معرفی و دانلود کتاب فوتبال علیه دشمن

عکس جلد کتاب فوتبال علیه دشمن
قیمت:
95000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال علیه دشمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال علیه دشمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فوتبال علیه دشمن

کتاب فوتبال علیه دشمن به قلم سایمون کوپر، قدرت و نفوذ فوتبال در عرصه‌های غیر فوتبالی را مورد بررسی قرار داده و از تأثیر فوتبال در دگرگونی ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی صحبت می‌کند.

فوتبال چیزی فراتر از محبوب‌ترین بازی جهان است. به تعبیر بسیاری از افراد فوتبال یک زبان بین‌المللی است که حکم مرگ و زندگی را دارد. پله معتقد است فوتبال بازی زیبایی است که جنگ‌ها را آغاز می‌کند و به پایان می‌رساند و بسیاری از دیکتاتورها را در قدرت نگه داشته است.

فوتبال علیه دشمن (Soccer against the enemy) در سال 1993 در نوزده فصل به چاپ رسید. ده سال بعد با افزودن دو فصل دیگر و ضمیمه تجدید چاپ شد. اثر حاضر در سال 1389 با ترجمه‌ی «عادل فردوسی پور»، مجری و گزارشگر محبوب فوتبال، در ایران منتشر شد و به سرعت در لیست پرفروش‌های بازار کتاب قرار گرفت.

سایمون کوپر (Simon Kuper) برای بررسی تأثیر فوتبال بر سیاست و فرهنگ به 22 کشور سفر کرد. او در تلاش بود تا بداند چه چیزی باعث می‌شود کشورهای مختلف این بازی ساده را این‌قدر متفاوت بازی کنند.

وی در طول این سفرها با تعداد زیادی از هواداران متفاوت فوتبال روبه‌رو شد، از هوادار اهل برلین شرقی که پلیس امنیتی آلمان شرقی به خاطر طرفداری تیم محبوبش آزارش داد، تا ژنرالی آرژانتینی که دیدگاه خودش را راجع به تاکتیک‌ها داشت.

تلاش‌های او اشتراک ترسناک بین فوتبال و سیاست را روشن کرد. خصوصا در دوران حادثه یازده سپتامبر امثال بن لادن به شدت دغدغه‌ی فوتبال داشتند.

از زمان نگارش این کتاب تاکنون بزرگ‌ترین تغییر فوتبال جهانی، رشد فوتبال زنان بوده است. در شرایطی که اتحادیه‌ی فوتبال انگلیس در بیشتر سال‌های قرن بیستم فوتبال زنان را ممنوع کرده بود. فوتبال زنان طبق گزارش‌ها سریع‌ترین رشد ورزشی را با سی میلیون بازیکن در جهان داشته است. با این حال ‌جز جوش‌ و خروش کوتاه ‌مدت امریکایی‌ها در هنگام برگزاری جام‌ جهانی زنان، کمتر کسی آن را دنبال می‌کند. لیگ حرفه‌ای زنان امریکا در سال 2003 به دلیل استقبال کم تعطیل شد.

خارج از اروپا کماکان اختلاف‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای وجود دارد. حسابی سرانگشتی نشان می‌دهد هر چه آزادی در کشوری کمتر باشد، فوتبال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ همان‌طوری که در شمال افریقا، خاورمیانه و خلیج فارس اهمیت بسیار زیادی دارد.

در بخشی از کتاب فوتبال علیه دشمن می‌خوانیم:

واقعه‌ی هامبورگ نه ‌تنها نهضت مقاومتی نبود که ما در پی‌اش بودیم، بلکه نبردی بود که هرگز در آن برنده نشدیم. این بازی به نوعی جنگ را دوباره برای همه تداعی کرد: به ‌طور خلاصه پس از بازی هامبورگ تمام هلندی‌ها، از کاپیتان تیم‌ ملی گرفته تا هوادارِ نخست‌ وزیر، همه برابر بودند. بازیکنان چنین فضایی را ایجاد کردند.

پس از بازی، در هتل اینترکنتیننتال به رقص و پایکوبی پرداختند و آواز «ما راهی مونیخ می‌شویم» را خواندند که آواز هواداران است و «هنوز قرار نیست به خانه برویم» که آواز معروف مشروب‌ خواران است. در هتل، شاهزاده یوهان‌فریسو، پسر دوم ملکه‌ی هلند هم به جمع ملی‌ پوشان پیوست و آواز «آیا آواز آلمانی‌ها می‌شنوید؟» را خواند. گولیت گفت دوست داشت آن موقع در میدان لایدشپلاین آمستردام باشد: «به‌ هر حال در آلمان نمی‌شود جشن درست ‌و حسابی گرفت.» او واژه‌ی bobo را در توصیف یک مقام رسمی شیک اما بی‌مصرف اختراع کرد که این کلمه وارد زبان هلندی شد. حالا هلندی‌ها همدیگر را «بوبو» صدا می‌زنند.

همان ‌طور که هلندی‌ها به رعایت مساوات معروف بودند، آلمانی‌ها کماکان مغرور به حساب می‌آمدند. هانس فن‌بروکلن دروازه‌بان هلند در این ‌باره می‌گوید: «نوع رفتار آلمانی‌ها با بازیکنان حریف غیر قابل قبول است. اگر آن‌ها در راهرویی به عرض یک متر هم با شما برخورد کنند، حتا آن‌قدر بانزاکت نیستند که سلام ‌و علیکی بکنند.»

واقعیت این است که آلمانی‌ها کاملاً (واقعاً کاملاً) مسائل اخلاقی مسابقه را فراموش کردند. حتا بکن‌باوئر، آلمانی خوب، که پس از بازی سوار اتوبوس هلندی‌ها شد تا پیروزی را به حریف تبریک بگوید، شکست مقابل هلند را سزاوار تیمش ندانست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی نویسنده
فصل یکم
فصل دوم: فوتبال جنگ است
فصل سوم: مخالف فوتبال
فصل چهارم: بالتیکی‌ها دوست دارند در جام جهانی امریکا باشند
فصل پنجم: رئیس پلیس مخفی در گوشه‌ی چپ زمین
فصل ششم: فرمانروایان اوکراین
فصل هفتم: سرتراشیده‌ی تنهایی که ملتی را نجات داد
فصل هشتم: گاتزا، اروپا و سقوط مارگارت تاچر1
فصل نهم: یک روز با هلنیو هررا
فصل دهم: اف‌ث بارسلونا و پرسش اسکاتلندی
فصل یازدهم: هلند و انگلیس: چرا بابی‌ رابسون در هلند ناموفق بود
فصل دوازدهم: افریقا (به ‌طور خلاصه)
فصل سیزدهم: روژه میلا و رئیس‌جمهور کامرون
فصل چهاردهم: ماندلا در هلدرفونتاین
فصل پانزدهم: کوتاه، تیره، امریکایی
فصل شانزدهم: آرژانتینِ قهرمان!
فصل هفدهم: پله‌ی مالاندرو
فصل هجدهم: سلتیک و رنجرز یا رنجرز و سلتیک
فصل نوزدهم: از بوستون تا بنگلادش در جام جهانی
فصل بیستم: رئیس‌جمهور و پسرانِ بدِ آبی
فصل بیست‌ و یکم: فوتبال جهانی، مبارزه‌ی جهانی
بعدالتحریر: آن‌ها حالا کجا هستند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فوتبال علیه دشمن
نویسنده
مترجمعادل فردوسی پور
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات425
زبانفارسی
شابک978-964-362-767-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
95000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فوتبال علیه دشمن

Mehdi Siyanaki1981
۱۳۹۸/۴/۸
بالاخره فوتبال بخشی از جامعه امروزی را تشکیل می‌دهد، همین که آری از سیاست، مذهب هست خودبیانگر آن است که فارغ از هرنژاد فوتبال درزندگی کشورها نقش به سزایی دارد. پول، شهرت، دوستی، دشمنی، احترام، عدالت را حتی درفوتبال پررنگ تر می‌بینیم بدون تعصب باید گفت فوتبال فراتر از ذهن هاست که رخنه کرد در بدنه‌ی جامعه بشری انسانها
Vahid amroudi
۱۳۹۸/۳/۲۳
از تاثیر و جادوی جالب فوتبال... همینکه با وجود همه بازی‌ها و زور زدن ها!!، یک روز بازگشت عادل به صحنه فوتبال حتمی ست 👍✌، زنده باد کتابراه
Masoud S
۱۳۹۸/۴/۱۲
کتاب فوقالعاده‌ای هست به نظرم هرکسی که عاشق فوتباله باید، این کتابو بخونه
با ترجمه فوقالعاده عادل
seyedreza hoseini
۱۴۰۲/۱/۶
من عاشق کتاب‌هایی هستم که آقای فردوسی پور عزیز و بهزاد توکلی و... ترجمه کردند
moradi morteza
۱۳۹۹/۶/۱
عالی عالی و بسیار عالی عادل حرف نداره
فاطره احمدی
۱۳۹۹/۷/۱۱
آقاعادل شما تو هرکاری بهترینی شک نکن
اشکان اردلانی
۱۳۹۸/۷/۴
کتاب بسیار جذاب و خوبی بود.
خلیل فرجی
۱۳۹۸/۴/۱۶
بخوانید و لذت ببرید
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب فوتبال علیه دشمن

برای دریافت کتاب فوتبال علیه دشمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.