معرفی و دانلود کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی

عکس جلد کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی
قیمت:
65900 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی

مردان ویفری؟ ویفر دقیقا همان شکلی است که یک مرد در زندگی با آن مواجه می‌شود! فکر و ذهن مردان به جعبه‌هایی تقسیم شده که فقط و فقط ظرفیت یک موضوع را دارد. وقتی مردی مشغول به کار است تنها یکی از جعبه‌های او در فعالیت است. دانشمندان علوم اجتماعی این پدیده را «جداسازی» می‌نامند، به عبارت دیگر قرار دادن زندگی و مسیولیت‌ها در محفظه‌های کوچک‌تر.
در مقایسه با این رویکرد، زنان به زندگی مانند بشقابی از اسپاگتی نگاه می‌کنند. اگر به بشقاب اسپاگتی نگاه کنید، با رشته‌های زیادی روبه رو خواهید شد و حتی ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، رشته دیگری را دنبال کنید. زنان اینگونه با زندگی روبه رو می‌شوند. هر موضوعی به نحوی به موضوعات دیگر متصل شده است. برخلاف مردان، زندگی برای زنان بیش از یک بعد در آن واحد است.
زنان به همین دلیل، نسبت به مردان در انجام چند فعالیت بهتر عمل می‌کنند. درست به همین دلیل است که زنان در هنگام گفتگو جنبه‌های منطقی، احساسی، ارتباطی و روحی مسایل را بهم ربط می‌دهند و با صحبت‌های طولانی می‌توانند مسایل را درک کنند. چرا که اینگونه رشته‌های درهم پیچیده را می‌توانند جدا کنند.
در همین حال مردان به صورت جداگانه و شخصی به سراغ جعبه‌های خود می‌روند و بررسی‌شان می‌کنند.
این تفاوت یکی از مواردی است که نویسنده به آنها اشاره می‌کند، او می‌گوید این موضوع اغلب سبب استرس زیادی در روابط می‌شود. زیرا وقتی زن سعی می‌کند تا مسایل را بهم ربط دهد، مرد که عصبی شده است از جعبه‌ای به جعبه دیگر می‌پرد و سعی می‌‌کند پا به پای زن با بحث پیش رود. مرد مات و مبهوت می‌ایستد و دریایی از مسایل مختلف، او را غرق می‌کند. وقتی صحبت‌های زن تمام می‌شود مرد حالش کمی بهتر است اما به شدت گیج است.
چقدر با بحث‌های مشابه و این چنینی برخورد داشته‌اید و بدون رسیدن به نتیجه رهایش کرده‌اید؟ اگر پیش از آن بحث این ها را می‌دانستید چند درصد امکان این وجود داشت که بحث‌تان کش پیدا کند؟
بسیاری از مشکلاتی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد از روی ناآگاهی و شناخت کم ما نسبت به دنیای اطراف است. شناخت نسبت به این مسئله که در شرایط یکسان ، زن‌ها و مردها چه رفتارهایی نشان می‌دهند و به چه چیزی فکر می‌کنند، می‌تواند جوابی برای این سوال باشد که در اوج استرس مردان به سراغ فوتبال، کامپیوتر و بازی‌های رایانه‌ای می‌روند و زنان این رفتارشان را بی‌خیالی و بی‌ارزشی نسبت به خود تلقی می‌کنند. چرا که آنان نیاز به گفتگو دارند و می‌خواهند همسرشان گوش بدهد و با هم بررسی کنند.
یا اینکه در شرایطی که زنان نیاز به شنیدن دارند و می‌خواهند درباره مشکلات خود صحبت کنند مردان بی طاقت پای حرفهایشان می‌نشینند و هر لحظه به این فکر می‌کنند که چرا راه حل‌هایی که ارایه می‌دهند برای زنان کافی نیست و آنان همچنان در حال حرف زدن هستند. مردان در چنین شرایطی صفت غرغرو را به زنان خود می‌دهند و زودتر می‌خواهند از کنارشان فرار کنند.
در واقع در چنین شرایطی مردان در ارایه راه حل و آرام کردن همسرشان احساس ناامیدی خواهند کرد. چرا که زنان نیاز به این دارند که با گفتگو جنبه‌های مختلف ذهن خود را بررسی کنند، راه‌های ارتباطی بین احساسات، منطق و سیر روایات را پیدا کنند و در نهایت بتوانند به آرامش برسند. در واقع آنها به دنبال راه‌حل نیستند. آن‌ها به دنبال کسی هستند که شاهد تلاش آنها برای حل مسئله‌شان باشد. اما مردان هرگز با مشکلات اینگونه برخورد نمی‌کنند. آنها به سراغ جعبه های خود می‌روند و کاملا مسیله را فراموش می‌کنند. بعد از این فراموشی آنها با جمله‌هایی کوتاه و یک مکالمه کاملا مستقیم و ذهنی روشن راهکار خود را پیدا می‌کنند.
چقدر از اینکه شنیده نشده‌اید از روابط خود دل‌زده شده‌اید؟ چقدر پیش آمده که از جملات پشت سر هم زن‌ها در خود پیچیده باشید و از این همه غرغر در عجب باشید!
در جایی دیگر از کتاب نویسنده به مسئله مهم دیگری در رفتار این دو جنس می‌پردازد. او درباره میزان رضایت شغلی در زنان و مردان می‌گوید. زنان اگر در محل کار رضایت نداشته باشند در خانه نیز ناراحت خواهند بود. از آنجا که زنان همه‌ چیز را در زندگی‌شان به هم ربط می‌دهند، کار و شغل نیز بخشی متصل به زندگی آن‌هاست. شغل زن، روابط او را در خانه و روابط او در خانه، شغل او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. . اما مردان بدین شکل نیستند. برای آنان کار و خانواده دو مسئله کاملا جداست. در واقع مردان برای رسیدن به رضایت شغلی به حمایت همکاران خود نیاز دارند؛ بنابراین رضایت شغلی در مردان با حمایت همکاران به اوج خود می‌رسد و حمایت همسر نقش مهمی در آن ندارد.
از دیگر مساپل مهمی که در این کتاب به آن پرداخته شده، بحث تقسیم وظایف است. زن و شوهر چگونه باید مسئولیت‌های زندگی را تقسیم کنند؟ وظایف مرد در خانه چیست؟ زن مسئولیت‌ انجام چه‌ کارهایی را در خانه دارد. چه مسایلی باید همراه همدیگر انجام شود؟ آیا کارهایی هست که زنان آن‌ها را بهتر انجام دهند؟ یا مردان بهتر انجام می‌دهند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از همسران را مشغول کرده است و هر نسلی با توجه به فرهنگ مناسب با آن دوره، جواب‌هایی را ارایه می‌دهد.
از دیرباز، عمده فعالیت‌های زنان در خانه بوده است. فرض بر این بوده است که زنان به داخل خانه تعلق دارند و دارای توانایی ذاتی برای مدیریت خانه هستند. مردان از سوی دیگر به کارهای خارج از خانه و فیزیکی مانند تعمیرات وسایل خانه و غیره تبعید شده‌اند. تصور عامه این است که مردان در انجام این موارد بهتر عمل می‌کنند.
جای تأسف است که این قوانین در طی سال‌ها وضع شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. مردانی وجود دارند که در کار خانه مهارت زیادی دارا هستند و از سوی دیگر زنانی وجود دارند که برای کار با تجهیزات مکانیکی تبحر دارند. اخیراً تحقیقی جالب روی 731 زوج شهر نشین و 178 زوج روستایی نشان داده است که جنسیت تأثیری در توسعه توانایی افراد در انجام کارهای خانه ندارد بلکه در دسترس بودن افراد مهم است. محققان یافتند که «زن و مرد تا حدی که در دسترس باشند و توانایی‌هایشان اجازه دهد، در کارهای خانه به همدیگر کمک می‌کنند.»
همانطور که میبینید تمامی این موارد مکانیزم مختلف رفتار زن‌ها و مردهاست. با پیدا کردن شناخت نسبت به طرف مقابل‌تان می‌توانید تعریف جدیدی از روابط خود داشته باشید و در مواقع بسیاری از احساسات منفی خود را که درباره طرف مقابل در خود حس می‌کنید، به شکلی منطقی بررسی کنید. در این کتاب به خوبی درباره این مسایل توضیح داده شده و با مثال و تست و سوال‌هایی از شما در نهایت می‌تواند شما را به ارزیابی درستی درباره خودتان برساند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تفاوت چیست؟
فصل دوم: ارتباط بین ویفر و اسپاگتی
فصل سوم: ویفر و اسپاگتی در حال استراحت
فصل چهارم: ویفر و اسپاگتی در عشق
فصل پنجم: ویفر و اسپاگتی در اتاق خواب
فصل ششم: آقا و خانم گرفتار اختلاف
فصل هفتم: موفقیت اسپاگتی و ویفر در کنار یکدیگر
فصل هشتم: ویفر و اسپاگتی در خانه
فصل نهم: ویفر و اسپاگتی در مقام پدر و مادر
فصل دهم: ویفر و اسپاگتی برای برآورده کردن نیازهای حیاتی یکدیگر
سخن آخر
سؤالاتی برای بحث و گفتگو
سؤالاتی در زمینه ارتباط بین همسران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی
نویسنده،
مترجمبهزاد پزشکی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-964-236-743-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
65900 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی

Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۶/۴/۱۶
مشابه کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی است. با تفسیر متفاوت. کتاب خوبی است.
رضا پورقاسم
۱۳۹۵/۱۱/۱۶
به نظر من فعالیت در خصوص بهتر شدن روابط زن و مرد، بهترین کاری هست که میشه انجام داد
Yashar Mohamadi nezhad
۱۳۹۶/۱/۱۱
بسیار آموزنده و کاربردی هست، فقط کافیه درک بشه تا استفاده شه.
پانى پناهى
۱۴۰۰/۲/۲۱
کتاب کاملا شبیه دیگر کتاب هاى روابط بین فردیست
زینب دارایی
۱۳۹۶/۵/۳۱
کتاب بسیار عالی و مفید برای خانواده‌ای بهتر
محمد حسن کهنسال
۱۳۹۵/۱۱/۱۶
خوب بود یه چیزایی فهمیدیم در مورد خودمون حداقل
شیما متقی
۱۳۹۸/۱/۱۹
خوب و کاربردی بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی

برای دریافت کتاب مردان ویفری زنان اسپاگتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.