معرفی و دانلود کتاب قدرت عادت

عکس جلد کتاب قدرت عادت
قیمت:
۶۹۹۰۰ 34950 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت عادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت عادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت عادت

چارلز داهیگ، نویسنده و گزارشگر معروف، در کتاب قدرت عادت، ما را از کشفیات تکان دهنده‌ای درباره علم عادت‌ها آگاه می‌کند که برای همیشه نحوه شکل‌گیری و تغییر آن‌ها را می‌آموزیم.

کتاب قدرت عادت (The Power Of Habit) چکیده‌ی صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با بیش از سیصد دانشمند، مدیر و تحقیقات انجام‌شده در ده‌ها شرکت و سازمان است که حدود 62 هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته بود.

این اثر به سه بخش تقسیم شده است؛ بخش اول به این موضوع اختصاص دارد که عادت‌ها چگونه در زندگی افراد پدید می‌آیند. این بخش عصب‌شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی ساختن عادت‌های جدید، تغییر عادت‌های قدیمی و روش‌های مختلف این فرایند را بررسی می‌کند. برای نمونه، اینکه چگونه مسواک زدن از یک امر غیرعادی و عجیب به یک دغدغه ملی تبدیل می‌شود.

در این بخش توضیح داده می‌شود که چطور شرکت پروکتر ‌اند گمبل توانست با استفاده از الگوهای عادتی مشتریان یک اسپری خوش‌بو کننده هوا به نام فیبریز را به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل کند یا اینکه چگونه انجمن معتادان گمنام توانست با حمله به عادت‌ها در اوج اعتیاد، زندگی هزاران تن را تغییر دهد و اینکه چگونه مربی معروف، تونی دانگی، توانست سرنوشت بدترین تیم لیگ ملی فوتبال امریکا را با تمرکز بر واکنش‌های خودکار بازیکنانش به کلیدهای ظریف زمین بازی، به کلی تغییر دهد.

بخش دوم عادت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را بررسی می‌کند. این بخش جزئیات نحوه عملکرد مدیر شرکت آلکوا، پاول اونیل، را شرح می‌دهد که چگونه پیش از آنکه وزیر دارایی شود توانست با تمرکز بر یک عادت محوری، این شرکت رو به نابودی را به صدر جدول «میانگین صنعتی داو جونز» بکشاند یا اینکه چگونه استارباکس توانست با القا کردن عادت‌هایی که برای تقویت اراده طراحی شده بودند، یک دانش‌آموز مردودی را به یکی از مدیران برتر دنیا تبدیل کند. این بخش توضیح می‌دهد وقتی عادت‌های سازمانی یک بیمارستان نادرست باشد، حتی ممکن است زبردست‌ترین جراحان نیز مرتکب اشتباهات جبران ناپذیر و مرگبار شوند.

بخش سوم عادت‌های جوامع را بررسی می‌کند. این بخش توضیح می‌دهد چگونه مارتین لوترکینگ و جنبش‌های حقوق مدنی تا حدی از راه تغییر عادت‌های اجتماعی در مونتگومری آلاباما به پیروزی رسیدند و اینکه چگونه کشیشی جوان به نام ریک وارن توانست با تمرکز بر تغییر همان عادت‌های مشابه، بزرگ‌ترین کلیسای کشور را در منطقه سدلبک کالیفرنیا بسازد. در پایان این بخش به سؤال‌های اخلاقی پیچیده‌تر پاسخ می‌دهیم، مانند اینکه اگر قاتلی در انگلستان بتواند ثابت کند این عادت‌های او بوده‌اند که او را وادار به قتل کرده‌اند، باید آزاد شود.

چارلز داهیگ (Charles Duhigg) در این کتاب بر عادت‌هایی تمرکز دارد که به طور مشخص تعریف شده‌اند: انتخاب‌هایی که همه‌ی ما زمانی آگاهانه برمی‌گزینیم؛ سپس بدون آنکه به آن‌ها فکر کنیم، هر روز انجامشان می‌دهیم. همه‌ی ما در نقطه‌ای از زمان آگاهانه تصمیم گرفته‌ایم چقدر بخوریم، چقدر بخوابیم، وقتی از خواب بیدار شدیم ابتدا چه‌ کاری انجام دهیم، چه وقت پیاده‌روی کنیم و غیره. آنگاه برای هیچ یک از این کارها دیگر تصمیم نگرفتیم و آن رفتار در ما خودکار شد و این از لحاظ عصب‌شناسی یک نتیجه کاملاً طبیعی است. حال ما با درک اینکه چگونه این اتفاق می‌افتد، می‌توانیم آن الگوها را هرطور که می‌خواهیم بازسازی کنیم.

در بخشی از کتاب قدرت عادت می‌خوانیم:

آیا می‌خواهید عادت غذایی جدیدی در خود ایجاد کنید؟ محققان مرکز ملی کنترل وزن امریکا در پروژه‌ای که بیش از شش هزار تن در آن بین 15 تا 20 کیلو وزن کم کرده بودند، متوجه شدند 78% شرکت‌ کنندگان هر روز صبحانه‌ای مشخص می‌خورند (سرنخ)، اما بیشتر کسانی که در رژیم غذایی خود موفق شده بودند، پاداشی مشخص برای متعهد ماندن خود نیز در نظر گرفته بودند. این پاداش می‌توانست هر چیزی باشد، لباسی بخصوص، حس رضایت و غرور از رفتن روی ترازو و پایین آوردن وزن، تناسب اندام یا خلاصه چیزی که به راستی می‌خواستند و با دقت انتخاب کرده بودند. هر وقت وسوسه می‌شدند رژیم غذایی خود را بشکنند، بر پاداش خود تمرکز می‌کردند تا جایی که این تمایل به نوعی وسواس خفیف تبدیل شد. محققان دریافتند تمایل افراد به پاداش، بر وسوسه شکستن تعهدشان غلبه می‌کند. این میل به پاداش چرخه عادت را در آن‌ها استوار می‌کرد.

شناخت و درک علم تمایلات برای شرکت‌ها موضوعی حیاتی است. بسیاری از کارها هستند که ما باید آن‌ها را روزانه و منظم انجام دهیم اما هرگز به عادت تبدیل نمی‌شوند. برای مثال ما باید هر روز مراقب میزان مصرف نمک یا شکر‌مان باشیم یا آب زیادی بنوشیم، همچنین باید هر روز سبزیجات بیشتر و چربی کمتر بخوریم، باید هر روز ویتامین مصرف کنیم و ضد آفتاب بزنیم. لزوم عادت شدن مورد آخر بسیار واضح است: زدن مقدار کمی ضدآفتاب به صورت هر روز صبح میزان احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛ اما با وجود این کمتر از 10% امریکایی‌ها هر روز ضدآفتاب استفاده می‌کنند در حالی که همه آن‌ها هر روز دندان‌هایشان را مسواک می‌زنند. چرا؟

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار/ درمان عادت
بخش اول: عادت‌های افراد
فصل اول: چرخه عادت/ عادت‌ها چگونه عمل می‌کنند
فصل دوم: مغز مشتاق/ چگونه عادت‌های جدید بسازیم!
فصل سوم: قانون طلایی تغییر عادت/ چرا دگرگونی رخ می‌دهد؟
بخش دوم: عادت‌های سازمان‌های موفق
فصل چهارم: عادت‌های محوری یا تصنیف پاول اونیل/ چه عادت‌هایی بیشتر اهمیت دارند؟
فصل پنجم: استارباکس و عادت موفقیت/ وقتی که قدرت اراده خودکار می‌شود
فصل ششم: قدرت یک بحران/ چگونه رهبران به‌دنبال حوادث، عادت‌های جدید می‌سازند
فصل هفتم: چگونه فروشگاه تارگت پیش از آنکه شما بدانید، می‌داند چه می‌خواهید؟
بخش سوم: عادت‌های جوامع
فصل هشتم: کلیسای سدل بک و تحریم اتوبوس مونتگومری/ جنبش‌ها چگونه پا می‌گیرند
فصل نهم: نورولوژی قدرت اراده/ آیا ما مسئول عادت‌های خود هستیم؟
پی‌نوشت: نکاتی برای کاهش وزن، ترک سیگار، مسامحه‌کاری و…
پیوست: راهنمای استفاده از مطالب این کتاب
درباره منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت عادت
نویسنده
مترجمالهام شریف
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-964-236-911-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۹۰۰ 34950 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت عادت

نیکا نیکایی
۱۳۹۸/۳/۳۰
من فعلا کامل کتاب رونخوندم، اما واقعا خوندنش خیلی سطح اطلاعات مون رو میبره بالا... تا همینجا که خوندم دارم لذت میبرم پیشنهاد میکنم حتما جز کتاب هاتون که میخونید بزارید... دوستان لطف کنید دیدگاه منو لایک کنید میخوام کتاب تهیه کنم بن تخفیفم کمه و نمیشه استفاده کنم
نصرالله سرخابی
۱۳۹۸/۳/۱۵
اجرتان با خداوند باد بسیار عالی وثواب دارد دراین وانفسا..... وعدم توان خرید کتاب خدمتیست بزرگ بمردم فقیر و اینست عبادت ومکه و زیرات واجب و مستحبی........
مهرنوش کبیری
۱۳۹۸/۸/۸
اگر ما عادت‌های درستی رو به وجود بیاریم (همه‌ی عادتها خوب نیستن، بی‌نظمی، استفاده زیاد از اینترنت، خواب زیاد، پرخوری اینا همشون جز عادتهای بد محسوب میشن) هیچ کاری وجود نداره که نتونیم انجامش بدیم. اساسا عادتها به این دلیل به وجود میان که مغز مرتب به دنبال راه هاییه تا سعی و تلاش رو کم کنه، اگر تمام کارها به مغز واگذار بشه مغز سعی میکنه تقریبا هر کار روتین و معمولی رو به شکل یک عادت در بیاره، چون عادتها به ذهن ما اجازه میدن اغلب اوقات تجزیه و تحلیل‌ها رو کاهش بده، عادت‌ها ناخودآگاه به وجود میان، ما نمیدونیم که داریم اونها رو ایجاد می‌کنیم ولی میشه اونها رو دستکاری کرد یعنی میشه با تغییر قسمتهایی از اونا به تغییر شکل اونها کمک کرد. اما چرا عادتها قوین؟ چون اونها اشتیاق و تمایل عصب شناختی ایجاد میکنن، برای غلبه بر عادت باید تشخیص بدیم کدوم تمایل باعث تحریک رفتار ما میشه، عادتها یک چرخه‌ی سه مرحله‌ای دارن: سرنخ، روتین، پاداش، منظور از سر نخ (احساسیه که منو به سمت اون عادت میکشونه)، برای عوض کردن عادتها باید سعی کنیم به جای اینکه عادتهای جدید به وجود بیاریم سعی کنیم تا عادتهای قبلی رو عوض کنیم، برای تغییر دادن عادتها فقط باید به مرحله‌ی میانی یعنی روتین حمله کنیم قانون اینه که اگر ما از همون سرنخا استفاده کنیم میتونیم روتین رو تغییر بدیمو عادتها رو عوض کنیم اگر سر نخ و پاداش همون موارد قبلی بمونن تقریبا هر رفتاری رو میشه عوض کرد. #قدرت_عادت#چارلز_داهیگ
قاسم محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۷
سلام، مقوله عادت آنچه مغز انسان خیلی دوست دارد. چون مغز انسان از تغییر و دگرگونی گریزان است بخاطر اینکه باید جناب مغز به خودش زحمت بده داده‌های جدیدی در خودش ثبت و ضبط کند بهمین دلیل مطالعات نشان می‌دهد ۹۲ درصد آدمهای روزگار به تبعیت از جناب مغز از تغییر کردن می‌هراسند بجز ۸ درصد آدمهای دنیا با و و اراده پولادین چالش تغییر دگرگونی برای خود ایجاد می‌کنند تا راهکار‌های تغییر را با کنکاش کردن بدست بیاورند راه موفقیت را برای خود در هر حوزه فعالیت شأن هموار کنند. بنابراین برای رهایی از عادت‌های قدیم و غلط از یک راهکار درست با تغییر کردن و تمرین و ممارست به یک عادت جدید و درست و کارآمد و موثر خواهیم رسید و لا غیر... تغییر کوچک نتیجه بزرگی دارد.
Ghaffari Ghaffari
۱۳۹۷/۹/۱۰
کتابی ک ب نظرم همه باید بخونن و تاثیر مثبتی در روند زندگی روزمره داره تکنیک‌های ارزشمندی ک دانستنش برای هر انسان هدفمندی واجبه حتما بخونید😉
محمد نوری
۱۴۰۱/۲/۱۱
کتاب قدرت عادت راهی جدید و خاص را برای رسیدن به موفقیت، چه در زندگی شخصی و چه در کار، پیش پای ما قرار می‌دهد.
به عقیده چارلز داهیگ، نویسنده این کتاب، حذف عادات مخرب و جایگزینی آن‌ها با عادات مثبت، می‌تواند کلید دستیابی به موفقیت در تمامی جنبه‌های زندگی باشد.
خلاصه کتاب قدرت عادتخلاصه کتاب قدرت
عادت
اما اگر تا کنون حتی یک بار سعی کرده باشیم عادات خود را تغییر دهیم و با شکست مواجه شده باشیم، می‌دانیم که انجام این کار، در حرف ساده است. اینجاست که کتاب قدرت عادت به کمک ما می‌آید. داهیگ در اینجا، با تعریف یک چرخه سه قسمتی از ساختار یک عادت، طلسم ناکامی در ترک عادت را برای ما می‌شکند.
mohsen ebi
۱۳۹۸/۷/۱۸
کتاب خوبی بود, اولش بخاطر اسمش و شکل و توضیحاتش فکر کردم از این کتابای درپیتیه که همه دارن روونه بازار می‌کنن اما وقتی رایگانش کردین محض اینکه بفهمم حدسم درست هست یا نه؟ یکم از کتاب خوندم. واقعا کتاب خوبی بود اونچه که شاید همیشه داره تو زندگیمون اتفاق میافته و بعضا شاید نسبتا درکی هم از اونها داشته باشیم رو بصورت دقیق و با ذکر مثالهای متعدد بهمون نشون میده. از بخش تغییر عادتها در سازمانها و شرکتهاش لذت بردم. شخصا به هر کسی که می‌شناسم خوندن این کتاب رو توصیه می‌کنم.
محمد رمضانی
۱۳۹۸/۴/۱۵
این کتاب به زیبایی توجه افراد را معطوف به خودشون میکنه. ما در زندگی یکسری کارهایی را از روی عادت میکنیم که بعضیشون مفید و بسیاریشون غیر مفیدن. با آگاه شدن نسبت به این عادات، میتونیم کنترل زمان و زندگیمون را به دست بگیریم و عادات غیرضروری را با عادات مفید دیگه جایگزین کنیم. توصیه میکنم هرکی این کتاب را نخوانده، سریع تر بخونه و زمان زیادی را که ناآگاهانه به هدر میده را اصلاح کنه. من خودم با شروع خوندن این کتاب، سحربیدارشدن (ساعت ۵ صبح) و ورزش و کنترل غذا و زمان خوابیدنم را تا حد زیادی اصلاح کردم.
matina kh
۱۳۹۸/۳/۱۵
این کتاب فووووق العادس و باید جزو 100 کتابی باشه که قبل از مرگ باید بخونیم اگه میدونستم رایگانشو میذارید نمیخریدمش البته که با خوندنش اینقدر جذب میشید که دوست دارید نسخه‌ی فیزیکیشو داشته باشید
رضا اسدزاده
۱۴۰۱/۴/۲
همه زندگی ما برگرفته از عادتهای ماست، عادتهای کوچکی که تاثیرات بزرگی در سبک زندگی ما دارد
در این کتاب سه گروه از عادت‌های فردی، عادتهای سازمانی و عادتهای اجتماعی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نحوه‌ی شکل گیری چرخه‌ی عادت، ایجاد عادت‌های مفید و ترک عادتهای غلط به شکل کاملا علمی توضیح داده شده.
مطالعه این کتاب را به همه کسانی که به دنبال رشد فردی هستند، همه مدیران و همه فعالین اجتماعی توصیه می‌کنم
مصطفی اعتمادنیا
۱۴۰۰/۳/۱۳
کتاب قدرت عادت کتاب راهگشا و تاثیر گذاری هست در این کتاب با مفهوم 《کار نیکو کردن از پر کردن است》بطور مثالی و عینی آشنا میشویم و متوجه میشویم چگونه می‌توانیم با تکرار و تکرار و تکرار تولید مهارت قدرت و ثروت کنیم. جالب است که در این کتاب مثالهای متنوعی از عادات تاثیر گذار در زمینه‌های مختلف وجود دارد و میتواند الهام بخش باشد. توصیه میکنم این کتاب رو بخونید کتاب تاثیر گذاری هست. موفق باشید مصطفی اعتمادنیا
Zee Homa
۱۳۹۸/۴/۹
نویسنده خیلی روان و‌ واضح با ذکر نمونه‌های گوناگون درباره عادت‌های مختلف صحبت میکنه و ضمن اینکه ریزه‌کاری‌های شکلگیری یک عادت جدید و تثبیتش رو توضیح میده، یاد میده چطور میشه عادات فعلی‌مون رو آنالیز کنیم و نهایتا تغییرشون بدیم. ممنون از کتابراه برای طرح «آخر هفته با کتابراه». صادقانه بگم اگه این طرح نبود، این کتاب رو نمی‌خریدم و خب حیف می‌شد!
کاربر ن
۱۳۹۸/۹/۱۰
حقیقتا اول از همه از نویسنده‌ی کتاب تشکر میکنم، بعد از اون از ترجمه خوبش و بعد از اون از کتابراه برای پیشنهاد این کتاب به من که هر بار خوندمش مصمم تر از دفعه قبل بهش برگشتم. و با جرات جزء معدود کتاب‌هایی بود که از تموم شدنش ناراحت شدم. من معمولا چیزی رو که ازش لذت ببرم به دیگران فقط پیشنهاد میدم اما در خصوص این کتاب فقط میگم باید بخونیدش. با تشکر فراوان
Gholamali Khavari
۱۳۹۸/۷/۲۵
عالی. این فرآیند خلق عادات چیزیه که باید خیلی درباره ش کار کرد مخصوصا تو کشورهایی مثل ایران که میخوان درسطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، اگربخواهیم بهترین سیستم‌ها و بهترین عملکرد رو درهرلحظه داشته باشیم باید عادت‌های درست رو در درون خودمون و فرزندانمون نهادینه کنیم
محمد
۱۴۰۲/۵/۱۱
من تازه خواندن کتاب قدرت عادت را شروع کردم اما برایم هیجان انگیز و جالب است برام جالبه که تغییر یه عادت کوچک می تونه تغییرات دیگه ای را هم رقم بزند. این کار برا ما ایرانیها لازمه می تونیم خودمون را عادت بدهیم که هیچگاه تو خیابانها و طبیعت چیزهای اضافی نریزیم. به امید آینده ای بهتر و شکوفاتر برا ایران و ایرانیها
مشاهده همه نظرات 196

راهنمای مطالعه کتاب قدرت عادت

برای دریافت کتاب قدرت عادت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.