معرفی و دانلود کتاب نبرد با رکود

عکس جلد کتاب نبرد با رکود
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نبرد با رکود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نبرد با رکود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نبرد با رکود

پل کروگمن اقتصاددان نام‌آور، در کتاب نبرد با رکود به تحلیل مفصل بحران‌های مالی دهه‌ی گذشته‌ی آمریکا می‌پردازد و پیشنهادهایی برای خروج از رکود ارائه می‌دهد.

نبرد با رکود (End this depression now) سهم مهمی در مطالعه‌ی علم اقتصاد روز دارد و از آن کتاب‌هایی است که آرزو می‌کنید خواندنش اجباری بود و دلتان می‌خواهد از آن برای افراد مختلف نقل قول کنید.

این اثر بر روی اقتصاد ایالات متحده‌ی آمریکا تمرکز دارد، اما تحلیل پل کروگمن (Paul Krugman) از کارکرد اقتصادهای مدرن، به سایر کشورهای توسعه یافته نیز مرتبط می‌شود. او در این اثر تفکرات خود را در مورد اینکه چه اشتباهاتی باعث بروز بحران مالی سال 2008 شد، شرح می‌دهد و می‌گوید اکنون باید چه کاری انجام داد که رشد اقتصادی زیاد و بیکاری کم شود.

او همچنین برای راضی نگه داشتن خوانندگان غیر آمریکایی، در مکان‌های مختلف به تجارب بریتانیا و اروپا اشاره می‌کند. وی در این کتاب می‌خواهد مخاطبان غیرفنی را جذب نماید. هدف او از این کار دستیابی به نخبگانی است که در سیاست‌گذاری اقتصادی شرکت دارند، تا اینگونه بتواند ایده‌های خود را به گروه‌های مختلف انتقال داده و آن‌ها را به بحث مورد علاقه‌ی مردم کوچه و بازار تبدیل نماید. شیوه‌ی نوشتار او در نبرد با رکود بسیار همه پسند، آسان، روان و حتی در بسیاری از بخش‌ها طنز و مزاح است.

نویسنده‌ی این کتاب، اقتصاددان معروفی به شمار می‌رود که طرفداران و مخالفان زیادی دارد. طرفدارانش این اقتصاددان برنده‌ی جایزه نوبل را به عنوان مهم‌ترین دنبال کننده و مفسر جان مینارد کینز می‌شناسند و گاهی اوقات او را «کینز جدید» نیز صدا می‌زنند و اعتقاد دارند که تحقیقاتش درباره‌ی اقتصاد ایالات متحده بی‌نظیر است.

منتقدانش نیز او را مانند رهبرش، کینز، شخص مداخله‌گر و زیان‌باری برای دولت‌ها می‌شناسند و سرزنشش می‌کنند. اما هر دو گروه در این زمینه اتفاق نظر دارند که همیشه اهالی مطالعات اقتصادی، از گفته‌ها و نوشته‌های او چیزهای زیادی می‌آموزند.

نگاه غالب در سرتاسر اثر، اساساً نگاه کینزی کروگمن درباره‌ی عملکرد اقتصاد می‌باشد، هر چند خود او در کتاب به وضوح می‌گوید که خود را بیشتر همچون اقتصاددانان کینزی جدید می‌شناسد. به عقیده‌ی او بحران مالی که آمریکا و کشورهای اروپایی در سال 2008 با آن درگیر شدند، از نظر ویژگی‌های اساسی به بحران بزرگ دهه‌ی 1930 شباهت داشت، اما خوشبختانه به آن اندازه هم سخت و طاقت‌فرسا نبود.

برخی نظرات درباره‌ی کتاب جنجالی نبرد با رکود:

- پل کروگمن به عنوان اقتصاددانی که ثابت کرده همواره حق با او بوده، با این جواب عملی دلیل اصلی دوره‌های بحرانی را توضیح داده که طول آن‌ها دائماً در حال افزایش است. (جان اسن، آی. تی. ان)

- طبع بذله‌گو و عدم وابستگی [کروگمن] به هیچ حزب سیاسی تضمین می‌کند که این کتاب گروه گسترده‌ای از خوانندگان، از احزاب چپ و راست و از نود و نه درصدی‌ها تا یک درصدی‌ها را جذب خواهد کرد. (پابلیشرز ویکلی)

- هیچ کتابی نمی‌توانست این قدر به موقع باشد... کروگمن بسیار دقیق و ظریف یادآوری می‌کند که هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی یک چرخش غیر اصولی در جهت کاهش کسری بودجه می‌تواند فاجعه آفرین باشد. (نیویورک ریویو آو بوکز)

- کتاب به موقع کروگمن خیلی خلاصه به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه ما به این نقطه رسیدیم، نقدی سوزان از سیاست‌های ریاضت اقتصادی ارائه می‌کند و تشریح می‌کند که چگونه می‌توان مردم را دوباره سر کار بازگرداند. (دلار و عقل)

در بخشی از کتاب نبرد با رکود می‌خوانیم:

قبل از وقوع بحران مالی سال 2008، من غالباً در مورد نابرابری درآمد برای حضار غیرمتخصص سخنرانی می‌کردم و به این نکته اشاره می‌کردم که سهم صدک‌های بالای درآمدی به سطوحی افزایش یافته که از سال 1929 دیده نشده است. همیشه حضار می‌پرسیدند که آیا این بدان معنی است که ما در شرف وقوع یک بحران بزرگ (دیگر) هستیم - و من در پاسخ می‌گفتم که لزوماً این طور نخواهد بود، زیرا هیچ دلیلی وجود ندارد که نابرابری مفرط لزوماً منجر به فاجعه اقتصادی شود.

خب، چه کسی فکرش را می‌کرد که این اتفاق بیافتد؟
هنوز هم همبستگی همان علیت نیست. این حقیقت که رسیدن نابرابری به سطوح قبل از بحران بزرگ که واقعا وقوع رکود اقتصادی دیگری را در برداشته است، می‌تواند فقط یک تصادف باشد. یا اینکه می‌تواند دلایل مشترک هر دو پدیده را منعکس کند. واقعا چه چیزهایی را می‌دانیم و ممکن است به چه چیزهایی مظنون باشیم؟

مطمئناً، علیت مشترک بخشی از داستان است. در سال 1980 یک چرخش سیاسی بسیار مهم به سمت حزب راست در ایالات متحده، بریتانیا و تا اندازه‌ای در کشورهای دیگر وجود داشت. این چرخش به راست منجر به تغییرات سیاستی، خصوصاً کاهش شدید مالیات برای صدک‌های بالای درآمدی و تغییر در هنجارهای اجتماعی شد - حذف «قید تخطی» - که نقشی مهمی در افزایش ناگهانی درآمد صدک‌های بالا ایفا کرد؛ و همان چرخش به راست منجر به مقررات زدایی مالی و قصور در کنترل اشکال جدید بانکداری شد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجمان
سپاس‌گزاری
پیش‌گفتار نویسنده
فاجعه ریاضت اقتصادی در اروپا
بهبود جزئی وضعیت اقتصادی آمریکا
راه‌های پیش‌رو
مقدمه: اکنون چه باید کرد؟
فصل اول: اوضاع چقدر بد است؟
قحطی شغل
زندگی‌های ازدست‌رفته
دلارها و سنت‌ها
آینده‌ای که از دست خواهد رفت
وضعیت دردآور در خارج از آمریکا
سیاست یأس و نومیدی
تسلیم نشوید
فصل دوم: اقتصاد رکود
همه‌ چیز مربوط به تقاضاست
دام نقدینگی
آیا ریشه رکود ساختاری است؟
افزایش مخارج تنها راه رسیدن به رونق است
فصل سوم: لحظه مینسکی
آشتی با مینسکی
لحظه مینسکی
اقتصاد آینه
فصل چهارم: بانک‌داران کم‌خرد
بانک‌داران بی‌قید
دروغ بزرگ
سال‌های نه چندان خوب
فصل پنجم: عصر طلایی دوم
چرا ثروتمندان [این قدر] ثروتمندتر شدند؟
نابرابری و بحران‌های اقتصادی
نخبگان و اقتصاد سیاسی سیاست‌های غلط
فصل ششم: عصر تاریک علم اقتصاد
کینزهراسی
استثنائات نادر
پچ‌پچ‌ها و خنده‌های یواشکی
اقتصاد پست
فصل هفتم: کالبدشکافی یک واکنش ناکافی
زمان وقوع بحران فرا می‌رسد
محرک ناکافی
دلایل عدم‌کفایت برنامه
اضمحلال بازار مسکن
نقشه راهی که اتخاذ نشد
فصل هشتم: و اما کسری بودجه
اشباح نامریی اوراق قرضه
نرخ بهره چیست؟
در مورد بار بدهی چه می‌توان گفت؟
تمرکز نابخردانه بر روی کسری بودجه کوتاه مدت
آیا بدهی می‌تواند مشکلی که خودش ایجاد کرده را حل کند؟
چرا وسواس کسری بودجه؟
فصل نهم: تورم، شبح ترسناک
داستان زیمبابوه و ویمار
پول، تقاضا و تورم (نبود آن‌ها)
بالاخره تورم چقدر است؟
مطالعه موردی تورم بالا
فصل دهم: غروب یورو
مشکل (یک) پول واحد
حباب یورو
توهم بزرگ اروپا
مسئله اساسی اروپا
نجات یورو
فصل یازدهم: ریاضت طلبان
عامل ترس
جادوی اطمینان
تجربه بریتانیا
عملکرد بحران‌ها
دلایل جذابیت دکترین ریاضت طلبی
فصل دوازدهم: آنچه مورد نیاز خواهد بود
هیچ‌ چیزی سر جای خودش نیست
اکنون هزینه کنید، بعداً پرداخت کنید
فدرال رزرو
بازار مسکن
سایر موارد
فصل سیزدهم: پایان رکود
هیچ چیز مانند موفقیت موفق نمی‌شود
احتمالات سیاسی
یک الزام اخلاقی
ضمیمه: در مورد تأثیر افزایش مخارج دولت چه می‌دانیم؟
مشکل همبستگی
بحران‌ها، سلاح‌ها و پول
اظهار نظر بزرگان درباره این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نبرد با رکود
نویسنده
مترجمفریدون تفضلی، سمیه مدانه
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-497-040-2
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نبرد با رکود

mohsen ebi
۱۳۹۸/۶/۱۹
کتاب خوبی بود و ترجمه روانی هم داشت. از کسانی که برای این کتاب زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. اما من یک نقد به مترجمان دارم, در پیشگفتار علی رغم تاکید به خواندن و شیرینی کتاب راه ان را بیراهه خواندند و گفتند احتیاط کنید. ایراد این موضوع این است که یک یا چند پاراگراف کوتاه از دلایل برای بیان این جملات در پیشگفتار صحیح است؟ چرا دلایل خود را حداقل در یک فصل کوتاه نیاوردید؟ دوم اینکه فرمودید کتاب به تراز تجاری این کشورها اشاره نکرده که کاملا صحیح است اما در دلیل بعدی گفتید به ناکارامدی محرک اقتصادی اوباما اشاره نشده, در حالی که بارها دلایل سیاسی و غیرسیاسی ضعف این مورد در کتاب بیان شده است!. ضمن اینکه مدت 4 الی 5 سالی از انتشار این کتاب گذشته بود خیلی خوب میشد مترجمان به رویکرد فعلی امریکا مخصوصا با انتخاب رییس جمهور جدید نسبت به این توصیه‌ها هم اشاراتی می‌کردند.
آریا جمشیدی
۱۳۹۸/۴/۲۶
نویسنده برنده نوبل در این کتاب میگه: ملتهای غرق در منابع، استعداد و دانش همه مواد لازم برای پیشرفت در یک وضعیت درد شدیدند. چطور در رکور گیر کردیم؟ چقدر چیزها بد شدند و... دلایل در یک نثر روان اومده و پیش بینی‌های درستی کرده.
مهدی
۱۴۰۱/۱/۱۶
نظر پل کروگمن در این کتاب این است که وقتی کشور در رکود قرار دارد باید به صورت موقت مخارج دولت را افزایش داد حتی اگر این کار باعث افزایش بدهی ملی شود‌.
برای کسانی که به علم اقتصاد علاقه دارند کتاب مفیدی است.
Ali Shams
۱۳۹۹/۱/۲۷
خوب بود، مطالب بسار مهمی در کتاب نهفته هست، با دقت بخوانید، اگر پیش زمینه اقتصادی داشته باشید راحت می‌فهمید در غیر این صورت گیج میشد داخل مفاهیم
خلیل عباسیان
۱۴۰۲/۸/۴
این کتاب دیدگاه شما نسبت به سیاست‌های پولی عوض میکنه
مهدی جعفری
۱۴۰۱/۹/۳۰
خیلی از کینز، کینزی تر شده این کروگمن جذاب لعنتی....
محمد کاظمی
۱۴۰۰/۸/۲۲
این کتاب رو یک سیاستمدار بهم معرفی کرد، جالب بود
دنیا
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
به نظرم عالیه نظرات کروگمن
سیروان سیروان
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
زیاد خوشم نیومد تا نصفه خوندم
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب نبرد با رکود

برای دریافت کتاب نبرد با رکود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.