معرفی و دانلود کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا)

عکس جلد کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا)
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا)

کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا) ترجمه کتاب المسیح الیهودی و نهایه العالم اثر رضا هلال، شاید اولین اثر جامعی باشد که تاکنون درباره جریان مسیحیت صهیونیستی و نقش آن در تحولات سیاسی و اجتماعی آمریکا و نحوه حضور یک پارچه غرب در خاورمیانه و جغرافیای سرزمین‌های اسلامی نگاشته شده است.

یهودی شدن «مسیحیت آمریکایی» در اصل به آن چیزی باز می‌گردد که ما آن را «مسیحیت یهودی» نامیدیم و با ظهور قدیس پولس، دومین بنیان‌گذار مسیحیت پس از «یسوع» ارتباط پیدا می‌کند، اما فقط طی دورۀ اصلاح‌گرایی و انقلاب در «اروپا» ظاهر شد و رشد نمود و نقش مهمی پس از باز پس گرفتن «اسپانیا» توسط مسیحیان، که در آن زمان در دست یهودیان به آیین مسیحیت در آمده یا یهودیان مارانو بود، بازی کرد.

با شروع قرن شانزدهم، تأثیرات مسیحیت یهود منجر به انتشار «ایدۀ هزاره» گردید و تفسیرهای جدید و نوینی از سفر دانیال (در عهد قدیم) و رؤیای یوحنا (در عهد جدید) ارائه شد و یهودیان در نقشۀ خداوند جهت پایان تاریخ، که شامل بازگشت یهود به «فلسطین»، آن‌ هم قبل از آمدن مسیح می‌شد، جایگاه مهمی پیدا کردند؛ اما حرکت بزرگ مسیحیت یهود با جنبش اصلاح‌ طلبانۀ پروتستان‌ها در قرن شانزدهم ارتباط پیدا می‌کند، به طوری که پروتستان‌ها اعتبار و آبروی یهودیان را به آن‌ها باز گرداندند و عهد قدیم (یهودیان) بالاترین منبع اعتقادی پروتستان‌ها شد. با انقلاب پورتانی‌ها در قرن هفده، یهودی شدن مسیحیت به اوج خود رسید، پورتانی‌ها در گرامی‌ داشت عهد قدیم سنگ تمام گذاشتند و از دولت «بریتانیا» خواستند، قوانین تورات را به عنوان قانون اساسی کشور اعلام کند و آداب و رسوم یهودیت را جایگزین مسیحیت نمودند و آن‌ها حتی پا را از این هم فراتر نهادند و برخی از آن‌ها نماز و کتاب مقدس را به زبان عبری می‌خواندند.

هنگامی که مهاجران پورتانی اولیه به دنیای جدید (آمریکا) رسیدند، اسطوره‌های ملت برگزیده، «سرزمین موعود» و سرزمین «اسرائیل» چراغ راه و راهنمای ایشان بود، آن‌ها نماز را به زبان عبری می‌خواندند و بر فرزندان خویش نام‌هایی از داستان‌های تورات می‌گذاشتند و اولین کتابی که در «آمریکا» چاپ کردند، کتاب «مزامیر داوود» (سرودهای مذهبی داوود) بود.

به این ترتیب، مسیحیتی که با اولین گروه از مهاجران وارد آمریکا شد، مسیحیتی یهودی بود، به عبارت دیگر «مسیح» یسوع ناصری که در رأس دین مسیحیت قرار دارد، تبدیل به مسیحی یهودی یا یکی از پیامبران بی شمار قوم یهود شد. با تأثیرپذیری از مسیحیت یهودی و با آغاز قرن هجدهم، اعتقاد به برانگیختگی یهود در فلسطین تبدیل به یکی از اصول لاهوتی مهم پروتستان‌های آمریکایی شد، به‌ طوری‌ که اعتقاد به مسیح موعود و عصر هزارۀ خوشبختی، جایگاه مهم و بارزی در اعتقادات این مسیحیان پیدا کرد.

با ورود آمریکا به دورۀ رشد و بیداری بزرگ مذهبی در دهۀ 40 قرن نوزدهم میلادی، مسیحیت صهیونیسم از مسیحیت یهود، زاده شد و با هدف قرار دادن فرهنگ و سیاست آمریکا آن‌ها را ملزم کرد به فریضۀ برپایی اسرائیل (برانگیختگی یهود) و حمایت از آن‌ها، به عنوان فریضه‌ای الهی و فرهنگی و در نهایت سیاسی عمل کنند، بنابراین صهیونیسم آمریکایی دهه‌ها پیشتر گوی سبقت را از صهیونیسم هرتزلی در زمینۀ برپایی اسرائیل ربوده بود و این یکی از دلایل تفسیر کنندۀ حمایت آمریکا از بر پایی اسرائیل در سال 1948 م. و سپس پشتیبانی آمریکا از اسرائیل است. این حمایت و جانب‌داری، الهی و فرهنگی است و در جان و روح و سیاست آمریکایی‌ها، سال‌ها قبل از ظهور صهیونیسم یهودی و لابی یهودی - که هر روز بیش از پیش بر قدرت و نفوذ آن افزوده می‌شود، بی‌آنکه به احساسات مسیحیان صهیونیست آمریکایی توجه کند، نفوذ کرده بود.

فصل اول این کتاب به ریشه‌های مسیحیت یهودی در تاریخ مسیحیت و تاریخ غرب می‌پردازد و تحلیل خود را از ظهور قدیس پولس تا جنبش اصلاح طلبانه پروتستان‌ها و سپس عصر انقلاب اروپا تا دوره امپریالیستی بریتانیا ادامه می‌دهد.
فصل دوم به بحث و بررسی در نشو و نمای مسیحیت یهودی در آمریکا و سپس تبدیل شدن آن به مسیحیت صهیونیستی تا برانگیخته شدن دولت اسرائیل می‌پردازد.
فصل سوم بحث و گفت و گو پیرامون آغاز جنبش احیای مذهبی در ایالات متحده آمریکا از دهه پنجاه و سپس به قدرت رسیدن اوانجیلی‌های افراطی در دهه هفتاد و ارتباط آن با به قدرت رسیدن مسیحیت صهیونیستی در آمریکا را دربرمی‌گیرد.

در بخشی از کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان می‌خوانید:

«اسراییل از برخی اراضی عقب‌ نشینی خواهد کرد، اما از اورشلیم صرف‌ نظر نمی‌کند و نتیجه آن جنگ فرجام تاریخ است.»
پت رابرتسون - رئیس سازمان ائتلاف مسیحی

«فرانسیس فوکویاما» دانشمند علم سیاست، ژاپنی تبار مقیم ایالات متحده در مقاله‌ای ایدئولوژیک که سخنرانی او را در مجله «ناسیونال انترست» در سال 1989 و مطالب کتابش «پایان تاریخ و آخرین انسان» - که در سال 1992 به چاپ رسید - را دربرمی‌گرفت، به این نتیجه رسید که نقش قرن بیستم با پیروزی آزار دهنده تمدن غرب به پایان رسید و در این زمینه به کم اهمیت شدن جایگزین‌های اساسی اصول و متدها و در پایان کمونیسم استناد جست و آن را نقطه پایان تغییر و تحول بشری به شمار آورد.

به نظر می‌رسد، ایده فرجام تاریخ، ایده نوینی نیست که فوکویاما آن را ابداع کرده باشد.
دو قرن قبل «هگل» فیلسوف آلمانی اعلام کرد، تاریخ در سال 1806 به پایان می‌رسد، چون این اعتقاد در او به‌ وجود آمده بود که شکست امپراتوری پروس در جنگ «ینا» به وسیله ناپلئون، پیروزی بزرگی برای انقلاب فرانسه به شمار می‌آید که نوید دهنده روی کار آمدن دولتی است که اصول آزادی، برادری و مساوات در آن تجسم پیدا می‌کند و به وسیله آن دولت است که این اصول در سراسر جهان منتشر می‌شود.

با مطالعه تاریخ ملاحظه می‌کنیم، «کارل مارکس» یکی از مهم‌ترین کسانی است که ایده فرجام تاریخ را ترویج کرد. او اعتقاد داشت، با تحقق «یتوپیا‌ی» کمونیستی که بالاخره بر تمام اختلاف‌ نظرهای پیش آمده بر سرش فائق خواهد آمد، تاریخ به پایان خود خواهد رسید.

به سان مارکس که منظومه فکری هگل را بر عکس کرد، «ماکس ویبر» دانشمند آلمانی تبار علوم اجتماعی ظهور نمود تا ماتریالیسم مارکس را رد کند و اعتبار آرمان‌گرایی هگل را باز گرداند؛ چرا که اعتقاد داشت، اخلاق پروتستانی روح سرمایه‌داری است و سرمایه‌داری پایان تاریخ است. پس از این که خود تاریخ ماتریالیسم مارکس را رد کرد (با نمونه شوروی و اروپای شرقی آن).

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
فصل اول: مسیح یهودی
فصل دوم: مسیح یهودی آمریکایی
1. یهودی شدن مسیحیت آمریکایی
2. مسیح یهودی آمریکایی... و صهیون
دولت یهودی «آرارات» در نیویورک
ویلیام بلاکستون
فصل سوم: احیای مذهبی و مسیحیت صهیونیستی
1. احیای مذهبی در دهه پنجاه و شصت
2. جنگ 1967 و احیای مسیحیت صهیونیستی
3. اصولگرایی در دهه هفتاد و هشتاد
کلیساهای تلویزیونی و پرستش اسراییل
فصل چهارم: به قدرت رسیدن راست مسیحی و لابی مسیحی-صهیونیستی
1. به قدرت رسیدن راست مسیحی و آرمگدون ریگان
2. لابی مسیحی - صهیونیستی
سازمان «اکثریت اخلاقی»
«سفارت بین‌المللی مسیحی»
مؤسسه کوه معبد
کنفرانس رهبران مسیحیت ملی اسراییل
فصل پنجم: حزب‌ا... و پیروزی یهومسیحیت
1. ائتلاف مسیحی در سال‌های زمامداری بوش
2. حزب ا... ، همبستگی اوانجیلی‌ها و حزب جمهوری‌خواه
3. احیای کاتولیکی و سیاست مثلث واشنگتن، واتیکان، اورشلیم
مثلث واشنگتن، واتیکان، اورشلیم
فصل ششم: اصولگرایی و خشونت
مسیح یهودی و مسیح مسیحی
1. سازمان‌های اصولگرای مسیحی
2. دیوید کوروش... مسیح «واکو» را به آتش می‌کشد
3. آمریکا... قبیله‌ای اسراییلی
4. گروه‌های مسلح خشن: ارتش خداوند و آمریکای مسیحی
فصل هفتم: رسالت جهانی صلیبی
1. «لابی مسیح» و سیاست خارجی
2. قانون منع آزار و اذیت مذهبی
پایان مسیح یهودی... و فرجام جهان
پی‌نوشت‌های مقدمه
پی‌نوشت‌های فصل اول
پی‌نوشت‌های فصل دوم
پی‌نوشت‌های فصل سوم
پی‌نوشت‌های فصل چهارم
پی‌نوشت‌های فصل پنجم
پی‌نوشت‌های فصل ششم
پی‌نوشت‌های فصل هفتم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا)
نویسنده
مترجمقبس زعفرانی
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-964-90073-5-9
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا)

برای دریافت کتاب مسیح یهودی و فرجام جهان (مسیحیت سیاسی و اصول‌گرا در آمریکا) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.