معرفی و دانلود کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫

عکس جلد کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫

کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫، طیف وسیعی از ادبیات روانشناختی سردبیران و نویسندگان با تجربه را در نوشتن مقالات علمی به سبک قوانین APA بررسی می‌کند. 

قوانین سبک APA مجموعه گسترده‌ای از ادبیات روانشناختی نویسندگان خبره‌ای است که از طرف مقامات به رسمیت شناخته‌ شده، در حیطه‌ی شیوه‌های انتشار به کار گرفته ‌می‌شود. این نسخه از کتاب راهنما به‌طور گسترده‌ای جهت انعکاس استانداردهای نوین و انتشارات و شیوه‌های جدید در نشر اطلاعات مورد تجدید نظر قرار گرفته است. 

از زمانیکه آخرین ویرایش کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫ (Publication manual of the American Psychological) منتشر شد، جمعیتی که صرفاً مقالات را می‌خواندند تبدیل به کسانی شدند که محتویات را مورد استفاده قرار می‌دهند. فناوری‌های جدید، تحلیل‌های فزاینده پیچیده‌ای را انجام داده‌اند، بطوری‌که انتشار تجزیه و تحلیل‌ها را در قالب‌های مختلف تسریع کرده‌‌اند.

جهت ارائه راهنمایی به خوانندگان در خصوص چگونگی تأثیرات این پیشرفت‌ها و دیگر تحولات بر چاپ و نشر علمی، انجمن روانشناسی آمریکا‌‫ به‌طور قابل‌ توجهی، دستورالعمل را تغییر داده و کتاب راهنما را نیز مختصر و مفید کرده‌ است. دستورالعمل‌ها طبق فرآیند نشر، با مرحله شروع ایده و پایان دادن به مرحله انتشار، طبقه‌بندی شده است. قوانین اساسی سبک نوشتن APA و دستورالعمل‌ها و اجتناب از تعصب زبانی را حفظ و تقویت نموده است. مهم‌تر از همه، این کتاب به‌طور قابل‌ توجهی حوزه‌های اخلاق، آمار، استانداردهای گزارش مقالات مجله، قالب‌های مرجع الکترونیکی و ساخت جداول و اشکال را گسترش داده‌ است. 

در بخشی از کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫ می‌خوانیم:

چنانچه نقل قول طولانی باشد یا از جداول و اشکال اقتباس شده، استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به اجازه‌ی صاحب اثر داشته باشید. چاپ مجدد نشان می‌دهد که بدون تغییری، مطالب دقیقاً همانند متن اصلی باز تولید شده است. اقتباس (Adaptation) اشاره به اصلاحات مطالبی دارد که برای هدف جدید مناسب هستند (برای مثال، بیان تفسیر (پارافریز کردن) یا ارائه فرضیه اصلی یا ایده مورد بحث در یک متن بلند در یک مقاله چاپ شده به روش جدیدی که مناسب مورد مطالعاتی شماست، به کارگیری بخشی از جداول و اشکال در یک جدول یا شکل جدید در اثر مکتوب‌تان). شرایط لازم برای اخذ مجوز نقل قول از منابع دارای حق تکثیر، از یک صاحب اثر تا صاحب اثر دیگری متفاوت است؛ برای مثال، سیاست‌گذاری APA به نویسندگان اجازه می‌دهد به استثنای حداکثر سه شکل یا جدول از مقاله یک ژورنال یا فصل کتاب، یا متنی که کمتر از 400 کلمه است یا مجموعه متن‌هایی که کمتر از 800 کلمه هستند و نیاز به درخواست مجوز رسمی از APA جهت به‌کارگیری ندارند. بسیار مهم است که حق نسخه‌برداری ناشر یا صاحب اثر را با توجه به الزامات جهت کسب اجازه به منظور نقل قول، چاپ مجدد و اقتباس بررسی گردد. 

مسئولیت نویسنده است که متوجه باشد چه اجازه‌ای جهت نسخه‌برداری از صاحب اثر نیاز دارد تا برای چاپ مجدد و به‌کارگیری مجدد الکترونیکی به دست آورد. راهنمای APA نمی‌تواند از قبل مطالب نسخه‌برداری را منتشر کند، زیرا ممکن است فراتر از حق نسخه‌برداری از صاحب اثر جهت «استفاده منصفانه»، یا امری که بدون اجازه صورت گیرد، باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: روش نگارش علوم رفتاری و اجتماعی
فصل دوم: ساختار و محتوای اثر مکتوب
فصل سوم: نگارش مختصر و مفید
فصل چهارم: مکانیک‌ سبک نگارش
فصل پنجم: ارائه نتایج
فصل ششم: اعتبار بخشیدن به منابع
فصل هفتم: نمونه‌هایی از منابع (رفرنس)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫
مترجمهانیه عظیم زادگان
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-600-8415-87-9
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫

بهاره محمدی
۱۳۹۹/۱/۵
بر خلاف انتظارم ترجمه روان است. این کتاب مهمترین کتابی است که برای چاپ مقالات علمی باید خواند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫

برای دریافت کتاب مجموعه دستورالعمل نشر انجمن روانشناسی آمریکا‌‫‌‫‌‫‫ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.