معرفی و دانلود کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع)

عکس جلد کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع)
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع)

کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) نوشته‌ی ابراهیم شفیعی سروستانی، جلد اول از مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار»، در شش فصل با محوریت شناخت امام مهدی (ع) و ویژگی‌های آن حضرت به عنوان امام زمان و آخرین حجت خدا بر روی زمین نگاشته شده است.

این اثر در شش فصل مهم‌ترین مباحثی که هر شیعه منتظر باید در مورد ویژگی‌های ظاهری امام عصر (ع) بداند، بررسی و بیان کرده است؛ مباحثی مانند تاریخ زندگانی، ویژگی‌های ظاهری، صفات اخلاقی، مفهوم و علل غیبت و دلایل اثبات امامت آن حضرت. در پایان کتاب نیز به پرسش‌های مختلفی که درباره زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) در اذهان مردم وجود دارد، پاسخ داده شده است.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات اولیه‌ای را که برای ورود به مباحث جلد‌های بعدی مجموعه فرهنگ مهدویت و انتظار به آن‌ها نیاز دارید، به دست می‌آورید. قطعاً مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار» را می‌توان اولین قدم در راستای افزایش و ارتقای «دانش مهدوی» عموم علاقه‌مندان منتظر دانست. مجموعه‌ای که عمده‌ترین سر فصل‌هایش شامل ملزومات دانستن و پیوند خوردن با مهدویت است و شما را از مطالعات پراکنده و زیاد دور می‌کند.

ابراهیم شفیعی سروستانی مجموعه فرهنگ مهدویت و انتظار را با قلمی سلیس و گیرا با دو رویکرد نگاشته است، رویکرد اول ناظر به شناخت امام مهدی (عج) و ویژگی‌های آن حضرت به عنوان امام زمان و آخرین حجت خدا بر روی زمین؛ و دومین مبحث ناظر به شناخت تکالیف منتظران در عصر غیبت در وجوه فردی و اجتماعی است.

مخاطبان این مجموعه علاقه‌مندان و دوست‌داران امام زمان (عج) بوده که به دنبال منبعی جامع و کامل برای شناخت مولای خود هستند. همچنین کلیه مربیان، معلمان و اساتیدی که به دنبال منبعی تخصصی برای آموزش مباحث مهدوی هستند می‌توانند از این اثر هفت جلدی استفاده نمایند.

معرفت امام زمان (ع) که این همه در آموزه‌های اسلامی بر آن تأکید شده است، دو جنبه دارد؛ نخست جنبه ظاهری یا شناسنامه‌ای که شامل آشنایی با نام و نسب، زمان و مکان ولادت، ادله اثبات ولادت و امامت مراحل مختلف زندگی امام زمان (ع) می‌شود و دوم جنبه باطنی یا معنوی که شامل شناخت ویژگی‌ها و خصال امام (ع) و جایگاه او در عالم هستی است. بر این اساس، برای آشنایی مخاطبان با جنبه‌های مختلف شخصیت امام مهدی (ع) در این کتاب، به جنبه ظاهری یا شناسنامه‌ای شخصیت آن حضرت پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) می‌خوانیم:

شاید بتوان گفت در طول تاریخ، هیچ موضوعی به اندازه قیام مصلحی جهانی که بشر را به سوی سعادت و نیک‌بختی ابدی رهنمون می‌سازد و داد مظلومان را از ظالمان بازمی‌ستاند، فکر آدمیان را به خود مشغول نداشته است. از این رو، اقوام و مذاهب گوناگون به نوعی در انتظار ظهور ابر مردی به سر می‌برند که نماد تمام آرمان‌های بشر به شمار می‌آید تا سرانجام روزی جهان را از عدل و داد پرسازد.

در این میان، اعتقادی که میان مسلمانان به ویژه شیعیان در مورد قیام و انقلاب مهدی موعود (ع) به عنوان مصلح کل و منجی بشر وجود دارد، در عین دارا بودن جنبه‌های آرمانی، از ریشه‌های عمیق و مستحکم مکتبی برخوردار بوده و متکی بر سخنان تردیدناپذیر پیشوایان معصوم دین است.

علما و متفکران اسلامی نیز در طول قرون، با بیان احادیث پیشوایان دین در زمینه ظهور قائم آل محمد (ص)، این اعتقاد را ترویج داده و با پاسداری از اندیشه مهدویت و تحکیم مبانی فکری انتظار ظهور مصلح جهانی، به شبهه‌های مخالفان در این زمینه پاسخ گفته و بر استواری این اندیشه افزوده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
فصل اول: تاریخ زندگی امام مهدی (ع)
1. چگونگی میلاد
2. نام، کنیه و القاب
3. غیبت صغرا
4. غیبت کبرا
5. نواب خاص امام عصر
فصل دوم: ویژگی‌های امام مهدی (ع)
1. سیمای ظاهری
2. سجایای اخلاقی
فصل سوم: عمر طولانی امام مهدی (ع)
1. پیش‌بینی عمر طولانی امام مهدی (ع)
2. پیشینه گفت‌وگو درباره عمر طولانی امام مهدی (ع)
3. پاسخ به شبهه طول عمر امام مهدی (ع)
فصل چهارم: اثبات امامت امام مهدی (ع)
1. شرایط اجتماعی عصر میلاد
2. پیش‌بینی تولد امام مهدی (ع)
3. گواهان تولد امام مهدی (ع)
4. مشاهده کنندگان امام مهدی (ع)
فصل پنجم: مفهوم و علل غیبت
1. تقسیم‌بندی دوران غیبت
2. فلسفه دو مرحله‌ای بودن غیبت
3. مفهوم غیبت
4. حکمت و فلسفه غیبت
فصل ششم: مباحث تکمیلی
1. همسر و فرزندان امام زمان (ع)
2. محل اقامت امام عصر
3. جزیره خضرا
4. یاران امام مهدی (ع) در دوران غیبت
5. ملاقات با امام زمان (ع)
6. وفات یا شهادت امام عصر (ع)
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع)
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-2918-63-8
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع)

Mohammad reza heydari
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خوبی این مجموعه کتاب جناب شفیعی سروستانی اینه که بیشتر روایات موجود در کتاب، از کتب اربعه شیعه و سایر کتاب‌های معتبر اسلامی است.
Hikaritasogare
۱۴۰۱/۹/۴
کتاب فوق العاده ایست. نکته‌ی مهم درمورد این کتاب بررسی همه جانبه و نوشتن دیدگاه‌های مختلف در مورد یک موضوعه.
f sabity
۱۳۹۹/۱/۲۴
بهترین کتاب برای کسانی که شبه‌هایی در امام زمان دارند این جلد و جلد هایش مناسب است
امیر محمد
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتاب منم مهدی مطالب قشنگ و اوبی درمورد زندگی و شخصیت امام زمان ارائه میده
Ya Kh
۱۴۰۱/۴/۲۹
عالی و کامل دارای اطلاعات مفید برای هر قشری از جامعه🙏
م.دال
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بسیار عالی.
توصیه میکنم
نرجس دهمرده
۱۴۰۰/۱/۱۱
عالی بود من خیلی بیکارم اینارو می‌خانم
ندا علیزاده
۱۳۹۹/۳/۱۳
اطلاعات خیلی خوبی در اختیارمون میذاره
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع)

برای دریافت کتاب منم مهدی: زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.