معرفی و دانلود کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو

عکس جلد کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو
قیمت:
۸۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو

کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو نوشتۀ آمور تولز، از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و نامزد بهترین رمان تاریخی سال 2016 به انتخاب گودریدز است.

با وقوع انقلاب روسیه، نظام سیاسی و طبقاتی آن دستخوش تحول می‌شود... الکساندرا ایلیچ رستوف، اشراف‌زاده‌ای که در نظام سیاسی جدید جایگاهی ندارد، به حبس ابد در هتل متروپل مسکو محکوم می‌شود و تحت نظر قرار می‌گیرد، اما او خود را به چهار دیواری متروپل محدود نمی‌کند و تلاش می‌کند با واقع‌بینی و عمل‌گرایی، محدوده دیوارهای هتل را فراتر از واقعیت ببرد...

در بخشی از کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو (a gentleman in moscow) می‌خوانیم:

کنت، دقیقاً مطمئن نبود که قبلاً چنین چیزی را شنیده بود یا نه. طنین آن ظریف و فاقد جسارت بود اما نشانی قطعی از اخراج داشت (احتمالاً به این دلیل که آدم را به اندیشه فرو بَرد).

حتی کسی که معمولاً به‌ خاطر رفتار تند و بی‌ادبانه روی در‌هم می‌کشد هم تحت شرایطی ممکن است به غیرمنصفانه‌ بودن تنبیهی اقرار کند، مثل وقتی‌ که خود را در راهرویی خالی می‌بیند و کفش‌هایش در دست و دکمه‌های پیراهنش باز است (و درست در همان‌ موقع زنی که او همین الان تَرکش کرده است در خواب ناز و سنگین به‌ سر ببرد.) چون اگر مردی تا‌ این‌ اندازه خوش‌ اقبال باشد که زیبایی بی‌قرار و بی‌پروا او را از میان جماعتی انبوه گلچین کند نباید انتظار داشته باشد که بدون تشریفات او را در پایان کار بفرستد ردِ کارش؟

خب، شاید این‌طور باشد؛ اما کنت که در راهروی خالی در مقابل کاسۀ نیم‌خوردۀ بُرشت ایستاده بود بیش‌ از‌ اینکه احساس اندیشمند‌ بودن داشته باشد احساس می‌کرد که یک روح است.

کنت وقتی در سکوت در سالن می‌رفت با خود فکر کرد که، بله، یک روح. مانند پدر هملت که بعد‌از ساعت نگهبانی شبانه در اطراف برج‌ و‌ باروهای السینور پرسه می‌زد... یا مانند آکاکی آکاکیویچ، روحی که گوگول رهایش کرده بود تا در تاریکی صبح به جست‌وجوی شنل دزدیده‌ شده‌اش پل کالینکین را تسخیر کند...

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
دفتر اول
1922: سفیر
مردی انگلیسی در کنار ساحل
قَرار
آشنایی
بگذریم...
دور‌و‌بَر
مجمع
باستان‌شناسی
رجعت
دفتر دوم
1923: خانم بازیگر، روح، زنبور
پیوست
1924: بی‌نام‌ونشان
1926: بدرود
دفتر سوم
1930
هنر آراخنه
قرار بعد‌از‌ظهر
پیمان
افسنتین
پیوست
1938: تازه‌وارد
سازگاری
بالا‌رفتن، پایین‌آمدن
پیوست
1946
مسخره‌بازی، آنتی‌تز و حادثه
پیوست
دفتر چهارم
1950: آهسته، معمولی، تند
1952: آمریکا
1953: رسولان و از‌دین‌برگشتگان
دفتر پنجم
1954: تشویق و تحسین
مبارزات آشیل
اَررِه‌وِدِرچی
بزرگسالی
خبر
حکایات
پیوند دوباره
دشمنان سلاح‌در‌دست (و چشم‌پوشی)
تعالی
پایان سخن
سخنان پایانی...
و ناشناس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو
نویسنده
مترجممصطفی احمدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات596
زبانفارسی
شابک978-600-461-129-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو

Shapor Pasha
۱۳۹۷/۶/۷
کتاب بسیار خوبیه. به ناشر و مترجم بابت حسن سلیقه‌ای که به خرج دادن تبریک میگم. موضوع اصلی کتاب, بگیر و ببندها و سلب ازادی‌هایی است که معمولا بعد از انقلاب‌های ایدولوژیک اتفاق میفته. قهرمان اصلی کتاب در برابر فشارهای حکومت کمونیستی می‌ایسته و فردیت خودش رو حفظ میکنه. کار سختیه و قهرمان داستان باید بهاش رو پرداخت کنه. اون یک جنتلمن مرفه بوده اما کار به جایی میرسه که مجبور میشه به عنوان پیشخدمت کار کنه.
محمد علیپور
۱۳۹۸/۳/۱۰
ویژگی اصلی کتب روسی در بسط و گسترش دادن زیاد یک موضوع هست طوری که خواننده رو کاملا درگیر داستان میکنن تا از جزییات مطلع بشه.
کتاب سبک خوب وروانی داره و بیشتر مشکلات سیاسی و طرز تفکرهای متفاوت راوی رو بیان میکنه پیشنهاد میکنم یکبار هم شدهمطالعه کنید
Mahdis Keikha
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ترجمه کتاب خیلی عجیب، جمله انگلیسی نوشته بود: it demanded to be written ترجمه کرده بود: از من خواستند آن را بنویسم. بعد از دیدن این اشتباه فاحش کامل کتاب رو گذاشتم کنار. انکلیسیش سخته ولی بهتر از خوندن یه کتاب اشتباه ترجمه شده ست.
زهرا حمیدی سوها
۱۳۹۷/۱۲/۱۷
جملات قشنگی داره ولی من تا الان که نزدیک به نصفش رو خوندم هنوز نمیتونم بگم خیلی جذابه. تعریف‌های زیادش گاها حوصله سر بر میشه و گاها ترجمش در برخی موارد گویا نیست. حتما تا تهش رو میخونم ولی بعید میدونم برای بار دوم میلی به خوندنش داشته باشم
زهرا حمیدی سوها
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
منم تعریفشو زیاد شنیدم رمان تاریخی برتر 2016 هم هست. میخوام بخرمش
فاطمه فرهت نیا
۱۴۰۱/۱/۱۴
کتابی که از خواندن آن واقعا لذت می‌برید.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو

برای دریافت کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.