معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه
قیمت:
۳۳۰۰۰ ۲۳,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه

کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه نوشته مهدی آذر یزدی از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، دربردارنده‌ی داستان‌های زیبا و آموزنده است.

مرزبان‌نامه عنوان کتابی است در اصل به زبان مازندرانی، نوشته اسپهبد مرزبان بن رستم بن شهریار بن شروین بن رستم بن سرخاب بن قارن معروف به سعدالدین وراوینی که از نسخه اصلی که به زبان طبری بوده به زبان فارسی دری برگردان شده است.

این کتاب یکی از آثار ارزنده زبان فارسی است که در نیمه اول قرن هفتم از زبان طبری نوشته شده و از شاهکارهای بلامنازع ادب فارسی و مازندرانی در نثر مصنوع به شمار می‌رود و می‌توان آن را سرآمد تمامی نثرهایی از این دست تا اوایل قرن هفتم به شمار آورد. مرزبان‌نامه وراوینی شامل نُه باب و یک مقدمه ‌است. این کتاب از زبان حیوانات و به تقلید از کلیله و دمنه اثر نصرالله منشی نوشته شده‌ است.

در واقع نویسنده کتاب از طریق داستان‌های غیرمستقیم و از زبان حیوانات پند و اندرزهای خود را به پادشاه زمان خود می‌گوید. این روش در میان دانایان هندی و ایرانی رواج داشت و در ایران پس از اسلام نیز ادامه یافت. مرزبان‌نامه از ادبیات تمثیلی به شمار می‌رود که دارای نثری فنی است و عنصرالمعالی کیکاووس در قابوس‌نامه و ابن اسفندیار در تاریخ طبرستان از این کتاب نام برده‌اند.

حکایت‌های این کتاب، به نوعی قصه برخوردها و درگیری‌های حیوانات و دشمنی‌های آن‌ها با یکدیگر است که در خلال آن‌ها، اهمیت هوشمندی و ارزش تدبیر آشکار می‌شود. پیش از این، برخی از قصه‌های مرزبان نامه وراوینی در کتاب‌های درسی و متون آموزشگاهی ما ساده‌نویسی و منتشر شده است، به عنوان مثال، حکایت دیگری از روباه و خروس که در شمار قشنگ‌ترین قصه‌های کتاب‌های درسی دوره دبستان بود در این اثر انتخاب و بازنویسی شده است. در این ماجرا، خروس، فریب روباه فریبکار را نمی‌خورد و تن به دوستی با او نمی‌دهد؛ بلکه روباه را با خبر نزدیک شدن سگ‌ها فریب می‌دهد و خودش را از چنگ او می‌رهاند. بازنگار مرزبان نامه با تکیه بر بیش از سه دهه نویسندگی برای کودکان، قصه‌های این کتاب را نیز با نثری بسیار ساده به مخاطبانش ارائه داده و اگرچه دوره قصه‌های شیرین ایرانی برای گروه سنی نوجوان آماده شده، اما کتاب حاضر برای کودکان دبستانی هم مناسب و قابل استفاده است.

هنر آذریزدی در این کتاب استفاده از ادبیاتی ساده و شیرین همانند شیوه روایی حکایت‌ها و داستان‌های کهن فارسی است که نمونه‌های آن را می‌توان در نقل‌های داستانی سینه‌به‌سینه در خانواده‌ها جست. آذریزدی این نقل‌ها را بر پایه داستان‌هایی از دل متون کهن مرزبان‌نامه استخراج و به زبان فارسی ساده بازگویی و ثبت کرده است.

در قسمتی از داستان روباه و خروس می‌شنویم:

روزی بود و روزگاری بود...
یک خروس بود که قصه گفتن و داستان شنیدن را دوست می‌داشت و هر وقت مرغ‌ها و کبوترها و گنجشک‌ها را می‌دید از آن‌ها می‌خواست که سرگذشت‌های دیده یا شنیده را تعریف کنند، آن‌ها هم هر وقت کار واجب‌تری نداشتند، دعوت خروس را قبول می‌کردند و دور هم می‌نشستند و قصه می‌گفتند. هرچه را که خودشان دیده بودند و هر چه را که شنیده بودند از حیله‌ها و حقه‌هایی که شغال‌ها، روباه‌ها، شکارچی‌ها برای گرفتن مرغ‌ها به کار می‌برند و از بلاهایی که بر سر خودشان یا دوستانشان آمده بود سخن می‌گفتند و خروس از این راه خیلی خبرها بدست می‌آورد...

یک روز خروس تنها مانده بود و در باغچه‌ای که در آن زندگی می‌کرد باز بود. خروس هم آمد در کوچه و قدم قدم زنان از کوچه به صحرا رسید. فصل بهار بود و صحرا سبز و خرم بود. درخت‌ها شکوفه کرده بودند و بوی گل در هوا پیچیده بود. خروس دلش به شوق آمد و با صدای بلند آوازی خواند، روباهی که در آن نزدیکی بود صدای خروس را شنید و هوس گوشت خروس کرد. پا به دویدن گذاشت و به سرعت به طرف خروس پیش آمد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
مرزبان نامه
20 دقیقه
آواز بزغاله
23 دقیقه
درخت مراد
13 دقیقه
ماهی خوار توبه کار
6 دقیقه
پیاده و سوار
22 دقیقه
گربه و موش
24 دقیقه
شغال خر سوار
9 دقیقه
مرغ آتش خوار
36 دقیقه
شیر مهربان
8 دقیقه
گربه شکاری
9 دقیقه
روباه و خروس
17 دقیقه
موش و مار
11 دقیقه
زشت و زیبا
38 دقیقه
خرس حسود
16 دقیقه
الاغ سواد دار
10 دقیقه
سه دزد حریص
7 دقیقه
حاضرجوابی بزرگمهر
8 دقیقه
رسم راسویی
9 دقیقه
پند خرگوش
17 دقیقه
دوستان نااهل
4 دقیقه
انوشیروان و باغبان
6 دقیقه
دانش ناتمام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه
نویسنده
راویعلیرضا محمدی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۳۳۰۰۰ ۲۳,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه

Hamid Sayadi
۱۳۹۸/۶/۷
این حرکت بسیار خوبی است برای تامین سلیقه‌ی بخشی از جامعه در تحکیم هرچه بیشترِ مقوله کتاب و... بنظرم اشرافیت بر تهیه و تنظیم این آثار (بخصوص در بخش گفتاری یا صوتی) در این راه تاثیر بسزائی خواهد داشت که این امر در ارائه‌ی این مجموعه‌ها بخوبی دیده شده... لذا ضمن تشکر از دست اندر کاران· به آنان خدا قوّت میگویم.
نیکا شهبازی
۱۴۰۲/۱/۲
سلام به کتاب راه و کتاب راهی‌های عزیز این کتاب واقعا فوق العاده است و جز کتاب‌هایی است که من پسندیدم و شما حتما باید برای کودکان خود بگیرید. خیلی زیبا و شیوا بود معنی را به راحتی می‌رساند. من همیشه از آثار مهدی آذر یزدی راضی بودم و لذت بردم. ممنون از کتاب راه که این مطالب و کتاب‌های زیبا را به صورت صوتی می‌گذارد.
حجت اله مقدم
۱۳۹۷/۹/۲۸
کار و فعالیت شما عالیست و با هیچیک از انواع جایگزین‌های مادی قابل جبران نیست. از سویی امثال حقیر که عاشق مطالعه هستیم به لحاظ مشکلات مالی قادر به خرید محصولات ادبی شما نیستیم و یا در این خصوص محدودیت داریم. به هر حال برای شما آرزوی موفقیت دارم
عبدالله فتاحی
۱۴۰۲/۱۰/۵
بسیار عالی و مفید چقدر خوب می‌شد اگر در کودکی این قصه‌ها رو می‌شنیدم قطعاً شکست رو تجربه نمی‌کردم هدیه‌ای با ارزش برای بچه‌ها است قبل از اینکه به رختخواب بروند گوش کنند و درس بگیرند
ملیکا کیان
۱۳۹۹/۱۰/۲۰
سلام من این کتاب رو خیلی دوست دارم
چند تا از خصو صیت‌های خوبش اینه که داستان هایش اموزنده هست_ جالب هستن _ ما را با اداب و رسوم اینجا اشنا می‌کنه_ مفید هستن _ زیبا هستن........
خلاصه خیلی خوبن
علی ضیایی
۱۳۹۹/۱/۱۴
سلام!خیلی عالیه به زبانی ساده وروان بخصوص که تخفیف خوبی داره و راحت میشه تهیه ش کرد و تو این شرایط کرونایی بچه‌ها رو سرگرم کرد امیدوارم تخفیفش در طول سال تکرار بشه (ممنون!)
داود زیرک
۱۳۹۸/۱/۱۵
این دسته قصه‌ها عالیست، پر است از پند و مسیر حُسن اخلاق و....
من و پسر ٥ ساله‌ام باهم همیشه همراه این چنین قصص هستیم.
masoomeh Azad
۱۴۰۰/۵/۱۰
صدای راوی عالی هست...
پسر من دو سالشه هر روز باید این داستان‌ها رو گوش بده هر وقتم به انتها میرسه میگه ک باز از اول بزار..
Fafa zeynali
۱۴۰۳/۱/۵
خیلی خوبه من بیشتر داستانهاشو برای پسرم میزارم و با عروسکای انگشتیش براش نمایش اجرا میکنم هم کوتاهه و هم دلنشین
کیا نوروزی
۱۳۹۹/۹/۱۳
هم صدای راوی‌ها وهم خود کتاب عالی بیشتر شبها قبل خواب واسه بچه هام میزارم وگوش میکنند
hora yar
۱۳۹۸/۳/۵
خیلی عالی بود اصلا تمام کتاب‌های مهدی اذر یزدی عالی هستند
Sajad taghdiri
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کتابی که توی بعضی از داستان هاش و جزییاتش میشه درس‌های جالب و برداشت‌های خوبی گرفت
هاجر رمضانی
۱۴۰۰/۵/۱۵
خیلی کتاب با ارزشی است. برای پسرم تهیه کردم و هر شب، یک داستانش را گوش می‌کرد. خیلی دوست داشت.
sami ebr
۱۴۰۰/۲/۲۲
من داستاناشو واقعا دوست دارم و اینکه شاید محدودیت سنی نداره و برای همه کس آموزنده و هم شیرینه😊
Sara.nmd
۱۴۰۰/۱/۳۰
خیلی خوبه و قشنگه داستان‌های عالیه و زمانی که تو سکوت و آرامش گوش می‌کنی لذت می‌بری
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌های مرزبان نامه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.