معرفی و دانلود کتاب صوتی مسخ

عکس جلد کتاب صوتی مسخ
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسخ

کتاب صوتی مسخ مشهورترین اثر فرانتس کافکا، درباره‌ی فروشنده جوانی به نام گرگوار سامسا است که وقتی از خواب بیدار می‌شود، متوجه می‌شود به یک مخلوق نفرت‌انگیز حشره مانند تبدیل شده است.

مسخ شدن قهرمان داستان به یک حشره را می‌توان نماد زندگی پوچ و بی‌معنا و مفهوم انسان امروز دانست که از زندگی خشک و بی‌روح مادی و ماشین زده امروزی به تنگ آمده و از خود بیگانه و مسخ می‌شود.

گرگوار در عوض آنکه از این تغییر حیرت کند آن را به عنوان یک اتفاق ناگوار می‌پذیرد و تلاش می‌کند همسویی‌ای میان زندگی انسانی‌اش و این مسأله که او سوسکی غول‌پیکر شده ایجاد کند. گره‌گوار تبدیل به موجودی منفور در خانواده می‌شود و او می‌بایست با این وضعیت کنار بیاید.

کافکا، خود از بیگانگی در فضای خانواده و ترس و احساس گناه در برابر پدرش رنج می‌برد و این مفهوم را به خوبی در مسخ (The Metamorphosis) به نمایش گذاشته است. این رمان سورئال به سبکی نمادین وضعیت انسان را در شرایطی که به روزمرگی و زندگی یکنواخت دچار می‌شود به تصویر می‌کشد. چنانچه دابلیو. اچ. اودن می‌گوید: «کافکا برای ما مهم است چرا که مهلکه‌ای که نمایش می‌دهد مهلکه انسان مدرن است.»

لحن فرانتس کافکا (Franz Kafka) روشن و دقیق و رسمی در تضادی حیرت‌انگیز با موضوع کابوس‌وار داستان دارد؛ او در مسخ تنهایی بشر و سرگشتگی و گسیختگیش را از جامعه پرآشوب نشان می‌دهد.

مسخ سرگذشت انسانی است که تا وقتی می‌توانست فردی مثمر ثمر برای خانواده خود باشد و در رفع نیازهای آنان تلاش کند، برای آنان عزیز و دوست داشتنی است. اما همین که به دلایلی دچار از کار افتادگی می گردد و دیگر قادر تامین مایحتاج خانواده نیست، نه تنها عزت و احترام خود را از دست می‌دهد بلکه به مرور موجودی بی‌مصرف و مورد تنفر خانواده تبدیل می‌شود. این خانواده سمبل جامعه‌ای است که نسبت به افراد ضعیف و ناتوان بی‌رحم است و آن‌ها را مضر و مخل برای خود می‌بینند و از انسان‌هایی فرصت انجام کوچکترین کارها را دریغ می‌کند که شاید بتوانند منشا کارهای بزرگ در آینده شوند.

بخش آغازین «مسخ»، که اعجاب، طنز و کنایه را در کنار هم دارد، از جمله شناخته‌ شده‌ترین پاراگراف‌های ادبی جهان است: «یک روز صبح، همین که گرگوار سامسا از خواب آشفته‌ای پرید، در رختخواب خود به حشره‌ی تمام عیار عجیبی مبدل شده بود. به پشت خوابیده و تنش مانند زره سخت شده بود. سرش را که بلند کرد ملتفت شد که شکم قهوه‌ای گنبد مانند دارد که رویش را رگه‌هایی به شکل کمان تقسیم‌بندی کرده است. لحاف که به زحمت بالای شکمش بند شده بود، نزدیک بود به کلی بیفتد و پاهای او که به طرز رقت‌آوری برای تنه‌‌اش نازک می‌نمود جلوی چشمش پیچ و تاب می‌خورد. گرگوار فکر کرد: چه بر سرم آمده؟ مع‌هذا در عالم خواب نبود. اطاقش درست یک اطاق مردانه بود گرچه کمی کوچک، ولی کاملا متین و بین چهار دیوار معمولیش استوار بود. روی میز کلکسیون نمونه‌های پارچه گسترده بود، گرگوار شاگرد تاجر بود که مسافرت می‌کرد...»

فرانتس کافکا، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی زبان در قرن بیستم بود. آثار کافکا در زمره‌ی تأثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار می‌آیند. کافکا صاحب آثاری چون آمریکا، محاکمه، مسخ و... پس از فوت در اثر سل به شهرت جهانی رسید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
18 دقیقه
فصل اول: مسخ - بخش اول - قسمت اول
30 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل دوم: گراکوس شکارچی
8 دقیقه
فصل سوم: مهمان مردگان
8 دقیقه
فصل چهارم: تفسیری درباره‌ی مهمان مردگان‎
4 دقیقه
فصل پنجم: شمشیر
5 دقیقه
فصل ششم: تفسیری درباره‌ی شمشیر
12 دقیقه
فصل هفتم: در کنیسه‌ی ما
8 دقیقه
فصل هشتم: تفسیری درباره‌ی در کنیسه‌ی ما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسخ
نویسنده
مترجمصادق هدایت
راویآرمان سلطان زاده
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسخ

بهنام فرهودی
۱۳۹۸/۱/۸
واقعا ممنون از کتابراه که تو این وضعیت نابسامان مملکت به فکر کتابخوانی هست و من به شخصه هر روز یه عیدی ازش میگیرم واقعا ممنون و دست مریزاد از مدیریت این برنامه.
سجادعسگری
۱۴۰۲/۱۱/۳
این اثر رو دو بار من سال های قبل خونده بودم کتابش رو باز هم دوست داشتم یک بار هم بشنوم یک داستان تکان دهنده منظورم فقط داستان گرگوری سامسا هست. و چقدر تلخی و فضای تاریک این داستان در دنیای واقعیت هم دیده میشه که فقط تا زمانی که منافعی برای اطرافیان داشته باشی روی سرشون میگذارنت و وقتی سربار شدی و و منفعتی نرسوندی زیر پای خودشون لهت میکنن. از ابتدا تا انتها درد عذاب و خجالت و همه‌ی حالات بد گرگوری را شنونده هم درک میکنه. قلم کافکا خیلی تیز و برنده است. شنونده و خواننده رو مبهوت فضای داستان‌های خودش میکنه قطعا این اثر شناخته شده را خیلی از آدم های اهل کتاب خوندند و باهاش ارتباط برقرار کردند پس برای کسانی که اولین بار هستش میخواهند این اثر رو گوش بدهند میتونم بگویم درنگ نکنید و از دستش ندید. سپاس فراوان
kamal khaledi
۱۳۹۹/۹/۵
این کتاب شاهکاره اخه چطور ذهنی میتونه بهتر از خودمون اون هم سالها قبل از تولدمون جزئیات کوچیک زندگیمون رو توضیح بده؟ زمانی که برای اسایش خانواده تن به هر کاری بدی و روحت پس از اذار و اذیتی که نتیجه تن دادن به خواسته نا معقول کار فرماهاس با غرور شکسته و تنی بیمار به افیون پناه میبرید با امدن میهمان یا هر غریبه‌ای پدر و مادر دلهره دیده شدن ما و شرمساری انها و از طرفی از دست دادن خواستگارها برای دختر خانه..... خب چرا از خانواده‌ای دختر بگیریم که معتاد: سوسک داره و..... حالا که بدلیل سوسک شدن نمیتونیم کار کنیم و چهره ترسناک و تن کثیفمون همه رو فراری میده مادر و پدر بارها با خشم فریاد زدت چرا نمیمیری
Nima Zarin Parsa
۱۳۹۸/۶/۲۷
اول تشکر ویژه از کتابراه بابت ارائه رایگان این کتاب ارزشمند. دوم تشکر از آقای سلطان زاده با صدای گرم و استعداد عالیشان در روایت. سوم اینکه به نظر من ارتباط برقرار کردن با داستان‌های تخیلی و استعاری کافکا برای پی بردن به منظور اصلی او کمی مشکل است، شاید علت اصلی مشکلات شخصی خود نویسنده بوده یا هر به چی. این مفاهیم نظر من با تفاسیر صادق هدایت هم به خود رنگ روشن تری نمی‌گیرد و گاها آنرا پیچیده تر می‌کند. اما با این حال داستانهای مسخ ارزش خواندن را حتما دارند.
احمدرضا نقیبی
۱۴۰۱/۳/۱۴
چشم بر پشت سو سو کنان در کنجِ اتاق نشستم بر بالین غمِ چشمانم جاری بر سیاهی پایین پلک بسته‌ام دوان دوان جلو میروم آیا مرگ مرا میبرد یا من مرگ را میبرم فرقی نمیکند بی وقفه نفس کشیدنم درجا میزند هندل میزنم جاری میشوم خون میبارم گرداب درست میشود از این ور به ان ور میروم غوغا میشود سربه فلک رو به پایین برکه سنجابی دوان دوان سو سو نور کرم مهتابی تا چشمه آسمان جلو میرود تا گناهم به گناه بی گناهی مبتلا بشود بس است چرت و پرت نویسی نقطه.
حمیدرضا حسین‌خانی
۱۳۹۸/۱/۱۰
سلام خیلی ممنون از زحماتتون در تفسیر شعر فلسفی میگن انسان در پشت این کلمات خود را منتقل می‌کند و بی‌راه نیست که به آن بیت یا خانه می‌گویند در تفسیر‌های زیبا جای چیزی خالیست سوسک و مرد شکارچی و شمشیر خورده و حتی سمور همه خود خودآگاهی کافکا و صادق هدایت است و بقول مولوی مردم دوست دارم با داستان و این تمثیل صور مثالی را ببینند. افسردگی شدید و استغنا از مردم از نشانه‌های دو نفر است که سرانجامی جز سرانجام تمثیل سوسک ندارد
مرضیه جمشیدی
۱۳۹۸/۱/۹
سلام من از بچگی به مطالعه علاقه زیادی داشتم و با وجود مشغله زیاد همیشه سعی میکنم کتاب بخونم. کتابراه یه فرصت ویژه برای من بوجود آورد که من بتونم از کتابخانه‌ای به وسعت جهان از هرجا خواستم کتاب بردارم و بخونم.. مطالعه کردن باعث میشه احساس خیلی بهتری داشته باشم برام واقعا لذت بخشه. بخاطر این لذت از گرد آورنده‌های کتابراه سپاسگزارم.
محمد جان آبادی
۱۳۹۸/۱/۸
خوشحالم ازدس ودلبازی کتابراه هیچیک ازنرم افزارهای دیگه این طوری نیستن اگه راست میگیدمعرفی کنید
Peyman Hojati
۱۴۰۲/۴/۱۹
کتابهایی که کافکا نوشته رو واقعا دوست دارم و کاملا نظرتات ایشون موافقم خیلی جالب دنیاهای پس از مرگ رو توصیف میکنه. برداشت من اینه که هر طور فکر کنی به دنیا رو همون طور تجربه میکنی. صادق هدایت هم از بی نظیر‌ترین نویسندگان هستن و ترجمه عالی ایشون. گوینده اقای ارمان سلطان زاده با گویندگی عالیشون هم باعث هیجان بیشتر میشه و در کل دوست داشتنی هست
فرح حقیقی
۱۴۰۱/۷/۱۰
اغلب کتابهای کافکا و آلبرکامو با اینکه داستان خاصی را دنبال نمی‌کنند اما آنقدر جذاب هستند که تا آخر کتاب انسان را بدنبال خود میکشند، خیلی دلم بحال گرگوار سوخت، فکر میکنم زیادی از خودش برای آسایش خانواده‌اش مایه گذاشته بود طوریکه خودش را فراموش کرده بود اما برخورد اطرافیانش بعد از مسخ او نشان داد که تو هرکاری باید اعتدال را رعایت کرد، اجرا هم بسیار خوب بود.
فاطمه دریکوند
۱۳۹۸/۱/۸
کتاب ارزشمندی که هم تاثیر گذاره و هم متاثر کننده!
در مورد اینکه رفتار آدما در شرایط متفاوت چقدر عوض میشه. این کتاب رو به اونایی که تو خونشون سالمند دارن و احساس خستگی میکنن پیشنهاد میکنم، به اونایی که تا زمانی که کسی حامی شون هست براش احترام قائلن ولی همینکه اون شخص ناقص یا ضعیف و ناتوان شد ازش بیزار میشن!!!
مهدی نمازی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
من این اثر رو در مسیر شیراز به تهران پشت فرمان گوش کردم. خب میشه گفت هرگز خوابم نگرفت و از ان مهم تر با ذهن متفاوت تری به مقصد رسیدم. خواندن این کتاب برای انکه به رمان و فلسفه و سیاست همزمان علاقه مند است به یادماندنی خواهد بود. شخصیت‌ها قابل تامل‌اند که میدانیم شخصیت پردازی در رمان میتواند در موفقیت اثر نقش اساسی داشته باشد
محمود اژدری
۱۴۰۱/۱/۱۶
با سلام و احترام
توی این دوران که خیلی دردها نمود پیدا کرده مطالعه یک کتاب خوب میتونه قدر حال آدم رو خوب کنه و این کتاب یکی از همون کتاب هاست که با قلم شیوای فرانتس کافکا وسایلی که در زندگی همه ما می‌تونه رخ بده رو تحلیل و به قالب نوشته آورده و ترجمه عالی و خوب صادق هدایت شیوایی آنرا چندین برابر کرده حتما پیشنهاد میکنم مطالعه بفرمایید.
میللد فاضل نژاد
۱۳۹۸/۱/۸
اول تشکر می‌کنم از برنامه کتاب راه، از مدیریتش گرفته تا پشتیبانی سریع وخوبی که ارائه می‌ده در ادامه این کتاب فوق العادست به نظرم شاد‌ترین ذهن‌ها وزندگی‌ها اوناین که واقعیت دنیا رو دیدن و بر حسب آزادی انسان و حق انتخابشون زندگی شاد و پر از اخلاق و عدالت رو انتخاب و به دنیا هدیه دادن
ترنم 123
۱۳۹۸/۱/۸
خیر ببینید خیر ببینید خیر این دنیا و اون دنیا رو ببینید خیلی وقت بود ک انتظارشو میکشیدم و بالاخره جذبش کردم
مشاهده همه نظرات 234

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسخ

برای دریافت کتاب صوتی مسخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.