معرفی و دانلود کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت

عکس جلد کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت

کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت، اثر متیو ارون فاکس، به موضوع خداشناسی می‌پردازد و با صدای دلنشین علیرضا آرا روایت می‌شود.

در کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت (Meditations with meister Eckhart) مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهیم، مهم آن است که در پس هر کاری چه اندیشه‌ای نهفته باشد. می‌توانی خدا را عشق بنامی؛ می‌توانی خدا را خوبی بنامی؛ اما بهترین نام خدا این است: شفقّت

معنویت، آن نیست که از دنیا و آن‌چه در آن است بگریزی، منزوی شوی و از همه روبگردانی. معنویت، آن است که با هر چیز و هر کس که هستی، حضوری وارسته و بی‌تعلق باشی. ما باید، به ذاتِ اشیا نفوذ کنیم، و در آن‌جا با خدا، دیدار کنیم. هر پدیده‌ای، واجدِ ذات اُلوهی‌ست. هر کس ذات اُلوهی اشیا را ببیند، خدا از او خشنود است.

مایستر اکهارت (Meister Eckhart) خوش ندارد راه خود را با گناه آغاز کند، در نتیجه، با عشق آغاز مى‌کند. به عقیده‌ى اکهارت معنوى بودن یعنى زنده و بیدار بودن. راهى که اکهارت ما را به آن فرامى‌خواند، ابعادى چهارگانه دارد:

1 . آفرینش. تجربه‌ى نخست ما از خدا در شکوه و زیبایى و عظمت آفرینش نهفته است. جهان بى‌کرانه و ما نه به مثابه اشیایى جدا، بلکه به مثابه محل تجلى خدا ادراک مى‌شود.

2 . ترک تعلقات و حضور. همه‌ى آفرینش، امرى قدسى‌ست. انسان باید چنگ تعلقات خویش را باز کند. بدین‌سان، او به روى بى‌کرانه گشوده مى‌شود و اشیا را همان‌گونه که در ذات خویش هستند مشاهده مى‌کند. اشیا، فى‌نفسه، بد نیستند، اما تعلقات آدمى مى‌توانند آسیب‌رسان باشند. هنگامى که از تعلقات خویش مى‌رهیم، لایه‌هاى ژرف‌تر وجود را کشف مى‌کنیم.

3 . تجلى ذات و تعیّن ذات. در سیر صعودى آفرینش، انسان وحدت را تجربه مى‌کند و تولدى دوباره مى‌یابد. آن‌کس که تولد دوباره یافته است، خلاق است؛ درختى‌ست که شکوفه مى‌دهد و پُرثمر است.

4 . خلق جدید: شفقت و عدالت اجتماعى. اکهارت معتقد است که ما باید نیروى خلاقه‌ى خود را در راه استحاله فردى و اجتماعى به کار بگیریم. او بر عدالت و شفقت تکیه‌اى جدى دارد. او مى‌گوید: «کسى که حرف‌هاى مرا پیرامون عدالت بفهمد، همه‌ى حرف‌هاى دیگر مرا مى‌فهمد.»

این راه، در شفقت به پایان نمى‌رسد، بلکه به آغاز خود بازمى‌گردد. در این راه بى‌پایان، رَستن و رُستن ما را پایانى نیست.

اکهارت عارف، شاعر، مدافع حقوق زنان، فیلسوف، واعظ و عالم الهیات بود. عده‌اى از ارباب کلیسا او را به سبب بعضى از گفته‌هاى شطح‌آمیزش تکفیر کردند. عالمان برجسته‌ى امروز دنیا متفق‌القول‌اند که تکفیر اکهارت عادلانه نبوده است. او را تکفیر کردند زیرا از فقرا و مستمندان در برابر اغنیا دفاع مى‌کرد. طریقت معنوى او، امروزه براى غربیان کمتر شناخته شده است. در حالى که بوداییان اکهارت را از خود مى‌دانند و روانکاوانى مانند یونگ و مارکسیست‌هایى مانند بلوخ و فروم از او چیزها یاد مى‌گیرند، بسیارى از مسیحیان حتى نام او را نیز نمى‌دانند، چه برسد به شناخت طریقت معنوى او.

اکهارت راه خود را زیبا، دلپذیر، شاد و آشنا مى‌خواند. نه آن است که هرچه زیبا و دلپذیر و شاد است آشنا نیز هست؟ آنچه مایستر اکهارت مى‌گوید، همه تجربه‌هاى زیسته‌ى اوست. او گرچه تحصیلات عالیه و دانشى عظیم داشت، اما زبانش ساده و روان و بى‌پیرایه بود. آنگونه که مى‌زیست حرف مى‌زد. او مى‌گفت: «بهترین دانش آن است که از طریق زندگى کسب شود.» در کتاب مکاشفات نیز، مایستر معنویت هستى محور اکهارت آفرینش را فعل خلاقه‌ى اُلوهى مى‌داند؛ فعلى که فاعل را در خود دارد. اکهارت معتقد بود که راه معنا از دل آغاز مى‌شود. «از کجا آغاز کنیم؟ از قلب خویش. زیرا قلب چشمه‌ى زندگى‌ست و زندگى از قلب به اطراف جارى مى‌شود.»

در قسمتی از کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت می‌شنویم:

زمین نمى‌تواند از آسمان بگریزد، گریزى با بالا رفتن، یا گریزى با پایین رفتن، آسمان همواره زمین را دربرگرفته است، به آن روح مى‌بخشد، قُدسى‌اش مى‌سازد.

تمامى مخفى‌گاه‌ها، خدا را آشکار مى‌سازند. اگر از خدا بگریزى، او خود را به آغوش تو مى‌افکند. زیرا، خدا در خانه است. ماییم که براى قدم زدن ازخانه بیرون رفته‌ایم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
راه نخست: آفرینش
14 دقیقه
راه دوم: ترک هستى و حضور
5 دقیقه
راه سوم: ظهور خود ظهور خدا
19 دقیقه
راه چهارم: خلق جدید: شفقت و عدالت اجتماعى

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت
نویسنده
مترجممسیحا برزگر
راویعلیرضا آرا
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت

کوشا عابدینی نسب
۱۳۹۷/۱۱/۳
با سلام: مایستر اکهارت عارف مورد علاقه من است. قبلا از او مطالبی خوانده بودم. اما این نوشته بسیار عالی بود. نوشته‌ای که بارها باید خواند و شنید تا ملکه ذهن و روح شود. باشد که چنین انسانی باشیم. آمین یا رب العالمین.
علیرضا احمدی نیک
۱۴۰۲/۷/۱
سلام این کتاب برای شناخت کنار زدن ترس‌ها نسبت به خدا بسیار مناسب و نکته جالبی که درک کردم کمک به یک دیگر پایه‌ای برای رشد و کمال و پیشنهادم به خواننده‌های کتاب این با قلب گوش بدید.
Maziar Mohsenian
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
ترجمه‌ی آزار دهنده و دارای کلمات و عبارات فقهی و عربی به مفهوم اصلی بسیار صدمه زده. بجای رساندن مفهوم، اون رو پیچیده کرده و خسته کننده و ملال آور.
با اینحال صدا و لحن گوینده خوب است.
Mehdi Nourizadeh
۱۳۹۹/۶/۱۲
سلام و درود، روی جلد نوشته ترجمه و صدای سیحا برزگر ولی صدای کس دیگریست، لطفا اصلاح کنید، من کتاب نیروی حال رو گوش دادم و واقعا تاثیرگذار بود لذا این کتاب و کتاب زمینی نو رو هم خریدم
املیانو پابلو
۱۳۹۹/۹/۵
طالب افکارش شدم!!! انشاالله خدا بهم توفیق بده اندیشه‌های والایش را جذب کنم و تا انجا که می‌توانم به جامعه و مردم اطرافم منتقل کنم. اندیشه هایش ناب و انسانی است.
حرکت بین بودن و نبودن
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
قطعا متن اصلی آزادتر و به مراتب به یگانگی نزدیکتر هستش... سپاس از گوینده و سایت برای انتخاب موزیک زیر صدا، ارزش گوش کردن و یاد اً وری رو داره...
K ک.اکبری
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
سلام
به نظرم محتوای نابی دارد اما روان نبودن ترجمه و صدای نه چندان مناسب، به اصل محتوا آسیب زده است. پیشنهاد میکنم مطالعه به شکل متن باشد. ممنون
Ramin Sh
۱۳۹۸/۵/۲۷
درود بر شما!
کاش برای فروش بیشتر کتاب دروغ نوشته نشه!
کجا این کتاب صوت استاد مسیحا برزگر هست؟
کتاب و ترجمه به اندازه کافی خوب بودن که نیاز نباشه دروغ بگیم.
با سپاس
حمیدرضا عیدی
۱۳۹۷/۸/۲۲
زیبا و
شیوا برای بازکردن دریچه‌های
چاکرا و جذب انرژیهای مثبت و معنوی
ا
البته به عقیده من
رفیعه عبدیپور
۱۴۰۰/۸/۹
خیلی عالی بود به همه دوستان توصیه میکنم حتما خرید کنند.
مسیحا برزگز رو کتابهای زیادی ازش خوندم ایشون نویسنده فوق العاده‌ای هست
بهزاد ولیپور
۱۴۰۰/۲/۲۵
مایستر اکهارت خیلی شبیح شمس ومولانا صحبت کرده، تا به نیستی نرسی خبری از ظهور حقیقت نیست، هرچی وابستگی‌ها کنار میرن حقایق نزدیک تر میشن
Omid Azad
۱۳۹۸/۱۰/۱۱
یکی از بسیار کتابهای صوتی خوبیه که لازمه چندین بار گوش داده بشه و با تمام وجود حس اون رو کرد
بهزاد ولیپور
۱۳۹۸/۱/۱۳
بی‌نظیر دقیقا حرفهای مولانا، ودر اخر کلام نورانی امیرالمؤمنین علی سلطان عارفان عالم
احمد ابول پور
۱۳۹۷/۸/۱۶
عالیه عاشق‌اش شدم کتاب‌های خوب ومفیدی داره ممنونم
بهنام اصغری
۱۴۰۲/۳/۲۷
خیلی خوب بود جذاب و گیرا دست همه آنهایی که باعث ایجاد چنین اثر ارزشمندی شدند درد نکنه اجرشون با خالق یگانه و یکتا
مشاهده همه نظرات 44

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت

برای دریافت کتاب صوتی مکاشفات مایستر اکهارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.