معرفی و دانلود کتاب مکاشفات مایستر اکهارت

عکس جلد کتاب مکاشفات مایستر اکهارت
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مکاشفات مایستر اکهارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مکاشفات مایستر اکهارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مکاشفات مایستر اکهارت

در کتاب مکاشفات مایستر اکهارت، اثر متیو ارون فاکس، مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهیم، مهم آن است که در پس هر کاری چه اندیشه‌ای نهفته باشد. می‌توانی خدا را عشق بنامی؛ می‌توانی خدا را خوبی بنامی؛ اما بهترین نام خدا این است: شفقّت

اکهارت خوش ندارد راه خود را با گناه آغاز کند، در نتیجه، با عشق آغاز مى‌کند. به عقیده‌ى اکهارت معنوى بودن یعنى زنده و بیدار بودن. راهى که اکهارت ما را به آن فرامى‌خواند، ابعادى چهارگانه دارد:

1 . آفرینش. تجربه‌ى نخست ما از خدا در شکوه و زیبایى و عظمت آفرینش نهفته است. جهان بى‌کرانه و ما نه به مثابه اشیایى جدا، بلکه به مثابه محل تجلى خدا ادراک مى‌شود.

2 . ترک تعلقات و حضور. همه‌ى آفرینش، امرى قدسى‌ست. انسان باید چنگ تعلقات خویش را باز کند. بدین‌سان، او به روى بى‌کرانه گشوده مى‌شود و اشیا را همان‌گونه که در ذات خویش هستند مشاهده مى‌کند. اشیا، فى‌نفسه، بد نیستند، اما تعلقات آدمى مى‌توانند آسیب‌رسان باشند. هنگامى که از تعلقات خویش مى‌رهیم، لایه‌هاى ژرف‌تر وجود را کشف مى‌کنیم.

3 . تجلى ذات و تعیّن ذات. در سیر صعودى آفرینش، انسان وحدت را تجربه مى‌کند و تولدى دوباره مى‌یابد. آن‌کس که تولد دوباره یافته است، خلاق است؛ درختى‌ست که شکوفه مى‌دهد و پُرثمر است.

4 . خلق جدید: شفقت و عدالت اجتماعى. اکهارت معتقد است که ما باید نیروى خلاقه‌ى خود را در راه استحاله فردى و اجتماعى به کار بگیریم. او بر عدالت و شفقت تکیه‌اى جدى دارد. او مى‌گوید: «کسى که حرف‌هاى مرا پیرامون عدالت بفهمد، همه‌ى حرف‌هاى دیگر مرا مى‌فهمد.»

این راه، در شفقت به پایان نمى‌رسد، بلکه به آغاز خود بازمى‌گردد. در این راه بى‌پایان، رَستن و رُستن ما را پایانى نیست.

مایستر اکهارت (1329 1260 م.) عارف، شاعر، مدافع حقوق زنان، فیلسوف، واعظ و عالم الهیات بود. عده‌اى از ارباب کلیسا او را به سبب بعضى از گفته‌هاى شطح‌آمیزش تکفیر کردند. عالمان برجسته‌ى امروز دنیا متفق‌القول‌اند که تکفیر اکهارت عادلانه نبوده است. او را تکفیر کردند زیرا از فقرا و مستمندان در برابر اغنیا دفاع مى‌کرد. طریقت معنوى او، امروزه براى غربیان کمتر شناخته شده است. در حالى که بوداییان اکهارت را از خود مى‌دانند و روانکاوانى مانند یونگ و مارکسیست‌هایى مانند بلوخ و فروم از او چیزها یاد مى‌گیرند، بسیارى از مسیحیان حتى نام او را نیز نمى‌دانند، چه برسد به شناخت طریقت معنوى او.

اکهارت راه خود را زیبا، دلپذیر، شاد و آشنا مى‌خواند. نه آن است که هرچه زیبا و دلپذیر و شاد است آشنا نیز هست؟ آنچه مایستر اکهارت مى‌گوید، همه تجربه‌هاى زیسته‌ى اوست. او گرچه تحصیلات عالیه و دانشى عظیم داشت، اما زبانش ساده و روان و بى‌پیرایه بود. آنگونه که مى‌زیست حرف مى‌زد. او مى‌گفت: «بهترین دانش آن است که از طریق زندگى کسب شود.» در کتاب مکاشفات نیز، مایستر معنویت هستى محور اکهارت آفرینش را فعل خلاقه‌ى اُلوهى مى‌داند؛ فعلى که فاعل را در خود دارد. اکهارت معتقد بود که راه معنا از دل آغاز مى‌شود. «از کجا آغاز کنیم؟ از قلب خویش. زیرا قلب چشمه‌ى زندگى‌ست و زندگى از قلب به اطراف جارى مى‌شود.»

فهرست مطالب کتاب

پیش‏گفتار
راه نخست: آفرینش
راه دوم: ترک هستى و حضور
راه سوم: ظهور خود ظهور خدا
راه چهارم: خلق جدید: شفقت و عدالت اجتماعى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مکاشفات مایستر اکهارت
نویسنده
مترجممسیحا برزگر
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-118-071-2
موضوع کتابکتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مکاشفات مایستر اکهارت

محمد صالح خادم آل یاسین
۱۳۹۷/۴/۲۴
با سلام
مایستر اکهارت فیلسوف و عارف آلمانی یک قرن بعد از ابن عربی آندلسی (اسپانیایی) زندگی میکرده و عقائد آن بسیار مشابه افکار و آراء ابن عربی است.
مشاهر بزرگ و علمای تراز اول اسلام به این بی‌قاعدگی و بی‌قانونی این فیلسوف نما و عارفان دروغین پاسخ کامل داده‌اند که میتوان با مراجعه به آثار معبر و و
احادیث ثقه در منابع اهل بیت عصمت طهارت (ع) و ادعیه وارده از جانب ایشان به این مسائل پاسخ داد.
منابعی که می‌توان در این مسیر استفاده نمود:
تفسیر المیزان
نهج البلاغه
صحیفه سجادی و دعا‌هایی نظیر جوشن کبیر و عرفه
وسلام علیکم و رحمۀ الله
سعید فریدی
۱۳۹۹/۵/۲۸
کتاب کاملا عرفانی و پست مدرنیسم هست. جایی که در حال حاضر جوامع غربی همگی به این نتیجه رسیدند که راه و چاره کارها در دست خداوند متعال هست. به همین علت هست که جوامع اروپایی در زمینه عرفان از جوامع اسلامی بشدت پیش افتادند.
حتما با دقت این کتاب رو بخونید.
محمدرضا فرجی
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
من چندین سال با مایستر اکهارت خو گرفتم خیلی عالی و بینظیر و من واقعاً بینشم عوض شده به شما دوستان گرامی پیشنهاد برای مطالعه‌ی بیشتر آثار مایستر اکهارت کتاب مواعظِ او هم بسیار عالیست
Reza Osivand
۱۳۹۸/۱/۵
باید در سلوک معنوی باشی تا بفهمی این عارف بزرگ چه میگوید. به آنچه میگوید واقف است زیرا گفته هایش نتیجه درک و تجربه است. میستایمش......
ایمانی
۱۳۹۹/۱۲/۴
مایستر اکهارت را ابن عربی مسیحیت دانسته‌اند که نشان از دیدگاه‌های عرفانی خاص او دارد پس نباید به سادگی از اندیشه‌های او عبور کرد.
esmail hoseini fard
۱۳۹۹/۱/۱۸
هنوز مطالعه نکردم ولی طبق اطلاعاتی ک به دست اوردم بعد از خوندن این کتاب کلی ذهن زندانی انسان ازاد و رها میشه
حسین زمانی
۱۴۰۲/۲/۱۳
مایستر یک عارف فوق‌العاده بوده کتابش هم نگرش والای اون رو به ما انتقال میده
واقعا لذت بردم از خوندنش
سهیلا ارین
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
نویسنده اعتقاد بسیار زیبا و پاکی درباره خدا داره با اینکه مسلمان نیست... خواندنش را حتما پیشنهاد می‌کنم
A Gh
۱۳۹۹/۹/۸
واقعا کتاب پر محتوایی بود تفسیر واقعی زندگی یا همون تفسیر قرآن
علی رمضانی
۱۳۹۹/۵/۳
اینگونه کتاب‌ها واقعا تاثیر گذارند ممنونم، لطفا از این کتاب‌ها معرفی کنید
فرانک سلیمی
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
واقعا لذت بردم از خوندن و وقت گذاشتن واسه‌ی این کتاب، عالی بود
حمیدرضا عیدی
۱۳۹۸/۴/۲۷
روزنه‌های تازه ای
در بینش ایجاد کرد
mahsa hoseini
۱۳۹۸/۱/۷
خدارو شکر میکنم بابت برنامه کتابراه و کتابای خوبی ک میزاره.. این کتاب عالیه
mortaza lashgari
۱۳۹۶/۱۰/۱۵
فوق ایدیهم در کل احوالات سه عالم رب کبریا حافظ تان
Raheleh Delandar
۱۴۰۱/۴/۲۵
کتاب خلاصه و در عین حال زیبایی هست از خوندنش لذت بردم.
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب مکاشفات مایستر اکهارت

برای دریافت کتاب مکاشفات مایستر اکهارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.