معرفی و دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی

عکس جلد کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی

علیرضا شرف زاده در کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی، بیان می‌کند که تقویت اعتماد و رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد و کارایی سازمان‌ها را ارتقا بخشیده و بقای بلند مدت آن‌ها را تضمین می‌کند.

شناخت اثرات انواع مختلف اعتماد سازمانی بر یکپارچه‌سازی مدیریت منابع انسانی برای بسیاری از مدیرانی که در جستجوی افزایش اثربخشی هستند مفید بوده و تهیه مطالب علمی به زبان فارسی جهت استفاده دانشجویان، محققان، مدیران و سایر علاقمندان ضروری به نظر می‌رسد. 

در طول چند دهه گذشته تغییرات مهم ساختاری و شیوه‌های سازمانی به گونه‌ای به وقوع پیوسته که تأثیرات عمیقی در محیط کار داشته است. در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش، فعالیت‌های ارزش‌آفرین سازمان فقط به دارایی‌های مشهود آن‌ها نیست. امروزه دانش و قابلیت‌های کارکنان، روابط با مشتریان، تأمین‌ کنندگان کیفیت، محصولات و خدمات، فناوری اطلاعات، فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه‌ای دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی محسوب می‌شوند و توانمندی سازمان‌ها در به کارگیری این دارایی‌های نامشهود، قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند. 

در کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی (Human resource management) می‌خوانیم که، مدیریت بر مبنای اعتماد، بیانی نوین از اندیشه‌ای کهن است که جای آن در روابط امروزی به خوبی نمایان و آشکار است و ساز و کارهای آن می‌تواند در راه کسب اثربخشی فردی و سازمانی موثر واقع شود. در سازمان‌هایی که اعتماد در سطح پایین قرار دارد، کارکنان در سطح بالایی از استرس عمل می‌کنند. کارکنان در جریان تصمیم‌گیری دخالت داده نمی‌شوند، یا موقعی که تصمیمات اشتباه باشد آن‌ها مقصر شناخته می‌شوند که این امر از تمرکز کارکنان روی کاری که انجام می‌دهند جلوگیری می‌نماید و در نهایت فرآیند تصمیم‌گیری ضعیف شده، کیفیت تصمیمات پایین می‌آید. 

اهمیت اعتماد به این دلیل است که مدیران به دنبال درک و شناخت چگونگی ایجاد همکاری مؤثر در سازمان‌ها هستند. اعتماد، عاملی کلیدی است که همکاری را به وجود می‌آورد و اعتماد متقابل اعضا به یکدیگر، منجر به عملکرد عالی در تیم‌ها می‌گردد. نظریه‌پردازان مدیریت در دوره معاصر اعتماد را به عنوان یک عنصر مهم عملکرد در اتحاد درون شرکت‌ها و نیز در میان شرکای استراتژیک شناخته‌اند. 

امروزه افزایش رقابت میان سازمان‌ها، مواجه شدن با تفاوت‌های فرهنگی، نیروهای کار موقتی، گروه‌های وظیفه‌مدار و استفاده از تیم‌های کاری مجازی در اثر پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، به صورت امری رایج در آمده است و همه نشانگر تغییرات سریع در محیط کاری است. این تغییرات تعاملات میان مدیران و همکاران جدید را افزایش داده و نیاز به برقراری اعتماد را به عنوان ضمانتی برای حفظ روابط با یکدیگر، ضروری ساخته است. 

تقویت اعتماد و رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد و کارایی سازمان‌ها را ارتقا بخشیده و بقای بلند مدت آن‌ها را تضمین می‌کند. بنابراین، شناخت اثرات انواع مختلف اعتماد سازمانی بر یکپارچه‌سازی مدیریت منابع انسانی برای بسیاری از مدیرانی که در جستجوی افزایش اثربخشی هستند، مفید بوده و تهیه مطالب علمی به زبان فارسی جهت استفاده دانشجویان، محققان، مدیران و سایر علاقمندان، ضروری به نظر می‌رسد. 

در بخشی از کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی می‌خوانیم:

مدیریت منابع انسانی محصول جنبش روابط بشری در اوایل قرن بیستم است، زمانی که محققان شروع به مستندسازی روش‌های ایجاد ارزش‌های کسب‌وکار به وسیله مدیریت استراتژیک نیروی کار کردند. در محیط کاری فعلی، تمام شرکت‌های جهانی بر ابقای استعداد و آگاهی نیروی کار تمرکز دارند. تمام شرکت‌ها می‌کوشند تا ترک خدمت کارکنان را کاهش دهند و آگاهی آنان را ارتقاء بخشند. استخدام نیروی کار تازه نه تنها هزینه‌های بالایی به بار می‌آورد، بلکه خطر آمدن افرادی را که نتوانند جای فردی را که قبلاً در آن منسب کار می‌کرد، پر کنند، را افزایش می‌دهد.

بخش مدیریت منابع انسانی تلاش می‌کند تا با پیشنهاد دادن مزایای جذاب به کارکنان، خطر از دست دادن آگاهی را کاهش دهند. همانطور که اشاره شد مدیریت منابع انسانی در اوایل قرن بیستم پایه‌گذاری شد و تحت تأثیر نظریات فردریک وینسلو تیلور قرار گرفت. تیلور معتقد بود که واژه مدیریت علمی (که بعدها با واژه «تیلوریسم» بیان می‌شد) را تعریف کرد و تلاش کرد که به وسیله آن بهره‌وری اقتصادی را در شغل‌های مولد افزایش دهد. او در نهایت یکی از اصلی‌ترین ورودی‌ها را وارد فرایند تولید (کار) کرد و سعی در کشف بهره‌وری نیروی کار نمود.

شایان ذکر است که جنبش روابط انسانی از تحقیقات التون مایو و دیگران سرچشمه گرفت که مطالعات هاثورن در این زمینه بسیار تاثیرگذار بود. بعدها تلاش‌های معاصر به وسیله آبراهام مازلو، کورت لوین، ماکس وبر، دیوید مک کللند و فردریک هرزبرگ پایه‌های مطالعات روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، رفتار سازمانی و تئوری سازمانی را بنا نهاد، و برای مباحث علمی فضایی جدید ایجاد کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
فصل اول مقدمه‌ای برمدیریت منابع انسانی
1-1 تاریخچه مدیریت منابع انسانی
1-2 تاریخچه مدیریت منابع انسانی در ایران
1-3 مدیریت منابع انسانی (HRM)
1-4 فرآیندهای مدیریت منابع انسانی
1-5 کمک به استفاده بهینه و مدیریت استراتژیک منابع انسانی
1-6 مدیریت فرآیند جذب نیروی انسانی
1-7 شناخت و مدیریت فرهنگ سازمانی
1-8 همسوسازی کارکنان جدید با سازمان و فرهنگ سازمانی
1-9 تجزیه و تحلیل شغل و طراحی نظام حقوق و دستمزد و جبران خدمات کارکنان
1-10 آموزش کارکنان و تلاش برای ارتقاء دانش و مهارت آنان
1-11 تدوین شاخص‌های عملکردی و عملیاتی مرتبط با منابع انسانی
1-12 برنامه‌ریزی برای ارزیابی عملکرد کارکنان و حصول اطمینان از استقرار نظام مدیریت عملکرد
1-13 مدیریت فرآیند استعفا و ترک سازمان
1-14 پنج راه برای ایجاد و افزایش انگیزه‌ی کارکنان
1-15 تجزیه و تحلیل نیازهای منابع انسانی
1-16 نگهداشت نیروی انسانی
1-17 استراتژی منابع انسانی (RHS)
1-18 تعریف استراتژی منابع انسانی
1-19 تصمیم گیری‌های استراتژیک
1-20 برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی
1-21 ویژگی‌های فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی
1-22 مدل‌های تدوین استراتژی منابع انسانی
1-23 مدل مبتنی بر کسب و کار
1-24 مدل هماهنگی استراتژیک (مدل سازگاری)
1-25 مدل نقاط مرجع استراتژیک (SRP)
1-26 مدل مدیریت استراتژیک مزیت کارکنان (تئوری نظام‌ها)
1-28 مدل مبتنی بر فرهنگ سازمانی
1-29 جنبه‌های رسمی تیم‌های مدیریت منابع انسانی
1-30 جنبه‌های بر غیرسمی تیم‌های مدیریت منابع انسانی
1-31 یکپارچگی منابع انسانی
1-32 مدل یکپارچه منابع انسانی
1-33 سلسله مراتب ویژگی‌ها در مدل یکپارچه
1-34 ویژگی‌های الگوهای استراتژیک چهارگانه در مدل یکپارچه استراتژی ثانویه
1-35 مدل توسعه یافته تدوین استراتژی منابع انسانی
1-36 شاخص‌های جدید برای توسعه مدل یکپارچه
1-37 اعتماد
1-38 اعتماد سازمانی کارکنان
1-39 فرایند اعتماد سازمانی
1-40 مدل‌های اعتماد
1-41 عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد سازمانی و پیامدهای آن
1-42 مطالعاتی که در داخل کشور در این زمینه صورت گرفته
1-43 مطالعاتی که در خارج کشور در این زمینه صورت گرفته
فصل دوم کاربردهای و پیشنهادات مدیریتی
2-1 کاربردها
2-2 کاربردهای مدیریتی
2-3 کاربردهای نظری
2-4 پیشنهادات
2-5 پیشنهاد مبتنی بر مطالعات انجام شده
2-6 منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریا دانش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-6154-49-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی

مرتضی حسینی
۱۳۹۹/۱/۳
این کتاب به صورت خیلی خلاصه و ابتدایی فرآیندهای منابع انسانی را شرح داده. برای کسانی که خیلی اطلاعات دقیقی در خصوص منابع انسانی ندارند توصیه میشه این کتاب رو بخوانند. در غیر اینصورت، اتلاف وقت هستش... خیلی ابتدایی و با دید کلی نگری مطالب بیان شده... از کتابراه خواهشمندم کتابهای معروف و منابع اصلی و را کار کنند.. به نظر میرسه که این کتاب خلاصه پایان نامه‌ای با همین عنوان هستش... در هر صورت از اینکه زحمت میکشین از شما سپاسگزارم. مرتضی حسینی، فعال در حوزه منابع انسانی توسعه کارکنان
saeed saeed
۱۳۹۹/۱۱/۱۰
برای تفهمیم مفاهیم ابتدایی منابع انسانی و یک بررسی اجمالی در این حوزه بیشتر کاربرد داشته و مطالب چالشی و بررسی دقیقی داخلش انجام نشده است. با تشکر از کتابراه فقط بیشتر در این زیمنه‌ها کتاب بذاره خیلی خوبه...
Morteza shokri-kaveh
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب خوبیه، اما مطالب جدیدندارد.
علیرضا شرف زاده
۱۳۹۷/۱۲/۱۶
کتاب بسیار عالی....
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی

برای دریافت کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.