معرفی و دانلود رایگان کتاب نامه ای برای هیچ کس

عکس جلد کتاب نامه ای برای هیچ کس
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه ای برای هیچ کس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه ای برای هیچ کس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه ای برای هیچ کس

نامه‌ای برای هیچ‌کس مجموعه‌ای است به هم پیوسته از کلماتی که میدانی را فراهم آورده برای تقابل دو جبهه‌ی مخالف در مفهوم اعتقاد. در این متن ترادفی بین «هیچ» و «همه» برقرار شده طوری که مقصدش در عین هیچ‌کجایی همه‌جایی است! به بیانی مخاطبش شخص یا ایده‌ی خاصّی نیست بلکه همگان را با خود بیگانه می‌پندارد و این بیگانگی را که ناشی از «زبان» است در خود زبان آشنا می‌گرداند.

مؤلّف در این متن کوچک «تردید» را به عنوان یک بیماری کشف می‌کند و سر به سر در جستجوی یقین است تا موضع خویش را استوار بیابد و از این حیث یقین را در حیاتی تجربی «شجاعت بیان و آشکارگی خویشتن» تعریف می‌کند. او درون زبان معشوقه‌ی خویش را از لابه‌لای کلمات به چهره تماشا می‌کند و تنها راه نجات زبان را در «شعر» و به جهان خیال می‌یابد که نجات خویشتن است. به بیان مؤلّف «چنته‌ی تعجّب در فراسوی تمام مرزهاست و خصوصیّتی به مثابه‌ی بی‌نهایت در آن خفته است.

او را تنها به فراخی می‌توان یافت که عرصه‌ی ثبوت عشق است و این طنزی تلخ را می‌نویسد که هیچ گاه بدان نخواهم خندید. عشق را تا بدان هنگام که نفی کنیم مقدّس خواهد بود. آری! نباید خندید. نه! دیوانه می‌خندد. دیوانه جهانش به نقص فوران می‌کند و به ضعف مظلوم می‌گردد زیرا معیار زیبایی نه در خیالِ مطلق بلکه به مطلقِ خیالِ آدمیانی است که بر مسند قدرت‌اند. من دیوانگی را ناشی از امری به کثافتِ سیاسی می‌بینم که عدّه‌ای را پیروز و قلّتی را مضحک می‌گرداند. جالب بدین جاست که آن دیوانه برای من نیز غیر قابل تحمل است شاید بدین خاطر که دیوانه‌ای هستم که الگوی عاقلان را پذیرفته و از شرایط قبلی خود بیزار است یا اینکه از خاطرات خود فراری.»

همینک تکّه‌ای از متن:

«... بیان استعاری اشاره به حاقّ پدیده است. به تعبیری استعاره ابزاری برای ترغیب پدیده به خود‌نمایی است. استعاره نه فعلی پنهان برای آشنایی بهتر با پدیده بلکه سراسر کنشی است برای آشگارگی ژرفای آن. پس بیان نمادین باز جویی از پدیده است و تفتیش عناصر درون آن، که حدودش را به منطقه‌ی آدمی هر چه بیشتر تعیین می‌کند. صفحه‌ی سفید تخت بیانی است استعاری از برخورد دو بدن و نور ملایم آباژور از وحدت آن دو در عشق سخن می‌گوید...»

و دیگر اینکه:   

«... شعر جبر مکتوبی است درونی و ماندگار که دنیای موانع و دیوارها را نمایان می‌کند و تو را با صیرورت مفهوم هم مسیر. شعر برای شاعر درنوردیدن و تخریب دیوارهاست اما برای تو دیوارها را کنار هم قرار‌می‌دهد تا تصوّر منعکس در خیال تو هر چه بیشتر نمایان و حدودش متعیّن شود برای اندکی حس یافتِ یقین. ...»  

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه ای برای هیچ کس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-964-8007-60-2
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه ای برای هیچ کس

ژیل دلوز
۱۳۹۴/۸/۱۶
این‌ کتاب واقعا دوست داشتنیه از اونجایی که هیچ chapter یا طرح از پیش تعیین شده‌ای نداره. انگار که نویسنده اون چیزی رو که نمی‌تونسته بگه، نوشته. بی‌مبدأ شروع میشه و با انتها تموم میشه. این کتابو حتما باید دوبار خوند..... ممنون
ali alavi
۱۳۹۴/۸/۲۶
خیلی خوب. هم ادبیاته هم فلسفه. شروع هولناکی داره که باعث تلنگری برا ذهن خواننده میشه و هشداریه برا ورود به یه جهان کاملا متفاوت. ( (اوقاتی است نابه‌هنگام که احساس می‌کنم مادرم مرده است... ) ). واقعا شککه شدم.
ali alavi
۱۳۹۴/۸/۲۶
هرچی می‌گردم اثری دیگه از این نویسنده نمیبینم. اصلا اثر دیگه‌ای داره؟
ali alavi
۱۳۹۴/۸/۲۶
اگه داره حتما آپلود کنین من که خیلی مشتاقم. ممنون
نیکتا چراغی
۱۳۹۴/۱۰/۱۱
نمیفهمم چییییه!
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب نامه ای برای هیچ کس

برای دریافت کتاب نامه ای برای هیچ کس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.