معرفی و دانلود کتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک)

برای دانلود قانونی کتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک)

منطق تفسیر قرآن (4) مباحث دید دانش تفسیر (زبان قرآن، هرمنوتیک، فرهنگ زمانه)، نوشتۀ دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی، از چشمه جوشان معارف الهی و خوانی پر نعمت، قرآن کریم، بستری فراهم ساخته تا چگونه خوب زیستن را تا فرجام جهان به آدمی پیشکش کند.

بهره‌مندی از این گنجینه الهی، بستری شایسته و مهیا می‌طلبد. در اینجا هر چند گذرا به برخی از زمینه‌هایی که به رشد معارف قرآنی در گستره انسانی می‌انجامد اشاره شده و گاهی برخی از این موارد در پژوهش‌های جدید قرآنی کاویده شده‌اند. این مجموعه نیز مباحث جدید دانش تفسیر (فلسفه تفسیر) را به شیفتگان قرآن کریم می‌نمایاند تا این مباحث راه و رسم چگونه نیک بهره‌وری از قرآن را به ما بیاموزند، این همان منطق تفسیر قرآن است.

منطق تفسیر قرآن «مبانی، قواعد، سنجه‌ها، روش‌ها، گرایش‌ها و شیوه تحقیق در تفسیر قرآن و مباحث جدید تفسیر (فلسفه تفسیر) که مراعات آنها می‌تواند از خطای مفسران جلوگیری کند» است. به‌ عبارت‌ دیگر، قواعد، ضوابط و روش‌های استنباط از قرآن کریم است که راه برداشت صحیح از قرآن را جویندگان می‌آموزد.

بنابراین منطق تفسیر قرآن شامل موارد ذیل است:

یک) مبانی تفسیر؛ دو) قواعد تفسیر؛ سه) روش‌های تفسیری؛ چهار) گرایش‌های تفسیری؛ پنج) روش پژوهش در تفسیر و علوم قرآن؛ شش) مباحث جدید دانش تفسیر (فلسفه تفسیر).

دانش تفسیر دربردارنده عناصر زیر است:

1. مبانی تفسیر؛ 2. قواعد تفسیر؛ 3. روش‌های تفسیری؛ 4. گرایش‌های تفسیری؛ 5. شیوه‌های تحقیق؛ 6. علوم قرآن؛ 7. توضیح آیات (تفسیر اصطلاحی).

البته اگر بتوانیم علوم قرآن را به دو شاخه علوم قرآن سنتی و علوم قرآن جدید (مثل مباحث زبان قرآن و...) تقسیم کنیم، می‌توانیم مباحث میان‌رشته‌ای قرآن و علوم و به‌ویژه مبحث اعجاز علمی آن را جزئی از مباحث علوم قرآن جدید به شمار آوریم.

جامعة المصطفی (ص) العالمیة به عنوان بخشی از این مجموعه که رسالت بزرگ تعلیم و تربیت طلاب غیر ایرانی را بر عهده دارد، تألیف متون درسی مناسب آموزشی را سرلوحه تلاش‌های خود قرار داده و تدوین و نشر متون درسی در موضوعات گوناگون علوم دینی، حاصل این تلاش است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه پژوهشگاه بین المللی المصطفی
پیش‌گفتار
کلیات
قرآن و فرهنگ زمانه
زبان قرآن و مباحث مرتبط
تفسیر قرآن و هرمنوتیک
کتاب‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک)
نویسنده
ناشر چاپی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-964-195-670-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
26000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک)

محمد جاوید عاشوری
۱۳۹۹/۵/۷
موضوع مقدماتی کتاب را مطالعه نمودم جناب آقای اصفهانی قلم روان دارند و خیلی آثار ایشان را مطالعه نمودم و خیلی دوستشان دارم
اسماعیل فتیحی
۱۴۰۱/۲/۸
متن سلیس و روان، دسته بندی موضوعات بسیار خوب، این کتاب در رده کتاب‌های آموزشی است
ابوالفضل طهماسبی
۱۴۰۱/۵/۱۶
کتاب از نظر تحقیق و پژوهش ضعیف است
sosan akbari
۱۴۰۰/۱۰/۷
کتاب بسیار عالیست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک)

برای دریافت کتاب منطق تفسیر (4)، قرآن و علم (فرهنگ‌ زمانه نشانه‌ شناسی، زبان، هرمنوتیک) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.