معرفی و دانلود کتاب قوز فکری (جلد دوم)

عکس جلد کتاب قوز فکری (جلد دوم)
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قوز فکری (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قوز فکری (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قوز فکری (جلد دوم)

کتاب قوز فکری (جلد دوم) نوشتۀ علیرضا راهداری، به افراد کمک می‌کند تا تفکرات معیوب خود را درمان کنند و از حداکثر توانایی ذهنی‌شان بهره گیرند؛ همچنین به این موضوع می‌پردازد که اکثر مردم از تمام اندیشۀ خود استفاده نمی‌کنند و مانند اشخاصی که قوز دارند فکرشان خمیده و کج شده است.

عبارت قوز فکری به معنای این است که شما از مغز و ذهن خود به طور قاعده‌مند و روشمند نمی‌کنید. به همین دلیل شما از تمام ظرفیت و توان فکری خود بهره نمی‌گیرید. ناتوانی و مهارت نداشتن در استفاده از تمام ظرفیت‌های ذهنی و فکری به صورت اصولی، قوز فکری نامیده می‌شود.

شما در این کتاب با یادگیری تکنیک‌های تفکر راهبردی می‌توانید از مغز و ذهن خود حداکثر استفاده را داشته باشید. این اثر به شما روش‌های جدید و ساده‌ای را یاد می‌دهد که با بکارگیری آن‌ها زندگی‌تان تغییرات گسترده‌ای خواهد کرد و قدرت و نشاط جدیدی را تجربه می‌کنید که قبلاً برایتان امکان‌‌ پذیر نبوده است.

عادت‌ها، الگوهای ذهنی و رفتاری هستند که به صورت ناخودآگاه اجرا می‌شوند و ما کنترلی روی آن‌ها نداریم. البته می‌توانیم از تأثیرات عادت باخبر یا بی‌خبر باشیم. برخی از اوقات در مسیر زندگی، تعدادی عادت چون ترمزی، جلوی رشد و پیشرفت شما را خواهند گرفت. عادات، گاهی مسیر زندگی انسان را در دست می‌گیرند و انسان را به جایی که می‌خواهند می‌برند. لذا در این کتاب ما به دنبال این هستیم که چگونه از عادات برای تغییر در زندگی خود استفاده کنیم؟ عادات چگونه می‌توانند مسیر زندگی ما را تغییر دهند؟

مسائل و موضوعاتی در دنیا وجود دارد که به عادت‌های شما شکل می‌دهد. مثلاً روز اول عید همه سعی می‌کنند با خوش‌رفتاری با یکدیگر برخورد کنند و معمولاً کسی دنبال آزار و اذیت کسی نیست. اما روز یکم اردیبهشت، شرایط تغییر می‌کند. احتمال دارد شما برای نقد کردن یک چک دعوا کنید. پس محرک‌هایی که در محیط است، می‌تواند بر روی عادات شما تأثیر بگذارد. بر اساس تحرکات مختلف محیط، شما واکنش متفاوتی انجام می‌دهید.

به این عمل شرطی‌سازی می‌گویند. اگر هم‌زمان با رخ دادن یک محرک، همیشه احساس خاصی از شما به وجود ‌آید، نسبت به این محرک شرطی شده‌اید، این محرک‌ها باعث می‌شوند که رفتار خاصی در ما تثبیت شوند. وقتی آن محرک‌ها رخ می‌دهند، شما بدون هیچ دلیلی یک حس خاص را تجربه خواهید کرد. پس برای به دست آوردن هر چیزی اعم از موفقیت و رشد و تغییر، بایستی خود را در مقابل آن شرطی کنید. اما بایستی بدانید که عادت‌های گذشته شما چه چیزی بوده است که در حال حاضر به این نتایج فعلی رسیده‌اید. چون عادات، زندگی شما را درکنترل خودشان دارند و بایستی به عادات خودآگاهی پیدا کنید.

فردی که قوز فکری دارد با عادت‌های بد خود زندگی می‌کند و هیچگاه نمی‌داند که برای تغییر عادات خود می‌تواند از ذهن‌ خود کمک بگیرد. او نمی‌داند که عادات یک نوع شرطی شدن بسیار قوی ذهنی است و روشی برای خارج شدن از آن عادت‌ها نمی‌داند. مغز قوز‌دار نسبت به عادت‌های خود کور است. او نمی‌تواند و نمی‌داند که ایجاد عادت خوب چه ذهنی و چه رفتاری نتایج جدیدی در زندگی دارد و همه این فرآیندها نیاز به تفکر دارد. اگر نمی‌دانید عادتی در شما خوب یا بد است آن را با تکنیک‌های فکری این کتاب مورد بررسی قرار دهید.

جملات برگزیدۀ کتاب قوز فکری (جلد دوم):

- نخستین قانون موفقیت تمرکز است.
- آرام‌ترین کلماتند که طوفانی را با خود به همراه می‌آورند.
- اگر امروز حتی یک کلمه از دیروز بیشتر بدانید، مسلماً شخص دیگری هستید.
- هنگامی که قصد انجام کاری را کردید، باید درهای تردید را به طور کامل ببندید.
- ما اشتباهات جدیدی را اختراع نمی‌کنیم؛ فقط اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنیم.
- بیشتر بدبختی‌های ما قابل تحمل‌تر از تفسیرهایی است که دوستان‌مان دربارۀ آن‌ها می‌کنند.

در بخشی از کتاب قوز فکری (جلد دوم) می‌خوانیم:

نمی‌دانم تا به حال عبارت «به هیجان می‌آیم» را به کار برده‌اید یا خیر. این جمله برای من سرشار از انرژی است و هر وقت این واژه‌ها را به کار می‌برم، سراسر وجودم پر از انرژی می‌شود. برخی واژه‌ها یا عبارات به انسان انرژی می‌دهند و دقیقاً برعکس، برخی انسان را منفعل و ناتوان می‌کند. مثلاً واژه «تأسف» یک انرژی منفی به روح انسان سرازیر می‌کند که کلاً انسان را به زمین می‌زند. افرادی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند، واژه‌هایی مخصوص دارند که مداوم آن‌ها را بکار می‌گیرند. باور کنید کسی که به خود می‌گوید «من بایستی این مسئله را حل کنم»، از کسی که می‌گوید «من از این مسئله دیوانه شده‌ام» انرژی بیشتری خواهد داشت. برخی روزها که جملات و واژه‌های منفی بکار می‌بردم، سراسر وجودم را انرژی منفی فرا می‌گرفت و برعکس زمانی که واژه‌های مثبت و محکم را بکار می‌بردم، سراسر وجود من از انرژی پر می‌شد. در بکار بردن واژه‌ها و عبارت بسیار دقیق باشید.

آن‌ها اثراتی خاموش ولی مؤثر دارند. مثلاً جمله «فکر، فکر می‌آورد» را وارد زبان محاوره خود کنید. جملات جدیدی را از بزرگان داخل گفتار خود کنید. مطمئن باشید که مغز و ذهن شما تغییرات جدیدی خواهد کرد که این تغییرات در زندگی شما تأثیر فراوانی خواهد داشت. سعی کنید درست صحبت کنید. وقتی فشار روی شما زیاد است، آن وقت است که واژه‌هایی که با خود زمزمه کرده‌اید، به سراغ شما می‌آید. مثلاً وقتی فشار زیاد می‌شود، من با خود می‌گویم که من بایستی از شکست موفقیت بسازم و در این زمینه نیز موفق می‌شوم. با بکار بردن واژه‌های پر انرژی، آن‌ها به ما انرژی می‌دهند. واژه‌ها به نوعی احساس‌های ما هستند که به زبان می‌آیند. ما همگی دارای واژه‌هایی هستیم که از صبح تا شب آن‌ها را بکار می‌بریم و این واژه‌ها معمولاً همان چیزهایی هستند که از خانواده یا اجتماع خود کورکورانه تقلید کرده‌ایم.

فهرست مطالب کتاب

فصل بیست و دوم: عادات
فصل بیست و سوم: ترس چیست؟
فصل بیست و چهارم: قوز فکری، اعتماد به نفس و موفقیت چه رابطه‌ای با هم دارند؟
فصل بیست و پنجم: شادی
فصل بیست و ششم: مدیریت زمان
فصل بیست و هفتم: ماشین لذت حلال
فصل بیست و هشتم: چگونه به اوضاع اقتصادی خود بهبود دهیم؟
فصل بیست و نهم: معجزه واژهها و عبارات
فصل سی‌ام: استعاره‌ها
فصل سی و یکم: تکنیک‌هایی برای کشف استعداد
فصل سی و دوم: پیش‌بینی
فصل سی و سوم: قدرت ارتباطات
فصل سی و چهارم: شناخت هنرهای جدید
فصل سی و پنجم: تکنیک‌هایی برای موفقیت
فصل سی و ششم: بررسی یک موفقیت وتکنیک‌های درون آن/ چگونه انسان پرواز کرد؟
فصل سی و هفتم: کار بزرگ شما در پایان کتاب چیست؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قوز فکری (جلد دوم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-289-671-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قوز فکری (جلد دوم)

وحید ج
۱۳۹۸/۱۱/۳
سلام با استاد راهداری از طریق تلگرام اشنا شدم درمورد همه مسائل بورس و طلا و دلار و زندگی و طرز فکر مطالب بسیار خوب و اموزنده‌ای داره که ازشون استفاده کردم
محسن غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
این کتاب راهکارهای عملی مفیدی را ارائه می‌دهد که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود در زمان کمتر و با کیفیت بهتر به اهدافمان برسیم.
Javad Zamani
۱۴۰۰/۲/۲۰
به نظر من این کتاب نیست این یک دوست واقعیه که داره تورو در عمور زندگی راهنمایی میکنه.
عالیییییییییی
برای نویسندش آرزوی سلامتی میکنم.
Narges Jamalipak
۱۴۰۰/۶/۶
اگه جلد یک رو بخونید حتما جلد دوم رو هم خواهید خرید و مطمئنا خواهید خواند، عالی بود عدد عالی عااااااالی
مهرداد پورکبیری
۱۳۹۷/۸/۲۲
کتاب بسیار خوب و اموزنده است از خرید ان پشیمان نمی‌شوید
مجتبی منصوری
۱۳۹۹/۸/۳
بسیار بسیار بسیار عالی بود و کاربردی سپاس فراوان از آقای راهداری
محمد انصاری
۱۳۹۷/۸/۱۴
همه چیز از طرز فکر کردن شروع میشه. کتاب خوبیه
یاسر نانکلی
۱۴۰۲/۲/۱۵
در جلد اول نظر ثبت شد.
kian pazoki
۱۴۰۰/۱۱/۷
یکبار بخونید نویسنده زحمت کشیده خب
Zohre R
۱۳۹۷/۸/۳
کتاب جالبی است
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب قوز فکری (جلد دوم)

برای دریافت کتاب قوز فکری (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.