معرفی و دانلود کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز

عکس جلد کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز
قیمت:
35500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز

اگر گام‌هایی را که در کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز اثر درین دانلی و ترویس دانلی توصیف شده است، دنبال کنید، ده روز دیگر یک فیلم‌نامه تمام شده خواهید داشت. فیلم‌نامه‌ای که ممکن است یک فیلم موفق روی پرده‌ی سینما شود.

درست است، وعده بزرگی است و طبیعتاً این سؤال را پیش می‌آورد که البته اغلب ما هم آن را می‌شنویم: «آیا واقعاً می‌تونم یه فیلم‌نامه خوب اونم فقط تو ده روز، بنویسم؟ سوای این، اکثر اساتیدی که می‌شناسم می‌گویند؛ نوشتن یک فیلمِ خوب، ماه‌ها یا حتی سال‌ها، زمان می‌بره.»

اجازه بدهید ابتدا یک پاسخ مفید و مختصر به این پرسش‌تان بدهیم: «بله، می‌توانید در ده روز یک فیلم‌نامه عالی بنویسید. و در صفحات پیش رو، خواهید دید که دقیقاً چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید!»

کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز (The Ten-Day Screenplay) برنامه‌ریزی را دنبال کنید و پس از ده روز یک فیلم‌نامه کامل در دست دارید که می‌تواند خوانندگان‌تان را تحت تأثیر قرار دهد و آغازی باشد بر کارنامه حرفه‌ای نویسندگی‌تان.

تراویس دانلی (Travis Donnelly) فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است که بیشتر با نوشته‌هایش برای دو سریال هاوایی فایو زیرو و مدیوم شناخته می‌شود. دانلی تابه‌حال چندین فیلم‌نامه اورجینال را به شرکت‌های بزرگ سازنده فیلم مثل سونی، فروخته است. ترویس فارغ‌التحصیل دانشگاه کانزاس است.

درین دانلی (Darrin Donnelly) یک نویسنده تمام‌وقت است که نوشته‌هایش در وال‌استریت جورنال، فست کمپانی، اسپورتس ایلوستریتد و سایر روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های جهان، قابل مشاهده است. سبکِ سریع نوشتن که در این کتاب می‌آموزید، نه‌تنها باعث می‌شود کار نگارش فیلم‌نامه‌تان سریع‌تر به پایان برسد، بلکه هیجانِ فیلم‌نامه‌تان را هم حفظ می‌کند.

کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده‌ روز، شما را وادار می‌کند تا ایده‌تان را روی کاغذ بیاورید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مراحل ذکرشده در کتاب را گام‌به‌گام طی کنید.

در بخشی از فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز می‌خوانیم:

قبل از پایان، قهرمان‌تان باید با ترس خود، رو در رو شود و این اتفاق، شجاعتی زیاد را می‌طلبد. نکته‌ی مهم در اینجا این است که بین شجاعت و اطمینان تفاوت وجود دارد. قهرمان ممکن است نسبت به خود اطمینان داشته باشد، اما درعین‌حال وقتی با خطری جدی روبه‌رو می‌شود، دستپاچه و مضطرب شود. قهرمانی که سعی می‌کند شجاعت خود را بیشتر کند، متوجه می‌شود که این ترس، تهدیدی جدی برای او است و می‌آموزد که این تهدید می‌تواند باعث نابودی‌اش شود. بنابراین به هر شکل ممکن که شده خودش را در مقابل آن قرار می‌دهد تا با این ترس رودررو مواجه شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
به دنیای فیلم‌نامه‌نویسی با حداکثر سرعت خوش آمدید
پیش از آغازِ دوره ده‌روزه
نُه گام ضروری برای یک داستان عالی
روز اول- ایجاد و پروراندن شخصیت
روز دوم - ورود به دنیای قهرمان و کاتالیزور اول
روز سوم – اجتناب و کاتالیزور دوم
روز چهارم – آغازِ سفر قهرمان
روز پنجم – شرایط قهرمان خوب به نظر می‌رسد!
روز ششم – نقطه میانی
روز هفتم – شرایط سخت‌تر می‌شود
روز هشتم – بدترین اتفاق ممکن
روز نهم – بازگشت
روز دهم – پایان
روز یازدهم و پس از آن ...
ضمیمه (یک مدل طرح اولیه ساده)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز
نویسنده،
مترجمامیرحسین فاضلی مقدم
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-8211-84-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
35500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز

behzad molaie
۱۳۹۸/۲/۲۰
کتاب واقعا خوبه، با خوندنش دیگه مثل صابق به فیلمها نگاه نمیکنین با یه نگاه جدید فیلم نگاه میکنین، اموزشی که میده فوق العادست
اخرش یه جمله میگه که باعث میشه شما تصمیم نهایی رو بگیرین (به فیلم نامه نویسی علاقه دارین؟تاحالا چندتا خوندین) اگه نخوندین و علاقه‌ای به خوندنش ندارین پس فقط ایده فیلم نامه نویس شدن رو دوس دارین
حجت خباز
۱۳۹۹/۱۰/۱
30 سال پیش کتاب چگونه در 21روز فیلمنامه بنویسیم را مطالعه کردم.
با آن کتاب عملا 3 فیلمنامه بلند، ده فیلمنامه کوتاه، چند فیلمنامه مستند و یک سریال به نگارش درآوردم.
اینک با صدها ایده‌ای که دارم، با این کتاب، راحت و سریعتر خواهم نوشت.
تشکر از کتابراه به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های مطالعه مجازی.
دستمریزاد🙏🙏
طیبه احمدی
۱۴۰۱/۴/۸
بسیار بسیار عالی و کاربردیه. واقعا ممنونم. چون درکنار مطالعه دارم فیلمنامه خودمو مینویسم. واقعا کاربردیه و مثل کتابای دیگه تئوری نیست و ادمو وادار به تفکر راجع به ساختار داستان فیلمنامه و نوشتن و نوشتن میکنه. عالی بود. بازم ممنونم. خسته نباشید. سربلند و موفق و شاد باشید. یاعلی
علیرضا فلاحتی
۱۴۰۱/۱/۱۲
فیلمنامه رو به طور درست و زیبا تعریف کرده و همه سختی‌های اونو برداشته. دیدگاه من نسبت به فیلمنامه نویسی کاملاً عوض شد و خیلی راحت و لذت بخش تر بهش فکر میکنم و انجام میدم. اون چارچوب قوانین رو برداشته و فقط میگه که به خلاقیت خودتون تکیه کنید.
کتاب فوق العاده و عالی هست.
ماریا سجادی نژاد
۱۴۰۰/۴/۲۷
کتاب. خوبی هست اما محتوای کتاب با اسم کتاب همخوانی ندارد. چون فیلم نامه نویسی در ده روز اینطور به خواننده القا می‌شه که در ده روز پله پله یاد می‌دهد که یک فیلم نامه نوشته شود.
اما محتوای کتاب; روش را آموزش نمی‌دهد; محتوای یک فیلم نامه خوب را دسته بندی کرده است.
امید
۱۴۰۲/۸/۱
سلام عرض ادب خدمت هنر جویان و هنر دوستان عزیز، بنده فیلم نامه نویس و داستان نویسی هستم که تقریبا کتاب و دوره‌های زیادی را در این زمینه پشت سرگذاشته و پیشنهاد میکنم دانلود این کتاب کار درستی، چه تازه کار و چه پیشرفته.
حامدزینلی
۱۴۰۱/۸/۲۱
سلام در مجموع در کنار کتابهای دیگر فیلمنامه می‌تواند تکمیلی محسوب شود. مطالب مربوط به ۲۰ سوال شخصیت پردازی بنظر بنده قسمت متفاوت، مفیدتر و کاربردی کتاب بود که توصیه میکنم حتما در زمان شخصیت پردازی از این ۲۰ سوال استفاده کنید.
مریم عباسی
۱۳۹۷/۶/۱۵
فوق العاده بود. طوری ک الان در حال خوندن کتاب مبانی فیلنامه نویسی "سید فیلد" هستم مطالبش واسم تکراریه ولی توضیحات و حجم بیشتری داره.
الهام هوشمند
۱۳۹۶/۱۰/۳۰
عالی بود. لذت بردم. بعد ازسالها از کلافگی نجات پیداکردم و باسرعت به سمت هدفم حرکت کردم.
Bahar Arbab
۱۳۹۹/۸/۲۱
این کتاب واقعا عالی بود و اگر تصمیم جدی به نوشتن یه فیلم‌نامه دارید این کتاب بهترین انتخاب میتونه باشه. چون تمام ریز نکته‌ها و ترفند‌ها رو به طور کامل با مثال اموزش داده
مصطفی حسینی
۱۳۹۹/۱/۱۵
کتاب خوبیه! یه جورایی دست ادم رو باز گداشته به تفاوت بین روحیه نویسنده‌ها خیلی توجه کرده و نمیگه حتما باید اینکارو کنید یا اونکارو کنید و غیر از اون اشتباهه بخریدش
بهنام یازرلو
۱۳۹۹/۴/۱۳
این کتاب رو من با وسواس زیاد خوندم و بین چند کتاب مرجعی ک خریدم از همه بهتر بود و واقعا ساده و روان و از هرگونه پیچیدگی ب دوره. واقعا مفیده و عالیه
Saied mahdi Khayam
۱۳۹۶/۱۰/۲۶
در خصوص فیلم نامه و داشتان نویسی لطفا کتب بیشتری قرار دهید
محمد آتشی
۱۳۹۹/۹/۴
منم این کتاب رو مطالعه کزدم و بشدت لذت بردم و خوبیش اینه که کاملاً ذهنتونو باز می‌کنه برای نگارش کارای بعدیتون
mohammad karimi
۱۳۹۷/۹/۱۲
در مورد درخواست Saied mahdi Khayam برای معرفی کتب بیشتر، من کتاب "ساختار و شخصیت در فیلمنامه" [نوشته مهدی کریمی خوزانی] معرفی می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز

برای دریافت کتاب فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.