معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق

عکس جلد کتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق

رسانه‌ها فراگیرترین و موثرترین نهاد تولید، بازتولید و توزیع دانش و معرفت در مقایسه با سایر نهادهای آگاهی و شناخت در جهان جدید هستند. نقش رسانه‌ها در شکل‌دهی سپهر عمومی و اثرگذاری بر تعداد بیشتری افراد و اختصاص زمان بیشتری از آن‌ها به خود، حدود و ثغور محیط نمادینی را که در آن زندگی می‌کنیم تعیین می‌کنند. از علل بررسی محتوای رسانه‌ها دانستن این مهم است که محتوای رسانه‌ها چگونه واقعیات درگیر در روابط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را «بازنمایی» می‌کنند.

این کتاب در دو بخش شامل «شرق از منظر غرب؛ ساختارها و سنت‌ها» و «مطالعه موردی؛ بازنمائی ایدئولوژی انقلاب اسلامی در رسانه‌های غرب» تدوین شده است. در بخش اول اندیشه‌های نهادینه‌شده رسانه‌های غرب در مواجه با شرق بررسی می‌شود. در این بخش سعی می‌شود تا دیدی کلی از گفتمان‌ها و ایده‌های تاریخی مطرح در غرب به منظور بازنمایی رسانه‌ای از شرق ارائه شود؛ گفتمان‌ها و اندیشه‌هایی که بر نظام رسانه‌ای غرب حاکم است. بررسی گفتمان‌های «غرب و دیگران»، «شرق‌شناسی» و «اسلام و تجدد» در این راستا قرار دارد. همچنین در بخش اول تئوری «جنگ تمدن‌ها»ی هانتینگتون و نیز «اسلام رسانه‌ای» ادوارد سعید مطرح می‌شود.

در بخش دوم این کتاب و در مطالعه‌ای موردی، چگونگی بازنمایی ایدئولوژی انقلاب اسلامی در رسانه‌های غربی با تمرکز بر رسانه‌های نخبگانی بررسی می‌شود. در این بخش ابتدا تعاریفی از برخی مفاهیم و نیز تئوری‌های مرتبط با بازنمایی و ایدئولوژی مطرح و سپس نتایج بدست آمده از تحلیل گفتمان بازنمایی ایدئولوژی انقلاب اسلامی در رسانه‌های غربی ارائه خواهد شد. در پایان این بخش نیز نتجه‌گیری و جمع‌بندی با استفاده از ساختارها و سنت‌های معرفی شده در بخش اول انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه

بخش اول: شرق از منظر غرب؛ ساختارها و سنت‌ها

گفتمان «غرب و دیگران»

گفتمان «شرق­ شناسی»

گفتمان «سنت و تجدد»

نظریه «برخورد تمدن­ ها»

درباره «اسلام رسانه ­ای»

بخش دوم: مطالعه موردی؛ بازنمائی ایدئولوژی انقلاب اسلامی

در رسانه­ های غرب

«ایدئولوژی» و ویژگی­ های آن

درباره «ایدئولوژی انقلاب اسلامی»

نظریه «بازنمایی و گفتمان»

نظریه «بازنمایی و ایدئولوژی»

«تحلیل گفتمان انتقادی»؛ روش‌شناسی تحلیل بازنمائی رسانه‌ای

بازنمایی ایدئولوژی انقلاب اسلامی در رسانه­ های غرب

جمع­ بندی و نتیجه­ گیری بازنمایی ایدئولوژی انقلاب اسلامی

فهرست منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-600-95619-4-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق

برای دریافت کتاب مقدمه‌ ای بر بازنمایی رسانه‌ ای غرب از شرق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.