معرفی و دانلود کتاب میشل استروگف

عکس جلد کتاب میشل استروگف
قیمت:
82000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب میشل استروگف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب میشل استروگف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب میشل استروگف

کتاب میشل استروگف نوشته‌ی ژول ورن، داستانی‌ست درباره‌ی یک فرمانده جنگی تزار که در سفری پرخطر و پرماجرا، به دنبال جلوگیری از دسیسه‌ای علیه میهن است.

ژول ورن (Jules Verne) را از رمان‌های ماجراجویانه و علمی تخیلی‌اش می‌شناسند. «سفر» جزو لاینفک و عنصر محوری اکثر داستان‌های اوست. از سفر به آینده یا اعماق زمین گرفته تا فرسنگ‌ها زیر دریاها و جنگل‌های آفریقا. می‌گویند برخی عجایب داستانی و نوآوری‌های خیالی او موجب اختراع همان مصنوعاتی شده که از تخیل ژول ورن سرچشمه گرفته بودند. میشل استروگف (Michael Strogoff: The Courier of the Czar) نیز اگرچه با «سفر» عجین است اما حکایتی دگر دارد.

میشل استروگوف، قهرمان رمان، که فرمانده ارتباطات تزار است، مأمور می‌شود که پیام مهمی را به شهر دور افتاده ایرکوتسک در سیبری شرقی برساند. بر اثر تحریکات شخصی به نام ایوان اوگارف، افسر سابق گارد امپراتور که خلع درجه شده و در صدد انتقام‌جویی است، قبایل تاتار شورش کرده و پادگان ایرکوتسک را در معرض تهدید قرار داده‌اند.

حوادث غیرعادی و فراز و نشیب‌هایی که میشل استروگوف طی این سفر از میان دشت‌های پهناور سیبری و در راه مبارزه با اوگارف با آن‌ها مواجه می‌شود، موضوع صحنه‌های هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد؛ از جمله صحنه‌ای که در آن قهرمان رمان به چنگ ایوان می‌افتد و چشم‌هایش را میل می‌کشند تا کور کنند ولی او خوشبختانه بینایی خود را حفظ می‌کند، و نیز صحنه پایان کار ایوان که برای پیشبرد نقشه‌هایش خود را پیک تزار جا می‌زند.

سرتاسر ماجرا زیر سیطره شخصیت میشل، مظهر شجاعت و تهور و فداکاری مطلق قرار دارد. چیره‌دستی داهیانه داستان‌پردازان، تا پایان خوش ماجرا، خواننده را در اوج هیجان نگه می‌دارد و در عین حال، توصیف قدرتمندانه محیط نیمه وحشی دشت‌های سیبری بر جذبه رمان می‌افزاید. ژول ورن با همکاری دنری نمایشنامه‌ای از این رمان تهیه کرد که در ۱۸۸۰ بر صحنه آمد.

در بخشی از کتاب میشل استروگف می خوانیم:

اسرایی که ایوان اوگارف با خود آورده بود، ستونی به درازای چند کیلومتر را تشکیل می‌دادند. در میان این اسرا، آن‌هایی که خطرناک‌تر بودند دستبند داشتند و با زنجیر به هم بسته شده بودند. تعدادی زن و کودک را هم به زین اسب‌ها بسته و روی زمین می‌کشیدند و با آن‌ها مثل حیوان رفتار می‌کردند‌. سوارکارانی هم که پشت‌ سرشان در حرکت بودند، آن‌ها را مجبور به رعایت نظم و ترتیب می‌کردند، عده‌ای هم از شدت خستگی روی زمین می‌افتادند و دیگر توان برخاستن نداشتند و همان‌جا می‌ماندند.

اسرا به دو گروه تقسیم شده بودند: تعدادی از آن‌ها که میشل استروگف هم در میان‌شان بود در کولیوان دستگیر شده و اردوگاه تاتارها را ترک می‌کردند، و عده‌ای دیگر که در آخرین دقایق در اومسک به اسارت درآمده بودند، به اردوگاه منتقل می‌شدند، زیرا این دو گروه نباید با یکدیگر تماس می‌داشتند. بنابراین میشل استروگف، مادرش و نادیا هر سه از حضور هم بی‌خبر بودند.

انتقال از اردوگاه به شهر تومسک در چنین شرایطی و زیر ضربات تازیانه‌ی سربازان، عده‌ای را از پا درمی‌آورد. آن‌ها می‌بایست از استپ‌ها می‌گذشتند و مسیر به خاطر عبور امیر و پیش‌ قراولان پر از گردوغبار شده بود. اسرا باید به سرعت می‌رفتند و کوتاه‌ترین استراحت هم به‌ندرت اتفاق می‌افتاد. طی کردن صد و پنجاه ورست، زیر آفتاب سوزان پایان‌ناپذیر می‌نمود.

بالاخره در پایان روز پانزدهم اوت، اسرا به روستای کوچک زابدیرو رسیدند. در این ناحیه، جاده به رودخانه‌ی توم می‌رسید. اسرا باید آن شب را کنار رودخانه می‌ماندند. امیر تصمیم گرفته بود که فردا در تومسک اردو بزند و در نظر داشت که جشنی نظامی برای استقرار فرماندهی تاتارها در این شهر برگزار کند. فئوفارخان از پیش، در دژ شهر ساکن شده بود، اما بزرگان ارتش‌اش پای دیوار منتظر بودند تا روز بعد با افتخار وارد شهر شوند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
قسمت اول
ضیافت در کاخ نو
روس‌ها و تاتارها
میشل استروگف
از مسکو تا نیژنی نووگورود
اخطاریه‌ای در دو بند
خواهر و برادر
در مسیر ولگا
عبور از رودخانه‌ی کاما
سفر شبانه‌روزی با تارنتاس
طوفان در کوهستان اورال
مسافران در معرض خطر
آشوب
وظیفه مهم‌تر از هر چیز
مادر و پسر
باتلاق‌های بارابا
آخرین تلاش
شعرها و ترانه‌ها
بخش دوم
اردوگاه تاتارها
برخورد آلسید ژولیوه
ضربه در برابر ضربه
ورودی با شکوه
با تمام وجودت ببین
همسفر راه‌های پرفراز و نشیب
عبور از ینی‌سئی
خرگوشی در میان جاده
در میان استپ‌ها
بایکال و آنگارا
در میان دو رود
ایرکوتسک
پیک تزار
نیمه‌شب ششم اکتبر
پایان ماجرا
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب میشل استروگف
نویسنده
مترجمصدف محسنی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-600-253-281-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
82000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب میشل استروگف

Shahab Nikbkht
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
هیچ کس ژول ورن نمیشه با این کتاب بیش از صد سال از آثار ژول ورن میگذره ولی همیشه تازگی داره
کتاب است که آنقدر داستان جالبی دارد نمیتوانم بدون اینکه به آخر کتاب برسید از خولندن دست بکشید
علی سلطانی
۱۳۹۸/۱۱/۱۷
یک کتاب خیلی خوب که وقتی بشینی پاش نمیتونی کنارش بذاری و احتمالا تو دو روز تمومش کنی.
پر از ماجراهای هیجان انگیز در کنار عشق و رشادت و شجاعت.
خوندنشو پیشنهاد میکنم.
پرنیا عقیقی
۱۳۹۷/۱۰/۲۷
من همه‌ی کتاب‌های ژول ورن رو خوندم و عاشق کتاب هاش هستم. واقعا از نرم افزار خوبتون هم سپاسگذارم که در مقایسه با نرم افزار‌های دیگه واقعا بهتره
Saeed sayyahpour
۱۳۹۹/۱۱/۹
من سریال کاملشو دیدم. یه داستان ماجراجویانه واکشن که بسیارلذتبخشه وتم عاشقانه ورمانتیک هم داره. خلاصه معرکه س
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب میشل استروگف

برای دریافت کتاب میشل استروگف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.