معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها

عکس جلد کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها

کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها، نوشته‌ی محمد صادقی سیار، به شرح و بررسی موفقیت‌های شرکت‌های ژاپنی در حوزه‌های گوناگون می‌پردازد. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و راوی نو تولید شده است.

«فرهنگ برای خواستن»، «مدیریت»، «دانش برای دانستن» و «فناوری برای توانستن» پایه‌های چهارگانه توسعه را تشکیل می‌دهند که اصلی‌ترین آن مدیریت است و شدن را میسر می‌سازد. بعضی‌ها معتقد هستند که ژاپنی‌ها استعداد خدادادی در مدیریت دارند، آن‌ها علم را از دیگران می‌آموزند اما خود مدیریت می‌کنند؛ به نظر می‌رسد با توجه به سوابق این کشور شاید تا حدودی این نظر قابل قبول و درست است. مدیریت قبل از این‌که یک علم به حساب بیاید، هنر است؛ هنر را نیز بدون استعداد نمی‌توان یاد گرفت.

شرکت‌های ژاپنی در زمینه اقتصاد بین‌المللی در مدت سه دهه بسیار توسعه پیدا کردند و به موفقیت‌های زیادی رسیدند. هم‌چنین این شرکت‌ها در زمینه فعالیت‌های تولیدی و تجاری نیز برتری یافتند که این پیشرفت‌ها باعث انتشار کتاب‌ها، و انجام تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای در زمینه سیاست‌های اجرایی و دلایل آن‌ها شده است.

این کتاب صوتی با نگاهی به دلایل رشد و پیشرفت این کشور گوشه‌ای از روش‌های مدیریتِ ژاپنی را شرح می‌دهد. اگر دانش را به سه قسمت Know how, Know Whats, know why تقسیم کنیم، مدیریتِ آمریکایی در اولی، اروپایی در دومی و مدیریت ژاپنی در سومی قرار می‌گیرند. در مدیریتِ آمریکایی مقصد و چرایی امور تعیین می‌گردد، در مدیریت اروپایی راه و مسیر رسیدن به مقصد، و در مدیریت ژاپنی چگونه راه رفتن و طی کردن مسیر مشخص می‌شود که سومی قوی‌تر از همه است. ژاپنی‌ها روش‌های مدیریتی‌شان را از روی روش‌های آمریکایی تقلید می‌کنند و این پیروی هم‌چنان ادامه دارد. روش‌های مدیریتیِ سایر کشورها خصوصا آمریکا و اروپا همواره مورد استفاده ژاپنی‌ها بوده و هست؛ اما نکته قابل توجه این است که ژاپنی‌ها آموخته‌های خود از دیگران را با توجه به شرایط خود بومی‌سازی می‌کنند.

وجود حس مشترک بین تمام کارکنان و مدیران یکی از ویژگی‌های مدیریتی سازمان‌ها و شرکت‌های خودروسازی در کشور ژاپن است که باعث شده بتوانند بر رقبای غربی خود غلبه کنند. در صورت موفقیت شرکت و سوددهی، تمام کارکنان و عوامل مدیریتی آن، خود را در این موفقیت سهیم می‌دانند و برعکس اگر شرکت به زیان‌دهی برسد، همه خود را مسئول و مقصر این زیان می‌دانند و سعی می‌کنند با تلاش بیشتر این زیان را جبران نمایند. این نوع تفکر سازمانی باعث شده است همه خود را در آینده شرکت سهیم بدانند.

در قسمتی از کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی می‌شنویم:

ساختار حکومت در ژاپن بصورت سیستم پارلمانی مشابه با آنچه در انگلستان دیده می‌شود، است. در قانون اساسی، پارلمان به عنوان عالی‌ترین ارگان تصمیم‌گیری پیرامون مسائل مملکتی تعین گردیده است. امپراطور تنها به عنوان مظهر اتحاد مردم عنوان گردیده و کلیه اعمال وی در رابطه با امور مملکتی (مندرج در قانون اساسی) بایستی با صلاحدید قبلی پارلمان انجام شود. در این ساختار، نخست‌وزیر از بین نمایندگان پارلمان انتخاب می‌گردد و پس از آن وی، وزیرانِ دولت را منصوب می‌نماید؛ اعضای کابینه نیز از بین نمایندگان پارلمان انتخاب می‌شوند. ژاپن دارای دو مجلس نمایندگان و مشاوران می‌باشد. مجلسین به عنوان چکیده و تحقق واقعی و عملی اصل حقِ حاکمیت مردم تلقی گردیده و بر طبق قانون اساسی، ارگان نمایندگی مردم، بالاترین رکن قدرت حکومتی و تنها رکن قانون‌گذاری کشور است.

مطابق با قانون اساسی کنونی ژاپن، مجلس نمایندگان نسبت به مجلس مشاوران از تفوق و برتری قطعی برخوردار است. نظام نوین انتخاباتِ مجلسِ نمایندگان، از ترکیب انتخابات در حوزه‌های انتخابیه تک‌کرسی و انتخابات از طریق نمایندگی سهمیه‌ای به وجود آمده است. ژاپن برای جبران اشکالاتِ موجود در هریک از سیستم‌های فوق بطورِ منفرد، ترکیبی از این دو روش انتخاباتی را مورد پذیرش قرارداده است. در نظام جدید، مجلس نمایندگان دارای 480 کرسی نمایندگی است، که از این تعداد 300 کرسی به حوزه‌های انتخابی تک کرسی در 47 ناحیه کشور تخصیص داده شده، و 180 کرسی دیگر بین 11 بلوک منطقه‌ای توزیع گردیده که مردم از طریق لیست ثابت نمایندگی سهمیه‌ای نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.

مجلس مشاوران در مجموع 242 کرسی نمایندگی دارد. بر طبق قانون اساسی، دوره نمایندگی در مجلس مشاوران شش سال استو انتخابات برای نیمی از نمایندگان این مجلس، هر سه سال یکبار صورت می‌گیرد. بر خلاف نظام نوین انتخاباتی مجلس نمایندگان، نظام انتخاباتی مجلس مشاوران اجازه شرکت یک نامزد انتخاباتی در هر دو روش (کاندیدای دوگانه) را نمی‌دهد. نظام نوین انتخاباتی با هدف تغییر نظام سیاسی ژاپن و تبدیل آن به یک نظام سیاسی دو حزبی تنظیم گردیده است که در آن انتقال قدرت به راحتی از حزب حاکم به حزب مخالف صورت پذیرد و اراده مردم در تعیین دولت‌ها و در نتیجه سرنوشت خود نافذتر گردد. این نظام هم‌چنین در راستای دادنِ نقش بیشتر به احزاب سیاسی بزرگتر و سیاست‌های رقابتی آن‌ها تنظیم گردیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
48 دقیقه
بخش اول
59 دقیقه
بخش دوم
58 دقیقه
بخش سوم
60 دقیقه
بخش چهارم
56 دقیقه
بخش پنجم
61 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها
نویسنده
راویاکرم عبدی
ناشر چاپیانتشارات سفیر قلم
ناشر صوتی راوی نو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها

Nazli Alavi
۱۳۹۸/۱۲/۲
این کتاب یک اثر هنری است. که زندگی رو به انسان می‌اموزد که چگونه یک خود سازی شخصی رادرپیش بگیرد وبعد یک پیش ساخت یک خانواده و بعد یک جامعه و یک کشور رو در خود به ارمغان دارد
و احسن به مترجم
و گوینده ان که با صدای گرم و شیوایش در رساندن مطالب به شنوده نهایت دقت را انجام داده است
محمد مهدی کشاورز
۱۴۰۰/۱/۸
ژاپن کشوری که از نو ساخته شد پس از جنگ جهانی دوم اقتصاد ژاپن دگرگون شد و به کشوری ورشکسته ناشی از جنگ تبدیل شد ولی با تلاش مردم خود توانست به رتبه‌های اول اقتصاد جهان تبدیل شود راز این موفقیت در مدیریت صحیح دولت و تلاش مردم آن نهفته است
میتی کابلی نقندر
۱۳۹۸/۱۰/۱
با خواندن این کتاب تازه میفهمیم که تقریبا برای آنچه که در راه آمدن برای پیدا کردن جای پارک اتومبیل خود که جا نیس باید دور بزنیم برویم که یادمان می‌آید که اصلا اتومبیل نداریم.
پریسا کاظمی
۱۴۰۱/۹/۹
کتاب خیلی عالی و خوبی هست، دومین کتابیست که در مورد ژاپنی‌ها میخونم و قصد دارم بعد از این کتاب بیشتر در مورد ژاپنی‌ها بخونم و بشنوم. واقعا بهترین الگو برای زندگی‌اند.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۵
در این کتاب تقریباً متفاوت روش‌ها و عادتهایی که افراد ژاپنی و مدیران ژاپنی انجام داده‌اند تا به موفقیت برسند را تشریح میکند.
Ali Sareminia
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
راز موفقیتشون اینه که هرکی تو اداراتشون از زیرکار در میرفتیا اختلاس میکرد شرتشو میکردن پرچم ژاپن 🇯🇵
سید محمد سیدنژاد
۱۴۰۰/۱۰/۱۰
اولش کمی اضافه گویی می‌کنه اما کم‌کم کتاب جون‌دار تر میشه لا کناب خوبیه زود خسته‌ نشین از خوندنش فصل‌های سه به بعد خوبه
محسن قهار
۱۴۰۰/۳/۲۰
کتاب خوبی بود و اطلاعات مفیدی راجع به زاپن و سبک مدیریتش ارائه داد. با توجه به زمان اندک کتاب مطالعه ش مفیده
azin jahed
۱۴۰۲/۱/۵
کیه که از مدیریت ژاپن نشنیده باشه. و چه کتابی بهتر میتوانست مارا با این سیستم اشنا کند.
Ali Karimi Hosseini
۱۳۹۹/۱/۱۲
کتاب فوق العاده‌ای بود ارزش چند بار شنیدن رو داره
Mohammadamin Abedi
۱۳۹۸/۲/۱۱
واقعا عالی ممنون از کتابراه
afsane Soleimani
۱۴۰۱/۲/۱۶
اونجوری که فکر میکردم نبود بیشتر شعار بود بنظرم
منیژه روستایی
۱۴۰۰/۱۲/۳
کتاب سختی برای شنیدن است. نیاز به تمرکز بالایی دارد.
باقر احمدنژاد
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
کمی تخصصی صحبت شده و برای مدیران کسب و کار خوب هست
hadis sharifi
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
کتابی مناسب در راستای ستودن تلاش و صبر و هدف گذاریه
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها

برای دریافت کتاب صوتی مدیریت به سبک ژاپنی: رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.