خوانندگان و مدرسان برای مطالعه و تدریس بخش‌های گزیده‌ای از آن بود. به همین دلیل تلاش شد بخش‌هایی که بیشتر به هم مرتبط بودند در یک جلد قرار گیرند تا هم جداجدا و نیز با هم عرضه گردد.

"گذر به اقتصاد دیجیتال" و "مدیریت دانش و اطلاعات" روح این کتاب جالب و خواندنی است که نویسندگان افرایم توربان (Efraim Turban) و لیندا ولونیو (Linda Volonino)، آن را در کالبد "فناوری اطلاعات و ارتباطات" درآمیخته‌اند. این سه‌ با هم، در وجودی یکپارچه و متناسب با اهداف افراد و نهادها، تحولی عظیم در مدیریت نهادهای اقتصادی و خدماتی و بلکه مدیریت هر فعالیتی ایجاد خواهند کرد. این کتاب محصول همکاری چندین دانشمند برجستۀ جهانی در حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد آن در اقتصاد و مدیریت است و تاکنون 7 بار ویرایش شده است.

نویسندگان این کتاب قویاٌ باور دارند که فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب شده است تا دنیای تجارت، کسب‌وکار، و مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها تغییر کند. آن‌ها همۀ این تغییرات را تنها بخش کوچکی از کوه یخ شناوری می‌دانند که قسمت بزرگ‌تر آن زیر اقیانوس است.

فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نه‌تنها ارتباط فردی انسان‌ها را متحول ساختند بلکه ارتباط کسب‌وکارها با همدیگر، ارتباط مشتریان با کسب‌وکارها، مشتریان با دولت، دولت با دولت، و ده‌ها الگوی ارتباطی دیگر را نیز تغییر دادند. شیوۀ کار، خرید و فروش، رای دادن، سرمایه‌گذاری، تحصیل، بازی، سرگرمی، امور مالی، تعامل و گذران زندگی ما همگی در حال تغییر است.

تجارت و بازرگانی الکترونیکی، خدمات الکترونیکی، شهر الکترونیکی، شهروند الکترونیک، دولت الکترونیکی، دنیای مجازی، و ده‌ها واژه دیگر همگی ناظر بر همین تحول در فضایی است که فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی بازیگر اصلی آن است. همه این‌ها در این مجموعه با نمونه و مثال بررسی شده است.

مجموعۀ حاضر بر این فرض استوار است که نقش اصلی فن‌آوری‌اطلاعات، فراهم کردن مزایای راهبردی برای شرکت‌ها از طریق آسان‌سازی حل مسئله، افزایش کارایی و کیفیت، خدمات ارتباطی و همکاری پیشرفته و توانمند‌ی برای بازسازی فرایند کسب و کار است. مدیریت هوشمند منابع اطلاعاتی، فن‌آوری‌ها و شبکه‌های ارتباطی، عوامل موثر و حیاتی در عملیات شرکت‌ها و بقای آن‌هاست.

این ویراست با توجه به نیازهای حال و آینده مدیران (در هر سطحی) تالیف شده است. اغلب کتاب‌های مرتبط با نظام اطلاعاتی یا رویکرد فنی دارند یا اجتماعی - رفتاری. در حالی که هر دو رویکرد، اهمیت دارد. ارتباط فناوری‌ها با حسابداری، مالی، بازاریابی، مدیریت عملیات/ تولید، مدیریت منابع انسانی و دولت نیز برجسته شد. مثال‌های گسترده، مفاهیم را شفاف‌تر ساخته‌اند. در تمام بخش‌های این مجموعه، علاوه بر کاربرد موفق فناوری‌های اطلاعاتی به شکست‌ها و درس‌های آن نیز توجه شد. هر کس متناسب با نیاز خود می‌تواند خوشه‌ای از این مجموعه برچیند؛ حتی اگر فصلی از آن باشد. برخی از جملات، مفاهیم و بحث‌های این مجموعه، جرقه‌ای است که می‌تواند مسیر و راهبرد یک کسب و کار را عوض کند.

در بخشی از کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال (Information Technology for Management) می‌خوانیم:

به‌طور معمول رده‌بندی فعالیت‌های سازمانی در سه سطح انجام می‌شود که عبارتند از: عملیاتی، مدیریتی، و راهبردی. در این قسمت به هر کدام از آن‌ها از نزدیک نگاه خواهد شد.

فعالیت‌های عملیاتی: فعالیت‌های عملیاتی به عملیات روزانه یک سازمان می‌پردازد، مانند گماردن کارکنان به کارهای مختلف و ثبت ساعت کار آن‌ها، یا صدور یک دستور خرید. ماهیت فعالیت‌های عملیاتی، کوتاه‌مدت است. نظام‌های اطلاعاتی که از آن‌ها حمایت می‌کند عبارتند از: نظام‌های پردازش تراکنش، نظام‌های اطلاعات مدیریت، نظام‌های پشتیبان تصمیم‌گیری خودکار، نرم‌افزارهای گروهی و خودکارسازی دفتری.

کارکنان سیار خارج از سازمان توسط دستگاه‌های سیار پشتیبانی می‌شوند. نظام‌های عملیاتی اغلب توسط سرپرستان (مدیران خط اول)، اپراتورها، کارکنان اداری، کارکنان میدانی، کارکنان خدمات مشتری، و مانند آن‌ها استفاده می‌شود.

فعالیت‌های مدیریتی: فعالیت‌های مدیریتی، فعالیت‌های تاکتیکی (روشی) یا تصمیم‌گیری نیز نام دارد. به‌طور کلی، به فعالیت‌های مدیریت میانی مانند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، سازماندهی، و کنترل می‌پردازد. نظام‌های مدیریت رایانه‌ای که اغلب معادل ام‌آی‌اس فرض می‌شود برای خلاصه‌سازی داده‌ها و تهیه گزارش طراحی شده‌اند. مدیران میانی می‌توانند از چنین نظام‌هایی در صورت نیاز پاسخ‌های فوری نیز بگیرند. نظام‌های اطلاعات مدیریت از نظر دامنه از نظام‌های اطلاعات عملیاتی گسترده‌تر است، اما مانند نظام‌های عملیاتی، به‌صورت اساسی منابع داده داخلی را استفاده می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پشتیبانی فن‌آوری اطلاعات از عملکرد سازمان در محیط‌های تجاری پرتلاطم
فصل دوم: فن‌آوری‌های اطلاعات: مفاهیم، انواع و پشتیبانی
فصل سوم: تاثیر آی‌تی بر کسب‌وکارها، کاربران و محیط
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال
نویسنده،
مترجمزهیر حیاتی، غلامعلی تمهید
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-600-241-176-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال

برای دریافت کتاب فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کارها و سازمان‌ها در اقتصاد دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.