معرفی و دانلود کتاب ماه در آینه

عکس جلد کتاب ماه در آینه
قیمت:
5500 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماه در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماه در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماه در آینه

مریم ضمانتی یار در کتاب ماه در آینه، حکایت‌هایی از تشرف کسانی چون شیخ مفید و اسماعیل هرقلی و... به محضر امام عصر (عج) را، به شیوه‌ای زیبا و ادبی و در قالب داستان کوتاه به رشته تحریر درآورده است.

این اثر می‌تواند، برای همه دوستداران آن حضرت (ع) در هر سنی که باشند، مفید و خواندنی باشد.

در بخشی از کتاب ماه در آینه می‌خوانید:

هولاکو در زره جنگی با کلاه‌خودی آهنین و شمشیری آخته بر کمر، هیبتی ترسناک به خود گرفته بود و دور تا دور او فرماندهان جنگی مغول با چشمانی خونبار و بی‌رحم ایستاده بودند. موضوع دیدار و ملاقات پادشاهشان عجیب بود. شمشیر آن‌ها به احدی رحم نکرده بود و هر جا که رفته بودند خون و آتش و ویرانی به جا گذاشته بودند و به کسی فرصت التماس و امان‌خواهی هم نداده بودند. حالا هنوز در «ایران» بودند که از «عراق» درخواست امان رسیده بود.

شیخ یوسف سدیدالدین بزرگ آل مطهر در حله، در کمال آرامش خاطر و خونسردی پا به کاخ هولاکو گذاشت. نه آن هیبت و عظمت دلش را لرزاند و نه آن چشمان خون‌آشام و وهمناک. هولاکو او را که دید بدون مقدمه گفت: «چطور جرات کردید با من مکاتبه کنید و تسلیم خود را اظهار نمایید؟ چطور جرات کردید به دیدار ما بیایید با این‌ که هنوز معلوم نبود دستور من در زمینۀ فتح عراق، تسخیر «بغداد» و دستگیری خلیفۀ بغداد چیست؟ از طرفی آیا اطمینان داشتید که من امان‌خواهی شما را می‌پذیرم و با شما صلح می‌کنم و از نزد ما به سلامت خواهید رفت؟

یوسف نفس عمیقی کشید و گفت: «ما این کار را بدون پشتوانه نکرده‌ایم؟»
پشتوانه؟ از کدام پشتوانه حرف می‌زنی؟
روایتی از امام‌مان حضرت امیرالمؤمنین (ع) به ما رسیده که در آن حضرت می‌فرمایند:

«زوراء. می‌دانی زوراء چیست؟ سرزمینی است دارای درختان گز که ساختمان‌های محکمی در آن‌جا بنا می‌شود، مردم بسیاری در آن سرزمین سکونت خواهند داشت و مردان و امیرانی در آن‌جا به وجود خواهد آمد. فرزندان عباس آن سرزمین را مقر سلطنت خود قرار می‌دهند و از زر و سیم کاخ‌های خود را زینت داده و شب و روز در عیش و نوش به سر می‌برند، به وسیلۀ آنان هرگونه ستم و تجاوز و ترس و وحشت هول‌انگیزی روا داشته می‌شود. پیشوایان بدکار، پادشاهان فاسق و وزرای خیانتکار در آن‌جا گرد آیند و فرزندان ایران و روم را به خدمت گمارند. اگر کار خوب ببینند، اعتنا نکرده و به آن عمل نمی‌کنند و چنان‌چه گناه و زشتی مشاهده کنند از آن جلوگیری و ممانعت نمی‌نمایند. در آن هنگام اندوه عمومی و گریۀ طولانی پدید می‌آید!

بیچاره مردم بغداد! که در نتیجۀ سلطه و هجوم مغولان پایمال گردند! مغولان مردمانی هستند که چشمانی ریز دارند! صورت‌شان همچون سپر چکش خورده، پهن و گرد است، لباس رزم می‌پوشند و مسلح و دلیرند، پادشاه آنان از همان‌جا (خراسان) که سلطنت عباسیان آشکار گشت، خواهد آمد. صدای وی درشت و مردی نیرومند و دارای همتی بلند است. به هر شهری که می‌رسد آن را فتح می‌کند و هر پرچمی که بر ضد او افراشته شود، سرنگون می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

همیشه پشتیبان
حاصل دعا
طاووس باغ
ماه در آینه
او خواهد آمد
جمال یوسف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماه در آینه
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-964-6968-097
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماه در آینه

مطهره لطفی
۱۳۹۷/۱۲/۱
این کتاب یکی از بهترین هاست به نظر من که عالیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ماه در آینه

برای دریافت کتاب ماه در آینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.