معرفی و دانلود کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان)

عکس جلد کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان)
قیمت:
۴۹۰۰۰ 24500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان)

کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان) به قلم فئودور داستایوفسکی، داستان انسان‌های قماربازی را به تصویر می‌کشد که زندگی‌شان را بر پایۀ شانس گذاشته‌اند. آن‌ها هر چقدر می‌برند حریص‌تر می‌شوند اما با باختن پشیمان نمی‌شوند.

داستایوفسکی ماجرای یک ژنرال روس و خانواده‌‌اش را روایت می‌کند که بر اثر بی‌لیاقتی‌ ثروت انبوه‌شان را از دست داده و مجبور می‌شوند به کشور دیگری مهاجرت کنند. راوی کتاب قمارباز (The Gambler) که معلم فرزندان این خانواده است، داستان را در حالی روایت می‌کند که یا در راه رفتن به قمارخانه است و یا برگشتن از آن. وی که به شانس خودش در قمار به شدت اعتقاد دارد مدام در اندیشه قمار کردن است و آن را تنها راه برآورده شدن خواسته‌هایش می‌داند.

ژنرال روس که اکنون همراه خانواده‌اش در هتل یکی از کشورهای اروپایی سکونت دارد تنها راه رهایی از این مشکل را مرگ پیره‌زنی می‌داند که قرار است میراثش به ژنرال برسد.

راوی در طول این اقامت‌ها در دام عشق پولینا، خواهر زن ژنرال، می‌افتد. زنی بوالهوس که به آلکسی مقداری پول قرض داده و او را سر میز قمار می‌فرستد. برد‌های اولیه کام آلکسی را شیرین می‌کند اما اندک زمانی بعد باخت‌ها و تلخ‌کامی‌ها از راه می‌رسند.

کتاب قمارباز که تنها در 26 روز به رشته تحریر درآمده، از جذاب‌ترین و در عین‌حال ممتازترین آثار فیودور داستایفسکی (Fyodor Dostoyevsky) و ادبیات روس محسوب می‌شود. داستایفسکی این رمان را در شرایطی خاص و در سن 45 سالگی نوشته است اما در این مدت زمان کم چنان اثری خلق کرده است که خلاقیت بی‌پایان و هنرمندانه او به وضوح در این اثر دیده می‌شود.

نویسنده در این رمان به جنون سیری‌ناپذیر انسان برای بدست آوردن منافع مادی می‌پردازد و مانند دیگر آثارش با زبردستی شخصیت‌های چند بعدی رمان را از لحاظ روان‌شناختی مورد کنکاش قرار می‌دهد. او به شکلی تأثیرگذار احساسات یک قمارباز را حین برد و باخت به تصویر می‌کشد.

او زندگی را مانند یک بازی قمار می‌داند که انسان تنها توانایی انتخاب و گرداندن گردانه را دارد و اینکه این انتخاب آیا موفقیتش را در پی دارد یا خیر؟ چیزی فرای دستان قدرت بشریت است.

در بخشی از کتاب قمارباز می‌خوانیم:

همه در پارک به گردش رفته ‌بودند و من سرِ شام توانستم او را ببینم. این ‌بار مردک فرانسوی نبود و ژنرال احساس راحتی و آزادی می‌کرد. از جمله لازم دید که بار دیگر به من تذکر دهد که میل‌ ندارد مرا پشت میز بازی ببیند. به عقیده‌ی او اگر من مبلغ قابل ملاحظه‌ای می‌باختم اسباب آبروریزی او می‌شدم. و با لحن پُر معنایی افزود: «البته اگر مبلغ بسیار زیادی هم ببرید باز هم برای من اسباب بی‌آبرویی خواهد بود! البته من حقی ‌ندارم که به شما بگویم که چه بکنید و چه نکنید. ولی خودتان تصدیق ‌می‌کنید که...» و چنان‌ که عادتش بود عبارتش را ناتمام‌ گذاشت.

من با خشکی و خونسردی در جوابش گفتم که پولی ندارم و در نتیجه حتا اگر بازی‌ می‌کردم نمی‌توانستم مبلغ قابل ملاحظه‌ای ببازم. وقتی به طبقه‌ی بالا به اتاق خود آمدم توانستم پولینا را پیدا کنم و پولی را که در کازینو برایش برده‌ بودم تحویلش ‌دهم و به او بگویم که دیگر برای او بازی ‌نخواهم‌ کرد.

با نگرانی پرسید: «آخر چرا؟»

با تعجب نگاهش کردم و جوابش ‌دادم: «برای این‌که می‌خواهم برای خودم بازی‌ کنم و بازی کردن برای شما مزاحم این کار است.»

به‌ تمسخر گفت: «پس حتماً مثل گذشته یقین ‌دارید که تنها راه گریز و وسیله‌ی نجات‌تان همین چرخ بخت است؟!» من با لحنی بسیار جدی جواب دادم که همین‌طور است و قبول دارم که یقینم به بُرد مضحک به‌ نظر می‌رسد اما میل دارم «که کسی کاری به کارم نداشته ‌باشد!»

پولینا الکساندرونا اصرار داشت که بُرد آن روزش را با من نصف ‌کند و هشتاد فردریک طلا به من داد و پیشنهاد کرد که در آینده هم به همین شرط به بازی برای او ادامه ‌دهم. من پولی را که به من پیشنهاد کرده ‌بود قاطعانه رد کردم و گفتم که اگر حاضر نیستم برای دیگران بازی ‌کنم برای این نیست که میل ‌ندارم، بلکه برای این است که اگر بکنم خواهم باخت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان)
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-600-229-182-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ 24500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان)

روزبه اصغری
۱۴۰۲/۹/۷
به نام خدا. اگر سعی کنید در یک مرحله کل کتاب را بدون وقفه بخوانید شما را چون گوی که داخل یک چرخواره دور میزند و گاهی تند و گاهی آرام میگردانندش به سرگیجه می‌اندازند. نویسنده گاهی که از سرعت و هیجان اضطراب میگیرید گویا با یک نوشیدنی از حس نفرت و نخوت آرام میکند. سفر دور میدان بزرگ شهر که هر دورش گویا برای مسافر تازگی دارد.
گرگور سامسا
۱۴۰۲/۲/۱۳
ترجمه بی نظیره و به قدری روان که میشه کل کتاب رو بدون خستگی یکباره خوند، نسخه‌ی الکترونیکی چند مورد اشکال تایپی و بهم ریختگی داره ولی در کل قابل قبوله
در مورد خود داستان میتونم اینجوری بگم که هم در دیدگاه کلی حیرت اوره هم در جزئیات، انگار یک تابلوی نقاشی خیلی زیباست که هر چقدر درش عمیق میشین به جزئیات ظریف بیشتری بر میخورین
راحله آزادی
۱۳۹۸/۱۲/۱۱
انقدر خودم رو در مقابل این اثر کوچیک میبینم که جرئت نمیکنم چیزی در موردش بگم. وقتی به این فکر میکنم که کل این فضاسازی‌ها، شخصیت پردازی‌ها، خط داستان و... در بیست و اندی روز خلق شده فکر میکنم اگر داستایوفسکی خدا نبوده پس چی بوده
علیرضا نخعی امرودی
۱۴۰۰/۶/۲
این ترجمه از دو ترجمه دیگری که دیدم روان تر بود به همین خاطر این را خریدم... داستان جذاب بود ولی اواخر خیلی جذاب تر میشه، شاید بخاطر شخصیت ایوانوویچ هست که رفتار‌ها جالب و بعضاً عجیبی داره!
Reyhane Alipour
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
این کتاب رو چند دفه واقعا باید خوند یک دفه کفایت نمیکنه و این ک اگه چیزی ک تو سر داستایفسکیه مغزه تو سر ماها چیه؟!
عجوبس این مرد
حامد وهابی
۱۴۰۱/۴/۳۰
یکی از بهترین رمان‌هایی که خواندم بود. درسهای زیادی تو این داستان داده میشه از جمله وسوسه‌ها و عواقب آن در زندگی انسان
لیلا فقیدنو
۱۳۹۹/۵/۸
ترجمه بسیار روان و دلنشین. کتابی بسیار کشش دار. واقعا زمین نمیشه گذاشتش
سهیل قهرمانی
۱۳۹۸/۱۱/۳
پشم ریزووووووووون.
و البته باید نقدهاشو بخونم و یکی دو بار دیگه بخونم کتاب رو حداقل
بهداد جفرودی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ترجمه بسیار عالی و روان که لذت بردم؛ خط داستانی رو هم بسیار دوست داشتم.
Behrooz Takalo
۱۴۰۱/۶/۲۷
خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
morteza mahjooby
۱۳۹۹/۱/۹
من خواننده معمولیم و از این کتاب خوشم نیومد با احتزام به نظر بقیه
ali shekarriz
۱۳۹۹/۹/۲۱
واقعا عجیب این اثر
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان)

برای دریافت کتاب قمارباز (از یادداشت‌های یک جوان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.