معرفی و دانلود کتاب صوتی مادام بواری

عکس جلد کتاب صوتی مادام بواری
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادام بواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادام بواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادام بواری

کتاب صوتی مادام بواری اولین و درخشان‌ترین اثر نویسنده‌ی مشهور و رئالیست فرانسوی گوستاو فلوبر است که داستان عشقی واقعی و پایدار را روایت می‌کند که در انتها بی‌فرجام می‌ماند.

رمان مادام بواری (Madame Bovary) نگرشی واقع‌بینانه به روحیات انسان دارد. گوستاو فلوبر (Gustave Flaubert) در اغلب آثارش واقعیت را از افسانه جدا می‌کند و رفتار بشر را بی‌طرفانه بررسی می‌کند.

رمان مادام بواری، از اهمیت و ارزش خاصی در تاریخ ادبیات داستانی برخوردار است و اما بواری یکی از بهترین کاراکتر زن داستانی است که این چنین نظر روانشناسان و اهل ادبیات را به خود جلب کرده و در طول تاریخ و از زمان انتشار این رمان نقدهای عمیق و همه جانبه‌ای در قالب کتاب، مقاله و پایان‌نامه از او ارائه شده است.

اما بواری دختری‌ست روستایی که اشتیاق ثروت، زیبایی و عشق، او را به سوی رفتاری مردانه می‌‌کشاند؛ چه در رفت و آمدها، چه در مهمانی‌ها و خوش‌گذرانی‌ها و چه در به‌ دست‌ گرفتن زمام امور اقتصادی، آن هم در جامعه‌ی نیمه‌ی اول قرن نوزدهم که رفتارهایی بسیار کوچک‌تر از این، برایش تابوهایی عظیم به حساب می‌آمد. این ایده‌آل‌های خیالبافانه و جاه‌طلبی «اما» او را به سوی دو عشق محتلف می‌کشاند که بدهی‌ها و مشکلات قابل‌ توجهی نیز برایش به ارمغان می‌آورند.

روایت‌های عجیب و جالبی در رابطه با نگارش رمان مادام بواری گفته شده است. یکی از آن‌ها این است که فلوبر خود را به شدت با اما کاراکتر اصلی داستانش درگیر کرده بوده است، فلوبر زمانی که صحنه‌ای را می‌نویسد که اما زهر می‌خورد و خودش را مسموم می‌کند، بعد از نگارش این صحنه خودش دچار سرگیجه و تهوع می‌شود؛ به گونه‌ای که پس از مراجعه به بیمارستان پزشک معالجش بعد از انجام چند آزمایش می‌گوید که او دچار مسمومیت شده است.

گوستاو فلوبر در سال 1821 در فرانسه دیده به جهان گشود. کتاب‌های او به خاطر دقت بالا در گزینش کلمات و آرایه‌های ادبی بی‌نظیرش در ادبیات زبان فرانسوی خاص و مشهور است. کمال‌گرایی فلوبر به گونه‌ای بود که برای نگارش یک صفحه حتی هفته‌ها وقت گذاشته است، و به همین علت، در طول سالیان نویسندگی خود تعداد اندکی کتاب از خود بر جای گذاشت. او پس از نگارش، آثار را با صدای بسیار بلند در اتاق کار خود، که آن را فریادگاه نامیده بود، می‌خواند تا وزن، آهنگ و تأثیر کلمات و جملات را ارزیابی کند.

در بخشی از کتاب صوتی مادام بواری می‌شنویم:

آن‌ها یک شب حدود ‌‌ساعت یازده با سروصداى اسبى پشت در خانه بیدار شدند. خدمتکار پنجره اتاق زیر شیروانى را باز کرد و با مردى که در کوچه بود، صحبت کرد. آن مرد به دنبال دکتر آمده بود و براى او نامه‌اى داشت. ناستازى که از پله‌ها پایین آمده و از سرما مى‌لرزید قفل‌ها را یکى پس از دیگرى باز کرد. مرد اسب را همان‌جا گذاشت و به دنبال خدمتکار وارد خانه شد و از کلاه پشمى منگوله‌دار خود نامه‌اى که در پارچه کهنه‌اى پیچیده شده بود، درآورد و با احترام به شارل داد.

شارل به بالشت خود تکیه داد و شروع به خواندن کرد. ناستازى نزدیک تخت ایستاده و شمعى را نگه داشته بود. خانم بوارى از روى حجب و حیا به سمت دیوار برگشت و پشت به آن‌ها ایستاد. در آن نامه که با مهر کوچک آبى رنگى مهر و موم شده بود، از آقاى بوارى خواسته بودند خود را سریعا به مزرعه‌اى در برتو برساند تا پاى شکسته‌اى را جا بیندازد.

از تست تا برتو از راه میانبر حدود هشت مایل بود و براى آن باید از لونگ ویل و سن ویکتور عبور مى‌کرد. شب تاریکى بود. خانم بوارى مى‌ترسید براى شوهرش اتفاقى بیفتد، بنابراین تصمیم گرفتند ابتدا کارگر اصطبل به راه بیفتد و شارل سه ساعت بعد و در سپیده‌دم حرکت کند. و در آن جا پسربچه‌اى را به پیشواز او خواهند فرستاد تا راه مزرعه را نشان و درها را براى او باز کند.

شارل حدود ساعت چهار صبح لباس بالاپوش خود را به تن کرد و عازم برتو شد. هنوز به خاطر گرماى رختخواب چشم‌هایش خواب‌آلود بود، بنابراین خودش را با یورتمه آرام اسبش آرام مى‌کرد. وقتى اسب او جلوى گودال‌هاى پرخار که در مسیر شیارها کنده شده بودند مى‌ایستاد، با یک تکان بیدار مى‌شد و یکباره به یاد پاى شکسته مى‌افتاد و سعى مى‌کرد تمام چیزهایى که در مورد شکستگى‌ها مى‌داند، به یاد آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
16 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
20 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
16 دقیقه
بخش پنجم
18 دقیقه
بخش ششم
18 دقیقه
بخش هفتم
18 دقیقه
بخش هشتم
23 دقیقه
بخش نهم
16 دقیقه
بخش دهم
17 دقیقه
بخش یازدهم
28 دقیقه
بخش دوازدهم
18 دقیقه
بخش سیزدهم
31 دقیقه
بخش چهاردهم
35 دقیقه
بخش پانزدهم
33 دقیقه
بخش شانزدهم
22 دقیقه
بخش هفدهم
31 دقیقه
بخش هجدهم
31 دقیقه
بخش نوزدهم
20 دقیقه
بخش بیستم
15 دقیقه
بخش بیست و یکم
15 دقیقه
بخش بیست و دوم
15 دقیقه
بخش بیست و سوم
15 دقیقه
بخش بیست و چهارم
15 دقیقه
بخش بیست و پنجم
15 دقیقه
بخش بیست و ششم
15 دقیقه
بخش بیست و هفتم
15 دقیقه
بخش بیست و هشتم
15 دقیقه
بخش بیست و نهم
15 دقیقه
بخش سی‌ام
15 دقیقه
بخش سی و یکم
15 دقیقه
بخش سی و دوم
15 دقیقه
بخش سی و سوم
15 دقیقه
بخش سی و چهارم
16 دقیقه
بخش سی و پنجم
15 دقیقه
بخش سی و ششم
15 دقیقه
بخش سی و هفتم
15 دقیقه
بخش سی و هشتم
15 دقیقه
بخش سی و نهم
15 دقیقه
بخش چهلم
15 دقیقه
بخش چهل و یکم
15 دقیقه
بخش چهل و دوم
15 دقیقه
بخش چهل و سوم
26 دقیقه
بخش چهل و چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادام بواری
نویسنده
مترجمسارا راکی
راویثنا محمدی، نسرین کوچک خوانی
ناشر صوتیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادام بواری

سمیرا خلیفه
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
اول از همه اینو بگم که صدای گوینده و نوع خوانش اصلا خوب نیست و توصیه نمیکنم...
دوم نظرم راجع به کتاب:
سه سال پیش که کتاب رو نصفه رها کردم، فکر نمیکردم دیگه بهش برگردم، ازبس پر از توصیفات اضافی و زیاد بود، تا اینکه رمان آناکارنینای لئو تولستوی رو خوندم و متوجه شدم تولستوی از کتاب مادام بوواری پس
برای نوشتن رمانش الهام گرفته، دوباره رفتم سراغ مادام بوواری! ترجمه‌های خوبی ازش پیدا نکردم، متاسفانه بازهم خوندنش برام سخت بود ولی به هر زحمتی بود تمومش کردم و متوجه شدم که چقدر زیبا انحطاط یک زن رو درحالی که در نظر دیگران خوشبخت بوده نشون داده و زیاده خواهی زن رو به تصویر کشیده، درسته این رمان قدیمی هستش ولی در این زمانه زنهایی رو میشناسم که زندگی آروم و خوبشون با همسرشون رو رها میکنن و به خیال استقلال داشتن ویا زندگی کردن خودشون رو بازیچه مردهای هوس باز میکنن و درنهایت کسی که بازنده هست خود زنها هستند....
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
🍁این کتاب توی‌ زمان خودش خیلی پیشرو بوده چون اولین بار بوده که به خیانت زن به وضوح پرداخته شده. فلوبر اینقد تو دنیای این کتاب غرق میشده که ساعتها برای نوشتن یه پارگراف وقت میزاشته و‌ خیلی طول کشیده تا این کتاب رو بنویسه و حتی جایی خونده بودم که فلوبر وقتی اون قسمت رو‌ مینویسه که اما سم میخوره تا و خودکشی کنه، خودش غش میکنه، و‌ وقتی فلوبر رو میبرن بیمارستان، دکتر میگه توی بدنش سم بوده! توی ادبیات فرانسه میگن بینهایت انتخاب کلمات بادقت بوده همه وزن و آهنگ درست و‌ تاثیرگذاری داشته و قطعا تو اینو‌ میتونی توی‌ نسخه اصلی بهتر تایید کنی. یکی از چیزایی که خیلی دوست داشتم توی ‌کتاب جزئیاتش بود، من قشنگ میتونستم تصویرهای داستان رو برا خودم بی کم و کاست توی‌مغزم بسازم و تصویرسازی کنم، و خوب این یعنی رئالیسم. من اتفاقا شخصیت اما رو ابله نمیدونم. اون برآورد یه زن روستایی زیبا، پرشور، ثروت دوست، عاشق تجملات در طلب عشق و عشق دوست بوده. حالا اشتباهاتشم جزیی از شخصیت‌اش بوده. اون حس ملانکولیش‌ام با توجه به شرایط‌اش سعی میکردم درک کنم. یادمون نره که توی همه اشتباهات اما، شوهرش شارل، خواسته و‌ ناخواسته کمکش کرده بود! پس اونم به اندازه اما مقصر بود! اصلا چیزی که باورش سخته اینه که فلوبر به عنوان یه مرد چطور تونسته اینقدر وجود یه زن رو با همه نقاط قوت و حماقت‌ها و نیازهای حسی ش خوب بشناسه!؟ من همش فک میکردم نه! مکه داریم! نکنه فلوبر زنه و من خبر ندارم! هر بار که یه خیانت، اشتباه و یا حماقت از اما برای ما نوشته بود، جوری میگفت که منه خواننده به خودم اجازه قضاوت اشو ندم! و توی دلم بعد از چند تا فحش به حماقتش، آخر سر یه طفلکی‌ام بهش بگم!!!
محمدرضا رضوی
۱۴۰۱/۱/۲۲
سلام
اول یک توصیه که اگر نمیتونید چیزی جز پایان‌های خوش را تحمل کنید ازخواندن این کتاب صرف نظر کنید داستان و شخصیت‌های اصلی این رمان ماهیت تراژیک دارند داستان در استانی در کشور فرانسه است
جالبه بدونید تولستوی آنا کارنینا را بعد از خواندن این اثر نوشته
داستان به نظرم از اینجا شروع میشه که یک ش
روز مادام بواری تعجب میکنه که چرا اصلاً با چارلز ازدواج کرده مگه لذت بردن چه اشکالی داره؟ بدنبال راه حل میگرده که به زنا میرسه. به نظرم دلیل همه اینها دلیل خواندن رمان‌های عاشقانه زمان جوانی ش بود و آرزو میکرده روزی مثل اون‌ها بشه
میدونید برام این رمان چه چیز جالبی داشت؟
که فلوبر چطوری شخصیت رمان ش رو که کارهای غیراخلاقی انجام میداده رو برای خواننده مثل فرشته‌ای بیگناه جلوه بده که بعضی جاها نه همیشه به اون حق داده بشه!!! مادام بواری به نظرم یک فردی هستش که در تمام آرزوهای برآورده نشده‌اش قرا میگیره وهمچنین اون انسانی خیلی خودخواهی هست که تن به همچنین فراری میزنه و در آخر خودش رو با آرسنیک به کام مرگ میرسونه البته این مدل انسانها وقتی بوجود میاند که انسانهای خوش باور و به قول گفتنی ابله دورشون رو گرفته باشند مثل چارلز که مدام خودش رو گول میزد و تازه به این طرز فکرش هم به خودش میبالید و وقتی از همه‌ی رازهای زنش خبردار شد اگرچه دیر کاری جزء سکوت و آتش درونش و اون حس خوشبینی بعد از مرگ همسرش ادامه داد.
/یاعلی
Monir Naghikhani
۱۳۹۸/۱۲/۹
کتاب رو قبلا خونده بودم ولی آثارفلوبررا خیلی دوست دارم، گوینده اول نه اینکه بگم صداشوون بد بود، نه، به نظر کمی بچه گانه بود، خانم گوینده دوم خوب بودن ولی خیلی با عجله میخوندن، اما در آخر ملایم شدن وبسیار عالی بود، خلاصه دستشون درد نکنه، زحمت کشیدن، رمان شیرینی است، داستان در فرانسه بعد ازانقلاب وتقریبازمان لویی هجدهم رخ میدهد وتقریبا اگر آنا کارنینا رو خونده باشید بنوعی شباهت به آن دارد، سپاس
سبا تیزقلم زنوزی
۱۳۹۹/۲/۳۱
صدای گوینده بسیار کودکانه است تا آنجایی که من شک کردم‌شاید کتاب برای گروه سنی الف نوشته و خوانده شده! و بسیار غیر حرفه‌ای کتاب را می‌خواند، بطوری که دنبال کردن داستان بسیار سخت است. فقط چون کتاب را خریدم گوش می‌دهم و بعد از گوش دادن حتما باید قرص مسکن بخورم! امتیاز یک ستاره دادم که اگر امکانش بود حتما کمتر می‌دادم.
مرضیه ساجدی
۱۴۰۱/۱۱/۳
رمان مادام بوواری یک رمان رئال واقعی است. عاملی که به جذابیت آن می‌افزاید توصیف‌های دقیق واضح از نقش‌های انسانی وتفاوتهای شخصیتی آنها، توصیف کامل ودقیق از محیط جغرافیایی، جو فرهنگی ومذهبی حاکم برفضای داستان است که برای خواننده مانند سفری درتونل زمان میباشد. سفر به روستایی درفرانسه بعداز انقلاب، ودرک کامل از شرایط فرهنگی مذهبی، اقتصادی حاکم بر آن.
رضا بندری
۱۴۰۰/۴/۶
اولین اثر فلوبر بود که خواندم بیشتر از 50 درصد داستان به وصف محیط و ابزار و... گذشت که بنظرم این ضعف نویسنده است تا جایی که چند بار تصمیم به پاک کردن کتاب گرفتم. صدای گوینده اول بنظر کودکانه می‌آمد ضمن اینکه اشتباهاتی در تلفظ وجود داشت که ماهرانه رد می‌شدند و این نشانه تجربه کم ایشان در شناخت لغت و معنی آن در جمله بود
شیما شریفیان
۱۴۰۰/۸/۵
کتاب خوب و زیبا بود و خیلی زیبا همه چیز شرح شده بود ولی بعضی جاها شاید توی ترجمه این مشکل پیش امده باشه که خیلی زیادی جزییات توضیح داده میشه که اونم زیاد مشکلی نیست گوینده‌ها هم بد نبود مخصوصا گوینده دوم که خوب بودن ولی دو سه جا تپق داشتن ک اونم مشکلی نیست ب اون بزرگی ک دوستان زیادی تو نظرات زیادی بزرگ کردن
Behnaz Arjangi
۱۳۹۹/۳/۱۱
با سپاس از توجه شما گوینده خیلی کلمات را با لحن اشتباه بیان میکند و با گفتن هر کلمه صدای نفسش می‌آید که اگر حساس شوید بسیار آزار دهنده است من دزیره را گوش دادم و بسیار لذت می‌بردم ولی این داستان را ماه‌ها کنار گذاشتم و دوباره دارم گوش میدهم
Adel Rahimi
۱۳۹۸/۹/۱۷
یه ترکیب کاملا غیرحرفه‌ای از گویش، صدا برداری، میکس و خوانش
پر از غلط املایی، تپق، صداهای اضافه و البته فقدان هرگونه دانش خواندن کتاب!
کلا فاتحه‌ی این رمان خوب رو خوندن
مهسو ی
۱۳۹۹/۵/۱۰
از کتاب خوشم نیومد چون داستان طوری نوشته شده بود که انگار هیچ زن خوبی تو داستان نبود
در مورد گوینده هم به نظرم کم لطفی نداشته باشیم و ازشون حمایت کنیم تا با نظرات بد دلسرد نشن... و به نظر میاد که از اولین کارهاشون بوده... با اینکه گوینده دوم بهتر بودن
محمد امین صابریها
۱۳۹۸/۱۱/۲۷
باورم نمیشه تا این حد ضعیف باشه روخونی این خانمها انگار اصلا اسم کتابو نشنیدن از خیابون اومدن نشستن خوندن... و اون آهنگ زمینه که واقعا بی‌هیچ دلیلی از اولش هست و واقعا بده... 👎
Fer Elh
۱۴۰۰/۹/۲۰
چند سال پیش خونده بودمش، ولی باز لذت بردم. صدای گوینده بخش اول اصلامناسب نبود. گوینده بخش دوم هم روخوانی تندی داشتن.
به نظرم خواندن این کتاب برای تمام خانمها، بخصوص متاهل مفید باشه.
افسون لاشایی
۱۴۰۰/۶/۳
صدای گوینده اول خیلی ناراحت کننده بود ولی دیگه کتاب را خریده و سالها بود می‌خواستم این کتاب را بخوانم!!! گوینده دوم صدای مناسبی داشتند. کتاب هم یک اثر ادبی فوق العاده هست
فروزان نظری
۱۳۹۸/۸/۲۷
به نظر من گویندگی و صداگذاری هردو افتضاح‌اند.
مشاهده همه نظرات 45

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادام بواری

برای دریافت کتاب صوتی مادام بواری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.