معرفی و دانلود کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند

عکس جلد کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند

کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند اثر گابریل برنستین، مناسب برای افرادی‌ست که تمام مدت به قضاوت مشغولند، افرادی که تعداد آن‌ها کم نیست و هر روز بیشتر می‌شود.

قضاوت کردن باعث دوری ما از حقیقت درونی‌ و یگانگی با خدا می‌شود و آرامش انسان را از بین می‌برد، اگر یاد بگیریم هیچ‌گاه زود قضاوت نکنیم، به بخشی از آرامش دست یافته‌ایم. گاهی به‌صورت ناخودآگاه به ذهن همه‌ی ما افکاری در مورد دیگران و رفتار آن‌ها خطور می‌کند. این قضاوت‌ها و داوری‌ها، هم موجب ایجاد دغدغه‌ی ذهنی برایمان خواهد شد و هم ممکن است ذهنیت بدی از دیگران در ما به وجود بیاورد. پس بهتر است حتی اجازه‌ی ورود این تفکرات را به ذهن خود ندهیم و از پیدایش آن‌ها جلوگیری کنیم. باید قبول کنیم که هر چقدر در مورد کشمکش‌های شخصی خودمان با موضوع قضاوت‌‌ورزی واقع‌بینانه‌تر و صادقانه‌تر برخورد کنیم، نتیجه بهتری می‌گیریم.

آیا تا به حال سعی کرده‌اید چند دقیقه‌ای دست از قضاوت دیگران بردارید؟ به اعتقاد من قضاوت نکردن دیگران بسیار شاد و لذت‌بخش است، ولی متاسفانه همه ما دیگران را مورد قضاوت قرار می‌دهیم. کسی که مردم را مورد قضاوت قرار می‌دهد باعث تنفر مردم نسبت به خود می‌شود. اگر آماده شروع سفرِ دست شستن از برداشت‌های اشتباه نسبت به جدایی و خاص بودن هستید، پس خود را برای ماجراهای پیش رویتان آماده کنید! کتاب قضاوت زدایی (Judgment Detox) مسیری را برای از میان برداشتن الگوی قضاوت به جهت بازگشت به وحدت، صلح و توازن درونی پیش رو قرار می‌دهد.

اینکه آیا جزو افرادی هستید که دیگران را قضاوت می‌کنید یا خیر از جمله سوالاتی است که بهتر است به جای آنکه کسی از شما در مورد آن پرسشی کند خودتان آن را پرسیده و آنقدر عادل باشید که پاسخ قانع کننده‌ای به خود دهید. همه ما به طور ناخودآگاه در طول زندگی‌مان خواسته یا ناخواسته این کار را انجام داده‌ایم اما می‌توانیم اکنون و با آشنا شدن با برخی از راهکارها از ادامه این روند پرهیز کرده و برای تکامل شخصیت خود در هر سنی که هستیم تلاش کنیم. از لحظه جدایی در خواب ناخوشایندی به سر می‌برده‌ایم و عادت قضاوت باعث شده همچنان خواب بمانیم. شفا یافتن از قضاوت به معنای پایان دادن به مشاهده این خواب و بازگشت به صلح و آرامش است. فرآیند بیدار شدن از این خواب وقتی شروع می‌شود که از ماهیت قضاوت روزانه خود بیشتر آگاه شویم. لحظات ظاهرا بی‌قصد و غرض و جزئی قضاوت‌ورزی، به همان اندازه منفی‌گرایی و حمله بیرونی مخرب هستند.

در میان بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها قضاوت نکردن دیگران کاری بس دشوار است. کتاب قضاوت‌زدایی به ما می‌گوید که، در فرآیند عوض کردن سیستم باورهای قضاوت مدارانه، برای بازگشت به آرامش و صلح درونی تحمل رنج بسیاری لازم است. چرا که حقیقت، شفا می‌دهد. صرف نظر از اینکه هر کدام از ما چه اندازه انسانی معنوی، مهربان یا دلسوز باشد، همه ما گرفتار قضاوت هستیم. قضاوت امری فراگیر است. اگر می‌خواهید عادت قضاوت را تغییر دهید بایستی کل سیستم باورهایتان را عوض کنید. هدف ما آن است که راهمان را به مبدا اصلی خود، یعنی عشق، پیدا کنیم.

«نیویورک تایمز» از «گابریل برنستین» به عنوان یک الگو برای نسل جدیدِ جویندگانِ معنویت نام برده است. گابریل برنستین به واسطه‌ی حضورش در شو تلویزیونی خانم اپرا وینفری به عنوان یک آموزگار معنوی نواندیش شناخته شده است. او بارها به عنوان یک کارشناس در برنامه‌ی تلویزیونی شرکت کرده است. او در کتاب‌ها و سمینارهای خود به افراد کمک می‌کند تا بتوانند صدای درونی خودشان را بهتر بشنوند. کتاب‌های گابریل برنستین جزء پروفروش‌های نیویورک تایمز و آمازون است که به چندین زبان ترجمه شده است و طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد. کتاب "کائنات هوایت را دارد" به عنوان راهکاری برای گذر از ترس به سوی ایمان در سال 2017 منتشر شد.

در بخشی از کتاب صوتی قضاوت‌زدایی می‌شنویم:

ماهیت واقعی ما عشق است. اما یک جایی در زندگی، که معمولا دوران کودکی است، رویداد بیرونی‌ای رخ داده و موجب جدایی ما از ماهیت راستین‌مان می‌شود. جدایی از عشق، احساس خاص بودن یا عدم کفایت را در ما خلق می‌کند که ما را به سوی تنهایی و در نتیجه ترس سوق می‌دهد. ما می‌خواهیم از خود در برابر ترس یاد شده حفاظت کنیم، به همین خاطر ترس خود را در قالب قضاوت بیرون می‌ریزیم.

خود می‌دانیم موجوداتی دوست داشتنی و واحد و به هم پیوسته هستیم، اما در جدایی خود، در حالت رویا به سر می‌بریم، و ارتباط‌مان را با حقیقت دوست داشتنی وجودی‌مان قطع کرده‌ایم. این جدایی سبب می‌شود نفس، برداشت از خود کاذب را بر اساس قضاوت شکل بدهد. همزمان با رشد و بزرگتر شدن، برداشتی عمیقا اشتباه در ما ریشه می‌گیرد که برای کسب حس امنیت در جهان ِجدایی، به همین باور اشتباه خود محکم می‌چسبیم.

بدین ترتیب بی‌آنکه متوجه باشیم، در اعماق وجودمان خود را به خاطر جدایی از حقیقت خویشتن قضاوت می‌کنیم، امری که به خجالت و احساس گناهمان می‌انجامد. گناه ِناخودآگاهِ یاد شده به اندازه‌ای دردناک است که ما در تلاش برای خاتمه دادن به رنج خود هیچ گزینه‌ای به جز برون فکنی کردن نداریم. با برون فکنی ِقضاوتمان به دیگران، احساس گناهمان را انکار و سرکوب می‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا به شکل ناخوداگاه حس گناه بیشتری هم کنیم، زیرا می‌دانیم قضاوتی که انجام می‌دهیم خود ِواقعیِ ما نیست. حس گناهی که از بابت قضاوت کردن دیگران نصیب ما می‌شود سپس به خود ما برمی‌گردد، و این چرخه نامیمون همین‌طور ادامه می‌یابد. منظور از چرخه قضاوت نیز همین است.

باز هم تاکید می‌کنم: قضاوت، اصلی‌ترین دلیلی است که حس انزوا، ناراحتی و تنهایی به ما دست می‌دهد. فرهنگ عامه و رسانه‌های جامعه ما نیز ارزش بسیاری برای جایگاه اجتماعی، سر و وضع ظاهری، تفاوت نژادی و مذهبی و ثروت مادی افراد قائل هستند. در واقع ما را وادار ساخته‌اند حس کنیم از بقیه کمتریم، از دیگران جداییم و به اندازه کافی خوب نیستیم، بنابراین، از قضاوت به عنوان عایقی برای حفاظت از خود در برابر احساس عدم کفایت، عدم امنیت یا بی‌ارزشی بهره می‌گیریم. برای ما، دست انداختن، نوشتن اظهار نظری آزار دهنده و یا قضاوت شخصی به ازای ضعفی که در وی می‌بینیم بسیار راحت‌تر است تا بررسی ریشه حسِ کمبودی که خودمان داریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
53 دقیقه
مقدمه
45 دقیقه
مرحله اول: بدون قضاوت ورزی، به نظاره قضاوت خود بنشینید
40 دقیقه
مرحله دوم: زخم خود را ارج نهید
63 دقیقه
مرحله سوم: عشق را در محراب قرار دهید
55 دقیقه
مرحله چهارم: دیدن برای اولین بار
39 دقیقه
مرحله پنجم: ریسمان‌ها را قطع کنید
54 دقیقه
مرحله ششم: سایه‌های خود را به نور بیاورید
55 دقیقه
نتیجه‌گیری: چگونه قضاوت‌زدایی را اجرا کنیم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند
نویسنده
مترجمهنگامه خدابنده
راویسحر چوبدار
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند

Eli Khazraei
۱۳۹۹/۲/۶
واقعا عالی همه مطالبی که مهم هست رو ذکر کرده در خصوص درست کردن خودمون و درست فکر کردن تا از شر قضاوت خلاص بشیم شبیه بی‌شعوری میمونه این کتاب مریضی هامونو میشناسیمو درمان میکنیم👍
مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۷/۲۲
به نظر من کتاب مفیدی بود، بیشتر از قسمت‌های آخر کتاب لذت بردم، در کل امتیاز کامل رو می‌دهم. بسیار خوانش خوبی داشت و کمک بیشتری برای درک مطالبش به من کرد.
توصیه می‌کنم برای یکبار خواندن.
ممنونم از کتابراه
شاهرخ یزدانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
حرف نداره واقعا به من کمک کرد و امید وارم به همتون کمک کنه فقط باید تلاش کنید و خسته نشید اگر خسته شدید ول نکنید و با عشق ادامه بدید تا نتیجه بگیرید. شما حتما موفق میشید.
نجمه دادخواه
۱۴۰۱/۳/۱۶
بسیار عالی این کتاب اگه بخونید و به تمریناتش عمل کنید باعث میشه درزندگی نشاط و آرامش بیشتری داشته باشید ممنون از کتابراه به خاطر گذاشتن این کتاب عالی
یحیی عسکری
۱۳۹۹/۵/۸
این کتاب ٦ فصل تمریناتى رو به شما معرفى میکنه، که در امتداد انجام تمرینات یه جاهایى با خودتون فکر میکنین ایا واقعا این من هستم!
فاطمه روشندل
۱۳۹۹/۳/۱۰
با سلام. عالی بود. ممنون از قراردادن این کتاب. کاملا با آیات قرآن هماهنگی دارد. معنای بعضی از آیات قرآن را که برایم سوال بود با این کتاب متوجه شدم.
عباس طاهری
۱۳۹۹/۷/۲۳
زیباترین و اثرگذارترین کتابی که تا حالا گوش دادم، توصیه میکنم این کتاب رو حتما با دقت گوش بدین
سپاس از کتابراه بابت انتشار این کتاب
فاطمه کاظمی
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتاب بسیار کاربردی است و گوینده بسیار روان و شیوا صحبت میکنه و صدای بسیار خوب و جذابی داره
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۱/۱۹
سلام
کتابی بسیار عالی در رابطه با قضاوت نکردن در مورد نظرات دیگران و احترام گذاشتن به عقاید آنها
شاخ نبات براتی
۱۴۰۱/۱۱/۶
کتاب خوب وکاربردی هستش ومن شخصا این کتاب روبه همه توصیه میکنم
Bita Ahmadi
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب بسیار عالی‌ای هست و با خواندن این کتاب خیلی تغییر کردم ممنون از کتابراه
ساناز خجسته
۱۴۰۰/۱۲/۱
خیلی به حاشیه رفته و اصل موضوع در لابلای کلمات و توضیحات اضافه گم شده است.
sa har
۱۴۰۰/۹/۲۹
کتابی زیبا و تاثیر گذار، قضاوت باعث میشه از عشق دور بمونیم.
زهرا صدیقی
۱۴۰۰/۹/۲۸
این کتاب عالیه و به شما یک توانمندی برای گذشت و قضاوت نکردن میده
محمود قاری زاده
۱۳۹۹/۸/۱۶
صدای گوینده و سرعت گویندگی را نپسندیدم. تا فصل دو خواندم و بعد بیخیال شدم.
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند

برای دریافت کتاب صوتی قضاوت‌زدایی: شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.