معرفی و دانلود کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور

عکس جلد کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور

کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور نوشته دیوید باربی و امیررضا عارف، به بررسی مقدمه‌ای بر مدل‌های سرطانی در محیط‌های آزمایشگاهی، زنوگرافت‌های مشتق شده از بیمار در انکولوژی و کشت ارگانوئید و برنامه‌های کاربردی در توسعه و سرطان، می‌پردازد.

با وجود اینکه پزشکی دقیق یا فرد محور هدف اصلی تحقیقات سرطان است اما به دلیل مشکلات ذاتی کشت تومورها در محیط آزمایشگاهی، تحقیقات سرطان به بررسی ویژگی‌های ژنومیک محدود شده است. پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر، امکان رشد سلول‌های توموری اولیه در خارج از بدن و همچنین امکان حفظ و دستکاری ویژگی‌های محیط توموری را تسهیل کرده است. علاوه بر این امکان مطالعه نمونه‌های توموری مشتق از بیمار به منظور به کارگیری درمان‌های اختصاصی سرطان و همچنین بررسی پاسخ به درمان فراهم شده است.

با توجه به اینکه سرطان یک بیماری بسیار پیچیده با منشاء سلول‌های خودی هستند در نتیجه بررسی بیولوژی سرطان و درمان آن نیز بسار پیچیده‌اند. هر نوع تومور صرف نظر از منشاء سلول‌های جهش یافته دارای یک محیط توموری با انواع سلول‌های نرمال مثل سلول‌های فیبروبلاستی و سلول‌های ایمنی و... به همراه مولکول‌های مختلف مترشحه است. در نتبجه برای شناخت بهتر مکانیسم‌های مختلف تومور جهت کشف درمان بهتر و موثرتر به مدل‌های آزمایشگاهی مدرن‌تر جهت شبیه سازی محیط تومور در آزمایشگاه نیازمندیم.

در کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور (Ex Vivo Engineering of the tumor microenvironment)، بروزترین روش‌های به کار گرفته شده جهت بررسی انواع سرطان‌های مختلف و برنامه‌های امیدوار کننده برای مطالعات آینده بیان شده است. از سوی دیگر پزشکی فرد محور آینده درمان سرطان است و بر این اساس مدل‌های تومور پیش بالینی که محیط تومور را بهتر نشان می‌دهند برای تحقیقات ضروری هستند.

دیوید باربی (David Barbie) در این کتاباطلاعات تخصصی بسیار ارزشمندی در زمینه تحقیقات سرطان در آزمایشگاه جهت بررسی دقیق انواع سرطان‌ها برای استقاده محققین و دانشجویان به منظور بروز کردن و پیشبرد مطالعات خود فراهم نموده است.

در بخشی از کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور می‌خوانید:

خواص عملکردی سلول‌های توموری گردشی با بقای سلول‌های توموری گردشی بررسی می‌شود. با این حال، اغلب تکنیک‌های غنی سازی سلول‌های توموری گردشی بسیار دشوار هستند و نیاز به روش‌های خشن دارند که بقا سلول توموری گردشی را کاهش می‌دهند. امکان آنالیز ویژگی‌های فضایی - زمانی سلول‌های توموری گردشی با ایجاد کشت‌های سلول توموری گردشی کوتاه مدت با تست‌های tumorsphere آزمایشگاهی، تست‌های میکروچاهک ساختاری یا رده‌های سلولی سلول توموری گردشی کشت طولانی مدت (پس از بیش از 6 ماه کشت سلولی به صورت خود به خودی نامیرا می‌شوند) وجود دارد. قابلیت‌های ترشحی سلول‌های توموری گردشی از انواع سرطان‌های مختلف با یک آزمایش مبتنی بر غشاء بررسی می‌شود که این آزمایش مقدار کمی پروتئین‌ها را فراهم می‌کند. توانایی‌های تکثیر سلول‌های توموری گردشی بسته به بیان مارکر، و همچنین پاسخ به درمان متفاوت است. به طور خاص، زیرمجموعه‌های سلول توموری گردشی - upar+/int β1 بهتر از سایر زیر مجموعه‌های ترکیبی سلول‌های توموری گردشی رشد می‌کنند و دوره درمان طولانی تر با پتانسیل تکثیری پائین تر ارتباط دارد. زیر مجموعه‌های سلول توموری گردشی - upar-/in β1 مزانشیمی هستند و خوشه بندی تاخیری داشته‌اند.

همچنین سلول توموری گردشی قابلیت‌های چسبندگی متنوعی را نشان می‌دهند، اگر چه اغلب مطالعات قابلیت‌های چسبندگی کمتر سلول توموری گردشی را نشان می‌دهند. این خواص چسبندگی پایین منعکس کننده پتانسیل بالاتری برای خروج سلول‌ها از خون محیطی و مهاجرت می‌باشند. جالب توجه است، که سلول‌های توموری گردشی با چسبندگی پایین شکل پذیری بالایی دارند و در نهایت ممکن است تحت شرایط مناسب ژل سه بعدی، اسفروئیدها را ایجاد کنند. بدیهی است، فنوتیپ‌های مزانشیمی بیشتر، تحرک و تهاجم بیشتر را نشان می‌دهند. آنالیز این عوامل و دیگر فنوتیپ‌های عملکردی، از جمله تشکیل Invadopodia، ممکن است اطلاعات ارزشمندی از آبشار متاستازی در داخل بدن را نشان دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولفین
مقدمه مترجمین
مقدمه‌ای بر مدل‌های سرطانی در محیط‌های آزمایشگاهی (ماقبل بالینی)
Russell W. Jenkins
زنوگرافت‌های مشتق شده از بیمار در انکولوژی
Dennis O. Adeegbe and Yan Liu
کشت ارگانوئید: برنامه‌های کاربردی در توسعه و سرطان
Israel Cañadas and David A. Barbie
میکروفلوئیدها و آینده تشخیص سرطان
Samira Jamalian, Mohammad Jafarnejad, and Amir R. Aref
دیدگاه‌ها و تکنیک‌های درحال پیشرفت در بررسی سلول توموری گردشی
Bee Luan Khoo, Parthiv Kant Chaudhuri, Chwee Teck Lim
and Majid Ebrahimi Warkiani
سکروتوم سرطان
Michaela Bowden
اهمیت سلول‌های توموری گردشی و مدل‌های توموری در آینده درمان سرطان
Babak Behnam, Hassan Fazilaty, and Ali Roghanian

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور
نویسنده،
مترجمعلیرضا ابراهیمی، زهره نیکنامی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-622-00-1709-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور

برای دریافت کتاب مهندسی ماقبل بالینی محیط تومور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.