معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده

عکس جلد کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده

کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده، اثری مفید و کاربردی است که با استفاده از آموزه‌های دینی و تکنیک‌های روان‌شناسی توسط حجت الاسلام احد امیدی، کارشناس دین و روان‌شناسی به رشته تحریر در آمده. همچنین نتایج مشاوره چندین ساله «خانواده درمانی» که از عوامل محبت و بی‌محبتی همسران دیده شده در اینجا اشاره شده است. 

محبت که همان دوست داشتن زیاد است، برای زندگی به سان آب است برای حیات زمین. اگر آب نباشد همه‌ چیز رو به پژمردگی می‌رود و نابود می‌شود و اگر دوست‌ داشتن در زندگی نباشد زندگی را از طراوت و تازگی می‌اندازد و به طرف نابود شدن سوق می‌دهد و زندگی خانوادگی که باید مانند باغ سرسبز و خرمی باشد که در آن بلبل‌ها بنوازند و گل‌ها بشکفند و فضای باغ را عطرآگین کنند به بیابان سوت و کوری تبدیل می‌کند که جز خش‌خش خار و خاشاک و گهگاهی صدای جیرجیرک‌ها و بادهای خشک و سوزان چیزی شنیده نمی‌شود.

اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که علمشان از علم لایزال الهی و حکمتشان از حکمت الهی نشأت می‌گیرد، راهکارهایی را برای ایجاد و افزایش محبت در بین خانواده به‌ ویژه بین زن و شوهر معرفی کرده‌اند. همچنین روان‌شناسان نیز با تجربه‌های چندین ساله‌ای که از خانواده درمانی کسب کرده‌اند، مهارت‌هایی را برای ایجاد دوستی بین همسران ارائه داده‌اند.

کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده با توجه به فرهنگ اهل بیت (ع) و مباحث زوج‌ درمانی با هدف به‌ وجود آوردن محبت و حل بی‌محبتی همسران نوشته شده است. امید است که با خواندن آن بتوانید عوامل از بین برنده محبت را از زندگی خود بیرون کنید و عوامل به‌ وجود آورنده محبت را جایگزین آن کنید تا نتیجه‌‌اش زندگی سرشار از مهر و محبت و عاطفه شود.

کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده شامل دو فصل و چند بخش است که فصل اول درباره محبت بین همسران است و شامل پنج بخش می‌شود: در بخش اول به موضوع چرا خانواده و چرا محبت، بخش دوم تعریف محبت و عشق و تفاوت بین آنها، بخش سوم محبت در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت و بزرگان، بخش چهارم عوامل از بین برنده محبت و در بخش پنجم به عوامل به‌ وجود آورنده محبت بین همسران اشاره شده است.

فصل دوم محبت والدین به فرزندان است که بخش اول درباره اهمیت محبت‌ کردن، بخش دوم آثار محبت‌ کردن در فرزندان، بخش سوم انواع محبت‌ کردن‌ها و بخش چهارم درباره شیوه‌های ابراز محبت است.

خانواده‌هایی که در آن‌ها فقر محبت و عاطفه وجود دارد باید به دستورات دین که ائمه معصومین (ع) ارائه داده‌اند و یافته‌های روان‌شناسی در حوزه زوج‌ درمانی رو آورند و آن‌ها را به‌ کار گیرند تا اینکه از این منجلاب فقر محبت و عاطفه نجات پیدا کنند و زندگیشان جان دوباره بگیرد و اهل خانواده با محبت‌ کردن و محبت‌ دیدن زندگی را بر همدیگر لذت‌ بخش کنند و فرزندان در این محیط پر عاطفه، زیر چتر مهر والدین از استعدادهای معنوی و مادی خودشان کمال استفاده را ببرند.

در بخشی از کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده می‌خوانیم:

شخصیت‌های افراد شبیه به هم نیست تا جایی‌ که کتل، روان‌شناس معروف، می‌گوید: هیچ شخصیتی را شما پیدا نمی‌کنید که شبیه به هم باشند. عوامل وراثتی و محیطی و اراده که شخصیت افراد را می‌سازد دست به دست هم می‌دهند و یکسری ویژگی‌های شناختی و رفتاری برای افراد تشکیل می‌دهد که برای هیچ شخصی شبیه به هم نیست. هر یک از زوجین باید بکوشند تا از ویژگی‌های جنسیتی و شخصیتی همسرش آگاه شود تا بدانند تفاوت‌های مردان و زنان در چیست؟ به چه امورى بها می‌دهند و برای چه‌ چیزی ارزش قائل هستند؟ براى نمونه معمولاً زنان به وابسته‌ ودن، کسب امنیت عاطفى و مورد حمایت واقع‌ شدن اهمیت می‌دهند و مردان می‌خواهند مستقل و خود مختار باشند و آزادى عمل را داراى ارزش می‌دانند. خانم‌ها جزئی‌نگر و آقایان کلی‌نگر هستند.

خانم‌ها عشق‌ورز هستند؛ ولی مردان عشق‌باز هستند. خانم سوزان کوئیلیام درباره‌ تفاوت زن و مرد می‌گوید: وقتی همسران از تفاوت‌های همدیگر آگاهی داشته باشند، به‌ جای اینکه از تفاوت‌ها احساس تنفر کنند، به آن بها می‌دهند. همچنین دکتر جان گری می‌گوید: «باید زن و مرد یاد بگیرند که به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارند تا با هم نزدیک‌تر و صمیمی‌تر شوند.»

به این مثال توجه کنید: عموماً مردان کلی‌نگر و خانم‌ها جزئی‌نگر هستند. وقتی مرد کلی‌نگر شد، زیاد به جزئیات توجه نمی‌کند؛ ولی خانم از دیدگاه خودش انتظار دارد که مردش به جزئیات توجه کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: محبت بین همسران
بخش اول: چرا خانواده و چرا محبت
بخش دوم: تعریف محبت و عشق
بخش سوم: محبت در سیره‌ پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، بزرگان و شهدا
بخش چهارم: عوامل از بین‌ برنده محبت
بخش پنجم :عوامل به‌ وجود آورنده محبت
فصل دوم: محبت والدین نسبت به فرزندان
بخش اول: اهمیت محبت کردن به فرزندان
بخش دوم: اثرات محبت در فرزندان
بخش سوم: انواع محبت‌ کردن به فرزندان
بخش چهارم: شیوه‌های ابراز محبت
منابع
متن پشت جلد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارمغان طوبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-9989-48-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده

فاطمه ناشناس
۱۳۹۷/۹/۱۴
من این کتاب رامطالعه کردم، عمل کردن به نکات کاربردی دراین کتاب زندگی رامعجزه آساپراز مهرومحبت می‌کند. به تمام زوج هاسفارش می‌کنم این کتاب رامطالعه کنند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده

برای دریافت کتاب مهارت‌های ایجاد محبت در خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.