معرفی و دانلود کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان

عکس جلد کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان

رابرت کیوساکی در کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان، به آموزش‌های مالی قدرتمندی اشاره کرده‌ که مزیت فوق‌العاده‌ای برای افراد ثروتمند و فقیر، باهوش و غیر باهوش، در هر نقطه‌ای در جهان به ارمغان می‌آورد.

کیوساکی در کتاب حاضر بحران مالی که از سال 2010 در جریان است را بررسی کند. البته این بحران مالی، تا سال 2020 شکافی عمیق را بین پولدارها و فقرا ایجاد می‌کند.

امروزه با بروز بحران‌های مالی و اقتصادی شاهد آن هستیم که مردم و دولت‌ها، سیستم سرمایه‌داری و سرمایه‌داران را مقصر اصلی مشکلات جاری جلوه می‌دهند.

با تمام این اتهامات، اگر شما چیزی که سرمایه‌‌داران حقیقتاً انجام می‌دهند، به دقت بررسی و تجریه تحلیل کنید، به این نتیجه می‌رسید که آن‌ها با بهبود بخشیدن وضعیت زندگی، سود فراوانی را برای همه به بار می‌آورند. مثلاً «برادران رایت» اولین کسانی بودند که به رویای همیشگی پرواز جامه حقیقت پوشاندند؛ چنین اتفاقی سرمایه‌‌داران را بر آن داشت تا صنعت هواپیماسازی را ایجاد کرده و پرواز را برای همه مردم دنیا ایمن و راحت نمایند. حال تصور کنید اگر سرمایه‌‌داران وارد عمل نمی‌شدند و این صنعت رشد پیدا نمی‌کرد، اکنون ما نمی‌توانستیم مسافت‌های طولانی را به این سرعت آن هم با صرف اندکی سفر کنیم.

تلفن‌های همراه هم به این شکل است. ما می‌توانیم در هر محلی که هستیم از طریق تلفن همراه، به تجارت خود هم رسیدگی کنیم. ما هم با رضایت تمام هزینه مکالمات‌مان را می‌پردازیم و از این لحاظ بسیار خوشحالیم، زیرا تلفن همراه زندگی را برای ما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است.

کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان (Unfair advantage) به ما می‌گوید که درست است که بعضی افرادِ حریص، رانت‌خوار، شیاد و تنبل اقدام به سوء استفاده از نظام سرمایه‌‌داری می‌کنند، اما این‌ها سرمایه‌داران واقعی نیستند.

امروزه در دنیای اینترنت، این امکان فراهم شده تا هر کسی در هر کجا که باشد، بتواند ثروت زیادی را در اقتصاد جهانی به دست آورد. تنها کافی است پذیرای افکار و عقاید جدید باشید؛ آموزش‌های مالی را جدّی بگیرید و مرد عمل باشید.

«عملگرا بودن» بسیار مهم است، زیرا انسان‌ها می‌توانند از اشتباهات خود بهترین درس‌ها را بگیرند. بسیاری معتقدند که اشتباه کردن امری زشت است، اما از نظر کیوساکی، این طرز فکر درست نیست. اگر اشتباه نکنیم، چیزی یاد نمی‌گیریم، و اگر چیزی یاد نگیریم فقیر می‌مانیم. به همین دلیل است که پدر بی‌پول تا آخر عمرش فقیر ماند و به جای اینکه از تجربه تلخ از دست دادن شغلش، ناکامی در انتخابات و ضرر و زیانی که در بستنی فروشی متحمل شد، درس بگیرد؛ در برخورد با شکست‌ها باید ابتدا مسئولیت اشتباهات‌مان را تمام قد بپذیریم و سپس به دنبال دلایل شکست خود باشیم تا پیشرفت کنیم.

متاسفانه اکثر مردم معمولاً دانش‌آموزانی را که در کلاس درس بیشتر از بقیه مرتکب اشتباه می‌شوند، کودن می‌دانند. اما در دنیای واقعی، افرادی که بیشترین اشتباهات را مرتکب می‌شوند اما از آن‌ها درس می‌گیرند، ثروتمند هستند. پس باید از اشتباهات خود درس بگیریم.

هدف اصلی کیوساکی از نگارش کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان، آن است که نگرشی جدید در مورد «پول» به شما ببخشد. همه مطالب این کتاب درباره دنیای واقعی است.

این اثر در مورد مزیت‌های فوق‌العاده‌ای است که در صورتی که بخواهیم روی یادگیری و آموزش مالی خود سرمایه‌گذاری کنیم، همگی می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم.

بدون تردید رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نویسنده‌ای برجسته و موفق‌ترین مدرس در حوزه اقتصاد فردی به‌ شمار می‌رود. خواندن کتاب‌های آقای رابرت کیوساکی تاثیر عمیقی بر باور‌های نادرست رایج در جامعه درباره مفاهیمی چون پول، دارایی، بدهی، انواع بدهی، سرمایه‌گذاری، پس‌انداز، وام و... دارد. این نویسنده باهوش، نارسایی‌های مالی که در عصر حاضر مردم از آن‌ها رنج می‌برند را به خوبی شناسایی کرده و راهکارهای مالی بی‌نظیری در جهت رفع این موانع و دستیابی به استقلال مالی را ارائه نموده است.

در بخشی از کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان می‌خوانیم:

در زندگی واقعی، پدر و مادرها کودکان‌شان را طوری تربیت می‌کنند زمانی که می‌خواهند به توالت بروند، آن‌ها را صدا کنند. در واقع آن‌ها به بچه‌ها آموزش نمی‌دهند که خودشان به توالت بروند یا به عبارت دیگر، ما سگ‌ها را تربیت می‌کنیم اما به آن‌ها آموزش نمی‌دهیم. اصطلاح «سگ پاولف» گویای همین موضوع است تا تفاوت میان آموزش و تربیت را بازگو کند. به عبارت ساده‌تر، شما زنگ را به صدا در می‌آورید؛ آب دهان سگ پاولف ترشح کرده و در نتیجه سگ گرسنه می‌شود، حتی اگر واقعاً غذایی در کار نباشد. 

برای کسانی که با اصطلاح «سگ پاولف» آشنا نیستند، باید بگویم که این آزمایش را یک روانشناس معروف روسی به نام «آیوِن پاولف» ابداع کرد و به همین خاطر برنده جایزه نوبل شد. پاولف روی سیستم گوارشی سگ‌ها تحقیق می‌کرد از سگ پاولف برای توصیف افرادی استفاده می‌شود که به طور خودکار و بدون اینکه فکر کنند، در برابر شرایط به وجود آمده، عکس‌العمل نشان می‌دهند. 

در آگهی‌های تبلیغاتی امروزه از «یادگیری شرطی» به کرات استفاده می‌گردد. احتمالاً حتماً دیده‌اید که روی پاکت سیگارهای وینستون برچسبی بود که نوشته شده بود: «وینستون عطر و طعم خوبی دارد...». و مصرف‌ کنندگان این جاهای خالی را پُر می‌کردند. مثلاً می‌نوشتند: «درست مثل یک سیگار واقعی!» مدیران تبلیغاتی شرکت‌ها مردم را طوری تربیت کرده بودند که پاولف سگ‌هایش را تربیت می‌کرد. ولی امروز شرکت‌ها شگرد دیگری را به کار می‌برند، مثلاً شرکت بیمه آفلاک از تصویر یک مرغابی استفاده می‌کند تا نام آن را همیشه به خاطر داشته باشیم؛ یا گایکو از تصویر یک مارمولک سبز استفاده می‌کند تا هیچ وقت نام شرکت بیمه آن‌ها را فراموش نکنیم. صنعت خدمات مالی نیز دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. همه مردم سخت کار می‌کنند تا پولی به دست آورند اما بدون اینکه فکر کنند، بدون هیچ اراده‌ای سرمایه‌شان را در اختیار بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی قرار می‌دهند. 

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: سواد مالی
فصل 2: ریسک‌پذیری
فصل 3:‌حقوق و دستمزد
فصل 4: مالیات
فصل 5: اهرمی جادویی به نام بدهی
راه‌حل نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-600-99645-2-9
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان

آزاد پاشازاده
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
مثل بقیه کتاب‌های رابرت هست
به نوعی وادار به فکر میکنه که از عقاید سنتی دست برداریم و به فکر ساختن پول باشیم نه دستمزد گرفتن...
مهران بهشتی
۱۳۹۹/۴/۳۰
کتاب خوبیه ولی باید بعد از کتاب پدر پولدار پدر بی پول مطالعه کرد
فرزین تفضلی
۱۳۹۸/۶/۲۲
خیلی خوبه. فقط 50 درصد مطالبش با اکثر کتاباش یکیه و تکرار شده
محمد زارع
۱۳۹۷/۸/۸
برای شروع یک موفقیت باید از تغییر ذهن شروع کرد
Matin Jafari
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
حالا میفهمم که چرا دخل و خرج جور نمیشه:)
محسن جمشیدی
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
عالیه این کتاب و همچنین نویسنده
محسن جمشیدی
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
عالیه همه بخررن اینو
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان

برای دریافت کتاب مزیت فوق‌العاده ثروتمندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.