معرفی و دانلود کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم

عکس جلد کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم
قیمت:
130000 تومان - 13.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم

کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم به قلم داود علی بابایی، از ماجرای حمله‌ی عراق به ایران تا رویدادهایی همچون اعدام صادق قطب‌زاده را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

گاه مصائب و رویدادهای سیاسی در یک جامعه‌ سر به مُهر باقی می‌ماند. مورخان، سیاستمداران، و جامعه‌شناسان سیاسی وظیفه دارند تا گره از این معما باز کرده و مردم را در کم و کیف قضایا قرار دهند.

فصل اول جنگ ایران و عراق را مورد تفحص قرار داده و به این معما می‌پردازد که شروع‌ کننده جنگ چه کشوری بوده است و با نامه‌های که بعد از پایان جنگ بین صدام حسین و آقای هاشمی رفسنجانی رد و بدل شده این مسئله به صورت معماگونه درآمد ولی پر واضح است که آغاز کننده جنگ رژیم عراق بوده است.

در فصل دوم مصاحبه امام خمینی با اوریا نافالاچی در سال 1358 آمده است نافالاچی که یک زن خبرنگار و نویسنده ایتالیایی و زنی بی‌پروا و شجاع است سؤالاتی را از امام امت می‌کند که جای بسی تأمل دارد.

در فصل سوم معمای بسته شدن دانشگاه‌ها به مدت 2/5 سال به علت انقلاب فرهنگی و بازنشستگی اجباری برخی از اساتید برجسته و یا برکناری آن‌ها و نیز اخراج دانشجویان مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد در فصل چهارم نویسنده به سرانجام گروگان‌گیری دانشجویان خط امام در زمان ریگان می‌پردازد که آیا در این مسئله ایران سودی از نظر سیاسی-اقتصادی و فرهنگی از این گروگان‌گیری برده است یا خیر.

فصل پنجم مربوط می‌شود به حضور مهندس مهدی بازرگان در دادگاه عباس امیرانتظام معاون نخست‌وزیر موقت به اتهام جاسوسی. در فصل ششم در مورد انفجار حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر سال 60 و انفجار دفتر نخست‌وزیری در 8 شهریور ماه سال 60 سخن به میان آورده شده است.

در فصل هفتم ماجرای دستگیری محمدرضا سعادتی عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق، جاسوس شوروی (ک گ ب) و اعدام او سخن به میان می‌آید و در فصل هشتم مرگ ناگهانی آیت‌الله لاهوتی مورد بحث، گفتگو و تأمل قرار می‌گیرد و در فصل آخر در مورد اعدام صادق قطب‌زاده، در مورد رابطه او با کودتای آیت‌الله شریعتمداری بر علیه نظام بررسی و تحقیق می‌گردد.

در بخشی از کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی می‌خوانیم:

در 4 نوامبر سال 1979 سفارت آمریکا در تهران تسخیر شد و کارکنان سیاسی با نام گروگان دستگیر شدند. کارتر رئیس‌جمهور در واکنش به این واقعه با استفاده از اختیارات خود طبق قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی در 14 نوامبر سال 1979 وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و انتقال «کلیۀ دارایی‌ها و بهرۀ دارایی‌های دولت ایران و واحدهای تحت اختیار آن دولت از جمله بانک مرکزی ایران در آمریکا را مسدود کرد. (دستور اجرایی شمارۀ 12170)

کارتر رئیس‌جمهور به وزیر خزانه‌داری اجازه داد که مقررات مربوط به دستور توقیف را تهیه کند و به اجرا گذارد. در 15 نوامبر سال 1979، دفتر خزانه‌داری با وضع مقرراتی اعلام کرد که «هرگونه حکم، دستور، اجرائیه یا دادرسی قضایی در خصوص دارایی‌های ایران کن‌لم‌یکن و بی‌اعتبار است. این مقررات همچنین به طور مشخص مقرر داشت که هر نوع مجوز یا پروانه‌ای که قبلاً صادر شده است می‌تواند در هر زمانی اصلاح، تکمیل یا بازپس گرفته شود.»

در 26 نوامبر سال 1979، رییس‌جمهور آمریکا بررسی‌های قضایی علیه ایران را مجاز کرد به شرط آنکه رسیدگی‌ها موجب «اجرای حکم یا دستور یا دیگر اجراییات قضایی مشابه نباشد.» در تاریخ 19 دسامبر سال 1979 مقررات دیگری در توضیح مقررات مذکور وضع شد که در آن آمده است: «مجوز کلی که برای دادرسی‌های قضایی صادر شده است شامل احکام تصرف اموال نیز می‌شود.» در 19 دسامبر سال 1979 شاکیان دیمز و مور دعوایی را در دادگاه ناحیه‌ای کالیفرنیا علیه دولت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران و تعدادی از بانک‌های ایرانی مطرح کردند.

فهرست مطالب کتاب

به بهانه‌ی پیشگفتار
فصل اول: حمله عراق به ایران و شروع جنگ عراق علیه ایران
فصل دوم: مصاحبه امام خمینی با اوریا نافالاچی خبرنگار
فصل سوم: انقلاب فرهنگی و بسته شدن دانشگاه‌ها
فصل چهارم: سرانجام گروگان‌گیری دانشجویان
فصل پنجم: درگذشت ناگهانی آیت الله طالقانی
فصل ششم: حضور مهندس مهدی بازرگان در دادگاه عباس امیرانتظام
فصل هفتم: انفجار در حزب جمهوری اسلامی ودفتر نخست‌وزیری
فصل هشتم: ماجرای محمدرضا سعادتی و اعدام او
فصل نهم: اعلام مرگ ناگهانی آیت‌الله لاهوتی
فصل دهم: معمای اعدام صادق قطب‌زاده و نسبت کودتا
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات663
زبانفارسی
شابک978-964-8698-74-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
130000 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم

رعنا سرمالیان
۱۳۹۸/۹/۸
دانلود کردم متاسفانه اینقدر خطش ریز بود که نتونستم بخونم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم

برای دریافت کتاب معماهای سیاسی در ایران دوران انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.