معرفی و دانلود کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد

عکس جلد کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
قیمت:
19500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد

کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد اثرى دیگر از چیماماندا انگوزی آدیشی، نویسنده‌ى کتاب پرفروش‌ ما همه باید فمینیست باشیم، است. این کتاب شامل نکاتى دقیق و کاربردى در زمینه‌ى تبیین نقش‌هاى فراجنسیتى کودکان و گاه بزرگسالان است.

چیماماندا اِنگوزی آدیشی (Chimamanda Ngozi Adichie) نویسنده زن نیجریه‌ای است. او با رمان پرفروش نیمه یک خورشید زرد شناخته شد. آدیشی در بیشتر رمان‌ها و کتاب‌هایش دوران کودکی‌اش در نیجریه و جایگاه نژاد را به تصویر می‌کشد. به گزارش گاردین، این نویسندۀ موفق با نخستین رمانش جایزه اورنج ۲۰۰۷ را از آن خود کرد و بسیار معروف شد. آدیشی در مصاحبه‌اش می‌گوید: «در شهر دانشگاهی نسوکا در یک خانواده بزرگ و نزدیک به‌ هم و شاد به‌ دنیا آمدم. من اولین دختر بودم؛ پنجمین فرزند از شش فرزند خانواده بودم و بعد از آمدن سه فرزند اول، پدر و مادرم روشنفکرتر و آسان‌گیرتر شده بودند. دوران کودکی‌ام در شادی و راحتی گذشت. خانواده‌ام هنوز هم خیلی به‌ هم نزدیک‌اند. پدرم استاد ریاضی بازنشسته است. مادرم با کار کردن به‌ عنوان نخستین کارمند زن ثبت در دانشگاه، اسمش را در تاریخ ثبت کرد. هیچ‌ یک از خواهر و برادرهایم خلاقیت خاصی ندارند. همه‌شان آدم‌های علم‌ دوست و معقولی هستند. پدر و مادرم می‌خواستند من دکتر شوم به همین دلیل پزشکی خواندم، اما خیلی ناراحت بودم، باید فرار می‌کردم. پیشرفتم در پزشکی خیلی خوب بود اما اهمیتی به کاری که می‌کردم نمی‌دادم. در کلاس آناتومی شعر می‌نوشتم.»

این بانوی خوش‌قریحه با ‌عنوان نویسنده‌ای نترس معروف است و در تمام آثارش هر گونه تبعیض نژادی، به‌ ویژه تبعیض جنسیتی را به چالش می‌کشد. کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد (Dear Ijeawele, or, A feminist manifesto in fifteen suggestions) به تمامى بانوان و مادران توصیه مى‌شود.

در بخشی از کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد می‌خوانیم:

«به دخترت بیاموز که چیزهایی به نام نقش‌های جنسیتی، مزخرفاتی بیش نیستند.» هرگز به او نگو که باید این کار را انجام بدهد یا آن کار را انجام ندهد، چون او دختر است. عبارت «چون تو دختر هستی»، هرگز دلیلی برای هیچ‌چیزی نیست؛ هیچ‌چیزی!

به یاد دارم وقتی کودک بودم به من می‌گفتند: «موقع جارو کردن، کامل خم شو تا مثل یک خانمِ خانه جارو بزنی.» به عبارتی یعنی جارو زدن کار خانم‌هاست. شاید بهتر بود به جایش می‌گفتند: «خم شو و درست‌ و حسابی جارو کن تا خانه بهتر تمیز شود»، و‌ای کاش همین حرف را به برادرانم نیز می‌زدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-431-022-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
19500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد

Forooz Babazadeh
۱۳۹۷/۱/۲۰
به نظرم کتاب خیلی خوبی بود. امیدوارم روزی برسه که مردم ایران انقد راجع به کلمه فمینیست جبهه نگیرند و راجع بهش مطالعه کنند. خیلی از صحبت‌های نویسنده از خاطراتش در کودکیش رو من هم تجربه کردم و در همه‌ی این موارد چیزی در درونم میگفت که این غلطه. دیدگاه‌های جنسیتی بسیار آسیب زننده هستند و دختران حداقل کشور مارو بسیار تحت تاثیر قرار دادن. مثلا همه از این مینالن که چرا دختران ایرانی اتقد آرایش میکنند خب چرا نمیریم جوابشو در خودمون پیدا کنیم که شاید مادران ما و جامعه به ما یاد داده که زیبایی و شکنندگی تنها ارزش‌هایی هستند که دخترا میتونن داشته باشن
Zahra K
۱۳۹۷/۶/۲۷
نظر‌ها رو که خوندم همه مردها در مقابل این کتاب جبهه گرفتن و فمنیست رو یک پدیده و نگرش خانمان سوز میبینن چون قدرت خودشون رو در خطر میبینن این کتاب جز بهترین کتاب‌های دنیاست امیدوارم که همه خانوم‌ها کتاب خانوم آدیچی رو بخونن و متوجه بشن فمینیست مردستیزی و مرد گریزی نیست بلکه برابری و مساوات بین زن و مرد هست افتخار می‌کنم که یک فمینست هستم و اگر روزی بچه دار بشم چه دختر و چه پسر اون‌ها رو هم با فمنیست آشنا میکنم و تمام نزدیکانم رو.
احسان دره کردی
۱۳۹۸/۳/۱۴
نظرات دوستان رو خوندم، کتاب رو هم مطالعه کردم، یه نکته هست که بیانش مهمه و توجه به اون بسیار مهم.
فمنیسم به عنوان یه جریان مولود مدرنیته از ابتدا با چند تا انگاره‌ی اشتباه مطرح شد و به جای سعی در ایجاد مسیر خود شکوفایی زنان تلاش کرد تا اون‌ها رو تو رقابت با مرد‌ها در همون ساز و کار‌هایی که طی سال
صد‌ها برای مرد‌ها سازگار شده بود شرکت بده و نتیجه معلومه...
عزیزانم، فمنیسم به خاطر خاستگاهش ذاتا یه خشونت و نفرت رو القا میکنه که باعث میشه حتی اگه مثل خانم آدیچی آدم نسبتا منصفی هم باشید این مجرا برای احقاق حقوق زنان صلاحیت لازم رو نداشته باشه.
جدای از این‌ها، به نظرم بخشی از آموزش‌های این کتاب با فرهنگ ایران به خصوص فرهنگ سنتی شهرستانی (مثل خانواده خودم) به هیچ وجه سازگاری نداره.
اما این را هم باید بگویم که قطعا در خصوص حقوق زنان و ساز و کار‌های بروز و ظهور استعداد هاشون تو جامعه باید یه فکر اساسی کرد که بحث‌های جدی میطلبه که جریان فمنیسم حد اقل تو ایران این ظرفیت رو نداره🌹
مجید منتظری
۱۳۹۸/۴/۵
واقعا مردم مسخره ایی داریم خیلیاشون بدون اینکه اصلا بدونن فمنیسم چیه اهدافش چیه فمنیست کیه بی‌خود و بی‌جهت جبهه میگیرن و میگن باعث نابودی دختر و جامعه میشه یکی نیس بهشون بگه چیزی که باعث نابودی جامعه وشان یه دختر میشه فمنیسم نیس فکر رای احمقانه شماست بعضیا این قدر احمقن که به خوشون زحمت نمیدن یه ذره مطالعه کنن در مورد فمنیست فقط بی‌خود و بی‌جهت جبهه میگیرن و باهاش مخالفت میکنن
mina r
۱۳۹۷/۴/۲۹
کتاب خوبیه فمینیسم خیلی زوایاشو درست میگه‌ی چیزاییم داره ک من شخصا قبول ندارم شاید بخاطر عرف و فرهنگ اموزه هامونه. درکل عالی بود خیلی از قسمتاش مثلا اونجا که میگه اسباب بازیاروذمخصوص‌ی جنس خاص ندونین یا رنگارو یا اونجا که میگه به دخترت یاد بده قرار نیس همیشه دوست داشته بشه و خودش و ب شکلی دربیاره و که مورد تایید همگان باشه ورو دوست داشتم.. بنظرم اگر خیلی از ما دختران اینارو بهمون میگفتن الان انقد عمل زیبایی اینهمه خودنمایی با تن و بدن نداشتیم اینهمه افراط تو ارایش نداشتیم.
داود موسوی
۱۳۹۷/۲/۲۷
«... به دخترت بیاموز که چیزهایی به نام نقش‌های جنسیتی، مزخرفاتی بیش نیستند...» این جمله بسیار قابل تامل است منطق «این مزخرف است» برای به چالش کشیدن مسائلی که حکمت و فلسفه آن را درک نمی‌کنیم! باید ابتدا فکر کرد بعد سخن گفت. هیچ کس نمی‌تواند تفاوت‌های جنسی را منکر شود حال اینکه عده‌ای از این سو نام و تفاوت‌های استفاده کرده‌اند نمی‌توان مزخرف بر حقیقت نهاد. زن مرد تفاوت دارند نه برتری و متناسب با خصوصیاتشان هر یک شایستگی بیشتری برای نقش هایش و نقاط ضعفی در نقش‌های مقابل دارد.
ندیدم جاهلان را مگر در دو حال یکی هوچیگر و دیگری رفته حال
سمر سعیدی
۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کتاب خیلی خوبی راجع به فمنیست بود، مختصر و مفید از اینکه چقدر مردم ایران اشتباه فکر میکنن و جبهه میگیرن درباره فمنیست حتی اونایی که خودشون رو روشنفکر میدونن... همچنین فرهنگ مردسالاری که در کتاب مطرح شد بسیار شبیه ایران بود
امین د
۱۳۹۸/۴/۱۹
به نظرم نسبت ما و ترجمه در ایران از مرحله نقد گذشته و به مبارزه رسیده است. نه تنها با اتوریته قدرت و سانسور، بلکه با مترجمین خائن. بخاطر گستردگی‌ دامنه مطالعه شدن این کتاب، فارغ از اینکه چقدر با محتوای آن موافق باشم، خودم دست به ترجمه و انتشار آنلاین آن خواهم زد، بدون تحریف و سانسور
Ali Hamed
۱۳۹۷/۵/۸
کتاب قشنگی بود و میتونه حقیقت باشه ولی نظر کلیمو بخوام بگم جایگاه زن در جامعه ایران پایین در نظر گرفته شده و این خوب نیس ولی در بعضی از جاها با حرفای نویسنده مخالف بودم مثلا در قضیه جنسیتی اینکه یک زن نمیتونه هر موردی رو تجربه کنه البته این برای مرد‌ها هم صدق میکنه ولی خانوما بسته به شرایط حساسترشون باید بیشتر مراقب باشن در کل راضی بودم از کتابش خوشم اومد
Sera 7
۱۳۹۸/۴/۳۰
حداقل چیزی که میشه راجع به این کتاب گفت فقط عاالیه.. هم مثالهاش زنده بود همم به طور کاملاا خلاصه مختصرو مفید همه چیز رو منطقی توضیح داده بود. من اول فقط میخگاستم 10 صفحه از اونو بخونم ولی در حدی جذابو گیرا بود که یک ساعته تمومش کردم و لذت بردم
یگانه سارانی
۱۴۰۱/۱/۱۷
کتاب به کل۵۶صفحه بودوخیلی خلاصه راهکارای عالی‌ای گفته بودبرای اینکه انسان درستی تربیت کنیم واینکه خیلیم متنش ساده بودوتوصیحاتش خیلی روان بودیعنی اصلادرفهمش به ادم سختی‌ای واردنمیشدکلاخیلی خوب همه چیزروشرح داده وقعاعالی بود
مریم طاهری
۱۳۹۹/۵/۲۰
باتوجه به اینکه کتاب بیانی ساده و دیدی انسانی نسبت به مسئله زنان دارد، مطالعه‌ٔ آن به مادرانی توصیه می‌شود که دغدغه‌ٔ آموزش درست حقوق زنان به کودکان‌شان را دارند. همچنین خواندن این اثر برای سایر زنان، دختران و البته مردان بسیار مفید خواهد بود.
زهرا جلینی
۱۳۹۶/۱۲/۲۱
سلام مممنووونم ازمعرفی کتابهای خوبتون. مث همیشه عالی هستید.. سپاسگزارم
پردیس کریمیان
۱۳۹۹/۸/۳
این کتاب فوق العاده بود تو ۵۶ صفحه خلاصه و مفید. خیلی از اصطلاح‌ها رو من نمیدونستم مثل فمینیسم مشروط. خیلی از چیزایی که تو زندگی روزمره میگیم و انجام میدیم نمیدونستم به نوعی ضد زن هست. این کتاب این آگاهی رو به من داد. واقعا عالی بود
Fariba Beigi
۱۳۹۸/۲/۲
کتابی هستش که در عین حال زبان ساده ایی داره جذابیت خودش رو هم داره، تو دیدگاه‌ها دیده میشه که بیشتر خانم‌ها این کتاب رو مطالعه کردند و تایید، امیدوارم که یه روزی برسه که آقایون هم به همین اندازه از این کتاب استقبال کنند.
مشاهده همه نظرات 90

راهنمای مطالعه کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد

برای دریافت کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.