معرفی و دانلود کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫

عکس جلد کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫

کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫، به تالیف مریم عزتی فرد، به گیاهانی که در قرآن کریم از آن‌ها اسم برده شده است، می‌پردازد. این گیاهان از نظر خواص، کاربرد و از جهت اشاره به رویداد و اتفاقات متفاوت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

قرآن کریم کتاب هدایت بشر به سوی خدای متعال است که در راستای اهداف هدایتی خود را از شیوه‌های گوناگون برهان، موعظه، جدل به روش نیکو و اشاره‌های علمی استفاده کرده است. در قرآن کریم بیش از هزار آیه به‌ مطالب علمی اشاره دارد که برخی در حد اعجاز علمی قرآن به‌شمار می‌آید.

تمام گیاهانی که از زمین می‌رویند از هر نظر مهم و آیت روشنی از عظمت خداوند هستند. گیاهانی که در قرآن کریم از آن‌ها اسم برده شده هم از نظر خواص و کاربرد و هم از جهت اشاره به رویدادها و اتفاقاتی که همراه با نام این گیاهان آمده نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. چون نام این گیاهان با کلام الهی آمیخته شده‌اند به نوعی ارزشمند و مهم جلوه می‌کنند.

در بخشی از کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫ می‌خوانیم:

همه ریحان را علفی خوشبو ترجمه کرده‌اند. در مجموعه گیاهی عربستان از ریحان با عنوان شاهسفرم «اسیموم باسیلیکوم» یاد می‌شود. در ایران ریحان فراوان است و شاه اسیرم یا «سلطان گیاهان» نامیده می‌شود. می‌گویند ریحان گیاه بومی کرمان است و از این رو گاهی آن را «حبز کرمان» می‌نامند.

فهرست مطالب کتاب

ریحان
بصل (پیاز)
زنجبیل
سدرة (سدر)
عدس
طلع (موز)
مَنّ (ترنجبین)
نخل، نخیل (خرما)
طوبی
زقّوم
فوم، سُنْبُلْ (گندم)
یقط (کدو)
زیتون
خیار
تین (انجیر)
عنب (انگور)
فوم (سیر)
رمّان (انار)
بقل
خَمط (میوه بدمزه و تلخ)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سطر و قلم
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-95033-5-3
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫

برای دریافت کتاب نباتات قرآنی (نعمات الهی)‮‏‫ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.