معرفی و دانلود کتاب صوتی ناطور دشت

عکس جلد کتاب صوتی ناطور دشت
قیمت:
84000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناطور دشت

کتاب صوتی ناطور دشت اثر بی‌نظیر داستان‌نویس برجسته دنیا جی. دی. سلینجر، روایتگر بیگانگی جوانی به نام «هولدن کالفیلد» با دنیای پیرامونش است. این اثر ادبی، شاخص‌ترین کتاب ادبیات آمریکا و جهان محسوب می‌شود، به بیش از سی و پنج زبان ترجمه شده است و از جمله کتاب‌هایی است که در فهرست 100 کتابی که باید پیش از مرگ خواند، آمده است.

سلینجر (J. D. Salinger) این کتاب را در سال 1945 برای بزرگسالان به رشته تحریر در آورد اما به دلیل این که شخصیت اصلی داستان نوجوانی شانزده ساله است مورد توجه بسیاری از نوجوانان نیز قرار گرفت. همچنین این کتاب در سایت معروف گودریدز در کل با رای بیش از دو میلیون نفر نمره 3/8 از 5 نمره را به خود اختصاص داد و مجله گاردین نیز این رمان را جز صد رمان برتر قرار داده است. سلینجر در این کتاب به زیبایی آدم‌های تنها و تنهایی را به تصویر کشیده و به کالبدشکافی آن می‌پردازد.

شخصیت اصلی کتاب صوتی ناطور دشت (Catcher in the rye) پسر نوجوان هفده‌ ساله‌‌‌ی طغیان‌گری است که در جدالی درونی به‌ سر می‌برد، احساس تنهایی غریبی می‌کند و در مرزِ عبور از نوجوانی به جوانی با ملال و افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. هولدن از آن دست نوجوان‌هایی‌ست که از قید و بندهای رایج اجتماعی می‌گریزد و با سرکشی‌، به هر بهانه، نارضایتی‌ خود را از مناسبات و هنجارهای اجتماعی ابراز می‌کند. تنها معصومیتِ کودکان است که قلبش را گرم می‌کند و دوستشان دارد. از آن روی است که با فیبی، خواهر کوچکش، رابطه‌ عمیقی دارد و گویا نجات‌بخش او از سرنوشت‌های تاریک است.

این کتاب تنها روایت سه روز از زندگی هولدن نوجوان شانزده ساله‌ای را بیان می‌کند که در یک مرکز درمانی بستری است. این نوجوان که «هولدن کالفیلد» نام دارد تصمیم می‌گیرد ماجرای خود را قبل از آمدن به این مرکز درمانی، برای کسی تعریف کند، که همین موضوع بن‌مایه شکل‌گیری این رمان می‌شود.

هولدن پسری پراحساس، باهوش، بامعلومات و مهربان است. پسری که عاشق بچه‌ها و سادگی آن‌هاست و از وارد شدن هر چیز نادرست و زشتی به زندگی آن‌ها ناراحت می‌شود. پسری که استعداد زیادی دارد بیهودگی انسان‌های اطراف و پوچ بودن روح آن‌ها را درک می‌کند اما خود نیز در بی‌هدفی دیگری درگیر است.

ناطور دشت، گرچه گاهی تلخ است اما به سادگی خصوصیات آدم‌هایی را بیان می‌کند که ظاهرا خوب و منطقی هستند اما در واقع به بیماری خودبینی و غرور کاذبِ کامل بودن مبتلا هستند بدون آنکه خبر داشته باشند و حکایت جوان‌های جستجوگری است که به دنبال مفهوم واقعی زندگی و زنده بودن می‌روند. گاهی موفق. گاهی ناموفق. در هر صورت، همرنگ جماعت نمی‌شوند حتی اگر به قیمت خوبی برایشان تمام نشود.

ناطور دشت منعکس‌ کننده‌ی از خودبیگانگی در دنیای بی‌رحم است و جامعه مدرن غرب را به باد انتقاد می‌گیرد. هولدن نماد هر جوانی است که برای پرورش یافتن و زندگی کردن مطابق قوانین جامعه احساس فشار می‌کند و اینکه مجبور است ارتباطات انسانی با ارزشش را کنار بگذارد و خواسته‌های شخصی خود را با عرف جامعه تطبیق دهد. در این کتاب مفاهیم پیچیده‌ای همچون هویت، تعلق، از دست دادن، ارتباط و بیگانگی مطرح می‌شوند.

ناطور دشت همواره در میان لیست چالش‌انگیزترین کتاب‌ها قرار گرفته است و برای سال‌ها در کتابخانه‌ها و مدرسه‌های آمریکا سانسور شده و ممنوع بوده است. همچنین شخصیت هولدن کالفید پس از هاکلبری فین مطرح‌ترین نوجوانِ گریزان در ادبیات آمریکا به شمار می‌رود.

کتاب ناطور دشت در طول تاریخ ماجراهای زیادی را از سر گذرانده که یکی از معروف‌ترین این ماجراها، پیدا شدن ردپای آن در دو ترور معروف تاریخ آمریکا یعنی ترور ریگان و جان لنون است. در جیب کت هر دو تروریست این حوادث، «ناطور دشت» را پیدا کردند!

«هولدن کالفیلد» شخصیت اصلی این رمان در نظرسنجی «مجله‌ی کتاب» عنوان دومین شخصیت ادبی جهان را به دست آورده و علت این انتخاب را زمانی متوجه می‌شویم که حتی وقتی کتاب تمام می‌شود هم حس می‌کنیم او تا ابد همراه‌مان است و قسمتی از فکر و احساس‌مان را به خودش اختصاص می‌دهد.

بسیاری از وقایعی که در دوران جوانی سلینجر رخ داده، در ناطور دشت به چشم می‌خورد؛ خطر رفتن به سربازی تهدیدش می‌کند، او با یک دانشجوی بزرگسال دانشگاه کلمبیا آشناست. این دست جزئیات حسب حال گونه در رمان به شرایط بعد از جنگ جهانی دوم منتقل می‌شود. ناطور دشت در دوره‌ای به چاپ رسید که اقتصاد رو به شکوفایی آمریکا، مردم را ثروتمند کرده بود و قوانین تثبیت شده اجتماعی، به عنوان برنامه‌ای برای تطبیق نسل جوان با این شرایط ارائه می‌شد.

جی. دی. سلینجر با لحنی پرجسارت و بی‌پرده لحظات ورود یک نوجوان به جامعه‌ی بی‌رحم و اجبار رهایی از آن پاکی معصومانه‌ی کودکی را به گونه‌ای بیان می‌کند که به مذاق بسیاری در زمان چاپ اثر خوش نیامد و حتی به عقیده‌ی برخی منتقدان به علت کاربرد ادبیات غیر رسمی و خودمانی، اثر ادبی جدی و مهمی نیز نبوده، اما فروش بالا و استقبال کم‌سابقه از آن نشان داد سبک نویسنده به شکل والایی احساسات و عواطف مخاطبان را برانگیخته و حتی منتقدان بر آن شدند که بگویند کتاب ناطور دشت، اثری است ارزشمند برای خواندن، فکر کردن و فهمیدن.

جروم دیوید سالینجر نویسنده‌ای است که هر یک‌ از آثارش‌ حادثه‌ای‌ در ادبیات‌ خوانده‌ می‌شود، از مطرح‌ترین‌ و تاثیرگذارترین‌ نویسندگان‌ معاصر آمریکاست‌. شهرت‌گریز است‌. کم‌ سخن‌ می‌گوید. بسیار می‌نویسد و به‌ ندرت‌ منتشر می‌کند.

جی. دی. سلینجر نویسنده گوشه‌گیر و درون‌گرای آمریکایی در سال 1919 از پدری یهودی و مادری مسیحی متولد شد. وی همواره در تلاش بود تا دیگران را در حریم خصوصی خود راه ندهد و به همین علت از زندگی وی اطلاعات چندانی در دست نیست. سلینجر نخستین داستان خود را با نام «نوجوان» در سال 1940 در مجله استوری به چاپ رساند. سلینجر از توانمندی بالایی برای شخصیت‌پردازی در داستان‌هایش برخوردار است و به کمک همین توانمندی توانست معروف‌ترین شخصیت داستان‌هایش یعنی خانواده گلس را خلق کند.

وی آثار بسیاری را از خود بر جای گذاشت که می‌توان به: «دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم»، «تیرهای سقف را بالا بگذارید نجاران و سیمور»، «یادداشت‌های شخصی یک سرباز»، «جنگل واژگون» و... اشاره کرد.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی ناطور دشت می‌شنویم:

«اگر کسی کاری را خیلی خوب انجام بدهد، بعد از مدتی دیگر مواظب رفتارش نیست و تظاهر و خودنمایی می‌کند و آن وقت دیگر خوب نیست. با این حال باید اعتراف کنم که لانت‌ها تنها کسانی بودند که در تمام نمایش یک مخ سالم توی سرشان است.»

«این برخلاف قوانین و اصول زندگی‌ام بود اما آن‌قدر افسرده بودم که حتی به این موضوع فکر نکردم. خیلی وحشتناک است که آدم وقتی افسرده است، حتی نمی‌تواند فکر کند.»

«مشکل دخترها این است که اگر پسری را دوست داشته باشند، هرچقدر او آدم پستی باشد می‌گویند او عقده حقارت دارد و اگر آن‌ها از کسی خوششان نیاید، هر چقدر او پسر خوبی باشد یا عقده حقارت داشته باشد، آن‌ها می‌گویند او آدم خودخواه و مغروری است حتی دخترهای باهوش و زرنگ اینجوری هستند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
15 دقیقه
فصل اول
21 دقیقه
فصل دوم
22 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم
10 دقیقه
فصل پنجم
13 دقیقه
فصل ششم
14 دقیقه
فصل هفتم
13 دقیقه
فصل هشتم
15 دقیقه
فصل نهم
20 دقیقه
فصل دهم
10 دقیقه
فصل یازدهم
15 دقیقه
فصل دوازدهم
20 دقیقه
فصل سیزدهم
14 دقیقه
فصل چهاردهم
19 دقیقه
فصل پانزدهم
20 دقیقه
فصل شانزدهم
24 دقیقه
فصل هفدهم
15 دقیقه
فصل هجدهم
15 دقیقه
فصل نوزدهم
17 دقیقه
فصل بیستم
18 دقیقه
فصل بیست و یکم
16 دقیقه
فصل بیست و دوم
13 دقیقه
فصل بیست و سوم
26 دقیقه
فصل بیست و چهارم
40 دقیقه
فصل بیست و پنجم
4 دقیقه
فصل بیست و ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناطور دشت
نویسنده
مترجممهدی آذری، مریم صالحی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات یوبان
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
84000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ناطور دشت

مریم مهدی
۱۴۰۱/۷/۳
من بار دوم بود که این کتاب را می‌خوندم، بار اول شاید حدودا ۱۰ سال پیش بود و اون موقع حدودا ۲۵ -۲۶ ساله بودم و خیلی ازش خوشم اومد و تحت تاثیر قرار گرفتم. در ضمن اون زمان احساس می‌کردم کتاب خیلی جسورانه است، پر از صحنه‌های نیازمند سانسور و کلمه‌های وقیح. ولی این بار که دوباره خوندمش اصلا برام و بی هر گستاخانه شرمانه نبود. گویا چی سن ادمیزاد بیشتر میشه مسائلی که تحت تاثیر قرارش میدن و یا زمانی قبح خاصی براش دااشتن ساده تر و بی اهمیت تر میشن.
من واقعا نمی‌دونم چرا این کتاب جزو ۱۰۰ کتاب برتر به شمار میره و یا چرا ایییین همه استقبال ازش شده، البته کتاب خوبیه. از اون کتابهایی که وقتی دست می‌گیری ممکنه در یک نشست تمومش کنی ولی در مقایسه با این همه شاهکار ادبیات برای من معمولی بود.
داستان تعارضات یک نوجوان امریکایی است با خودش و با جامعه ش.
کتاب برای من خیلی حکم یه فیلم هالیوودی را داشت، وقتی تمومش کردم انگار یه فیلم خوب دیدم، فقط همین.
واقعا در حد این همه تمجیدی که از این و اون براش می‌شنوم برای من آورده نداشت. نثر کتاب روان و گویاست و توصیفاتش دلپذیره. ترجمه عالی و مهارت اقای ارمان سلطان زاده هم در روایت کتاب اصلا نیازی به اشاره امثال من ندارد.
در هر حال حتما یک بار را بخونیدش.
Seita
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتابی از پرچانگی‌های دوست داشتنی یک نویسنده
بگذارید اول از عیب کتاب بگویم، این کتاب برای سال ۱۹۵۱ است و از آثار آن موقع آمریکا و چه بسا پیش از آن سخن به میان می‌آورد که بسیار بسیار متفاوت با حال حاضر است، و کتاب نقد جهان پیرامون نویسنده است و تاریخ این نقد برای حال حاضر پوسیده و رنگ و رو رفته است،
از نقد بر سینما و هالیوود تا حتی مدارس و نوع تدریس، از جامعه همیشه مریض و نادان، همه و همه...
نویسنده‌هایی هستند که نظر خود را درباره جهان بی چون چرا ارائه میکنند، یعنی وقتی که یک نویسنده می‌گوید فیلم‌های هالیوود همه مزخرف است یا دنیا همه پر از پلیدی است، و اینها را همه بدون چون و چرا می‌گوید، همیشه کسانی پیدا می‌شوند که از صمیم قلب با تو موافق باشند و این کتاب‌ها در عین حال که فقط دارند مزخرف می‌گویند، محبوب و معروف میشوند. به نظر من که اگر صادقانه از خود نویسنده هم بپرسیم، می‌گوید اینها همه یک سری مزخرف بود که من آن موقع گفتم و مردم خوششان آمد.
و این صلابت کتاب، همه در تضاد با فلسفه افلاطون است، فیلسوفی که از عدم قطعیت می‌نالد و خیر و شر را به چالش میکشد.
اما همه‌ی اینها، فضای فکری نویسنده را به خوبی نشان میداد و من را برای ورود به آن هدایت میکرد، از طرفی بعضی از سخنان کتاب واقعاً متفکرانه و قابل تأمل بود و هیچگاه در یک موضوع آنقدر زیاده روی نمیکرد که ملال آور شود.
همه‌ی اینها و گویندگی بسیار خوب و جذاب آرمان سلطان زاده میشود نقاط عطف کتاب.
به نظر من ما هر چقدر هم تلاش کنیم، مخاطب هدف این کتاب جامعه غرب و مخصوصاً آمریکا است.
در نهایت با همه‌ی این موارد و حجم کم کتاب, من شنیدن این کتاب را به همه‌ی کسانی که با فضای غرب اندک آشنایی دارند یا علاقه مندند توصیه میکنم اما اجبار نه.
شقایق حسینی
۱۴۰۲/۳/۱۹
شاید اگر این کتاب صوتی نبود در وهله اول نصفه رهاش میکردم ولی با گویش فوق العاده استاد سلطان زاده کتابو تا انتها گوش دادم و همین باعث شد که به فکر فرو برم و دوباره کتابو گوش بدم به نظرم منظور نویسنده از ناطور دشت شخص هولدن کالفید که دوست نداره بچه‌ها وارد دنیای ادم بزرگ‌ها بشن همون طور که خودش میگه هر بچه‌ای به پرتگاه رسید من اونو بگیرمو ناطور دشت باشم به نظرم هولدن به خاطره اتفاقی که در کودکیش افتاده نسبت به همه ادم بزرگ‌ها دچار بدبینی شده و همه اونارو حقه باز میدونه چون نویسنده یک جا خیلی ظریف اشاره کرده در فصل ٢٤ وقتی هولدن منزل اقای انتولینی هستش نسبت به اون دچار ترس میشه و میگه من از بچگیم تا الان ٢٠ بار این شرایط تجربه کردم
ولی در کل کتاب ناطور دشت خیلی متفاوت بود نسبت به کتاب‌هایی که تا امروز مطالعه کرده بودم ممنونم از تیم خوب کتابراه
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
این کتاب درباره نفرت است، درباره حس گریزانى از ظواهر معقول زندگى، حس دانستن پوچى و فریب بسیارى از ارتباطاط و ملاحضات اجتماعى در رفتار ناخودآگاه انسان در جامعه خودش... اگر کتاب "ساندویچ ژامبون " بوکوفسکى رو خونده باشید و خوشتون اومده باشه قطعاً این اثر هم شما رو راضى خواهد کرد. جالبه که زمان مورد هر بحث دو کتاب دهه ٣٠ تا ٦٠ آمریکاست، یعنى اوج کاپیتالیسم و فردگرایى در تمامى دورانها و خب براى افرادى از اون جامعه که حساس بودند و متفکر، این چیزى جز افول بشرى و انحطاط انسانى نبوده و تداوم اون تفکر حالا اختاپوسى رو شکل داده که على رغم افسردگى بسیار متوحش و متوقع شده و جز دست و پاهاى بزرگ خودش رو نمیبینه. به قول جمله اى از همین کتاب: "به اندازه یک گرگ وحشى مهربان بود".... .
ریحانه حق شناس
۱۳۹۹/۱۰/۵
پیشنهاد می‌کنم نقد مجله تایم در مورد این کتابو بخونید.
لطفا برای کتاب‌های کتاب راه گروه سنی مشخص کنید که کتاب‌های اینچنیتی رو هر کسی در هر سنی نخونه
اصل هدف این نویسنده به نظرم در کنار نشان دادن روحیات و طرز فکر یه نوجوان آمریکایی این بود که
وقتی یه نوجوان در سنین کم به خاطر فضای فاسد موجود در
جامعه و مدرسه و حتی خانواده حتی قبل از بلوغش متوجه چیزایی میشه که متناسب با سنش نیستند
چقدر ممکنه حتی یه نوجوان پاک و معصوم و باهوشی مثل اونو دچار سردرگمی و عذاب بکنه و تمرکزشو روی چیزایی ببره که رشد و تکامل اونو تحت الشعاع خودش قرار بده.
این کتاب نشون میده که چرا سند 2030 مناسب کشور ما نیست
و چقدر لازمه که والدبن در مورد تربیت جنسی کودکشون از لحاظ رعایت کردن خیلی چیزا مقابلش هشیار باشن.
مورد بعدی این که
من دیدم چطور اکثر مردمشون وقتی چیزی ندارن که خلاهای وجودشونو باهاش پر بکنند به سمت سیگارو قمار و شراب و روابط خارج از چهارچوب اخلاق روی میارن تا شاد بشن و باز هم ته دلشون افسرده هستن.
چرا که به خاطر تحریف‌های دینشون اگه بخوان به دین روی بیارن و خلاهاشونو با اون پر کنند باید عقلشونو کنار بگذارند
و اگه بخوان عاقلانه انجیل بخونند براشون قابل پذیرش نیست.
و راهی براشون نمی‌مونه جز وارد شدن به شادی‌هایی که به مرور انقدر غرقش میشن که ممکنه درگیر فساد بشن.
هولدن از همچین دنیایی که وقتی توش بزرگ بشه قراره همچین ادمی بشه نفرت داشت و به همین خاطر نمی‌خواست بزرگ بشه. فطرتش هنوز پاک بود و زشتی‌هایی که ادما توش غرق شده بودن رو میدید.
رمان پر از نقاط به فکر فرو بر بود ولی خیلی شنیدن این همه فساد و نفرتی که بهش هم راستا با هولدن پیدا می‌کردی مسلما لذت بخش نیست.
با
Mosi Phonix
۱۴۰۱/۳/۵
صدای گوینده و اجراشون عالیه. در مورد کتاب نقد مثبت زیاد خونده بودم و همین توقعم رو از کتاب بالا برده بود. ولی خب، همین که کتاب تونسته موضوع تعارضات زندگی یک نوجوان رو خوب نشون بده یعنی کتاب موفقیه. اینکه فکر کنیم مشکلات نوجوان این کتاب فقط مخصوص فضای کشور‌خودشه و بگیم ما از این مشکلات نداریم، ساده لوحانه و توهین به شعور مخاطبه. در همه جای دنیا نوجوان در جستجوی پذیرش در گروه‌های اجتماعیه و اگر به هر دلیل جایگاهی در گروه‌های اجتماعی موجه و مقبول پیدا نکنه، پناه میبره به گروه‌های مصرف کننده مواد و فساد و خلاف و... و میدونیم سرخوردگی، پرخاشگری، افسردگی، ناامیدی و افکار خودکشی در این گروه از نوجوانها زیاده.
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۳/۱۷
زمانی که ۱۶ ساله بودم، یعنی حدود ۸ سال پیش درباره این رمان شنیده بودم و با اینکه چیزی دربارش نمیدونستم اما خیلی دوست داشتم بخونمش‌. الان بسیار خوشحالم که توی اون دوران نخوندمش و حالا که بزرگتر شدم خوندمش.
داستان جالب و قابل درکیه ولی روی روحیه نوجوون‌ها ممکنه اثر بدی بذاره. افسردگی و احساسای کمی
هولدن دیوانه وار ولی قابل فهمه چون همه توی دوره نوجوونی با غرور، شهوت، خودخواهی و خودبینی و دروغ‌های مختلف و... دست و پنجه نرم کردیم.
شعری اولیا
۱۴۰۲/۹/۲
این کتاب کتاب ویژه‌ای بود. می‌توانم بگویم با کتاب‌های دیگری که خوانده بودم تفاوت داشت. ذهنیات یک پسر نوجوان بیشتر داستان را شکل می‌دهد اما یک داستان برای مخاطب نوجوان نیست. در این داستان و با این روش خاص آسیب‌های اجتماعی و درد دل‌های زیادی روایت می‌شود… یک داستان بسیار احساسی است. و البته و البته که بسیار زیبا روایت می‌شود. با تشکر فراوان از کتابراه
مرجان وزیری
۱۴۰۲/۵/۲۸
دلیل شهرت زیاد کتاب رو متوجه نشدم چون داستان پیچیده و خاصی نداره. جمله خیلی خوشم میاد؛ خیلی خوشم نمیاد دائم تکرار میشه با این حال کتاب کشش داره. گویندگی آقای آرمان سلطان زاده با لحن درست و صدای زیبا هم خیلی کتاب رو جذاب کرده و دلت میخواد ببینی چی میشه؛ ارزش گوش دادن داره. مرسی از کتابراه.
رها
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتابی که تفکرات و مشکلات یه نوجوان رو بیان میکنه.
نوجوانی که هنوز آلوده بسیاری از تغییرات جامعه نشده.
مشکلات مطرح شده خاص نوجوان‌های آمریکا نیست. نقاط مشترک زیادی با مشکلات نوجوان‌های خودمون داره.
داستان، جذابیت و کشش لازم رو داشت اما با صدای جناب سلطان زاده این جذابیت چندین برابر شده.
Mehrnoosh Fg
۱۴۰۰/۲/۲۷
فوق العاده بود.
خیلی با شخصیت هولدن کالفیلد احساس همذات پنداری میکردم.
در کل اگه حس میکنید شخصی متفاوت نسبت به بقیه هستید، حس تک افتادگی و جا نگرفتن در جامعه و گم کردن هدف و مسیر زندگیتون دارید از این کتاب خوشتون میاد.
سپیده فرهادی
۱۴۰۰/۴/۶
من عاشق این کتابم. برای دومین بار گوشش دادم. عاااشق این کتابم. ینی هرچی از دنیا اعصابت خورد باشه این کتابو که گوش کنی تو یه حال خوبی میبردت. عاشق این از همه چیز متنفر بودن هولدنم. پسسسر...
محمد رمضانی
۱۳۹۸/۳/۲۳
از نظر من این کتاب بحران هویتی یک نوجوان را روایت میکنه. (اونم از نوع غربیش) گوینده بسیار خوب بود. اگرچه شخصیت پردازی همه افراد توسط یک نفر کار را ضعیف میکند ولی گوینده بسیار خوب بود. در کل از کتاب لذت بردم ولی نمیتونم بگم عالی بود.
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۶/۱۶
رمان زیبایی بود عقاید یک پسر روشنفکر را با قلم خیلی شیوا بیان میکنه به قدری خوب بود که من همزاد پنداری می‌کردم و در جایی که پسر گریه می‌کرد نمی‌توانستم جلوی گریه‌ام را بگیرم
به نظرم برای کسی که می‌خواهد خود داستان بنویسد یک مشق خوبی است
امیرحسین
۱۴۰۲/۱/۲۳
سلیقه من نبود صرفا خاطرات و سرگذشت یه نوجوان که تصمیم میگیره ترک تحصیل کنه و مسیر زندگیش رو تغییر بده درگیر بحران‌های اون سن اگرچه پیام‌های داشت اما خب سلیقه من نبود منو جذب نکرد اگرچه فراغتم رو پر کرد و پشیمون نیستم، ممنون از کتاب راه♥️
مشاهده همه نظرات 68

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناطور دشت

برای دریافت کتاب صوتی ناطور دشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.