معرفی و دانلود کتاب قمارباز

عکس جلد کتاب قمارباز
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قمارباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قمارباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قمارباز

فئودور داستایوفسکی نویسنده‌ی مطرح روسی در کتاب قمارباز به عنوان یکی از معروف‌ترین آثار خود، زندگی آدم‌هایی را روایت می‌کند که همه چیزشان را به پای شانس می‌گذارند.

آلکسی ایوانویچ که داستان قمارباز (The Gambler) را روایت می‌کند، معلم سرخانه‌ی جوان فرزندان ژنرالی ثروتمند است و با آن‌ها روزگار می‌گذراند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که پس از مدتی این خانواده‌ ثروت خود را از دست می‌دهند و شخصیت‌های رمان تنها به امید ارثی می‌مانند که قرار است بعد از مرگ عمه‌ی ژنرال به آن‌ها تعلق یابد. از طرفی ژنرال با این ثروت قصد دارد که دل زنی فرانسوی به نام مادام بلانش را به دست بیاورد.

در این بین ژنرال هر وقت به خارج از کشور سفر دارد در شهری با عنوان رولتن‌بورگ ساکن می‌شود. راوی نیز در طول این اقامت‌ها در دام عشق پولینا، خواهر زن ژنرال گرفتار می‌شود. زنی بوالهوس که به آلکسی مقداری پول قرض می‌دهد و او را به قمار تشویق می‌کند. برد‌های اولیه آلکسی را خوشحال می‌کند اما اندک زمانی بعد باخت‌ها و تلخ‌کامی‌ها فرا می‌رسند.

فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) با اینکه این رمان را در مدت زمان کوتاهی حدود 26 روز در سن 45 سالگی نگاشته؛ اما خلاقیت بی‌پایان و هنرمندانه‌ی او در این مدت اندک منجر به خلق اثری جاودان گشته است. در این اثر زندگی از نظر داستایوفسکی همچون یک بازی قمار به نظر می‌آید که انسان در آن فقط باید انتخاب کند و گردانه را بگرداند و اینکه این انتخاب آیا موفقیت و پیروزی در بر دارد یا خیر؟ چیزی فرای قدرت بشریت محسوب می‌شود.

داستایوسکی در قمارباز به جنون سیری‌ناپذیر انسان برای دست‌یابی به منافع مادی زندگی می‌پردازد و همچون اغلب آثارش با زبردستی شخصیت‌های چند بعدی داستانش را به لحاظ روان‌شناختی تفسیر می‌نماید. او به شکلی تأثیرگذار احساسات متغیر یک قمارباز را در لحظات برد و باخت ترسیم کرده است.

کتاب قمارباز مناسبات و روابطی را دربردارد که تمامی انسان‌ها در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شوند و مشغله‌های شخصیت‌های داستان نیز از نوع مشغله‌های ذهنی تمامی انسان‌ها به حساب می‌آید. دغدغه‌هایی همچون عشق، ثروت، شهرت و... نکته‌ی ظریفی که در قمارباز داستایوفسکی به چشم می‌خورد همزمانی اتفاقات و رویدادهای غافلگیر کننده‌ی داستان با خارج شدن از قمارخانه است. یعنی تمام اتفاقات که داستان را به وجود می‌آورند زمانی رخ می‌دهد که یکی از شخصیت‌های داستان از بازی قمار فارغ شده و در حال بازگشت از قمارخانه به مسافرخانه است.

در بخشی از کتاب قمارباز می‌خوانیم:

همچون آدمی گیج و احمق، مادربزرگ را ترک کردم. سعی می‌کردم آن‌چه را که برای کسان ما اتفاق افتاده بود، وضع جدیدی را که امور به خود گرفته است. پیش خودم تصور کنم. خوب می‌دیدم که آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند خود را حتی از اولین تأثیر وقایع نیز – به خصوص ژنرال – رهایی بدهند. پیدا شدن مادربزرگ، به جای تلگراف‌های پی‌درپی که برای استفسار از مرگ او فرستاده می‌شد و در نتیجه نیز داستان ارث او، نقشه‌های آنان را و تمام تصمیم‌های آیندۀ مادربزرگ را در بازی رولت، با تردید واقعی و سرگشتگی عمومی تلقی می‌کردند. با وجود این، مطلب اخیر تقریباً‌ اهمیتی بیشتر از واقعۀ اولی پیدا کرده بود. مادربزرگ رسماً دو بار اظهار کرده بود که به ژنرال پول نخواهد داد. ولی کی می‌دانست! گذشته از اینکه نباید امید را از دست داد. دگریو که در تمام کارهای ژنرال داخل بود، این نکته را هرگز فراموش نمی‌کرد. من مطمئنم که مادموازل بلانش نیز که به همۀ این مطالب علاقه‌مند بود، گرچه از رسیدن به هدف اصلی خود (هدف اصلی او این بود که زن ژنرال بشود و ارث قابل توجهی به دست بیاورد!) نومید شده بود، با وجود این، در برابر مادربزرگ از هیچ‌گونه عشوه‌گری و فریبندگی خودداری نمی‌کرد.

برعکس این پولینای مغرور، این دخترک احمق که اصلاً چاپلوسی بلد نبود! ولی اکنون که مادربزرگ در بازی رولت چنین شجاعتی از خود نشان داده بود، اکنون که شخصیت او به چنین صراحت و وضوحی خودنمایی کرده بود (یک پیرزن لجوج و مستبد که بچه شده است) همه به ورشکستگی و خرابی تهدید می‌شدند. مادربزرگ شادی و سرور کودکی را داشت که از قید پدر آزاد شده باشد و این احساس، همان‌طور که باید، در قمارخانه خوب آشکار شد. خدای من فکر می‌کردم – و خدا مرا از این شادیِ ناپسندی که داشتم ببخشد! – هر فردریکی که مادربزرگ به بازی می‌گذارد، مثل اینکه نیشی به ژنرال می‌زند، دگریو را خشمگین می‌سازد، مادموازل بلانش را به طوری از جا در می‌کند که انگار چاقویی به گلویش نزدیک کرده باشند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قمارباز
نویسنده
مترجمجلال آل احمد
ناشر چاپینشر وزرا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-600-6323-46-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قمارباز

elnaz nourshid
۱۳۹۸/۶/۲۴
کتاب قمارباز ترجمه‌ی جلال آل احمد یکی از بهترین کتاب‌هایی هست که تا به حال خواندم نثر روان داستان جذاب و غیر قابل پیش بینی از ویژگی‌های این کتاب هست. آخر‌ها داستان چنان جذاب میشه که کتاب رو نمی‌تونید بزارید کنار. هر بار حوادث پیش بینی نشده هنگام برگشت شخصیت‌ها از قمارخانه به هتل رخ میده و اشاره به این داره که زندگی هم به همان اندازه‌ی قمار غیرقابل پیش‌بینی و به همان اندازه شیرین هست.
raana sh
۱۳۹۸/۷/۲۱
یکی از بهترین کتابهایی که خوندم بود
Hanieh Chavoshi
۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بنظر من کتاب خیلی خوبیه😊😊😀
سینا مرادی
۱۳۹۷/۱۱/۱۸
فوق‌العاده دوسش دارم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب قمارباز

برای دریافت کتاب قمارباز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.