معرفی و دانلود کتاب معنای زندگی

عکس جلد کتاب معنای زندگی
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معنای زندگی

کتاب معنای زندگی به قلم آلن دوباتن، طیف گسترده‌ای از موضوعات گوناگون از جمله عشق، خانواده، طبیعت و... را مورد مطالعه قرار داده و سپس به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید معنای بیش‌تری به فعالیت‌هایتان بدهید.

تعداد اندکی از انسان‌ها آماده‌ی جست ‌و جو برای یافتن معنای زندگی هستند و چنین راهی را در پیش گرفته‌اند. به عبارت بهتر تمام انسان‌ها چنین بلند پروازی‌هایی ندارند. زندگی‌های معنادار مختص افراد خارق‌العاده است: قدیسان، هنرمندان، دانشمندان، عالمان، پزشکان، فعالان سیاسی‌اجتماعی، کاشفان، رهبران و...

حقیقت این است که موضوع کشف معنای زندگی (The Meaning of Life) به تمام انسان‌ها ارتباط دارد. همه‌ی شما باید در خصوص آن تحقیق کرده و بتوانید زندگی معنادار را شرح دهید. هیچ‌چیز ناخوشایندی در باب این موضوع نباید حل نشده باقی بماند. زندگی معنادار از نظر ساختار ممکن است فردی، مفید، جذاب و آشنا باشد. این کتاب راهنمایی با این هدف است.

زندگی معنادار به زندگی شاد نزدیک است، اما در موارد مهمی با آن تفاوت دارد. برخی از اجزای زندگی معنادار عبارت‌اند از:

- فعالیت‌های معنادار لزوماً همان‌هایی نیستند که اغلب انجام می‌دهید، بلکه کارهایی‌اند که ارزش بسیاری برای‌شان قائلید و با شدت بیش‌تری دل‌تنگ‌شان می‌شوید.

- زندگی معنادار به برخی توانایی‌های متعالی شما وابسته است و از آن‌ها بهره می‌برد؛ مثلاً توانایی‌هایی که به مهرورزی، مراقبت، ارتباط، درک خود، همدردی، هوش و خلاقیت مربوط می‌شود.

- زندگی معنادار در دراز مدت دیده می‌شود. پروژه‌ها، روابط، علایق و تعهدها همه با هم رشد می‌کنند. فعالیت‌های معنادار از خود اثری به جا می‌گذارند، حتی اگر احساساتی که شما را به‌ سمت آن‌ها سوق داده‌اند از بین رفته باشند.

- هدف از زندگی معنادار لزوماً رسیدن به رضایت همیشگی نیست. ممکن است در زندگی معناداری به سر ببرید، اما اغلب روحیه‌ی بدی داشته باشید؛ درست همان‌طور که ممکن است دائماً تفریحات ظاهری‌ داشته باشید، اما بیش‌ترِ زندگی‌تان بی‌معنی باشد.

کتاب معنای زندگی به مطالعه‌ی مجموعه‌ای از انتخاب‌ها می‌پردازد که نشان می‌دهد معنای زندگی در هر کسی ممکن است متفاوت باشد. در واقع مطالبی که در این کتاب مورد بحث فرار گرفته است، حول محور هشت فعالیت عمده‌ی معنادار قرار دارند: عشق، خانواده، کار، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت و فلسفه.

اکثر این مباحث به‌ خوبی شناخته شده‌اند و در این کتاب قرار نیست معنای کاملاً تازه‌ای برای زندگی ارائه شود بلکه گزینه‌های آشنا را یادآوری کرده و آن‌ها را شرح می‌دهد. این گزینه‌ها باید جهت‌ دهنده باشند و شما را در پیدا کردن گزینه‌ی دلخواه‌تان یاری دهند.

افزودن معنای زندگی نیازی به اقدامات بیرونی اساسی ندارد. آلن دوباتن (Alain de Botton) در این کتاب به شما نشان می‌دهد که زندگی‌تان همین حالا هم قطعاً جنبه‌های معنادار زیادی دارد، اما شما به‌ درستی آن‌ها را ارج نمی‌نهید، درک نمی‌کنید، یا قدرشان را نمی‌دانید. وقت آن رسیده است که جست ‌و جوی معنای زندگی را از امری غیر ممکن و بغرنج، به چیزی تبدیل کنید که همه‌ی شما آن ‌را بفهمید، آن ‌را هدف خودتان قرار دهید و در آن موفق شوید.

مدرسه‌ی زندگی مؤسسه‌ای جهانی است که با تلاش آلن دوباتن تاسیس شد و هدف او یاری رساندن به مردمی بود که می‌خواستند به زندگی رضایت‌بخش‌تر دست پیدا کنند. این مدرسه در سال 2008 میلادی تأسیس شد. آثار منتشر شده در این مدرسه‌ به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از خود داشته باشید و روابط، شغل و زندگی اجتماعی‌تان را بهبود ببخشید.

در بخشی از کتاب معنای زندگی می‌خوانیم:

بعضی از ما این نیاز قدرتمند را در خودمان حس می‌کنیم که بیش‌تر از آن‌چه معمولاً مجاز است یا عادی تلقی می‌شود، بیرون برویم و فکر کنیم. این فکر کردن ممکن است پرمعناترین کاری به‌ نظر برسد که انجام می‌دهیم. پس از مدت زیادی همراهی دیگران، نیاز داریم با ذهن خودمان تنها باشیم.

تجربه‌ی ناپخته درهم‌ شکننده، نفوذناپذیر، درهم‌ و‌ برهم، گمراه‌ کننده یا هیجان‌انگیز‌ است و ما به‌ طور منظم دور از حواس‌پرتی‌ها، به آن نظم می‌دهیم. تا دیر وقت بیدار می‌مانیم، در حمام فکر می‌کنیم، صبح زود بیدار می‌شویم، افکارمان را روی کاغذ می‌آوریم، قدم می‌زنیم، و با در دست‌ گرفتن عواطف و با جادوی تبدیل احساسات به ایده‌ها، احساس سبکی و تازگی می‌کنیم. به‌ سمت فلسفه کشیده می‌شویم و تلویحاً با سقراط موافقت می‌کنیم که معتقد بود زندگیِ تحلیل نشده ارزشی ندارد، یا لااقل مایه‌ی عذاب است.

باید تکانی به خودمان بدهیم و فکر کنیم؛ چون در روزهای خاصی ناراحتیم، اما نمی‌توانیم دلیل این غمی را که در ذهن‌مان پرسه می‌زند، درست جایی که خودآگاه‌مان به آن دسترسی ندارد، شناسایی کنیم. هرچه بیش‌تر ناراحتی را نادیده بگیریم، بیش‌تر همه‌ی چیزهایی را که با آن‌ها سر و کار داریم، به رنگ خود درمی‌آورد. تجربه‌ی ما دیگر مزه‌ای ندارد. غباری بر هوشیاری‌مان سایه می‌افکند، یا این‌که به‌ شکل گیج‌ کننده‌ای عصبی می‌شویم.

افکارمان آرام نمی‌گیرند. سعی می‌کنیم با فرار‌ کردن از خودمان و پناه‌ بردن به تلفن و بازی آرامش پیدا کنیم. پلک‌مان می‌پرد. پوست سفت‌ شده‌ی انگشت‌مان را گاز می‌گیریم. ذهن‌مان می‌داند موضوعاتی هست که باید بر آن‌ها تمرکز کند، اما این موضوعات از فهمیده‌ شدن فراری‌اند و موجی از اضطراب را در میان افکارمان پخش می‌کنند. ممکن است احساس بدخلقی کنیم، از کوره در برویم و ناگهان به هم بریزیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سرچشمه‌های معنای زندگی
1. عشق
2. خانواده
3. کار
4. دوستی
5. فرهنگ
6. سیاست
7. طبیعت
8. فلسفه
موانع سر راه معنای زندگی
1. خودشناسی مبهم
2. کوته‌فکری
3. از خود گذشتگی
4. جاودانگی
5. هنر داستان‌گویی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معنای زندگی
نویسنده
مترجمهما قناد
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-6573-39-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معنای زندگی

مهرنوش کبیری
۱۳۹۸/۱۰/۱۴
عشق انرژی ساختن و باور کردن بهترین قصه‌ها درباره‌ی یک فرد را به ما می‌دهد. دوباره به آن قدردانی اساسی بر می‌گردیم. از جزئیات ظاهراً کوچک دچار شعف می‌شویم، این که او با ما تماس گرفته است، این که ژاکت خاصی به تن کرده است، این که مثلاً سرش را به نحو خاصی به دستش تکیه می‌دهد یا اینکه کلمه‌ای را اشتباه تلفظ می‌کند، این که آنقدر به کسی توجه کنیم که متوجه چیزهایی بسیار کوچک، تأثیرگذار، کامل و دل انگیز در او بشویم عادی نیست. این کاری است که والدین، هنرمندان یا خدا ممکن است انجام دهند. لزوماً نمی‌توانیم تا ابد در این حالت بمانیم و شیدایی هم زیاد عاقلانه نیست، اما این که برای ستایش پیچیدگی‌ها، زیبایی‌ها و فضایل واقعی فردی دیگران از خودمان مایه بگذاریم، سرگرمی‌ای رهایی بخش است.
.
#معنای_زندگی
#آلن_دوباتن
محبوبه مرادی
۱۴۰۲/۱/۸
آلن دو باتن خیلی خوب بلده با زبان خیلی ساده مفاهیم عمیقی رو به جان آدم بنشونه!
هدف از زندگی معنادار لزوما رسیدن به رضایت همیشگی نیست. ممکن است در زندگی معناداری به سر ببرید، اما اغلب روحیه‌ی بدی داشته باشید؛ درست همان‌طور که ممکن است دائما تفریحات ظاهری‌ داشته باشید، اما بیش‌تر زندگی‌تان بی‌معنی
باشد.
این نویسنده، همواره از مخاطبانش می‌خواهد تا به دنبال معنای زندگی‌شان باشند چرا که زندگی بامعنی را به زندگی شاد نزدیک‌تر می‌داند اما این موضوع، همیشگی نیست و آگاهی، گاهی اوقات با رنج، لذت‌بخش‌تر می‌شود
Arman Azimi
۱۴۰۳/۱/۷
معنای زندگی سوال اساسی در بسیاری از کتاب‌ها و فیلم هاست که آلن دوباتن اعتقاد داره ارتباط زیادی بین شاد و معنا وجود داره... خانواده دوستی، کار و... رو بررسی میکنه از جهت ارزشمندی و معناداری مورد بررسی میکنه
Monire Mardani
۱۳۹۸/۱۰/۱۳
سلام
من مدتهاست کتابهای الن دوباتن رو مطالعه میکنن اینقدر دقیق رسالت فردی تو این کتابها گفته شده که دقیقا میتونی خودت و پیدا کنی تاکید میکنن آلن رو مثل یک مربی انتخاب کنید
احمدرضا قرایی
۱۴۰۱/۹/۵
این کتاب در باب فلسفه اتفاقات کوچک زندگی در همه ابعاد زندگی است کتابهای این نویسنده منحصر بفرد هست و اگه بیشتر کتابهای آلن دوباتن رو مطالعه کنیم پیچیدگی‌های ساده زندگی راحتر درک میکنیم
Sajede Baghestani
۱۳۹۹/۲/۲۳
۵. خیلی روح و ذهن آدمی رو درگیر معناهایی می‌کند که تا کنون به آن نیندیشیده.
Mah Z
۱۳۹۹/۵/۷
کتاب خوبی بود و نگاه آدم رو باز تر میکنه نسبت به مسائلی که نمیدیدیم.
sahel hosseini
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
کتاب روانی بود ولی خیلی عمیق نبود
بهاره
۱۴۰۱/۹/۲۱
تا حدی خوب بود مخصوصا اگه مشکلی براتون پیش اومده باشه میتونه مهنای زندگیتونو تغییر بده
حسین گرمابی
۱۳۹۹/۸/۱۹
در مورد اصول و زیبایی‌های زندگی صحیت می‌کنه اینکه در همه چیز معنا و مفهومی نهفته هست که باید فهمید
شهره پوره
۱۳۹۹/۱/۳
شاید بشه گفت این کتاب تامل برانگیز‌ترین کتاب آلن دو باتن است.
مریم ب
۱۳۹۹/۹/۱۷
کتابی کوتاه و پر مغز که جسابی به فکر میبرتون. خدای من، کیییییف میکنین از خوندنش
مریم رفیعان
۱۴۰۲/۸/۱۴
عالی بود خیلی دوسش داشتم مخصوصاً اوایلش رو
reza moradi
۱۴۰۱/۱۲/۷
آلن دوباتن اکثر کتاب هاش روانشناسی آموزنده هستند
کیارش ملکی
۱۳۹۹/۱۱/۳۰
بی‌نظیر بود، آلن دوپاتن عالیه واقعا
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب معنای زندگی

برای دریافت کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.