معرفی و دانلود کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی

عکس جلد کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی

در کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی با روش تحلیلی و نظرات روانکاوی زیگموند فروید در مورد آثار هنری آشنا می‌شویم.

فروید در بخش ابتدایی کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی (L'inquietante etragete et autres essais) به مبانی تخیل و هنر از دیدگاه روان‌شناسی می‌پردازد، در بخش میانی اثر ادبی را مبنی بر این دیدگاه روان‌کاوی تحلیل می‌کند و در بخش‌های انتهایی به موردهای فردی تحلیل شخصیت می‌پردازد. در واقع این کتاب ترکیبی است از تحلیل‌های روان‌شناختی و واکاوی از نگاهی کاملا متفاوت اما همسو با دیگر آثار فروید.

زیگموند فروید (Sigmund Freud) مقاله‌اش در باب مجسمه «موسی» اثر میکل آنژ را با عذر و توجیه آغاز می‌کند و می‌گوید که دانشش از هنر، بیش از فردی عام یا غیرحرفه‌ای نیست و در نگرشش نسبت به هنر یا در شیوه‌ای که جذابیت‌های هنر را تجربه می‌کند، در هیچ یک، تخصصی ندارد.

با این حال او منکر این موضوع نمی‌شود که نگاهش به آثار هنری از زاویه‌ای خاص و منحصر به فرد است و تا به حال این آثار به این شکل مورد واکاوی و بررسی قرار نگرفته‌ است.

فروید برای حصول نیتش به سراغ مجسمه می‌رود تا به مفهوم و محتوای اثر هنری بپردازد. او با دقتی شگفت‌آور جزئیات مجسمه «موسی» را تحلیل می‌کند و به مرور بسیاری از نظرات گفته شده حول این مجسمه می‌پردازد و در این بین نظرات روانکاوانه خود را بیان می‌کند.

در بخشی از کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی می‌خوانیم:

فروید اولین بار در طول اولین اقامتش در رم، (سپتامبر 1901) مجسمه موسى اثر میکل‌ آنژ را دید. از آن پس، هرگاه به‌ شهر جاوید [رم] مى‌رفت از این مجسمه دیدن مى‌کرد. طرح پژوهشى که ذیلاً مى‌آید به‌سال 1912 باز مى‌گردد. در 25 سپتامبر همین سال از رم به‌همسرش نوشت: «... من هر روز به‌ دیدن مجسمه موسى در سان پیترو این وینکولى مى‌روم، شاید روزى چیزى در مورد آن بنویسم».

به‌ هر حال تا پاییز سال 1913 این کار را به‌ تعویق انداخت. سال‌ها بعد درباره این رساله به‌ ادوارد و وایس نوشت: «مدت سه هفته تمام در سپتامبر 1913 هر روز در کلیسا ایستاده در مقابل مجسمه به‌ بررسى اندازه‌گیرى، طراحى آن مى‌پرداختم تا این اندیشه در من پیدا شد که جرأت نمى‌کنم جز با امضاى ناشناس، مقاله‌ام را منتشر کنم. مدت‌ها بعد بود که به‌ این کودک غیرتحلیلى رسمیت دادم» مقاله با «امضاى...» در مجله Imago منتشر گردید و تا سال 1924 این امضاى مستعار باقى بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
خالق اثر ادبى و خیال‌پردازى
موساى میکل‌آنژ
ضمیمه‌اى بر رساله موساى میکل آنژ
انگیزه انتخاب صندوقچه‌ها
برخى الگوهاى شخصیتى
استثنائات
کسانى که به‌خاطر موفقیت شکست مى‌خورند
وجدان گناهکار منشاء جنایت
یکى از مشکلات روان‌تحلیلى
سه نوع ابتلا به‌ نارسیسم
خاطره‌اى از دوران کودکى
یک خاطره
غرابت نگران‌ کننده
نوعى روان‌پریشى شیطانى
داستان زندگى نقاش کریستف هایتزمان
انگیزه پیمان با ابلیس
ابلیس جایگزین پدر
دو تعهدنامه
روان‌پریشى بعدى
در زمینه مفهوم متضاد واژگان آغازین
درباره مفهوم متضاد واژگان اصیل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی
نویسنده
مترجممحمود بهفروزی
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-176-041-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی

Pouya KT
۱۴۰۰/۸/۲۰
نگاه فروید به هنر و ادبیات نگاه بسایر جذابیه که در این کتاب بخشیش رو میشه دید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی

برای دریافت کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.