معرفی و دانلود کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد

عکس جلد کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد

کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد، همانند سایر کتاب‌های ایشان با متنی ساده و خودمانی حاوی طنز است که خواننده را تا انتهای داستان به دنبال خود می‌کشاند​​​​​​.

قصه‌های جلال گلچینی از مجموعه داستان «زن زیادى» با عناوین: «تجهیز ملت»، «پستچی»، «شوهر آمریکایی»، «دفترچه بیمه»، «عکاس با معرفت»، «دید و بازدید عید»، «زیارت»، «تابوت» از آثاری است که نشان دهنده تلاش جلال در راه روشنگری جامعه ایران در آن زمان است. داستان‌های مجموعه دربردارنده حدیث نفس‌ها، خاطرات و گویه‌های تنهایی آل احمد هستند، با مایه‌هایی از افشای حقایقی در باب عرف‌ها و سنت‌های دست و پاگیر اجتماعی و افزون بر آن، درخواست نویسنده برای افقی بازتر و فضایی برای نفس کشیدن است.

دید و بازدید عید که یکی از داستان‌های قصه‌های جلال است که به شرح دید و بازدیدهای یک جوان در عید نوروز و ماجرا‌های جالبی که برای او اتفاق می‌افتد می‌پردازد.

در بخشی از کتاب قصه‌های جلال می‌خوانیم:

مهرانگیز خانم پس از یک توپ و تَشَر، وقتی دید سوزنی خودش نجس نشده؛ بی‌سروصدا به حمام فرو رفت و دیگران را با جار و جنجال‌شان سر بینه‌ی حمام تنها گذاشت. توی حمام، دو نفر روی سکوی جلوی خزینه، که اکنون درش را تیغه کشیده بودند، نشسته بودند و صابون می‌زدند. یک عده‌ی دیگر با بچه‌هاشان در گوشه و کنار می‌پلکیدند. درِ آهنی یکی از دوش‌ها که از رطوبت زنگ زده بود، از پاشنه درآمده بود، و یک‌وری به دیوار تکیه کرده بود. یک زن پا به ماه، که پای خود را زیر بار سنگین شکمش به سختی به جلو می‌کشید، سرخشک‌کنِ قرمزِ تندی به سر پیچیده بود و با وسواس تمام می‌خواست از در بیرون برود. مهرانگیز خانم با اِهِن و تُلُپ، از در وارد شد و یک‌راست رفت و روی سینی خود نشست. بگوم را صدا زد که برایش آب بیاورد. دلاک حمام، که داد و بی‌داد مهرانگیز خانم را از سر بینه شنیده بود، مشتری دیگر خود را گربه‌شور کرد و زود خود را به او رسانید. دلاک حمام زنی بود عاقل و جهان‌دیده. گیس فلفل نمکی‌اش را هرگز حنا نبسته بود و نمی‌خواست از آن‌چه هست، جوان‌تر بنماید. گرچه مثل همه‌ی دلاک‌ها روده‌دراز بود، هیچ‌وقت از کسی بدگویی نمی‌کرد. با هرکس که می‌نشست سردل خود را باز می‌کرد و از جوانی خود، از شوهر اول خود، از بچه‌هایش که اکنون مردی شده بودند، و برای آن‌ها خیال عروسی کردن داشت، صحبت می‌کرد و گاهی از این و آن سراغ دختر می‌گرفت و با بعضی هم قرار و مدار می‌گذاشت که فلان روز با هم به خواستگاری بروند. مهرانگیز خانم یک‌بار دیگر آن‌چه را که سربینه‌ی حمام برای همه منبر رفته بود، این‌جا خصوصی برای دلاک عاقله زن گفت.

فهرست مطالب کتاب

تجهیز ملت
پستچی
شوهرِ آمریکایی
دفترچه بیمه
عکاس بامعرفت
دید و بازدید عید
زیارت
تابوت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات میراث اهل قلم
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-92054-7-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد

shole Shahmohammadi
۱۴۰۰/۵/۱۸
یه جلال ال احمده و یه شوخ طبعی کنایه آمیز ذاتی‌اش که باعث میشه ساعتها پای حرفای نوشته ش بشینی و بخونی و کیف کنی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد

برای دریافت کتاب قصه‌های جلال: منتخب داستان‌های کوتاه جلال آل احمد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.