معرفی و دانلود کتاب مرگ و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب مرگ و چند داستان دیگر
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ و چند داستان دیگر

کتاب مرگ و چند داستان دیگر شش داستان از نویسنده فقید و برنده‌ی جایزه گنکور، رومن گاری را در بردارد که همچون سایر آثار او مجموعه داستان‌هایی گیرا و درخشان هستند که در آن‌ها عنصر طنز و نگاه خاص او به زندگی به چشم می‌خورد.

درباره‌ی مجموعه مرگ و چند داستان دیگر:

کتاب پرندگان می‌روند در پرو بمیرند (Les oiseaux vont mourir au Pérou) در اصل یازده داستان دارد که شش داستان از آن مجموعه در کتاب مرگ و چند داستان دیگر ترجمه و منتشر شده‌اند. مرگ، موضوع سخنرانی: شجاعت، به افتخار پیشتازان سرافرازمان، تشنه‌ی سادگی‌ام، بازی سرنوشت و دیوار عناوین داستان‌های این کتاب هستند.

در اغلب داستان‌ها رومن گاری (Romain Gary)، موقعیت‌ها گیرا و زنده شروع می‌شوند و به شکل گرم و پرتپش ادامه پیدا می‌کنند. این نویسنده‌ی نامدار فرانسوی با استفاده از چاشنی طنز و نگاه خاص و هنرمندانه‌اش، به خوبی شما را با روایت‌هایش همراه می‌کند تا جایی که وقتی به پایان داستان برسید، اغلب از اوقاتی که با کتاب گذرانده‌اید، احساس رضایت دارید. مجموعه داستان های کتاب مرگ و چند داستان دیگر از برجسته‌ترین و بهترین آثار این نویسنده‌ی خاص هستند.

کتاب مرگ و چند داستان دیگر مناسب چه کسانی است؟

دوستداران قلم رومن گاری و علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه از خواندن این داستان‌ها لذت خواهند برد.

با رومن گاری بیشتر آشنا شویم:

این هنرمند فرانسوی با نام اصلی رومن کاتسف زندگی پرتلاطمی را گذراند و تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشت. او که در سال 1914 در شهر ویلنا در لیتوانی به دنیا آمد، به خاطر طلاق پدر و مادرش در سن چهارده سالگی به فرانسه مهاجرت کرد. پس از آن توانست در رشته حقوق تحصیل کند، اما با شروع جنگ جهانی، به استخدام نیروی هوایی فرانسه درآمد و به خاطر شجاعت‌هایش در جبهه نبرد با آلمان نازی، موفق شد که نشان لژیون دونور را از ژنرال دوگول دریافت کند.

او رمان نویس، دیپلمات، کارگردان فیلم و خلبان فرانسوی در جنگ جهانی دوم بود. رومن گاری تنها نویسنده‌ای است که توانسته دو بار برنده جایزه گنکور شود؛ چرا که هر نویسنده تنها یک بار می‌تواند چنین افتخاری را کسب کند، اما چون گاری دو رمان خود یعنی «ریشه‌های بهشتی و زندگی در پیش رو» را با نام‌های مستعار نوشت، توانست دو بار این جایزه را در کارنامه ادبی خود ثبت کند. البته تا مدت‌ها این مسئله پنهان مانده بود، اما سرانجام او در کتاب «مرگ و چند داستان دیگر» این موضوع را فاش کرد.

رومن گاری یکی از پرکارترین و محبوب‌ترین نویسندگان فرانسه به شمار می‌رود که در طول زندگی ادبی‌اش در مجموع 26 رمان با نام واقعی و مستعار منتشر کرده است. او علاوه بر موفقیت در حوزه داستان نویسی، فیلمنامه فیلم‌های «طولانی‌ترین روز» و «قتل» را نوشت و سپس آن‌ها کارگردانی کرد. همچنین در سال 1979 نیز به عنوان عضو هیئت داوران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم برلین انتخاب شد.

خداحافظ گری کوپر، لیدی ال، توفان، مردی با کبوتر، زندگی در پیش رو، شاه سلیمان، میعاد در سپیده دم، ستاره خواران، مهتاب عشق، ریشه‌های آسمان و... از آثار ترجمه شده به فارسی رومن گاری هستند.

در بخشی از کتاب مرگ و چند داستان دیگر می‌خوانیم:

برف می‌بارید. باد کم مانده بود دانه‌های برف را فرو کند توی چشم‌ها و پلک‌هاتان را به‌هم بچسباند. دکتر برای پیدا کردنِ کاراوان کلی دردسر کشید. سیرک آماده می‌شد جاده را از سر بگیرد. نمایش تازه تمام شده بود، اما آدم‌های سیرک و سوارکاران قزاقش به همین زودی شروع کرده بودند به شلیک سمتِ طناب‌های چادرِ بزرگ، با این‌که هنوز صدای تشویق و آخرین آکوردِ گروه ارکستر از داخل به گوش می‌رسید. یکی از آکروبات‌کارها که نقشِ بندبازِ سیرک را داشت، چتری انداخته بود روی شانه‌اش و راهش را از بین گودال‌های برفِ آب‌شده پیدا می‌کرد. دلقکی که پشت فرمان فولکس‌واگنش نشسته بود، ماسک دماغ و کلاه‌گیسش را برمی‌داشت. رام‌کننده‌ی حیوانات با لباسِ فُرم بزرگ و قرمزی که سینه‌اش پُر بود از مدال و نشان، چتری باز گرفته بود دستش و این‌طرف و آن‌طرف می‌دوید و فریاد می‌زد: «سزار! سزار!»

مربی یکی از شیرهاش را توی تاریکی گم کرده بود و این ماجرا به دکتر حس عجیبی می‌داد. کاراوان کمی دورتر بود، زیر یک درخت؛ روی درش کارت ویزیتی زده بودند: «ایگناتس ماهلِر، هنرپیشه‌ی تئاتر.» دکتر از سه‌تا پله رفت بالا و در زد.

صدای زمخت و گرفته‌ای داد کشید: «بیاین تو!»

دکتر در را هُل داد. کاراوان خیلی خوب مبله شده بود: یک کاناپه‌ی تخت‌خواب‌شو داشت، یک مبل، یک میز با گلدانی از گل و دو ماهی قرمز توی تنگ، پرده‌هایی از پارچه‌ی مارکِ جوی که نقش‌هاش آدم را یادِ صحنه‌ی تئاترهای قدیمی می‌انداخت. چراغی روی پاتختی روشن بود و مردی روی کاناپه، بین کوسن‌ها دراز کشیده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مرگ
موضوع سخنرانی: شجاعت
به افتخار پیشتازان سرافرازمان
تشنه‌ی سادگی‌ام
بازی سرنوشت
دیوار
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ و چند داستان دیگر
نویسنده
مترجمسمیه نوروزی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-229-286-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ و چند داستان دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرگ و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب مرگ و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.