معرفی و دانلود کتاب مارماهی (نمایشنامه)

عکس جلد کتاب مارماهی (نمایشنامه)
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مارماهی (نمایشنامه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مارماهی (نمایشنامه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مارماهی (نمایشنامه)

کتاب مارماهی (نمایشنامه) نوشته‌ی حمید قاسم زادگان جهرمی، داستان زندگی دو برادر را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها سرهنگ است و جنایت‌های زیادی را مرتکب شده، برادر دیگر هم دیوانه است. در اینجا گفت‌وگوهایی جالب بین این دو برادر صورت می‌گیرد.

این نمایشنامه مربوط می‌شود به داستان زن و مردی که بچه‌دار نمی‌شده‌اند. این دو تصمیم می‌گیرند به نزد پزشک گیاهی بروند تا درمان شوند. پزشک گیاهی به این دو، عصاره مار‌ماهی می‌دهد که با خوردن آن مشکلات‌شان برطرف شود. با خوردن عصاره مارماهی دو فرزند پسر دوقلو به دنیا می‌آید که یکی از آن‌ها سالم و دیگری دیوانه و لال است.

برادر سالم ابتدا تصمیم به خودکشی می‌گیرد که برادر دیوانه مانعش می‌شود. برادر سالم قصد فریب برادر دیوانه خود را دارد و سعی می‌کند که او را وادار به خودکشی کند که خود به جای آن برادر دیوانه باشد و جایزه هم دریافت کند. در این میان زنی وارد ماجرا می‌شود و به کلی ماجرا تغییر می‌کند.

در بخشی از کتاب مارماهی (نمایشنامه) می‌خوانیم:

مرد اول: چرا اینجوری نگاهم می‌کنی؟ نکنه فکر می‌کنی من تو رو با اذیت و آزار دیوونه کردم؟ نه، تو خودت دیوونه بودی. تو مادرزادی دیوونه بودی. می‌فهمی؟ بدشانسی آوردی من و تو هر دو توی یک رحم رشد کردیم من سالم و تو دیوونه به دنیا اومدی. شاید خودت رو باید سرزنش کنی که ده دقیقه زودتر از من عجله کردی و پا به دنیا گذاشتی.

(بالای صندلی می‌رود و طناب را در گردن می‌اندازد) من فقط یک برادر و یک همزاد برای تو هستم. مثل همه برادرهای دوقلو و یا چهارقلو (مکث) حالا صندلی رو بکش و راحتم کن. چقدر مردن به دست یک دیوونه مهربون و بی‌آزار زیباست.

مرد دوم: (دست خود را ناشیانه و مضحک به کنار پیشانی‌اش مانند سلام نظامی قرار می‌دهد و سعی می‌کند صندلی را از زیر پای مرد اول بیرون بکشد)

مرد اول: (با ترس و تعجب) اما، اما تو در حق من برادری نکردی و حالا هم داری با کمال میل همزادت رو می‌فرستی توی گور، می‌فهمی یعنی چی؟ تراژدی برادرکشی غم‌انگیزترین نوع تقدیر و فاجعه است. (صندلی تکان می‌خورد) چرا اینقدر عجله داری؟ به خیالت بعد از مردن من، تو همین‌طور آزادی؟ کور خوندی! همه تو رو همزاد یک آدم جنایت‌کار می‌دونند، تو رو هم‌خونه کسی می‌دونند که جون خیلی از آدم‌ها رو گرفته. این دست‌ها شاید کاری نکرده باشه، اما این لب‌ها فرمان مرگ و نابودی خیلی از آدم‌ها و شهرها رو صادر کرده (پاهایش را جفت به هم می‌چسباند و خبردار می‌ایستد) قبل از مرگم می‌خوام برات یک قصه بگم، قصه‌ای که مثل لالایی برای خواباندنت نیست. حکایت زندگی من و توست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مارماهی (نمایشنامه)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-964-506-450-9
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مارماهی (نمایشنامه)

مریم علیزاده
۱۴۰۰/۸/۹
اصلا خوب نبود من زیاد خوشم نمیاد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مارماهی (نمایشنامه)

برای دریافت کتاب مارماهی (نمایشنامه) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.