معرفی و دانلود کتاب مگس‌ها

عکس جلد کتاب مگس‌ها
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مگس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مگس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مگس‌ها

کتاب مگس‌ها نام نمایشنامه‌ای در سه پرده از نویسنده مشهور فرانسوی ژان پل سارتر است. این نمایشنامه دارای ۱۵ شخصیت است. «مگس‌ها» بارها توسط گروه‌های مختلف در سراسر جهان به روی صحنه رفته است.

حوادث نمایشنامه‌ مگس‌ها (The Flies) در گذشته‌ای اسطوره‌ای رخ می‌دهند و مکان وقوع آن‌ها در آرگوس یکی از شهرهای باستانی یونان است. شخصیت‌های نمایش نیز ترکیبی از اسطوره‌های یونان و روم هستند.

از جمله این اسطوره‌ها ژوپیتر خدای خدایان در اساطیر رومی است که همتای آن در اسطوره‌های یونانی زئوس است. ژوپیتر در هنر و ادبیات، اغلب شبیه مردی میانسال همراه با ریش انبوه و دارای نیرو تصور ‌شده است. آگاممنون، نیز از اسطوره‌های یونانی و از تبار خاندان آتریدهاست که بر سر پادشاهی با برادرش به رقابت پرداخته و در این راه و برای گرفتن انتقام هر سه پسر او را کشته و سپس پادشاه آرگوس شده است. اژیست، که او نیز از تبار آترید‌هاست، از نبود آگاممنون که فرماندهی جنگ تروا را به عهده گرفته، استفاده کرده و کلیتمنستر زن آگاممنون را فریفته و با یاری او آگاممنون را به قتل رسانده و بر تخت پادشاهی نشسته است، و سرانجام اورست که در اساطیر یونانی پسر آگاممنون و کلیتمنستر و برادر الکتر است و از توطئه‌ قتلش به فرمان اژیست، در دوران کودکی، جان سالم به در برده است.

نمایشنامه‌ مگس‌ها از ژان پل سارتر (Jean Paul Sartre) برای خواننده‌ای که به دنبال لذت از متنی ادبی است، آرامش نمی‌آورد و دیدن نمایش آن نیز. زیرا که، مگس‌ها قصه‌ ناآرامی‌ها و کلافگی‌های روح آدمی است. داستان ازخودبیگانگی‌ها، دروغ‌ها، خیانت‌ها، جدایی‌ها و جنایت‌هاست و در پس این همه آنگاه، ندامت، پشیمانی و دلهره‌های همراه آن.

تقابل‌های عشق و نفرت، پیری و جوانی، داشتن‌ها و نداشتن‌ها و... ساختار اصلی نمایشنامه‌ مگس‌ها را تشکیل می‌دهد. در این میان اصلی‌ترین تقابل نمایشنامه، تقابل تاریخی شخصیت‌های زن و مرد است. زن‌ها و مردهای داستان دو مثلث را در ساختار آن به وجود آورده‌اند که در مثلث مردان «اورست»، «آگاممنون» و «اژیست» و در مثلث زنان «کلیتمنستر» زن خائن آگاممنون، «الکتر» دخترشان و «زنی جوان» قرار گرفته‌اند. تقابل اصلی در این دو مثلث اما، تفاوت جنسیت نیست، بلکه کنش و واکنش‌های هر یک در مواجهه با موقعیت‌ها و وضعیت‌های به وجود آمده و بروز رفتار‌های خاص، محور اصلی این تقابل است.

در بخشی از کتاب مگس‌ها می‌خوانیم:

کلیت منستر الکتر، تو جوانى. محکوم کردن کسى که جوان است و هنوز فرصت بدى و گناه پیدا نکرده کار بیخودى است. ولى صبر کن: یک روز برسد که بار سنگین یک جنایت نابخشودنى را بدوش بکشى، در هر قدمى که برمى‌دارى خیال مى‌کنى سبک‌بار شده‌اى و از آن دور مى‌شوى، اما روز‌به‌روز سنگینى‌اش بیشتر مى‌شود. به‌پشت سرنگاه مى‌کنى و آن جنایت را بسان یک بلور تاریک و شفاف توى کله‌ات مى‌بینى که براى همیشه به تو چسبیده است. یک وقت ملتفت آن مى‌شوى و خواهى گفت: «نه، اینکار من نیست، من اینکار را نکرده‌ام» اما هرچه بیشتر آن را از گردن خودت مى‌اندازى زیادتر وبال گردنت مى‌شود. دست از سرت برنمى‌دارد و همه‌اش تو را به‌ پشت سرمى‌کشاند. آخرسر پى‌مى‌برى که تمام عمر و زندگى‌ات را به‌خاطر یک لحظه از دست داده‌اى و دیگر هیچ‌کار نمى‌توانى بکنى، جز اینکه بار سنگین این جنایت را تا لب‌گور به دوش بکشى: این قانون توبه‌کارى است؛ درست یا نادرست. یک وقت خواهیم دید که این غرور جوانى چه بلایى به سرت بیاورد.

فهرست مطالب کتاب

پرده اول
پرده دوم
پرده سوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مگس‌ها
نویسنده
مترجمصدیق آذر
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-7468-79-4
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مگس‌ها

fereshte gorji
۱۳۹۸/۹/۱
این کتاب همچون سایر نمایشنامه‌ها و کتاب‌های ژان پل سارتر درباره انسان و آگاهی او و اراده آزادش در انتخاب‌ها بود. انسانی که در پی از بین بردن تاریکی و جهل است شکنجه می‌شود تنها می‌شود و بار تنهایی خود را بر دوش می‌کشد. از چیزی وحشت ندارد و نمی‌ترسد چون آگاهی اورا از چنگال جهل رهانیده است.
حسن مختاری
۱۳۹۸/۱۲/۲
دقیقا لحظه‌ای که به فکر اینی که بقیه رو نجات بدی همونا بهت خیانت میکنن
دو راه داری " اینکه بزاری تویه جنایت خودشون تا ابد درد و رنج بکشن
یا اینکه با بغض بیخیالشون شی بزاری زندگیشونو کنن"
و فراموش شی
نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
نمایشنامه‌ای هست که در عین کم بودن شخصیت‌ها و سادگی بیان، اندیشه عظیم فلسفی ژان پل سارتر رو به دوش میکشه که میگه: "ما محکومیم به آزادی. "
استفاده از اساطیر یونانی و رومی هم بسیار خلاقانه بود👍
سینا خدابخشیان
۱۳۹۹/۹/۱۲
کتاب خوبیه خیلی جزعیات روزیباتوصیف کرده کلاآدم روتوداستان واردمیکنه حتمابخونبدش
زهرا همتیان
۱۴۰۳/۱/۲
فلسفه‌ی سارتر بی بدیل است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب مگس‌ها

برای دریافت کتاب مگس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.