معرفی و دانلود کتاب ماهی قرمز خجالتی

عکس جلد کتاب ماهی قرمز خجالتی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماهی قرمز خجالتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماهی قرمز خجالتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماهی قرمز خجالتی

کتاب ماهی قرمز خجالتی، شامل داستان‌های زیبا و آموزنده از نویسندۀ یونانی، ازوپ است که سعی دارد به کودکان آموزش دهد داشتن دوستان خوب چقدر مفید است و دوری کردن از دیگران کار خوبی نیست.

ازوپ (Aesop) از اهالی تریس بوده که در اوایل قرن ششم پیش از میلاد به بردگی درآمده است. از آن پس در جزیره ساموس زندگی کرده و بنا به گفته برخی او با کوروش هخامنشی هم دوره بوده است. انبوهی از افسانه‌های گوناگون در‌باره شخصیت و زندگی او وجود دارد. او استعداد عجیبی در گفتن داستان داشته و به واسطه داستان‌هایش شهرت بسیار یافته است و آزادی خود را نیز از همین راه به دست آورده است.

در قرن پنجم پیش از میلاد، ازوپ به دلیل اهانت به مردم دلفی، از بالای صخره‌ای به پایین انداخته شد و کشته شد. داستان‌های او به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده است. ناصرخسرو و مولوی نیز برخی از داستان‌های ازوپ را به شعر در آورده‌اند. همچنین بسیاری از داستان‌های او در ادبیات فارسی بازآفرینی شده است.

در بخشی از کتاب ماهی قرمز خجالتی می‌خوانیم:

یک بار که هنوز چند روزی از دوستی ماهی قرمز نگذشته بود یک ماهیگیر در‌حالی‌که چوب ماهیگیریش را روی شانه‌اش گذاشته بود و سوت می‌زد و آواز می‌خواند به کنار برکه آمد. غذای کوچکی که انگار یک کرم کوچک بود بر سر قلاب گذاشت و بعد قلاب را در هوا تاب داد و به میان برکه پرتاب کرد و از اتفاق قلاب همان جایی افتاد که ماهی قرمز در حال شنا کردن بود. ماهی قرمز که جوان و کم تجربه بود تا چشمش به غذای سر قلاب افتاد به سرعت به سمت آن رفت تا آن را بگیرد و بخورد ولی دوستانش که در نزدیکی او بودند متوجه خطر شدند و به سرعت دسته جمعی دور قلاب جمع شدند و جلوی ماهی قرمز را گرفتند و نگذاشتند او غذا را در دهان خود کند چون نوک تیز قلاب در دهان ماهی قرمز گیر می‌کرد و او دیگر نمی‌توانست خودش را از قلاب رها کند و جانش را از دست می‌داد.

ماهیگیر که در کنار برکه انتظار می‌کشید ابتدا دید تعداد زیادی ماهی اطراف قلاب جمع شده‌اند و خوشحال شد ولی کمی بعد که ماهی‌ها همگی از آن‌جا دور شدند متوجه شد که این ماهی‌ها خیلی هوای همدیگر را دارند و گرفتن ماهی در این برکه کار آسانی نیست. این بود که با ناامیدی قلاب ماهیگیریش را جمع کرد و یواش یواش دست خالی از آن‌جا دور شد.

فهرست مطالب کتاب

ماهی قرمز خجالتی
ملخ آوازخوان و مورچه‌ها
جغد پیر و ملخ پررو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماهی قرمز خجالتی
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماهی قرمز خجالتی

برای دریافت کتاب ماهی قرمز خجالتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.