معرفی و دانلود کتاب مدیر عامل

عکس جلد کتاب مدیر عامل
قیمت:
۵۰۰۰ 2500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیر عامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر عامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر عامل

مرجان قاسمی در کتاب مدیر عامل، سعی کرده درباره وظایف مهم و اساسی مدیران صحبت کند، وظایفی که در همه سازمان‌ها مشترک است و در هر رده مدیریتی می‌توانید از آن بهره ببرید. به خاطر داشته باشیم؛ هیچ کسی مسئول موفقیت ما در زمینه کاری نیست، این خود ما هستیم که باید برای آن تلاش کنیم.

در کشور عزیزمان ایران به شدت با بحران مدیریتی رو‌به‌رو هستیم. بحرانی که اصلا قابل چشم‌پوشی نیست. بحران مدیریتی به همین جا ختم نمی‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌ها توسط کسانی اداره می‌شوند که دانش کافی درباره مدیریت ندارند و صرف این که سرمایه‌دار هستند مدیریت یک سازمان را به عهده دارند و این عدم وجود علم کافی به مرور زمان باعث بروز مشکلات بی‌شماری می‌شود.

علم مدیریت این امکان را به یک مدیر می‌دهد که روند پیشرفت سازمان را با همه اعضای سازمان شریک شود، هر چقدر بتواند توانایی کارمندانش را بالاتر ببرد سود بیشتر نیز کسب می‌کند، هر چقدر بتواند امنیت شغلی بیشتری ایجاد کند، وفاداری کارمندانش بیشتر می‌شود.

از دیگر مهارت‌های یک مدیر این است که بداند برخی از کارها و وظایف را باید به دیگر مدیران و کارمندان واگذار کند، این روش اعتماد متقابل را به وجود می‌آورد و همچنین یک مدیر زمانی کافی برای رسیدگی به دیگر امور را دارد.

شغل مدیر اجرایی یکی از پرطرفدارترین و پیچیده‌ترین شغل‌ها در یک سازمان است. همگان معتقدند یک مدیر اجرایی هر کاری را که اراده کند انجام می‌دهد، زیرا بسیار قدرتمند و به طرز شگفت‌انگیزی توانا هستند. تعریف این شغل بنا به ماهیت خود، به معنی رفع نیازهای کارمندان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، جوامع و ضوابط است. برخی از وظایف مدیران اجرایی را می‌توان به افراد دیگر واگذار کرد. اما وظایف مهم این شغل باید توسط مدیر اجرایی انجام شود.

باید اعتراف کرد، هیبت عنوان شغلی مدیر اجرایی باعث می‌شود دیگران احساس ترس کنند. قدرت، دستمزد و فرصت مدیر شدن، واقعا ارزش ترسیدن را دارد. مطلبی که می‌گوییم خوشایند نیست ولی واقعیت این است؛ افراد کمی در این شغل موفق هستند، در واقع در هر 20 نفر یک نفر به درجات عالی می‌رسد. این کتاب به دور از حاشیه‌پردازی مطالب مفید و کاربردی ارائه کرده است.

در بخشی از کتاب مدیر عامل می‌خوانید:

اغلب سعی کنید قدردان باشید! بدون کارمندان‌تان، رویا‌ها و برنامه‌های شما ارزشی ندارند. از هر فرصتی برای قدردانی کردن از کسانی که اطرا‌ف‌تان هستند استفاده کنید و آن‌ها را تحسین کنید، به خصوص در جمع.

به دست آوردن تنها مسئولیت شماست. وقتی کارها آن‌طور که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود، مسئولیتش را قبول کنید حتی اگر اشتباه از شما نباشد. طرز فکر مسئولانه نسبت به طرز فکر سرزنش کننده شما را بسیار قدرتمند خواهد کرد. به طور منظم شرایط را بررسی کنید و بپرسید "چه کار متفاوتی می‌توانم انجام دهم (یا متوقف کنم) تا یک تغییر مثبت ایجاد کنم؟" آن کار را پیدا کنید و انجام دهید. خواهید دید، با اهمیت دادن به مسئولیت‌پذیری به جای سرزنش کردن دیگران جدا از اثرات جانبی‌اش چقدر قدرت بیشتری به دست خواهید آورد.

تعدادی مشاور صادق جمع کنید تا شما را مجبور به پاسخگویی راجع به رفتارتان کنند. گاهی اوقات هئیت مدیره به شما بازخورد صادقانه می‌دهد اما آن‌ها از کارهای روزمره شما آگاهی ندارند. مرتبا از اشخاص دیگری درخواست بازخورد کنید کسانی چون: دوستان، آشنایان و همکاران. مشکل‌هایتان و نحوه رفع آن‌ها را به این افراد بگویید و بخواهید تا صادقانه آن را ارزیابی کنند.

تمام افراد یک سازمان مستلزم پاسخگویی برای رفتارهایشان هستند به جز مدیر اجرایی. برای رفع این مشکل سعی کنید تا آن‌جا که می‌توانید جوابگوی رفتار خود باشید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
توصیف شغل مدیر اجرایی
بخش یکم: تعریف شغل مدیریت اجرایی
مدیریت اجرایی چیست؟
وظایف اصلی مدیر اجرایی چیست؟
بخش دوم: سنجش موفقیت از دیدگاه مدیر اجرایی
بخش سوم: مشکلات و راه‌حل‌های مدیر اجرایی
بخش چهارم: نکاتی برای ماندن در اوج (بالاترین سطح مهارتی)
با تعداد کمی از افراد در ارتباط باشید
متواضع باشید
درست بیاموزید
سطح خود را بالا ببرید
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر عامل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صالحیان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات53
زبانفارسی
شابک978-622-214-038-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر عامل

علی سیاحی
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
با سلام و سپاس از نویسنده محترم
از نظر بنده بعنوان یک خواننده کتاب و فعال در بخش مدیریت إجرائی این کتاب میتوانست بهتر از این نوشته شود
بسیار کم نسبت به وظائف مدیر إجرائی اشاره شده.
رضا مقدسی فرد
۱۳۹۸/۱/۱۱
بنده انتظار داشتم این کتاب بیشتر اجرایی باشد بیشتر انگیزشی بود تا اجرایی
علی موسی خانی
۱۴۰۱/۵/۱۴
اجباری در نوشتن کتاب برای کسی نیست آن هم در این سطح!
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مدیر عامل

برای دریافت کتاب مدیر عامل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.