معرفی و دانلود کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم

عکس جلد کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم
قیمت:
110000 تومان - 11.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم

کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم به قلم داود علی بابایی، به تدوین قانون اساسی در سال 58 و بسیاری از مسائل سیاسی پشت پرده انقلاب و بعد از انقلاب پرداخته است.

سیاست مقوله‌ای است که در عمل بسیار پیچیده و نامفهوم می‌باشد. مقوله سیاست در هر جامعه‌ای که جنبه‌ی عملی به خود می‌گیرد، جامعه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌سازد. در مورد سیاست حرف و حدیث بسیار است.

جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا گفته است: سیاست آن است که کسی را بکشیم و در تشییع جنازه‌اش شرکت کنیم. تا این حد سیاست منحط و ضد اخلاق شده است یا برتراند راسل گفته: سیاست آن است که ما از کار دیگران سر در بیاوریم و دیگران از کار ما سر در نیاورند و سیاست معمایی است که به سادگی نمی‌توان آن را گشود.

در بخشی از کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی می‌خوانیم:

پیش از تشکیل مجلس خبرگان، متن پیش‌نویس قانون اساسی که از سوی شورای انقلاب بررسی و امام خمینی هم نظرات خود را پیرامون اظهار کرده بودند، به میزان زیادی تکثیر شد و در اختیار مردم قرار گرفت. به همین لحاظ افراد و گروه‌ها، نظرات خود پیرامون متن قانون اساسی را بیان می‌کردند. اظهار نظرهایی که در این رابطه به شورای انقلاب و اصل می‌شد متعدد بود. تا آن جا که ما فرصت مطالعه همه آن‌ها را نیز پیدا نمی‌کردیم.

در آن میان، روزی آقای موسوی اردبیلی از من سئوال کردند که آیا نظرات حزب زحمتکشان ملت ایران را در این باره مطالعه کرده‌ام یا خیر؟ سپس به من توصیه کردند حتما جزوه‌ای را که از سوی آن حزب به شورای انقلاب رسیده است مطالعه کنم چرا که حاوی نکات ویژه‌ای است که در سایر نظرات وجود ندارد. و در آن جزوه چنین گفته شده بود که متن پیشنهادی قانون اساسی همان قانون اساسی مشروطه است با این تفاوت که هر کجا نام شاه وجود داشته آن را برداشته و به جای آن رئیس جمهور قرار داده‌اند.

در ادامه نیز بخش‌های مختلف قانون اساسی پیرامون حقوق ملت، قوه مقننه، قوه مجریه، قوه قضاییه و... را با مطالب متن جدید مقابله و مقایسه کرده و نتیجه گرفته بود که این دو قانون با یکدیگر تفاوت ندارند. این در حالی بود که در متن جدید، در پایان هر اصل و موضوعی، کلمه طبق موازین اسلامی آمده بود و یا در زمینه مسائل اقتصادی، گرایش قانون جدید یک گرایش رادیکال و چپگرایانه بود که در قانون اساسی مشروطه چنین گرایش‌هایی وجود نداشت. در جزوه حزب زحمتکشان چنین آمده بود که در متمم قانون اساسی مشروطه، برای روحانیت یک حق و توئی قائل شده بودند. در حالی که در این قانون جدید این حق را نیز از روحانیت سلب کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

به بهانه پیشگفتار
فصل اول: تدوین قانون اساسی
فصل دوم: گنجاندن اصل ولایت فقیه
فصل سوم: ربوده شدن دو فرزند آیت الله طالقانی و عروس فلسطینی او و قهر ایشان
فصل چهارم : اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 58 در تهران و استعفای دولت موقت
فصل پنجم: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خاطر اشغال سفارت آمریکا در تهران
فصل ششم: حمله به سفارت شوروی در ایران
فصل هفتم: تشدید گروه فرقان و ترورهای آن‌ها و اعدام خودشان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات477
زبانفارسی
شابک978-964-8698-61-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
110000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم

برای دریافت کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.