معرفی و دانلود کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی

عکس جلد کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی

کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی، دربردانده‌ی سه داستان‌ زیبا و آموزنده از نویسند‌ه‌ی یونانی، ازوپ است که به کودکان می‌آموزد داشتن دوستان خوب چقدر مفید و دوری کردن از دیگران کار خوبی نیست. این کتاب برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» مناسب است.

ازوپ (Aesop) از اهالی تریس بوده که در اوایل قرن ششم پیش از میلاد به بردگی درآمده است. از آن پس در جزیره ساموس زندگی کرده و بنا به گفته برخی او با کوروش هخامنشی هم دوره بوده است. انبوهی از افسانه‌های گوناگون در‌باره شخصیت و زندگی او وجود دارد. او استعداد عجیبی در گفتن داستان داشته و به واسطه داستان‌هایش شهرت بسیار یافته است و آزادی خود را نیز از همین راه به دست آورده است.

در قرن پنجم پیش از میلاد، ازوپ به دلیل اهانت به مردم دلفی، از بالای صخره‌ای به پایین انداخته شد و کشته شد. داستان‌های او به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده است. ناصرخسرو و مولوی نیز برخی از داستان‌های ازوپ را به شعر در آورده‌اند. همچنین بسیاری از داستان‌های او در ادبیات فارسی بازآفرینی شده است.

در بخشی از کتاب ماهی قرمز خجالتی می‌‌شنویم:

«بعد از ظهر یک روز آفتابی که ماهی‌ها در یک دسته بزرگ با هم شنا می‌کردند چند تایی از آن‌ها پیش ماهی قرمز آمدند و به او گفتند: آخر چرا تو همیشه از ما دوری می‌کنی و با ما دوست نمی‌شوی؟ مگر نمی‌دانی وقتی با هم باشیم زودتر از خطر دشمن آگاه می‌شویم و سریع‌تر فرار می‌کنیم؟ و بعد از او خواستند که پیش بقیه ماهی‌ها بیاید.

ماهی قرمز ابتدا از خجالت سرش را به زیر انداخت و جرات نگاه کردن به ماهی‌ها را نداشت ولی وقتی دوستی آن‌ها را دید قبول کرد و آرام آرام شناکنان دنبال آن‌ها حرکت کرد تا به دسته بزرگ ماهی‌ها رسید. آن‌ها برای ماهی قرمز جشن کوچکی گرفتند و دور تا دور او شنا کردند و با تکان دادن دم و باله‌هایشان رقصیدند و شادی کردند و وقتی خوب خسته شدند از ماهی قرمز خواستند که او هم برای آن‌ها برقصد.

به این ترتیب ماهی قرمز کم کم جای خودش را در میان ماهی‌ها باز کرد. او که خیلی چابک و فعال بود و چشم‌های درشتی هم داشت در جلوی ماهی‌ها شنا می‌کرد و وقتی غذایی را می‌دید به دوستان جدیدش خبر می‌داد. گروه ماهی‌ها هم که همیشه نگران جان خودشان بودند وقتی خطری را حس می‌کردند دسته جمعی ماهی قرمز را در میان می‌گرفتند و همگی با هم فرار می‌کردند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
ماهی قرمز خجالتی
6 دقیقه
ملخ آوازخوان و مورچه‌ها
9 دقیقه
جغد پیر و ملخ پررو
2 دقیقه
دیک داک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی
نویسنده
مترجماکبر احمدی
راویمسعود حکمت پور
ناشر صوتیموسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی

برای دریافت کتاب صوتی ماهی قرمز خجالتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.